Afterbomb Madness
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Bardzo mnie zainteresował ten setting, ponieważ mimo upodobania do Neuroshimy ciągle miałem wrażenie, że nie do końca zaspokaja ona moje oczekiwania - musicie bowiem wiedzieć, że jestem nieuleczanym maniakalnym wielbicielem Falloutów, zwłaszcza tych dość krytycznie ocenianych przez konserwatystów "first personów" (czyt. część 3 oraz New Vegas).
Mam wrażenie, że Afterbomb Madness pozwala się o wiele łatwiej wpasować w falloutową wizję postapokaliptyki (nie ujmując niczego urokowi NS, ale jak ktoś gdzieś wzmiankował w recenzjach AB, NS jest w zasadzie "normalną" postapokaliptyką, w przeciwieństwie do AB.
Przejrzałem na razie z grubsza teksty na stronie wydawców, ale nie znalazłem odpowiedzi (być może przeoczyłem) na jedno z ważniejszych dla mnie pytań - kiedy mianowicie wybuchła Trzecia Wojna? Lata jeszcze czterdzieste, pięćdziesiąte, sześćdziesiąte? Ktoś może wie?
Mam wrażenie, że Afterbomb Madness pozwala się o wiele łatwiej wpasować w falloutową wizję postapokaliptyki (nie ujmując niczego urokowi NS, ale jak ktoś gdzieś wzmiankował w recenzjach AB, NS jest w zasadzie "normalną" postapokaliptyką, w przeciwieństwie do AB.
Przejrzałem na razie z grubsza teksty na stronie wydawców, ale nie znalazłem odpowiedzi (być może przeoczyłem) na jedno z ważniejszych dla mnie pytań - kiedy mianowicie wybuchła Trzecia Wojna? Lata jeszcze czterdzieste, pięćdziesiąte, sześćdziesiąte? Ktoś może wie?
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
https://cdp.pl/ksiazki/afterbomb-madness to link gdzie można zakupić afterbomb madness jako PDF za 19,99 na stronie cdp.pl ja niedawno zakupiłem, kupiłem tez Armie Apokalipsy nowy system polski w pdf.
Ostatnio zmieniony 11 marca 2013, 13:35 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
Łacząc różne wzmianki będzie to pomiędzy 1946, a 1955 rokiem. Z jednej strony mówi się o lękach lat 50 tych XX wieku, z drugiej od momentu wybuchu wojny do TERAZ upłuwa prawie 150 lat (i to prawie też jest nieprecyzyjne). Zarazem Rosjanie przeprowadzili testy pierwszej swojej bombki dopiero we wrześniu 1949 roku, co trochę zawęża ten czas.
Jakby nie było osobiście taką nieprecyzyjność wolę.
Co do Fallouta, to 1 i 2. Podobnie jak wielu z Was przemierzyłem nieposkromione połacie terytoriów Lubię też Fallout tactics, który złapał u mnie jakiegoś buga, stąd mam gdzieś głęboko zagubiony save z gry, który gdziekolwiek zostanie odpalony pokazuje moją niesamowitą drużynę, jakiej nikt nie ma- otóż gra z nieznanych mi przyczyn pozwalała mi brać wszystkich dostępnych rekrutów (stąd np wiem, że do transportera włazi 10 osób). Daleko mi do hackera, pojęcia nie mam dlaczego i jak, ale miałem w składzie 30 osób, jak na kogoś kliknąłem to był pod komendą i z uwagi na braki w sprzęcie, poszedłem tą ekipą uzbrojoną w noże i tulipany po samego "Megamózga" z ostatniej misji nie bacząc na straty w ludziach.
Samą NS bojkotuję, nie znalazłem w niej nic oryginalnego, własnego, czego nie widziałbym wcześniej w Falloucie. Mecha też jak dla mnie kuleje. No i za mało w niej właśnie szaleństwa.
W samo postapo wszelkiej maści grywaliśmy z Garbahem, wieńcząc kariery jako hodowcy krów, spece od nawozu, czy upośledzeni podopieczni pewnych wędrownych siostrzyczek- tych od miłosierdzia, czy też bez osierdzia- nie pamiętam.
Sam Afterbomb przekonuje mnie grafikami i stylem, po Matki Boskiej Pieniężnej pewnie sobie zamówię.
Jakby nie było osobiście taką nieprecyzyjność wolę.
Co do Fallouta, to 1 i 2. Podobnie jak wielu z Was przemierzyłem nieposkromione połacie terytoriów Lubię też Fallout tactics, który złapał u mnie jakiegoś buga, stąd mam gdzieś głęboko zagubiony save z gry, który gdziekolwiek zostanie odpalony pokazuje moją niesamowitą drużynę, jakiej nikt nie ma- otóż gra z nieznanych mi przyczyn pozwalała mi brać wszystkich dostępnych rekrutów (stąd np wiem, że do transportera włazi 10 osób). Daleko mi do hackera, pojęcia nie mam dlaczego i jak, ale miałem w składzie 30 osób, jak na kogoś kliknąłem to był pod komendą i z uwagi na braki w sprzęcie, poszedłem tą ekipą uzbrojoną w noże i tulipany po samego "Megamózga" z ostatniej misji nie bacząc na straty w ludziach.
Samą NS bojkotuję, nie znalazłem w niej nic oryginalnego, własnego, czego nie widziałbym wcześniej w Falloucie. Mecha też jak dla mnie kuleje. No i za mało w niej właśnie szaleństwa.
W samo postapo wszelkiej maści grywaliśmy z Garbahem, wieńcząc kariery jako hodowcy krów, spece od nawozu, czy upośledzeni podopieczni pewnych wędrownych siostrzyczek- tych od miłosierdzia, czy też bez osierdzia- nie pamiętam.
Sam Afterbomb przekonuje mnie grafikami i stylem, po Matki Boskiej Pieniężnej pewnie sobie zamówię.
Ostatnio zmieniony 11 marca 2013, 11:30 przez koszal, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy ktoś, kto posiada Afterbomb mógłby mi streścić albo opisać pozostałe typy postaci? Czyli Cargo, Toxic, Flaccid? System dosyć mi się zaczął podobać, i myśle nad jego zakupem, o ile przekonam moich współgraczy (fanbojów NS)
Na pierwszy rzut oka wydaje się to dużo bardziej mroczne aniżeli NS, aczkolwiek sprzymierzenie się - albo w ogóle motyw - komunistów z kosmitami niezmiernie mnie rozbawiło
Na pierwszy rzut oka wydaje się to dużo bardziej mroczne aniżeli NS, aczkolwiek sprzymierzenie się - albo w ogóle motyw - komunistów z kosmitami niezmiernie mnie rozbawiło
Cargo i Flaccid można ściągnąć na stronie www.afterbomb.pl Toxic nie mogę na razie znaleźć.
EDIT:
Ogólnie rzecz biorąc, Cargo to mutant który posiada dodatkowe części ciała: ręce, palce, a nawet głowy, Flaccid posiada zmutowaną, o kilka rozmiarów za dużą skórę, która może wykrywać rozproszone w powietrzu substancje, a Toxic jest klonem Slendermana wyjątkowo odpornym na gorąco, toksyny i promieniowanie, ale za to wolno gojącym rany.
EDIT:
Ogólnie rzecz biorąc, Cargo to mutant który posiada dodatkowe części ciała: ręce, palce, a nawet głowy, Flaccid posiada zmutowaną, o kilka rozmiarów za dużą skórę, która może wykrywać rozproszone w powietrzu substancje, a Toxic jest klonem Slendermana wyjątkowo odpornym na gorąco, toksyny i promieniowanie, ale za to wolno gojącym rany.
Ostatnio zmieniony 11 marca 2013, 19:16 przez Procjon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Nie jesteś jedynym, który ma już pomysł. Ja też już sobie spisałem koncept na kartce, żeby go później przerobić bardziej szczegółowo. Mam pomysł na jednostrzałówkę dla czterech, może pięciu graczy, ale trzech też się nada. Ale to już temat do Centrali PBF, niebawem zarzucę tam szczegółami.
Jak to możliwe, że wcześniej jakoś ten system przeoczyłem?
Jak to możliwe, że wcześniej jakoś ten system przeoczyłem?
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Pytanie odnośnie rozliczania akcji postaci
Jak to właściwie jest z tymi akcjami BG/NPC, bo czegoś nie rozumiem? Kolejność wyznacza jest poziomem Inicjatywy, to akuratnie kumam. Potem jednak wygląda na to, że każda postać wykonuje komplet wszystkich swoich deklaracji, zanim MG przechodzi do rozliczania następnego BG. W przypadku postaci z 6 PA i jakimś bonusem (np. +4 PA za wpadnięcie w szał) mamy do czynienia z pięcioma ciosami bronią białą, zanim mający niższą Inicjatywę przeciwnik zdoła się w ogóle poruszyć. Jeśli będzie miał pecha, nie będzie miał czasu nawet mrugnąć, gdy w międzyczasie napastnik wsadzi mu pięciokrotnie kosę w brzuch.
Mam podejście do tematu strasznie wypaczone zasadami KC, gdzie deklarki poszczególnych postaci przenikają się wzajemnie na podziałce wyznaczonej wartościami SZ i dlatego jakoś trudno mi przestawić się na afterbombowy koncept.
Jak to właściwie jest z tymi akcjami BG/NPC, bo czegoś nie rozumiem? Kolejność wyznacza jest poziomem Inicjatywy, to akuratnie kumam. Potem jednak wygląda na to, że każda postać wykonuje komplet wszystkich swoich deklaracji, zanim MG przechodzi do rozliczania następnego BG. W przypadku postaci z 6 PA i jakimś bonusem (np. +4 PA za wpadnięcie w szał) mamy do czynienia z pięcioma ciosami bronią białą, zanim mający niższą Inicjatywę przeciwnik zdoła się w ogóle poruszyć. Jeśli będzie miał pecha, nie będzie miał czasu nawet mrugnąć, gdy w międzyczasie napastnik wsadzi mu pięciokrotnie kosę w brzuch.
Mam podejście do tematu strasznie wypaczone zasadami KC, gdzie deklarki poszczególnych postaci przenikają się wzajemnie na podziałce wyznaczonej wartościami SZ i dlatego jakoś trudno mi przestawić się na afterbombowy koncept.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Wg mnie na logikę, to szybszy gość w walce 1 na 1 go powinien wyprowadzić wszystkie ciosy jakie mu przysługują, czyli załóżmy 3 albo 4 ataki nożem a w szale nawet 5. Niby fajnie, ale jak wszystko wwali na ataki to przeciwnicy go mogą załatwić w kontrataku. Bo nie zostawił PA na asekurację i obronę. Jak walczę sam z dwoma to uznałbym, że ja wiążę walką jednego, ale drugi może mnie atakować w swojej inicjatywie, a ja mam rzuty obronne na jego ataki.
Reasumując wg mnie powinno się wykonać maksymalnie 3 ataki wręcz lub strzały, a resztę PA przeznaczać na obronę lub dopalenie trafienia, zdaje się 2 PA pozwalają dodać 1 do wyniku trafienia. Nawet jak zostawimy ataki jak są , to powinno się deklarować, jak niżej. Rzeźnik 8,3 PA deklaracja na rundę walki, atakuje 3 razy nożem a 2 PA daję na wzmocnienie obrony. Te 2 PA na obronę MG powinien dodać mi wtedy gdy mój test obrony nie wystarcza. I o ile pamiętam remis powoduję, ze atak jest nieudany, by był udany trzeba mieć minimum 1 punkt przewagi w ataku nad testem obronnym celu.
Reasumując wg mnie powinno się wykonać maksymalnie 3 ataki wręcz lub strzały, a resztę PA przeznaczać na obronę lub dopalenie trafienia, zdaje się 2 PA pozwalają dodać 1 do wyniku trafienia. Nawet jak zostawimy ataki jak są , to powinno się deklarować, jak niżej. Rzeźnik 8,3 PA deklaracja na rundę walki, atakuje 3 razy nożem a 2 PA daję na wzmocnienie obrony. Te 2 PA na obronę MG powinien dodać mi wtedy gdy mój test obrony nie wystarcza. I o ile pamiętam remis powoduję, ze atak jest nieudany, by był udany trzeba mieć minimum 1 punkt przewagi w ataku nad testem obronnym celu.
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Mam do Was wielką prośbę - w ramach padu dysku twardego straciłem też niestety kopię podręcznika do gry. Normalnie jest on ściągalny ze strony wzmiankowanej przez Aravena w poście #2, ale chcąc to zrobić nadziałem się na informację, że zagraniczni użytkownicy nie mogą tego pliku ściągnąć! Czy ktoś mógłby mi zatem wysłać zrzuconą przez siebie kopię na mój email?
krzysztofbujara@wp.pl
Z góry dzięki za pomoc!
krzysztofbujara@wp.pl
Z góry dzięki za pomoc!