Skyrim RPG - system amatorski
-
- Reactions:
- Posty: 6267
- Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 81 times
Barr'teh; Khajit; Skrytobójca
Budowa 16
Zręczność 14
Percepcja 11
Spryt 9
Charakter 10
Moc 10
Przyporządkowanie pod cechę Moc:
- Iluzja 5
- Przywołanie 5
- Przywrócenie 15
- Przemiana 5
- Zniszczenie 15
- Zaklinanie 5
Przyporządkowanie pod Zręczność:
- Łucznictwo 20
- Broń miotana 15
- Skradanie się 25
- Kradzież kieszonkowa 20
- Otwieranie zamków 15
Przyporządkowanie pod Budowę:
- Lekki pancerz 15
- Ciężki pancerz
- Broń jednoręczna (mam nadzieję, że podchodzą pod to pazury i walka wręcz) 20
- Broń dwuręczna 5
- Blok/parowanie, 15
- Wspinaczka 20
- Jazda konna 5
- Pływanie 5
Przyporządkowanie pod Percepcję:
- Spostrzegawczość 20
- Orientacja w terenie 5
- Postrzeganie uczuć 5
- Zauważanie pułapek 5
Przyporządkowanie pod Spryt:
- Alchemia
- Kowalstwo
- Łowiectwo 5
- Górnictwo
- Leczenie chorób 5
- Postępowanie ze zwierzętami 5
Przyporządkowanie pod Charakter:
- Perswazja 5
- Cechy przywódcze 5
- Zastraszanie 5
- Bluff 5
- Odporność na ból 5
Ekwipunek
Ubranie podróżne, lekka skórzana zbroja, karwsze z hakami (do parowania a także blokowania i łamania broni), łuk ze strzałami (raczej taki co ma powera), sztylet, hubka krzesiwo, derka, płaszcz, sakwa,
Uwagi:
1. Nie ma umiejki czyt/pisanie, a chciałbym że mój kot był piśmienny
2. Mam nadzieję, że broń jednoręczna odzwierciedla biegłość w pazurach i walce wręcz.
Budowa 16
Zręczność 14
Percepcja 11
Spryt 9
Charakter 10
Moc 10
Przyporządkowanie pod cechę Moc:
- Iluzja 5
- Przywołanie 5
- Przywrócenie 15
- Przemiana 5
- Zniszczenie 15
- Zaklinanie 5
Przyporządkowanie pod Zręczność:
- Łucznictwo 20
- Broń miotana 15
- Skradanie się 25
- Kradzież kieszonkowa 20
- Otwieranie zamków 15
Przyporządkowanie pod Budowę:
- Lekki pancerz 15
- Ciężki pancerz
- Broń jednoręczna (mam nadzieję, że podchodzą pod to pazury i walka wręcz) 20
- Broń dwuręczna 5
- Blok/parowanie, 15
- Wspinaczka 20
- Jazda konna 5
- Pływanie 5
Przyporządkowanie pod Percepcję:
- Spostrzegawczość 20
- Orientacja w terenie 5
- Postrzeganie uczuć 5
- Zauważanie pułapek 5
Przyporządkowanie pod Spryt:
- Alchemia
- Kowalstwo
- Łowiectwo 5
- Górnictwo
- Leczenie chorób 5
- Postępowanie ze zwierzętami 5
Przyporządkowanie pod Charakter:
- Perswazja 5
- Cechy przywódcze 5
- Zastraszanie 5
- Bluff 5
- Odporność na ból 5
Ekwipunek
Ubranie podróżne, lekka skórzana zbroja, karwsze z hakami (do parowania a także blokowania i łamania broni), łuk ze strzałami (raczej taki co ma powera), sztylet, hubka krzesiwo, derka, płaszcz, sakwa,
Uwagi:
1. Nie ma umiejki czyt/pisanie, a chciałbym że mój kot był piśmienny
2. Mam nadzieję, że broń jednoręczna odzwierciedla biegłość w pazurach i walce wręcz.
Ostatnio zmieniony 26 października 2012, 13:39 przez 8art, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Klaryfikacje
Wszyscy jesteście piśmienni, inaczej nie moglibyście studiować magicznych ksiąg. Po drugie, żaden z Was nie potrzebuje hubki i krzesiwa, bo ogniska rozpalacie jednosekundową wersją zaklęcia Płomienie!
Pazury khajiita podciągają się pod broń jednoręczną (w sensie broni lekkiej). Zbroja rzemieniowa niepełna, bez hełmu, tarczy i nogawic?
Wszyscy jesteście piśmienni, inaczej nie moglibyście studiować magicznych ksiąg. Po drugie, żaden z Was nie potrzebuje hubki i krzesiwa, bo ogniska rozpalacie jednosekundową wersją zaklęcia Płomienie!
Pazury khajiita podciągają się pod broń jednoręczną (w sensie broni lekkiej). Zbroja rzemieniowa niepełna, bez hełmu, tarczy i nogawic?
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Tak sobie myślałem o rozwinięciu zasad dla poszczególnych umiejętności. Na początek wrzuciłem testy przeciwstawne dla Skradania i Spostrzegawczości (w kontekście wypatrywania).
Najpierw robię test Skradania i sprawdzam pulę wyników. W przypadku czterech porażek skradacza wypatrujący będzie mógł wykonać test na poziomie łatwym. Trzy porażki skradacza to test wypatrywania przeciętny, dwa sukcesy to poziom problematyczny. Trzy sukcesy skradacza podniosą strażnikowi poziom trudności do trudnego, cztery do bardzo trudnego, itd.
Jak myślicie, czy taki mechanizm testów przeciwstawnych się sprawdzi w praktyce?
Najpierw robię test Skradania i sprawdzam pulę wyników. W przypadku czterech porażek skradacza wypatrujący będzie mógł wykonać test na poziomie łatwym. Trzy porażki skradacza to test wypatrywania przeciętny, dwa sukcesy to poziom problematyczny. Trzy sukcesy skradacza podniosą strażnikowi poziom trudności do trudnego, cztery do bardzo trudnego, itd.
Jak myślicie, czy taki mechanizm testów przeciwstawnych się sprawdzi w praktyce?
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Jest prostszy sposób na testy przeciwstawne, porównanie liczby sukcesów, kto ma więcej wygrał. Czyli jak skradający ma 3 a wypatrujący dwa to skradanie udane. Obaj testy na poziomie przeciętnym robią chyba, że wyjątkowo na innym, decyzja MG.
Poza tabelkami trafień losowych w walce wręcz dla humanoidów i ostrzału dla nich, są jeszcze tabele do trafień dla istot czworonożnych i innych. Jak coś to zapodam - tabele pochodzą z BRP, to nie ja je wymyśliłem.
Poza tabelkami trafień losowych w walce wręcz dla humanoidów i ostrzału dla nich, są jeszcze tabele do trafień dla istot czworonożnych i innych. Jak coś to zapodam - tabele pochodzą z BRP, to nie ja je wymyśliłem.
Ostatnio zmieniony 29 października 2012, 08:55 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Redgard Hastur, hammerfellski wojownik
Budowa 15
Zręczność 13
Percepcja 12
Spryt 10
Charakter 10
Moc 10
Przyporządkowanie pod cechę Moc:
- Iluzja = 5
- Przywołanie = 5
- Przywrócenie = 16
- Przemiana = 5
- Zniszczenie = 15
- Zaklinanie = 5
Przyporządkowanie pod Zręczność:
- Łucznictwo = 15
- Broń miotana = 20 (+1)
- Skradanie się = 16
- Kradzież kieszonkowa = 5
- Otwieranie zamków = 5
Przyporządkowanie pod Budowę:
- Lekki pancerz = 10
- Ciężki pancerz = 5
- Broń jednoręczna = 26 (+1)
- Broń dwuręczna = 5
- Blok/parowanie = 21 (+1)
- Wspinaczka, = 5
- Jazda konna = 0
- Pływanie = 0
Przyporządkowanie pod Percepcję:
- Spostrzegawczość, = 15
- Orientacja w terenie = 15
- Postrzeganie uczuć, = 5
- Zauważanie pułapek = 5
Przyporządkowanie pod Spryt:
- Alchemia = 5
- Kowalstwo = 5
- Łowiectwo = 5
- Górnictwo = 5
- Leczenie chorób = 5
- Postępowanie ze zwierzętami = 5
Przyporządkowanie pod Charakter:
- Konwersacja = 15
- Cechy przywódcze = 10
- Zastraszanie = 10
- Bluff = 5
- Odporność na ból = 10
Budowa 15
Zręczność 13
Percepcja 12
Spryt 10
Charakter 10
Moc 10
Przyporządkowanie pod cechę Moc:
- Iluzja = 5
- Przywołanie = 5
- Przywrócenie = 16
- Przemiana = 5
- Zniszczenie = 15
- Zaklinanie = 5
Przyporządkowanie pod Zręczność:
- Łucznictwo = 15
- Broń miotana = 20 (+1)
- Skradanie się = 16
- Kradzież kieszonkowa = 5
- Otwieranie zamków = 5
Przyporządkowanie pod Budowę:
- Lekki pancerz = 10
- Ciężki pancerz = 5
- Broń jednoręczna = 26 (+1)
- Broń dwuręczna = 5
- Blok/parowanie = 21 (+1)
- Wspinaczka, = 5
- Jazda konna = 0
- Pływanie = 0
Przyporządkowanie pod Percepcję:
- Spostrzegawczość, = 15
- Orientacja w terenie = 15
- Postrzeganie uczuć, = 5
- Zauważanie pułapek = 5
Przyporządkowanie pod Spryt:
- Alchemia = 5
- Kowalstwo = 5
- Łowiectwo = 5
- Górnictwo = 5
- Leczenie chorób = 5
- Postępowanie ze zwierzętami = 5
Przyporządkowanie pod Charakter:
- Konwersacja = 15
- Cechy przywódcze = 10
- Zastraszanie = 10
- Bluff = 5
- Odporność na ból = 10
Ostatnio zmieniony 30 października 2012, 23:08 przez Keth, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 2226
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Może nie twórzmy nowej Umiejki a Walke wręcz zróbmy jako średnią ze ZR i Kondycji. Znaczy Zr + Budowa podzielone na 2 = Walka wręcz. ew umiejka na style walki, aikido czy coś.
Ostatnio zmieniony 31 października 2012, 20:52 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 2226
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44
Dla walki wręcz można zrobić rozwiązanie a-la cyberpunk. Postać posiada umiejętność ogólną walka wręcz o typie x (np. boks). I kiedy używa typowo bokserskich ruchów np. cios, unik, to szansa na jego wykonania jest łatwiejsza o x punktów lub ma automatycznie zawsze jeden sukces na kościach . Dla takiego akido to byłby bonus np. w rzutach i unikach, w judo chwytach, rzutach, upadkach itp. itd. Zamiast multiplikować umiejętności takie coś lepiej się sprawdzi.