Afterbomb Madness

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Polajkował: 138 times
Polajkowany: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 11 marca 2013, 10:29

Bardzo mnie zainteresował ten setting, ponieważ mimo upodobania do Neuroshimy ciągle miałem wrażenie, że nie do końca zaspokaja ona moje oczekiwania - musicie bowiem wiedzieć, że jestem nieuleczanym maniakalnym wielbicielem Falloutów, zwłaszcza tych dość krytycznie ocenianych przez konserwatystów "first personów" (czyt. część 3 oraz New Vegas).

Mam wrażenie, że Afterbomb Madness pozwala się o wiele łatwiej wpasować w falloutową wizję postapokaliptyki (nie ujmując niczego urokowi NS, ale jak ktoś gdzieś wzmiankował w recenzjach AB, NS jest w zasadzie "normalną" postapokaliptyką, w przeciwieństwie do AB.

Przejrzałem na razie z grubsza teksty na stronie wydawców, ale nie znalazłem odpowiedzi (być może przeoczyłem) na jedno z ważniejszych dla mnie pytań - kiedy mianowicie wybuchła Trzecia Wojna? Lata jeszcze czterdzieste, pięćdziesiąte, sześćdziesiąte? Ktoś może wie?

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Polajkował: 1 time
Polajkowany: 1 time

Post autor: Araven » 11 marca 2013, 11:03

https://cdp.pl/ksiazki/afterbomb-madness to link gdzie można zakupić afterbomb madness jako PDF za 19,99 na stronie cdp.pl ja niedawno zakupiłem, kupiłem tez Armie Apokalipsy nowy system polski w pdf.
Ostatnio zmieniony 11 marca 2013, 13:35 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Polajkowany: 1 time

Post autor: koszal » 11 marca 2013, 11:09

Łacząc różne wzmianki będzie to pomiędzy 1946, a 1955 rokiem. Z jednej strony mówi się o lękach lat 50 tych XX wieku, z drugiej od momentu wybuchu wojny do TERAZ upłuwa prawie 150 lat (i to prawie też jest nieprecyzyjne). Zarazem Rosjanie przeprowadzili testy pierwszej swojej bombki dopiero we wrześniu 1949 roku, co trochę zawęża ten czas.

Jakby nie było osobiście taką nieprecyzyjność wolę.

Co do Fallouta, to 1 i 2. Podobnie jak wielu z Was przemierzyłem nieposkromione połacie terytoriów :D Lubię też Fallout tactics, który złapał u mnie jakiegoś buga, stąd mam gdzieś głęboko zagubiony save z gry, który gdziekolwiek zostanie odpalony pokazuje moją niesamowitą drużynę, jakiej nikt nie ma- otóż gra z nieznanych mi przyczyn pozwalała mi brać wszystkich dostępnych rekrutów (stąd np wiem, że do transportera włazi 10 osób). Daleko mi do hackera, pojęcia nie mam dlaczego i jak, ale miałem w składzie 30 osób, jak na kogoś kliknąłem to był pod komendą i z uwagi na braki w sprzęcie, poszedłem tą ekipą uzbrojoną w noże i tulipany po samego "Megamózga" z ostatniej misji nie bacząc na straty w ludziach.

Samą NS bojkotuję, nie znalazłem w niej nic oryginalnego, własnego, czego nie widziałbym wcześniej w Falloucie. Mecha też jak dla mnie kuleje. No i za mało w niej właśnie szaleństwa.

W samo postapo wszelkiej maści grywaliśmy z Garbahem, wieńcząc kariery jako hodowcy krów, spece od nawozu, czy upośledzeni podopieczni pewnych wędrownych siostrzyczek- tych od miłosierdzia, czy też bez osierdzia- nie pamiętam.

Sam Afterbomb przekonuje mnie grafikami i stylem, po Matki Boskiej Pieniężnej pewnie sobie zamówię.
Ostatnio zmieniony 11 marca 2013, 11:30 przez koszal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Polajkował: 138 times
Polajkowany: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 11 marca 2013, 12:12

Mnie osobiście Neuroshima w niczym nie odstręczyła, to IMHO kawał dobrej klasycznej postapokaliptyki, natomiast ABM kreuje dużo ciekawszy świat z elementami stricte falloutowymi - bardzo obiecująca mieszanka!

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 11 marca 2013, 18:19

Czy ktoś, kto posiada Afterbomb mógłby mi streścić albo opisać pozostałe typy postaci? Czyli Cargo, Toxic, Flaccid? System dosyć mi się zaczął podobać, i myśle nad jego zakupem, o ile przekonam moich współgraczy (fanbojów NS) ;)

Na pierwszy rzut oka wydaje się to dużo bardziej mroczne aniżeli NS, aczkolwiek sprzymierzenie się - albo w ogóle motyw - komunistów z kosmitami niezmiernie mnie rozbawiło :)

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Polajkował: 138 times
Polajkowany: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 11 marca 2013, 18:26

Myślę, że ten motyw kosmicznego przymierza jest nie tyle zabawny, co obdarzony mocnym potencjałem! Mnie też ABM bardzo już bardzo się spodobał i myślę, że wykręcę tu na bazie tego pomysłu co najmniej jedną sesję PBF! ;)

Procjon
Reactions:
Posty: 1090
Rejestracja: 22 lutego 2012, 14:38

Post autor: Procjon » 11 marca 2013, 18:34

Cargo i Flaccid można ściągnąć na stronie www.afterbomb.pl Toxic nie mogę na razie znaleźć.

EDIT:
Ogólnie rzecz biorąc, Cargo to mutant który posiada dodatkowe części ciała: ręce, palce, a nawet głowy, Flaccid posiada zmutowaną, o kilka rozmiarów za dużą skórę, która może wykrywać rozproszone w powietrzu substancje, a Toxic jest klonem Slendermana wyjątkowo odpornym na gorąco, toksyny i promieniowanie, ale za to wolno gojącym rany.
Ostatnio zmieniony 11 marca 2013, 19:16 przez Procjon, łącznie zmieniany 1 raz.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 11 marca 2013, 19:57

O super, to już mam wszystko do przeprowadzenia 1 sesji ;) Mecha zerżnięta z NS, jakoś trzeba sobie radzić.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Polajkował: 138 times
Polajkowany: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 11 marca 2013, 21:27

Nie jesteś jedynym, który ma już pomysł. Ja też już sobie spisałem koncept na kartce, żeby go później przerobić bardziej szczegółowo. Mam pomysł na jednostrzałówkę dla czterech, może pięciu graczy, ale trzech też się nada. Ale to już temat do Centrali PBF, niebawem zarzucę tam szczegółami.

Jak to możliwe, że wcześniej jakoś ten system przeoczyłem? :o

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Polajkowany: 1 time

Post autor: koszal » 13 maja 2013, 11:40

Zainteresowanych systemem proszę o kontakt. Kto pierwszy ten lepszy :)

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Polajkował: 138 times
Polajkowany: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 25 sierpnia 2013, 19:34

Informacja, która być może wielu z Was zainteresuje: podstawka do AFB w formie cyfrowej znalazła się na płytce dołączonej do czerwcowego numeru magazynu CD Action! Nie wiem, czy ktoś go jeszcze gdzieś dostanie, ale może warto poszukać, by wejść w posiadanie "oryginalnych" zasad za 16 zeta?

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Polajkował: 1 time
Polajkowany: 1 time

Post autor: Araven » 25 sierpnia 2013, 19:41

Na platformie cdp.pl Afterbomb jest za darmo jako PDF i legalnie, Autor na swe urodziny taki prezent zrobił, niestety ja nabyłem ją za niecałe 20 pln 2 tygodnie wcześniej.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Polajkował: 138 times
Polajkowany: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 30 sierpnia 2013, 13:17

Pytanie odnośnie rozliczania akcji postaci

Jak to właściwie jest z tymi akcjami BG/NPC, bo czegoś nie rozumiem? Kolejność wyznacza jest poziomem Inicjatywy, to akuratnie kumam. Potem jednak wygląda na to, że każda postać wykonuje komplet wszystkich swoich deklaracji, zanim MG przechodzi do rozliczania następnego BG. W przypadku postaci z 6 PA i jakimś bonusem (np. +4 PA za wpadnięcie w szał) mamy do czynienia z pięcioma ciosami bronią białą, zanim mający niższą Inicjatywę przeciwnik zdoła się w ogóle poruszyć. Jeśli będzie miał pecha, nie będzie miał czasu nawet mrugnąć, gdy w międzyczasie napastnik wsadzi mu pięciokrotnie kosę w brzuch.

Mam podejście do tematu strasznie wypaczone zasadami KC, gdzie deklarki poszczególnych postaci przenikają się wzajemnie na podziałce wyznaczonej wartościami SZ i dlatego jakoś trudno mi przestawić się na afterbombowy koncept.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Polajkował: 1 time
Polajkowany: 1 time

Post autor: Araven » 30 sierpnia 2013, 13:30

Wg mnie na logikę, to szybszy gość w walce 1 na 1 go powinien wyprowadzić wszystkie ciosy jakie mu przysługują, czyli załóżmy 3 albo 4 ataki nożem a w szale nawet 5. Niby fajnie, ale jak wszystko wwali na ataki to przeciwnicy go mogą załatwić w kontrataku. Bo nie zostawił PA na asekurację i obronę. Jak walczę sam z dwoma to uznałbym, że ja wiążę walką jednego, ale drugi może mnie atakować w swojej inicjatywie, a ja mam rzuty obronne na jego ataki.

Reasumując wg mnie powinno się wykonać maksymalnie 3 ataki wręcz lub strzały, a resztę PA przeznaczać na obronę lub dopalenie trafienia, zdaje się 2 PA pozwalają dodać 1 do wyniku trafienia. Nawet jak zostawimy ataki jak są , to powinno się deklarować, jak niżej. Rzeźnik 8,3 PA deklaracja na rundę walki, atakuje 3 razy nożem a 2 PA daję na wzmocnienie obrony. Te 2 PA na obronę MG powinien dodać mi wtedy gdy mój test obrony nie wystarcza. I o ile pamiętam remis powoduję, ze atak jest nieudany, by był udany trzeba mieć minimum 1 punkt przewagi w ataku nad testem obronnym celu.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Polajkował: 138 times
Polajkowany: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 21 listopada 2013, 19:57

Mam do Was wielką prośbę - w ramach padu dysku twardego straciłem też niestety kopię podręcznika do gry. Normalnie jest on ściągalny ze strony wzmiankowanej przez Aravena w poście #2, ale chcąc to zrobić nadziałem się na informację, że zagraniczni użytkownicy nie mogą tego pliku ściągnąć! Czy ktoś mógłby mi zatem wysłać zrzuconą przez siebie kopię na mój email?

krzysztofbujara@wp.pl

Z góry dzięki za pomoc!

ODPOWIEDZ