Proponuję Budowa + ZR + bazowe obrażenia bronix2 + k20 minus pancerz to przy zwykłym trafieniu za 2 sukcesyKeth napisał(a):
Obrażenia w walce - wersja robocza
To chyba najbardziej stresujący element układanki - musimy jakoś dopasować zdefiniowane już wartości ochrony do potencjalnej siły rażenia broni. Najpierw zapodam kilka przykładów siły rażenia broni białej w cRPG:
- stalowy miecz: 9 ran bazowo;
- elfi topór: 12 ran bazowo;
- krasnoludzki młot: 22 rany.
Jak widzicie, w statystykach gry wartości te są bardzo niskie, dużo niższe niż przeciwstawiane im wartości ochrony pancerza. Co zatem możemy dodać do wartości początkowej broni, żeby miała ona szansę przebić się np. przez ochronę 37 zbroi rzemieniowej?
Może x ran bazowych + rzut 1k20? Nadal mało, ale tutaj w sukurs przychodziłyby nam ataki selektywne (podnoszące poziom trudności testu do trudnego). Elementy pancerza na głowie i kończynach nie są równie mocne jak na torsie... ale przy bazowej Żywotności 100 zatłuczenie przeciwnika i tak potrwa masakrycznie długo!
Myślicie, że trzy sukcesy ataku mogłyby podwajać zadane obrażenia, a cztery sukcesy potrajać?
Argonianin zadałby 15 Budowa + 12 Zr + Miecz 9x2 + k20 = 45 + k20 minus zbroja.
Proponuję tak:
Proponuję tak zróżnicować obrażenia przy sukcesach:
1. Budowa + ZR + bazowe obrażenia bronix2 + k20 minus pancerz to przy zwykłym trafieniu za 2 sukcesy - przeciętny sukces
2. Budowa + ZR + bazowe obrażenia bronix2 + 20 minus pancerz to przy trafieniu za 3 sukcesy - specjalny sukces brak dorzutu losowego przyjmujemy, że wypadło 20.
3. Budowa + ZR + bazowe obrażenia bronix2 + 20 bez minusu za pancerz to przy trafieniu za 4 sukcesy - krytyczny sukces, tu zbroja nie chroni - przebicie pancerza.
Bloki a rodzaje trafień, zależnie od sukcesów w teście ataku:
Np. trafienie za 4 sukcesy - krytyczny sukces blok za dwa niweluje go do specjalnego sukcesu, a blok za 4 pozwala całkowicie uniknąć ciosu.
Np. trafienie za 3 sukcesy - specjalny sukces blok za dwa niweluje go do przecietnego sukcesu, a blok za 3 lub 4 pozwala całkowicie uniknąć ciosu.
Np. trafienie za 2 sukcesy - przeciętny sukces blok za minimum dwa niweluje go całkowicie.
To dobre zasada wg. mnie.
Inna opcja na obrażenia to Budowa + broń rany bazowe x3 + k20.