Żelazne Królestwa - mechanika
-
- Reactions:
- Posty: 34
- Rejestracja: 23 lutego 2013, 15:33
Dobra, udało mi się rozpisać Orrika na 150xp. Póki co wariant Ranger/Soldier, więc niektórych zdolności z bitewniaka nie ma (np. Take Down, który widziałem tylko u Bounty Huntera). Całość tworzenia rozpiski jest dość specyficzna, bo albo mamy kolesia, który robi dobrze jedną rzecz (a i tak wszystkiego nie dostanie) albo przeciętniaka we wszystkim. Oto co mi wyszło:
----
SAXON ORRIK
Human, Skilled
Ranger, soldier
PHY 6
spd 6
str 6
AGL 6
prw 6
poi 6
INT 5
per 5
Archetype benefits:
-Additional Attack
-Deft
-Feat: Defensive Strike
-Feat: Disarm
-Feat: Untouchable
-Preternatural Awareness
-Sidestep
-Virtuoso
Abilities:
-Battle Plan: Go to Ground
-Battle Plan: Reconnaissance
-Battle Plan: Shadow
-Camouflage
-Cautious Advance
-Disease Resistance
-Fast Reload
-Find Cover
-Pathfinder
-Prowl
-Sentry
Military Skills:
Hand Weapon 4
Rifle 4
Occupational Skills:
Command 4
Detection 4
Driving 2
Medicine 2
Navigation 2
Sneak 4
Survival 4
Tracking 3
General Skils:
Climbing 3
Swimming 3
Weapons:
-Military Rifle (pow 11, rng 60/300 ft.)
-Sword (pow 3)
-Skinning Knife (Dagger pow 1, att+1)
Armor:
Leather Armor (+5 arm, -1 def)
Life Spiral:
Physique 6
Agility 6
Intellect 5
----
Jak widać, sporo tego jest i jeśli to ma być faktyczny "boss" w kampanii, to będzie trzeba posługiwać się kartą postaci niż zwykłym skrótowym rozpisaniem NPC (chociaż jest to wykonalne, ale to zależy już kto czego potrzebuje). Większość umiejętności to jedynie propozycja, więc można śmiało poingerować. Ostatecznie wyszedł mi koleś, który dobrze strzela, korzysta z przewagi znajomości terenu i ma parę dodatkowych postaci pod ręką.
----
SAXON ORRIK
Human, Skilled
Ranger, soldier
PHY 6
spd 6
str 6
AGL 6
prw 6
poi 6
INT 5
per 5
Archetype benefits:
-Additional Attack
-Deft
-Feat: Defensive Strike
-Feat: Disarm
-Feat: Untouchable
-Preternatural Awareness
-Sidestep
-Virtuoso
Abilities:
-Battle Plan: Go to Ground
-Battle Plan: Reconnaissance
-Battle Plan: Shadow
-Camouflage
-Cautious Advance
-Disease Resistance
-Fast Reload
-Find Cover
-Pathfinder
-Prowl
-Sentry
Military Skills:
Hand Weapon 4
Rifle 4
Occupational Skills:
Command 4
Detection 4
Driving 2
Medicine 2
Navigation 2
Sneak 4
Survival 4
Tracking 3
General Skils:
Climbing 3
Swimming 3
Weapons:
-Military Rifle (pow 11, rng 60/300 ft.)
-Sword (pow 3)
-Skinning Knife (Dagger pow 1, att+1)
Armor:
Leather Armor (+5 arm, -1 def)
Life Spiral:
Physique 6
Agility 6
Intellect 5
----
Jak widać, sporo tego jest i jeśli to ma być faktyczny "boss" w kampanii, to będzie trzeba posługiwać się kartą postaci niż zwykłym skrótowym rozpisaniem NPC (chociaż jest to wykonalne, ale to zależy już kto czego potrzebuje). Większość umiejętności to jedynie propozycja, więc można śmiało poingerować. Ostatecznie wyszedł mi koleś, który dobrze strzela, korzysta z przewagi znajomości terenu i ma parę dodatkowych postaci pod ręką.
-
- Reactions:
- Posty: 6267
- Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 81 times
Ja bym pokusił się o danie Orrikowi, dodatkowych profesji, np Śledczego (Investigator). W końcu ścieżka rozwoju przy 150xp, daje nawet kilka mozliwości rozszerzenia wachlarza działalności.
Oczywiście to tylko sugestia, poparta przeczytaniem opisu NPC. Zapewne taki zabieg osłabiłby nieco zdolości bojowe "wyspecjalizowanego" Orrika, ale z drugiej strony nadałby mu odrobinę koneksji i umiejek społecznych.
Oczywiście to tylko sugestia, poparta przeczytaniem opisu NPC. Zapewne taki zabieg osłabiłby nieco zdolości bojowe "wyspecjalizowanego" Orrika, ale z drugiej strony nadałby mu odrobinę koneksji i umiejek społecznych.
-
- Reactions:
- Posty: 34
- Rejestracja: 23 lutego 2013, 15:33
-
- Reactions:
- Posty: 34
- Rejestracja: 23 lutego 2013, 15:33
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Willpower to Siła Woli, czy ona odpowiada także za Odporność na magię? Czy tylko za odporność na strach? Czy odporność na Magię to SW +2k6 pzreciwko rzutowi Czarownika na Arkana +2k6 Czy jak?
A tu link do edytowalnej karty Jagmina do IK jakby Ktoś nie miał: http://tekronicum.pl/karty/?system=Iron_Kingdoms
Ostatnio zmieniony 19 marca 2014, 12:43 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Dzięki, a można się bronić przed każdym czarem nawet obszarowymi? I udana obrona przed czarem powoduje, że się nie dostaje żadnych obrażeń? A tylko nieudana powoduje, że od obrażeń odejmujemy pełen pancerz?
Ostatnio zmieniony 20 marca 2014, 18:31 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 6267
- Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 81 times
Udana obrona, to czar nie trafia w cel. Nieudana testujemy sile czaru+2k6 przeciw ARM celu, dokladnie tak jak przy broni zasiegowej.
Rzucanie czarow ofensywnych jest noeco inne niz w wiekszosci fantasy, gdzie czar na dzien dobry z reguly trafia i tylko odpiera sie go skutecznie lub nie.
W IK czarowanie rzadzi sie niemal takimi samymi regulami jak bron zasiegowa, choc IMO jest trudniejsze niz np strzal z kuszy czy pistoletu, bo testujac strzal sumujemy:
Wspolczynnik (poi), Umiejetnosc (np karabin) i rzut (+/- ew modyfikatory zasiegu, broni itp)
Przy rzucaniu czaru wynik opiera sie TYLKO na WSPOLCZYNNIKU (arc) i Rzucie.
Rzucanie czarow ofensywnych jest noeco inne niz w wiekszosci fantasy, gdzie czar na dzien dobry z reguly trafia i tylko odpiera sie go skutecznie lub nie.
W IK czarowanie rzadzi sie niemal takimi samymi regulami jak bron zasiegowa, choc IMO jest trudniejsze niz np strzal z kuszy czy pistoletu, bo testujac strzal sumujemy:
Wspolczynnik (poi), Umiejetnosc (np karabin) i rzut (+/- ew modyfikatory zasiegu, broni itp)
Przy rzucaniu czaru wynik opiera sie TYLKO na WSPOLCZYNNIKU (arc) i Rzucie.
Ostatnio zmieniony 20 marca 2014, 18:31 przez 8art, łącznie zmieniany 1 raz.