Barbarians of Lemuria

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 18 sierpnia 2016, 17:22

Zna ktoś ten system?

Oparty na książkach Lina Cartera o bohaterze lemuryjskim Thongorze z Valkarthu. Carter z kolei wzorował się na swoim niedoścignionym mistrzu Howardzie i jego Conanie.

Świat jest barbarzyński, posępny, pełen dzikich, potężnych gadów rządzących praktycznie światem poza enklawami spokoju i jako takiego ładu - miastami. Miast jest niewiele, cywilizacja kupi się wokół nich w promieniu do 100km, a dalej są pustki i bezprawie. Piękne! :)
Postać opisują atrybuty, skille i kariery. Wszystkie przyjmują wartość do 5. Atrybuty to Strength, Agility, Mind i Appeal. Skille to Melee, Initiative, Ranged i Defense. Kariery to odpowiedniki zawodów, mieszczą w sobie szereg umiejętności typowych dla danej kariery (uznaniowe, ale rozsądne). Np. kariera hunter daje tropienie śladów, umiejętność polowania, przetrwania, etc. - to co według uznania MG się pod tym terminem kryje.

Jak się testuje? Domyslny, standardowy poziom trudności testu to 9. Przy testowaniu walki sumuje się jeden z atrybutów i skilli, a wynik musi być większy od sumy 9+skill przeciwnika.

Przykład
Krongar atakuje Zebala mieczem. Krongar ma Agility 1 i Melee 2. Zebal ma defense 2. I teraz Krongar tnie, musi wyrzucić więcej lub równo niż 9+2 (obrona Zebala) na 2 kostkach k6 + jego agility i melee. Czyli 2k6+3 musi dać więcej lub 11 by Zebal został trafiony.

W przypadku innego testu niż walka sumuje się odpowiedni atrybut i adekwatną karierę.

Przykład
Złodziej Samarkan otwiera zamek wiodący do skarbu sarka (tytuł władcy) Satarli. Target Number wynosi 9 (zakładam, że to standardowy zamek), agility złodzieja 3 a jego kariera złodziej =2. Razem już na starcie ma 5, czyli na 2k6 musi rzucić 4 lub więcej.

Magia jest zarezerwowana tylko dla złych, BG nie korzystają z jej usług (sznyt sword&sorcery). Jest dość ciężka w użyciu, wymaga komponentów wszelakich by zminimalizować koszt rzucania czarów - można bez nich, ale będzie drogo :)

Są Hero Pointsy - waluta bohaterskich uczynków. Bohater zaczyna z 5-ma, po przygodzie zużyte się regenerują do 5. Płaci się nimi za przerzut nieudanego testu, można za ich pomocą zmniejszyć rany o k6, zapobiec śmierci, spowodować, że normalny sukces staje się mighty succes'em etc. Mighty success daje większe rany w walce lub inne korzyści (do wyboru, np. knock down, wytrącenie broni).

BG może na starcie boony (przewagi) i flawsy (zawady). Boon daje trzecią kostkę w teście, odrzucasz gorszy wynik, wada daje też trzecią, ale odrzucasz najlepszy wynik. Lista przewag i wad jest długa, są naprawdę niezłe.

System jest prosty mechanicznie i świat nie wymaga dzielenia na czworo. Dobry heroic, który polecam szczerze.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 21 sierpnia 2016, 13:23

Ile ciosów trzeba by walka dobiegła końca, sa jekieś uniki, parowania itp. Innymi słowy jak długo trwa walka dwóch porównywalnych wojowników na tej mechanice? Ilość ciosów w rundzie to 1 ?

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 21 sierpnia 2016, 14:43

Są 3 grupy NPCów: Rabble, tough, villain. Rabble to mięso o lifeblood (żywotność) 3 i cechach i skilach O. Toughy mają żyw 5-8 i cechy i skille 0-1. Villaini są robieni jak BG z hero pointsami również i żyw 10-16. Broń zadaje średnio k6+SF ran -pancerz (1-4). Rougha zabijasz 2 ciosami, rabbla 1. Jest i opcja rabbleslayer do wyboru przy mighty success. Wtedy zabijasz 1 ciosem tylu rabli ile wyjdzie na k6.

ODPOWIEDZ