Amber DRPG

Awatar użytkownika
Oggy
Reactions:
Posty: 766
Rejestracja: 13 lipca 2009, 15:05
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Oggy
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Post autor: Oggy » 20 stycznia 2017, 23:30

Postać w Amberze określana jest przez 4 atrybuty. Ich wartość określane są przez cztery poziomy:
Ludzki (Human), nie wykraczający poza zdolności większości mieszkańców zwyczajnych Cieni
Chaos (Chaos) typowy dla mieszkańców Dworców Chaosu, przeciwników Amberu. Odoby o takich poziomach można odnaleźć w Cieniach, stanowią jednak wyszkoloną elitę,
Amberycki (Amber), startowy dla graczy, nietypowy dla istot Cieni.
Klasyfikowany (Rank): Amberyci nie są sobie równi, powyżej poziomu Amber znajduje się klasyfikacja. Tym samym atrybuty mogą przyjmować wartości od pierwszej do n-tej gdzie n jest liczbą graczy danego pokolenia. Jeżeli graczy jest sześciu, ktoś będzie w danym atrybucie pierwszy, ktoś drugi a ostatni, najsłabszy: szósty.

Cechy są następujące:
Psyche - określa silę umysłu i woli postaci. Osoby o wysokich wartościach psyche łatwiej poruszają się wśród Cieni i lepiej rozumieją ich cechy. Potrafią rozpoznawać kłamstwo, dostrzegać emocje, czytać myśli. Wyczuwają i mogą uniknąć magicznego ataku, dostrzec niewidzialnych czy wyczuć nadchodzące niebezpieczeństwo. Wszystko od poziomu Amber i wyżej. Na Chaos właściwe to samo tylko nieporównywalnie słabiej, na human... - cóż może domyślicie się że syn popala za szkołą po lekcjach.

Siła - Na poziomie Amber postacie łamią stalowe pręty, wywarzają drzwi i przebijają się pięścią przez ściany (ceglane). Powyżej tego mogą wyrwać z korzeniami każde drzewo które zdołają odpowiednio objąć. Nie robią na nich wrażenia upadki z kilku pięter ani wypadek samochodowy w którym nie zapieli pasów (powiedzmy do 40 km/h). Mogą zatrzymać szarżującego byka w miejscu. Siła określa także biegłość w walce bez broni - aikido, karate, ju-jitsu itp.

Wytrzymałość - Określa zasadniczą wytrzmałość - na poziomie Amber można walczyć wręcz przez kilkanaście godzin bez przerwy. Ponadto pozwala szybko zaleczyć obrażenia: obicia i rozcięcia znikają w kilka godzin, poważnie obrażenia w kilkanaście lub kilkadziesiąt wliczając w to na przykład złamania. Ponadto na przestrzeni lat Amberyci mogą regenerować części ciała.

Warfare (tutaj zostawie orginalne słowo, brakuje mi pomysłu na przetłumaczenie) - umiejętności walki. Poczynając od walk na może, miecze i bron białą, poprzez bron dystansową, palną i ciężką aż po dowodzenie do szczebla armii (i wyżej) włącznie. Taktyka, strategia, nawet szachy podpadają pod tą kategorię.

Gracze startują z poziomu Amber. Następnie ustala się klasyfikacje w ramach ich pokolenia (pokolenie wyżej to zazwyczaj wyższa liga, choć nie zawsze). Przeprowadza się to na drodze aukcji atrybutów w której płaci się posiadanymi punktami. Każdy startuje z ilością 100 pkt.

Atrybuty licytuje się w podanej powyżej kolejności (od psyche...). Każdy z graczy tajnie określa wartość punktów którymi chce otworzyć licytację. Może nie licytować (to też tajna decyzja) ale musi zdecydować o tym na starcie. Następnie MG otwiera licytację ujawniając pierwsze wartości, które można dowolnie przebijać. Osoba której oferty nikt nie przebije zdobywa range [1], kolejne osoby odpowiednio [2], [3] itp. Nielicytujące kończą z poziomem atrybutu Amber.
Po aukcji osoby mogą tajnie wykupić wyższy atrybut uzyskując klasyfikację połówkową, np [1,5] lub [3,5]. Aby uzyskać taką rangę trzeba dopłacić tyle, by wydać ilość pkt wydaną przez osoba wyżej (w naszym przykładzie [1] lub [3]). Taka ranga jest nadal słabsza niż [1] lub [3] ale daje przewagę nad [2] lub [4].
Osoby które nie licytowały mogą natomiast sprzedać atrybut - zejść z poziomu Amber na Chaos lub Human zyskując punkt, odpowiednio 10 i 25 pkt. Nie polecam. Ale czasami trzeba.

Po licytacji pozostawione punkty przeznaczyć można (należy!) na moce, artefakty lub Cienie
Ostatnio zmieniony 20 stycznia 2017, 23:44 przez Oggy, łącznie zmieniany 1 raz.
astrolog/alchemik 10/10 POZ

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 20 stycznia 2017, 23:32

Amber to chyba jedne z pierwszych jeśli nie pierwszy system bezkostkowy. To taki dziadek. Taki jego urok.

Ja preferuję losowość walki, znaczy lekkie turlactwo. To co wypadnie interpretuję w opisie albo robi to gracz za mnie. Kiedy przewaga w umiejętnościach i rzutach jest bezsporna pozwalam na to. IMHO nie da się wszystkiego opisać podczas deklaracji walki. Więc biorę kości i losowość ustala wynik. Potem wyjaśniam opisem, bo się potknął na śliskim, bo był szybszy, źle policzył dystans, źle się ustawił, przewidział twój ruch lub nie...
Właściwie wszystko robią kości i dzięki temu nikt nie ma do nikogo żalu. A ten moment napięcia, który ty czujesz Oggy podczas walki dają luksusowo rozpartym w wygodnym siedzeniu graczom kostki właśnie. Inaczej gracz wsuwający chipsy i zapijający piwkiem nie poczuje tak silnego strzału adrenaliny.

Ale spróbujemy się z tym dziadkiem na jego zasadach, wszak bezkostkowo tez się już nie raz grało.

Ps. U mnie nie wolno chipsować podczas sesji, to tylko był taki przykład.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 21 stycznia 2017, 11:22

Oggy, gra RPG to nie życie, ani nawet nie jego namiastka - lecz gra właśnie. A gry posiadają element losowy jak dla mnie i nie lubię ich ograniczać tylko do narracji. Nie chcę by gra oddawała w 100% realną walkę. Po co mi to? Byłoby to jak sądzę długie, męczące i bolesne. Jeśli potrzebowałbym tego rodzaju wrażeń, to szukałbym ich przed barem, a nie przy stole zawalonym kartami postaci i kośćmi. ;)

Po prostu gra zawsze dla mnie jest jakimś rodzajem zabawy z losem. Kwestią szczęścia lub pecha. I lubię emocje, które się wtedy pojawiają.

A tak na marginesie, myślę, że Amber spokojnie można byłoby też wrzucić na mechanikę In Nomine. Tam też masz współczynniki ludzkie i nadludzkie, więc byłoby to wygodne. ;) Oczywiście nie sugeruję, że macie to robić, ale myślę o własnych potrzebach. Świat znam całkiem dobrze, więc może kiedyś coś poprowadzę? Kto wie...
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 21 stycznia 2017, 13:14

Każdy szuka czegoś innego w rpgach. Jeden walki ktoś inny oddania pełnej filozofii systemu okultystycznego, a ktoś inny piwa i cyckow. Kazdy by chciał by pod kątem jego potrzeb system był bliski jego ideału. Dobra kończmy tę nieco jałowa dyskusję. Obaj macie rację.

Smaruj posta Oggy o Wzorcach.

Czegoju w podręczniku zalecają by wziąć Wzorzec choćby na podstawowym levelu.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 21 stycznia 2017, 14:06

Czegoju w podręczniku zalecają by wziąć Wzorzec choćby na podstawowym levelu.
No to sobie weźmiemy i będziemy biegać między cieniami. Na razie jeszcze wszystkiego nie łapię, ale zaczyna się trochę przejaśniać. Muszę to jeszcze ze dwa razy przeczytać na spokojnie i może będzie dobrze.:|

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 25 stycznia 2017, 12:24

Ja tam w sumie czekam na licytację. Jak na razie nie mam pojęcia co mi wyjdzie. Licytacja zawsze daje ten element losowosci. Chciałeś grać specem od wojny a masz jajoglowego. Kiedyś mnie to odstreczalo id tego setingu teraz jak jestem dużym chłopcem i gram wszystkim to...
Natomiast zawsze potrzebuje czasu by podumac nad psychiką postaci i podobierac szczegóły.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Re: Amber DRPG

Post autor: Suriel » 07 czerwca 2019, 12:36

Obrazek
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Oggy
Reactions:
Posty: 766
Rejestracja: 13 lipca 2009, 15:05
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Oggy
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Amber DRPG

Post autor: Oggy » 07 czerwca 2019, 13:23

Obrazek
astrolog/alchemik 10/10 POZ

ODPOWIEDZ