Żelazne Królestwa - mechanika

Vranz the Blighted
Reactions:
Posty: 34
Rejestracja: 23 lutego 2013, 15:33

Post autor: Vranz the Blighted » 30 marca 2013, 10:49

Dobra, udało mi się rozpisać Orrika na 150xp. Póki co wariant Ranger/Soldier, więc niektórych zdolności z bitewniaka nie ma (np. Take Down, który widziałem tylko u Bounty Huntera). Całość tworzenia rozpiski jest dość specyficzna, bo albo mamy kolesia, który robi dobrze jedną rzecz (a i tak wszystkiego nie dostanie) albo przeciętniaka we wszystkim. Oto co mi wyszło:
----
SAXON ORRIK
Human, Skilled
Ranger, soldier

PHY 6
spd 6
str 6
AGL 6
prw 6
poi 6
INT 5
per 5

Archetype benefits:
-Additional Attack
-Deft
-Feat: Defensive Strike
-Feat: Disarm
-Feat: Untouchable
-Preternatural Awareness
-Sidestep
-Virtuoso

Abilities:
-Battle Plan: Go to Ground
-Battle Plan: Reconnaissance
-Battle Plan: Shadow
-Camouflage
-Cautious Advance
-Disease Resistance
-Fast Reload
-Find Cover
-Pathfinder
-Prowl
-Sentry

Military Skills:
Hand Weapon 4
Rifle 4

Occupational Skills:
Command 4
Detection 4
Driving 2
Medicine 2
Navigation 2
Sneak 4
Survival 4
Tracking 3

General Skils:
Climbing 3
Swimming 3

Weapons:
-Military Rifle (pow 11, rng 60/300 ft.)
-Sword (pow 3)
-Skinning Knife (Dagger pow 1, att+1)

Armor:
Leather Armor (+5 arm, -1 def)

Life Spiral:
Physique 6
Agility 6
Intellect 5
----
Jak widać, sporo tego jest i jeśli to ma być faktyczny "boss" w kampanii, to będzie trzeba posługiwać się kartą postaci niż zwykłym skrótowym rozpisaniem NPC (chociaż jest to wykonalne, ale to zależy już kto czego potrzebuje). Większość umiejętności to jedynie propozycja, więc można śmiało poingerować. Ostatecznie wyszedł mi koleś, który dobrze strzela, korzysta z przewagi znajomości terenu i ma parę dodatkowych postaci pod ręką.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 30 marca 2013, 15:12

Ja bym pokusił się o danie Orrikowi, dodatkowych profesji, np Śledczego (Investigator). W końcu ścieżka rozwoju przy 150xp, daje nawet kilka mozliwości rozszerzenia wachlarza działalności.

Oczywiście to tylko sugestia, poparta przeczytaniem opisu NPC. Zapewne taki zabieg osłabiłby nieco zdolości bojowe "wyspecjalizowanego" Orrika, ale z drugiej strony nadałby mu odrobinę koneksji i umiejek społecznych.

Vranz the Blighted
Reactions:
Posty: 34
Rejestracja: 23 lutego 2013, 15:33

Post autor: Vranz the Blighted » 30 marca 2013, 16:02

Tyle że Śledczy jest tutaj raczej klasą dla detektywów i inkwizytorów. Może to tylko moje odczucie, ale zdaje się, że Orrik po prostu nieco poocierał się o znane osobistości, ale dalej jego żywiołem są przestrzenie pozamiejskie i wojna.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 30 marca 2013, 18:12

Odczekam dzień albo dwa z publikacją tekstu o Orrikowi w nadziei, że wpadniecie jeszcze na jakieś pomysły mogące poszerzyć dobór profesji tego drania - ja sam nie mogę Wam pomóc, bo jeszcze nie posiadam nowego podręcznika! ;)

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 31 marca 2013, 21:37

Chłopaki, wytłumaczycie mi różnicę pomiędzy General Skills i Occupational Skills?

Vranz the Blighted
Reactions:
Posty: 34
Rejestracja: 23 lutego 2013, 15:33

Post autor: Vranz the Blighted » 31 marca 2013, 21:53

Podręcznik mam w drugim domu w tej chwili, ale jeśli dobrze pamiętam, to Occ. Skills to umiejętności bardziej powiązane z profesją czy zawodem, a te General to te, które każdy w jakimś stopniu powinien znać i ma do nich dostęp. Jeszcze jutro może uda mi się coś dodatkowego wychwycić.

Beamhit
Reactions:
Posty: 52
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 23:32

Post autor: Beamhit » 05 kwietnia 2013, 14:42

Trochę spóźnione, ale:

General Skills - lista umiejętności (takich jak wspinaczka czy powożenie) do których dostęp ma każda profesja, i każda klasa może rozwijać je do 4 poziomu.

Occupational - musisz mieć umiejętność na liście z profesji, by móc się jej uczyć.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 05 kwietnia 2013, 14:53

A podałby Ktoś listę dla wszelkich Umiejętności, zwłaszcza General Skills z ew. tłumaczeniem na polski, po angielsku też może być. I te Occupational też ew. poproszę.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 17 października 2013, 22:51

Pytanie na szybko - czy faktycznie poziomy dwóch umiejek uzyskanych z połączenia dwóch profesji się sumują? Przykładem Hand Weapon 1 u magianika oraz Hand Weapon 1 u oficera wojska - połączenie obu profesji daje cechę Hand Weapon na poziomie 2?

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 19 marca 2014, 09:30

Willpower to Siła Woli, czy ona odpowiada także za Odporność na magię? Czy tylko za odporność na strach? Czy odporność na Magię to SW +2k6 pzreciwko rzutowi Czarownika na Arkana +2k6 Czy jak?
A tu link do edytowalnej karty Jagmina do IK jakby Ktoś nie miał: http://tekronicum.pl/karty/?system=Iron_Kingdoms
Ostatnio zmieniony 19 marca 2014, 12:43 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 19 marca 2014, 22:54

Sila Woli wg podrecznika str 105, to:

"Wspolczynnik okreslajacy zdolnosc postaci do odpierania efektow strachu i magii wplywajacej na umysl. SW jest suma Krzepy i Intelektu."

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 19 marca 2014, 23:01

A magia fizyczna raniąca typu kula ognia na co działa w IK ? W sensie czym się ją odpiera, na jaką cechę?
Ostatnio zmieniony 19 marca 2014, 23:16 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 19 marca 2014, 23:18

Bronisz się najpierw przeciwko trafieniu dzięki współczynnikowi OBR (DEF), a później redukujesz ewentualne obrażenia dzięki PANC (ARM).

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 20 marca 2014, 08:59

Dzięki, a można się bronić przed każdym czarem nawet obszarowymi? I udana obrona przed czarem powoduje, że się nie dostaje żadnych obrażeń? A tylko nieudana powoduje, że od obrażeń odejmujemy pełen pancerz?
Ostatnio zmieniony 20 marca 2014, 18:31 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 20 marca 2014, 10:44

Udana obrona, to czar nie trafia w cel. Nieudana testujemy sile czaru+2k6 przeciw ARM celu, dokladnie tak jak przy broni zasiegowej.

Rzucanie czarow ofensywnych jest noeco inne niz w wiekszosci fantasy, gdzie czar na dzien dobry z reguly trafia i tylko odpiera sie go skutecznie lub nie.

W IK czarowanie rzadzi sie niemal takimi samymi regulami jak bron zasiegowa, choc IMO jest trudniejsze niz np strzal z kuszy czy pistoletu, bo testujac strzal sumujemy:

Wspolczynnik (poi), Umiejetnosc (np karabin) i rzut (+/- ew modyfikatory zasiegu, broni itp)

Przy rzucaniu czaru wynik opiera sie TYLKO na WSPOLCZYNNIKU (arc) i Rzucie.
Ostatnio zmieniony 20 marca 2014, 18:31 przez 8art, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ