Skyrim RPG - system amatorski

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 26 października 2012, 12:41

Barr'teh; Khajit; Skrytobójca

Budowa 16
Zręczność 14
Percepcja 11
Spryt 9
Charakter 10
Moc 10


Przyporządkowanie pod cechę Moc:

- Iluzja 5
- Przywołanie 5
- Przywrócenie 15
- Przemiana 5
- Zniszczenie 15
- Zaklinanie 5

Przyporządkowanie pod Zręczność:

- Łucznictwo 20
- Broń miotana 15
- Skradanie się 25
- Kradzież kieszonkowa 20
- Otwieranie zamków 15

Przyporządkowanie pod Budowę:

- Lekki pancerz 15
- Ciężki pancerz
- Broń jednoręczna (mam nadzieję, że podchodzą pod to pazury i walka wręcz) 20
- Broń dwuręczna 5
- Blok/parowanie, 15
- Wspinaczka 20
- Jazda konna 5
- Pływanie 5

Przyporządkowanie pod Percepcję:

- Spostrzegawczość 20
- Orientacja w terenie 5
- Postrzeganie uczuć 5
- Zauważanie pułapek 5

Przyporządkowanie pod Spryt:

- Alchemia
- Kowalstwo
- Łowiectwo 5
- Górnictwo
- Leczenie chorób 5
- Postępowanie ze zwierzętami 5

Przyporządkowanie pod Charakter:

- Perswazja 5
- Cechy przywódcze 5
- Zastraszanie 5
- Bluff 5
- Odporność na ból 5



Ekwipunek

Ubranie podróżne, lekka skórzana zbroja, karwsze z hakami (do parowania a także blokowania i łamania broni), łuk ze strzałami (raczej taki co ma powera), sztylet, hubka krzesiwo, derka, płaszcz, sakwa,


Uwagi:

1. Nie ma umiejki czyt/pisanie, a chciałbym że mój kot był piśmienny

2. Mam nadzieję, że broń jednoręczna odzwierciedla biegłość w pazurach i walce wręcz.
Ostatnio zmieniony 26 października 2012, 13:39 przez 8art, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 26 października 2012, 13:06

Bart masz 72 punkty cech zamiast 70. :)
Ostatnio zmieniony 26 października 2012, 13:58 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 26 października 2012, 21:12

Klaryfikacje

Wszyscy jesteście piśmienni, inaczej nie moglibyście studiować magicznych ksiąg. Po drugie, żaden z Was nie potrzebuje hubki i krzesiwa, bo ogniska rozpalacie jednosekundową wersją zaklęcia Płomienie! ;)

Pazury khajiita podciągają się pod broń jednoręczną (w sensie broni lekkiej). Zbroja rzemieniowa niepełna, bez hełmu, tarczy i nogawic?

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 27 października 2012, 10:03

Zbroja rzemieniowa niepelna;) ale z karwaszami.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 28 października 2012, 20:59

Tak sobie myślałem o rozwinięciu zasad dla poszczególnych umiejętności. Na początek wrzuciłem testy przeciwstawne dla Skradania i Spostrzegawczości (w kontekście wypatrywania).

Najpierw robię test Skradania i sprawdzam pulę wyników. W przypadku czterech porażek skradacza wypatrujący będzie mógł wykonać test na poziomie łatwym. Trzy porażki skradacza to test wypatrywania przeciętny, dwa sukcesy to poziom problematyczny. Trzy sukcesy skradacza podniosą strażnikowi poziom trudności do trudnego, cztery do bardzo trudnego, itd.

Jak myślicie, czy taki mechanizm testów przeciwstawnych się sprawdzi w praktyce?

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 28 października 2012, 21:24

Jest prostszy sposób na testy przeciwstawne, porównanie liczby sukcesów, kto ma więcej wygrał. Czyli jak skradający ma 3 a wypatrujący dwa to skradanie udane. Obaj testy na poziomie przeciętnym robią chyba, że wyjątkowo na innym, decyzja MG.

Poza tabelkami trafień losowych w walce wręcz dla humanoidów i ostrzału dla nich, są jeszcze tabele do trafień dla istot czworonożnych i innych. Jak coś to zapodam - tabele pochodzą z BRP, to nie ja je wymyśliłem.
Ostatnio zmieniony 29 października 2012, 08:55 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 30 października 2012, 19:01

Redgard Hastur, hammerfellski wojownik

Budowa 15
Zręczność 13
Percepcja 12
Spryt 10
Charakter 10
Moc 10

Przyporządkowanie pod cechę Moc:

- Iluzja = 5
- Przywołanie = 5
- Przywrócenie = 16
- Przemiana = 5
- Zniszczenie = 15
- Zaklinanie = 5

Przyporządkowanie pod Zręczność:

- Łucznictwo = 15
- Broń miotana = 20 (+1)
- Skradanie się = 16
- Kradzież kieszonkowa = 5
- Otwieranie zamków = 5

Przyporządkowanie pod Budowę:

- Lekki pancerz = 10
- Ciężki pancerz = 5
- Broń jednoręczna = 26 (+1)
- Broń dwuręczna = 5
- Blok/parowanie = 21 (+1)
- Wspinaczka, = 5
- Jazda konna = 0
- Pływanie = 0

Przyporządkowanie pod Percepcję:

- Spostrzegawczość, = 15
- Orientacja w terenie = 15
- Postrzeganie uczuć, = 5
- Zauważanie pułapek = 5

Przyporządkowanie pod Spryt:

- Alchemia = 5
- Kowalstwo = 5
- Łowiectwo = 5
- Górnictwo = 5
- Leczenie chorób = 5
- Postępowanie ze zwierzętami = 5

Przyporządkowanie pod Charakter:

- Konwersacja = 15
- Cechy przywódcze = 10
- Zastraszanie = 10
- Bluff = 5
- Odporność na ból = 10
Ostatnio zmieniony 30 października 2012, 23:08 przez Keth, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 30 października 2012, 19:14

To można dać zero pkt na cechy? Ja stwierdziłem, że każda zdolność musi coś mieć.
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 31 października 2012, 19:34

Tak, cechom można było przyporządkować również wartość zerową.

Mam też inne pytanie, mianowicie o powiązanie walki na pięści z którąkolwiek z istniejących już umiejętności - musimy stworzyć nową umiejkę, czy wykorzystamy po prostu Broń jedno- lub dwuręczną?

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 31 października 2012, 20:04

Może nie twórzmy nowej Umiejki a Walke wręcz zróbmy jako średnią ze ZR i Kondycji. Znaczy Zr + Budowa podzielone na 2 = Walka wręcz. ew umiejka na style walki, aikido czy coś.
Ostatnio zmieniony 31 października 2012, 20:52 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 31 października 2012, 20:45

Walka wręcz przydałaby się czyli boks, zapasy, wrestling, sumo itp itd bo to są całkiem inne style walki niż cięcie, pchnięcie czy....
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 07 listopada 2012, 10:10

Dla walki wręcz można zrobić rozwiązanie a-la cyberpunk. Postać posiada umiejętność ogólną walka wręcz o typie x (np. boks). I kiedy używa typowo bokserskich ruchów np. cios, unik, to szansa na jego wykonania jest łatwiejsza o x punktów lub ma automatycznie zawsze jeden sukces na kościach . Dla takiego akido to byłby bonus np. w rzutach i unikach, w judo chwytach, rzutach, upadkach itp. itd. Zamiast multiplikować umiejętności takie coś lepiej się sprawdzi.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 19 listopada 2012, 19:39

Keth, poniżej nowa uniwersalna tabela trafien dla Humanoidów i dla walki wręcz i dla celów strzeleckich. Jest lepiej zbalansowana od poprzednich. Ja jej uzywam w moim PBF-ie.

D20 Hit Location
1-3 Prawa noga
4-6 Lewa noga
7-9 Brzuch
10-12 Tors
13-15 Prawa ręka
16-18 Lewa ręka
19-20 Głowa

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 29 listopada 2012, 11:16

Skyrim po modyfikacjach modami. Nie powiem - szczęka mi o-p-a-d-ł-a
[center]
Obrazek
[/center]

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 29 listopada 2012, 11:50

Wow szczęka opada.

ODPOWIEDZ