Historia świata IK

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 03 lutego 2013, 17:47

W okresie 604-608 OR wydarzyło się w krótkim czasie bardzo wiele, a liczne z tych wydarzeń nieodwracalnie zmieniły oblicze Żelaznych Królestw. Mam na myśli na przykład udzielenie pomocy Nyssom przez Kościół Morrowa, wejście wojsk Protektoratu do Llaelu, włączenie się do działań wojennych Iosan czy zabicie przez Wszechskazę konkurencyjnego smoka (i wiele wiele innych). Wydarzenia te rozrzucone są na łamach licznych podręczników i suplementów Warmachine/Hordes, a także magazynu No Quarter i przyznaję, że często sam się gubię w chronologicznym porządku wielu z nich.

Chciałbym Was zatem poprosić o pomoc w zbudowaniu w miarę spójnej kroniki wydarzeń wraz z ich jak najdokładniejszymi datami, co pozwoli nam sprawniej orientować się w chronologii ostatnich lat Żelaznych Królestw.
Ostatnio zmieniony 06 kwietnia 2014, 22:21 przez Keth, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 07 lutego 2013, 22:24

Atak na Port Vladovar, druga połowa 606 OR

Port Vladovar, perła khadoriańskiej floty, wielki port handlowy i zarazem baza marynarki wojennej Khadoru. Niegdyś należący do Ordu i zwący się Radahvo, zaanektowany przez północne królestwo w roku 313 OR szybko stał się najpotężniejszą nadmorską fortecę Vanarów i tylko Ohk może stawać z nim w szranki w kwestii przepływu towarów handlowych. Zamieszkałe przez ćwierć miliona ludzi miasto strzeżone jest od wieków przez odpowiedni garnizon wojskowy, a w jego portowych akwenach stoją na kotwicach najpotężniejsze okręty wojenne Khadoru. Górujące ponad zatoką Kulvarnu baterie nabrzeżne, mające postać olbrzymich dział zamocowanych na szynach kolejowych, wydają się zapewniać Vladovarowi pełne bezpieczeństwo.

Bez wątpienia Port Vladovar okazałby się orzechem nie do zgryzienia dla każdej konwencjonalnej armii. Flota morska Khadoru nie posiada być może aż tak chlubnej przeszłości jak marynarka Ordu czy Cygnaru, ale w minionych latach również ona przeszła daleko idącą modernizację szykując się do poważnej konfrontacji z flotami południowych sąsiadów.

Lecz na Merediusie prym wiedzie jeszcze jedna strona konfliktu, która w opinii wielu posiada największe doświadczenie w morskich bojach, a przy tym ma po swej stronie korzyści nieosiągalne dla zwykłych śmiertelników. Upiorna flota Cryxu, piracka armada Czarnego Smoka Toruka, tnie morskie fale nawet przy bezwietrznej pogodzie, a uwijający się na jej pokładach nieumarli żeglarze stanowią prawdziwy postrach wzdłuż całego wybrzeża zachodniego Immorenu. Projektujący instalacje obronne Vladovaru Khadorianie najpewniej nigdy nie przypuszczali, że Cryxianie kiedykolwiek przypuszczą atak tak daleko na północy, toteż nieoczekiwanie pojawienie się floty Toruka na wodach zatoki Kulvarnu musiało ich całkowicie zaskoczyć.

Na Port Vladovar uderzyły dziesiątki cryxiańskich okrętów, wiedzionych przez niesławnego Owdowiacza Skarre oraz przerażającego Atramencjusza. Znajdujące się w porcie khadoriańskie pancerniki okazały się dzięki żelaznym kadłubom odporne na większość ostrzału piratów, ale też szybko się okazało, że bynajmniej nie one były celem ataku. Na nabrzeża Vladovaru wylała się rzesza nieumarłych najeźdźców, zarówno zeskakujących z pokładów swych statków jak i wychodzących spod wody po tym jak ich jednostki były zatapiane ostrzałem khadoriańskich baterii nabrzeżnych. Walka z pozornie nieśmiertelnym wrogiem wstrząsnęła obrońcami Vladovaru, niemalże do końca łamiąc ich morale i wysoką na co dzień dyscyplinę.

Poczyniwszy niesłychaną rzeź Cryxianie umknęli na otwarte morze, pozostawiając Port Vladovar w płomieniach. Głównodowodzący marynarki wojennej Khadoru popełnił krótko potem samobójstwo, nie potrafiąc się pogodzić z fiaskiem obrony miasta. Przez pewien czas Sztab Generalny nie potrafił znaleźć uzasadnienia strategicznego dla takiego ataku, szybko jednak okazało się, że żelaznym liczom zależało przede wszystkim na zmuszeniu dowódców armii Khadoru do przesunięcia na pozornie zagrożone wybrzeże zgrupowań wojskowych stacjonujących w głębi lądu - to zaś miało ułatwić prowadzenie działań korpusom ekspedycyjnym Cryxian ukrytym na kontynencie.

Będący w rzeczywistości manewrem dywersyjnym, cryxiański atak na Port Vladovar bez wątpienia wstrząsnął poczuciem bezpieczeństwa mieszkańców nadmorskich prowincji Khadoru, przypominając im o tym, że nikt nie zdoła uciec poza zasięg szponów Smoczego Ojca.
Czy ktoś dysponuje dodatkowymi materiałami, które można dołączyć do tego tekstu? Precyzyjną datą, nazwiskami, nazwami okrętów? Bazowałem na WM: Superiority, ale mogłem coś przeoczyć w innych publikacjach PP.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 03 marca 2013, 12:54

Wkleiłem chronologię świata IK ze strony wydawcy, na początek po angielsku, ale postaram się jak najszybciej przerobić to na wersję w mowie ojczystej.

Czasy prehistoryczne (Era Starszych Ras)

c. 10,000 PR Wszystkie plemiona elfów jednoczą się tworząc Lyoss, starożytne państwo położone daleko w głębi kontynentu.

c. 8500 PR Wśród krasnoludów rozpoczyna się wojna domowa zwana Waśnią Stuleci.

c. 8200 PR Waśń Stuleci dobiega końca, kiedy przywódcy trzynastu wielkich klanów odchodzą na północ osiedlając się w Grondzie.

c. 7500 PR W Grondzie zostaje powołane do życia Zgromadzenie, instytucja reprezentująca sto najbardziej znaczących krasnoludzkich rodów; bogowie krasnoludów obdarzają ich magicznymi mocami oraz surowymi regułami korzystania z magii.

c. 6500 PR Plemiona koczowników odnajdują w ruinach Icthieru Kanon Jedynego Prawa. Rozpoczyna się kult Menotha.

c. 6000 PR Wielu plemion ludzi zaczyna osiedlać się wokół Icthieru tworząc społeczności rolnicze. Za ich patrona i nauczyciela uchodzi Cinot.

c. 5500 PR Meniccy kapłani Belcor i Geth prowadzą osadników na północ od Icthieru w poszukiwaniu nowych urodzajnych ziem do zasiedlenia.

c. 4800 PR Ludzie zaczynają osiadać się wzdłuż Czarnej Rzeki, przede wszystkim w Dolinie Morrdhu.

c. 4250 PR Elfy budują mistyczny Most Światów mający połączyć ziemski Caen z niebiańskim dominium bogów w Veld.

c. 4000 PR Most Światów zostaje ukończony. Bogowie elfów zstępują na Caen, ale towarzysząca temu zejściu apokaliptyczna katastrofa unicestwia Most i doprowadza do zagłady całego Lyossu.

c. 3900 PR Powstaje wiele wielkich miast Iosu, m.in. Shyrr.

c. 3700 PR Walczące pomiędzy sobą o dominację plemiona Molguru rządzą niepodzielnie w niemal całym zachodnim Immorenie.

c. 3500 PR Władcy Moordhu jednoczą się tworząc pierwszą prawdziwą ludzką cywilizację. Morrdh zaczyna podbijać terytoria Morgulu. Toruk powołuje do życia swe smocze potomstwo.


Ewa Wodzów

c. 2800 PR Wojownik-kapłan Valent Thrace ustanawia Rubież Calacii.

c. 2230 PR Rodzi się król-kapłan Golivant z Calacia.

c. 2200 PR Król-kapłan Golivant wypędza z Wyrmwallu plemiona Molguru. Rodzi się król-kapłan Khardovic.

c. 2175 PR Śmierć Golivanta doprowadza do rozpadu jego królestwa.

c. 2170 PR Khardovic tworzy Królestwo Khardu.

c. 2050 PR Król Golivant III doprowadza zbrojnie do zjednoczenia Calacii nadając jej nazwę Królestwa Caspii.

c. 2045 PR Umiera król-kapłan Khardovic.


Era Tysiąca Miasta i Wniebowstąpienie Morrowa

c. 1930 PR Na świat przychodzą Bliźnięta, Morrow i Thamar.

c. 1900 PR Bliźnięta doznają wniebowstąpienia w finale Pochodu Caspiańskiego. Powstaje kult Morrowa.

c. 1880 PR Meniccy kapłani rozpoczynają Pogrom.

1866 PR Orellius I buduje w górach Wyrmwallu Divinium.

c. 1850 PR Rab Vinstra wyprowadza lud Midarów z Morrdhu i ustanawia Królestwo Midaru.

c. 1690 PR Kossyci, Skirowie i Khardowie walczą pomiędzy sobą o dominację na północy.

c. 1670 PR Śmiertelna zaraza sieje spustoszenie wśród plemion Kossytów i Skirów. Khardowie zdobywają Molgę i zmieniają jej nazwę na Khardov.

1612 PR Ludzkie klany jednoczą się pod mianem Thurii. Trollaki rozpoczynają wielką wędrówkę na północ kontynentu.

c. 1500 PR Królestwo Morrdhu upada w tajemniczych okolicznościach.

c. 1450 PR Khardov, największe miasto północy, zaczyna podbijać okoliczne krainy jednocząc je pod swoją władzą.

1421 PR Sveynod Skelvoro ogłasza się pierwszym Imperatorem Khardów.

1415 PR Wybucha Wojna Khardzko-Kossycka.

1387 PR Toruk zabija smoka Gaulvanga i pochłania jego athank.

1382 PR Kossyci składają broń przed Khardami.

1370 PR Unia kilku ludzkich plemion powołuje do życia lud Tordoru.

1330 PR Władcy Koni zawiązują sojusz z Imperium Khardów.

1322 PR Tordor rozpoczyna podbój Thurii.

1313 PR Tordor dokonuje zwycięskiej aneksji Thurii.

1277 PR Większość skirańskich wodzów odrzuca wiarę w Żmija, przechodzi na menityzm i składa przysięgi lojalności wobec Imperium Khardów.

1250 PR Primarcha Lorichias zostaje zamordowany przez Khorvę, menicką skrutatorkę. Święta Katrena objawia się na miejscu zbrodni odbierając życie Khorvie; Khorva doświadcza mrocznego wniebowstąpienia.

1141 PR Imperium Khardów przypuszcza atak na Piekielną Przełęcz.

1118 PR Wojna o Piekielną Przełęcz dobiega końca. Strzegące jej ogruny składają hołd władcom Khardów.

1102 PR Umbria ogłasza secesję odłączając się od Imperium Khardów.

1100 PR Voldu Grova kładzie podwaliny pod sztukę alchemii pisząc pierwsze traktaty dotyczące tego tematu, nawiązujące do prymitywnych substancji łatwopalnych.

1073 PR Powstaje Królestwo Rynyru.

c. 1000 PR Toruk zostaje wyparty z kontynentu przez swe potomstwo i osiada na Wyspach Scharde.

940 PR Rektor Janus Gilder wynajduje prasę drukarską.

840 PR Bogowie elfów opuszczają Ios wyruszając na poszukiwania drogi powrotnej do Veldu.

838 PR Aeric odkrywa w lodowcowej rozpadlinie Nyssora. Nyssowie osiedlają się na dalekiej północy kontynentu.

822 PR Długi Żar, niszczycielska w skutkach susza, zabija ponad milion Immoreńczyków.

821 PR Wybucha Wojna Władców Koni toczona pomiędzy Imperium Khardzkim i książętami Umbrii.

743 PR Drago Salvoro buduje pierwszy parowy bojler.

716 PR Będąca stolicą Władców Koni Korska zostaje podbita, a jej przywódcy składają przysięgę wierności Khardom, kończąc tym samym Wojnę Władców Koni.

714 PR Korska zyskuje status wschodniej stolicy Imperium Khardów; Khardov jako zachodnia stolica pozostaje siedzibą najwyższych władz państwa.

712 PR Morrowianie przenoszą siedzibę swego kultu z Divinium w górach Wyrmwallu do nowo wybudowanego Sancteum w Caspii.

c. 700 PR Smok Halfaug zaczyna siać grozę na północy kontynentu.

664 PR Potęga Imperium Khardzkiego sięga zenitu.


Okupacja Orgothów

600 PR Czarne łodzie Orgothów pojawiają się na zachodnim wybrzeżu Immorenu zapoczątkowując podbój Tysiąca Miast.

c. 600 PR Spisana zostaje Saga Wurmów.

593 PR Tordor kapituluje przed Orgothami po całkowitym unicestwieniu swej morskiej floty.

586 PR Zachodnia Caspia przechodzi pod kontrolę Orgothów.

581 PR Inwazja Orgothów zwalnia tempa w południowych krainach Imperium Khardów.

569 PR Imperium Khardzkie upada pod naporem Orgothów; Stara Korska zostaje całkowicie zniszczona.

542 PR Armie Orgothów podbijają Rynyr.

538 PR Toruk niszczy flotę Orgothów zmierzającą na Wyspy Scharde.

433 PR Orgothowie zyskują niekwestionowaną władzę nad wszystkimi królestwami ludzi w zachodnim Immorenie.

370 PR Orgoth are said to have slain an unnamed dragon at Uld Vroggen. The dragon's athanc is placed in a temple; within the month the athanc hatches and the wyrmling burns the temple to the ground.

c. 150 PR Thamar negotiates the Gift of magic and imparts it to men.

140 PR The Rivening: almost all elven clerics lose their power.

137 BR First Immorese person with sorcerous abilities discovered at Tarna.

96 BR Sebastien Kerwin, the Father of Wizardry, circulates his study of the principles of arcane magic entitled Dissertations on Thaumaturgical Formulation.

90 BR Sebastien Kerwin pens The Essence of Divine Magic.

81 BR Sebastien Kerwin tutors wizards and institutes the Arcanist's Academe.

73 BR Sebastien Kerwin pens Principia Arcana Magus.

69 BR Orgoth commit the Vicarate Slaughter; over 500 priests are slain.

67 BR Sebastien Kerwin founds the Circle of the Oath.

64 BR Sebastien Kerwin theorizes the arcanodynamic accumulator and rune plate in his book Synthesis, the first text on mechanika.

63 BR Orgoth destroys Arcanist's Academe; Sebastien Kerwin thought slain but his body is never recovered.

34 BR Scyrah returns to Shyrr, but will not speak of the fate of the Divine Court.

25 BR The Order of the Golden Crucible is founded by survivors of the Circle of the Oath.

1 AR Beginning with an uprising in Fharin, the Rebellion is declared against the Orgoth by the Iron Fellowship.

7 AR Iron Fellowship is utterly destroyed by the Orgoth.

26 AR Oliver Gulvont, alchemist of the Golden Crucible, creates the first handheld firearm.

32 AR Orgoth are temporarily repulsed from much of Tordor after the Battle of the Hundred Wizards.

40 AR Orgoth recapture Tordor and put all known wizards to death.

c. 80 AR Alchemists of the Golden Crucible build the first rifles with the patent pinlock fire mechanism.

84 AR Rynyr liberated by rifl e-wielding revolutionaries dubbed the Army of Thunder.

85 AR Army of Thunder cuts off Orgoth supply routes in Midfast and Merin.

86 AR Orgoth armies reclaim Rynyr except for Leryn, slaughtering the Army of Thunder and its supporters.

93 AR Rip lung kills thousands in Rynyr, Tordor, and Caspia and is ended in part by Asc. Corben prior to his ascension.

107 AR Victor Baerd creates the first arcane rune plate based on Kerwin's theories.

111 AR Fraternal Order of Wizardry founded.

147 AR Umbrean horselords lead armies of nomads and liberate Korsk and Rorschik.

160 AR Iron Alliance forms

177 AR Elias Decklan meets with the Council of Ten to suggest the creation of the Colossals.

181 AR Iron Alliance begins the construction of secret Colossal factories.

185 AR Khards secretly begin construction of Colossals.

188 AR Orgoth destroy Khardic Colossal factories.

191 AR The first Colossal emerges from a hidden factory in Caspia.

198 AR The Iron Alliance mounts a multipronged assault against the Orgoth.
The Iron Alliance begins liberating large territories. Orgoth initiate the Scourge.

201 AR The last Orgoth depart from western Immoren.

Modern Era (or Iron Kingdoms Era)

202 AR The Council of Ten ratifies the Corvis Treaties and defines the modern Iron Kingdoms.

211 AR Steam & Iron Workers Union is founded in Caspia.

c. 220 AR Cygnar and Ord begin building steam-powered riverboats.

233 AR Order of Illumination is founded in Caspia by Vigilant Magnus Severin Copernicum.

241 AR Magnus Bastion Rathleagh creates the first steamjack with the aid of the Steam & Iron Workers Union.

242 AR Trollkin uprising to reclaim lost lands leads to the First Trollkin War in Ord and Cygnar. Larkholm is pillaged and burned to the ground by Cryxian raiders.

243 AR Greylords Covenant forms in Korsk.

247 AR First Trollkin War ends as trollkin are beaten back to their warrens.

250 AR Khador invades Ord and Llael beginning the Colossal War.

257 AR Khador is defeated by a coalition of Ord, Llael, and Cygnar.

262 AR Second Trollkin War begins in Cygnar.

267 AR Second Trollkin War ends with King Woldred the Diligent traveling to Hadriel Fens for peace talks. First warjacks are built in Caspia.

277 AR Larkholm is rebuilt and renamed New Larkholm.

283 AR Cyriss is discovered by Adept Aldophous Aghamore, an astronomer of the Fraternal Order; Cult of Cyriss is founded shortly thereafter.

286 AR Colossal Guard formally disbands. King Woldred the Diligent drafts the Accord-By-Hand Covenant.

290 AR King Malagant the Grim begins persecution of Menite clergy in Cygnar and has over 200 priests hanged.

293 AR King Malagant the Grim names the Church of Morrow the offi cial religion of Cygnar. Khador begins border war with Cygnar. Khador recruits Tharn.

294 AR Khadoran Institute of Engineering is established in Korsk.

295 AR Queen Cherize Vanar disappears on the Lost Day. King Malagant the Grim dies soon after.

304 AR Construction of Stasikov Palace is completed.

305 AR Khadoran forces and their barbarian allies are destroyed during the Siege of Midfast. Ascension of Asc. Markus after he is killed during the Siege.

313 AR Border Wars offi cially end. Ord cedes Port Vladovar to Khador. Khador cedes Laedry to Llael. Cygnar and Llael offi cially become allies.

326 AR Fortress of Northguard complete.

350 AR First recorded sighting of Deathjack.

356 AR Father Ghil Lucant, a priest of Cyriss, discovers a planet which is named after him.

390 AR The dragon Everblight destroys Issyrah and is slain by an elven army. Everblight's athanc is said to be buried at the Top of the World.

393 AR Khadoran Mechaniks Assembly is founded.

464 AR Khador invades Ord after long disputes over piracy.

468 AR Peace declared between Khador and Ord after Cygnar intercedes.

475 AR Visgoth Sulon declares himself Hierarch and organizes a pilgrimage; thousands of Menites journey to Caspia.

478 AR Construction is completed on the Korsk- Skirov Rail Line.

482 AR Cygnaran Civil War begins in Caspia between Menites and Morrowans.

483 AR Coin War begins between Khador and Llael.

484 AR The Cygnaran Civil War ends with the death of Hierarch Sulon. Protectorate of Menoth is established. Sul is officially founded. Coin War also ends.

504 AR Idrian tribes submit to Protectorate rule. Protectorate and Llael begin fighting over mineral rich lands in the northern Marches; Llael concedes after minor skirmishes.

510 AR Khadoran King Ruslan Vygor attacks Cygnar starting the Thornwood War.

511 AR Thornwood War ends after the Battle of the Tongue in which an outnumbered Cygnaran force defeats the Khadoran army. King Ruslan Vygor is killed in battle.

546 AR Serfdom is abolished in Khador.

551 AR Kayaz Simonyev Blaustavya founds Blaustavya Shipping & Rail.

566 AR Deathjack is spotted at Porsk and Skirov.

576 AR King Vinter Raelthorne III dies. Vinter Raelthorne IV crowned king of Cygnar. Raelthorne IV begins purging political enemies.

579 AR King Vinter Raelthorne IV creates the Inquisition.

581 AR Ios abruptly closes its borders to outsiders.

582 AR Arius becomes the Primarch of the Church of Morrow. Vahn Oberen takes control of the Inquisition. Commander Adept Sebastian Nemo invents the storm glaive.

583 AR King Vinter Raelthorne IV passes the "Edicts Against Unlawful Sorcery and Witchcraft" outlawing sorcery. 584 AR Scharde Invasions begin. The first sorcerers are put on public trial in Corvis; two men and five women are hanged in Widower's Wood; over 250 people are executed for "unlawful sorcery" throughout Cygnar and Llael.

587 AR Ayn Vanar XI is crowned queen of Khador. Orsus Zoktavir commits the Boarsgate Massacre.

588 AR Scharde invasions end. Garrik Voyle becomes Hierarch of the Protectorate of Menoth.

593 AR Infamous Corvis Coven Witchcraft Trial commences in Corvis in which five women are beheaded.

594 AR Leto Raelthorne succeeds in a coup against King Raelthorne IV. Leto is crowned king of Cygnar.

595 AR Llaelese King Rynnard di la Martyn dies without an heir, beginning long debates. Prime Minister Lord Deyar Glabryn IX is appointed by the Council of Nobles to govern Llael.

596 AR D.H. Wexborne, captain of the Mercarian ship Seacutter, is the first Immorese sailor to return from Zu.

601 AR Deathjack wipes out the Red Fist mercenary company along the Cygnaran-Khador border.

602 AR The Protectorate of Menoth builds secret factories to produce warjacks. Deathjack assaults the main gates of Fort Faulk.

603 AR Vinter Raelthorne IV invades Corvis with Skorne allies. The Harbinger of Menoth is discovered and brought to Imer to meet Hierarch Garrik Voyle.

604 AR Khador launches a full-scale invasion of Llael. Cygnar declares war on Khador in response.

605 AR Khador defeats the Llaelese army and pushes Cygnar out of Llael after the fall of Merywyn. Riversmet is burned to the ground. The Order of the Golden Crucible surrenders Leryn to Khadoran forces without a fight. The Golden Crucible agrees to produce blasting powder exclusively for the Khadoran military. The Harbinger of Menoth calls upon all Menites to relocate to the Protectorate. Hierarch Garrik Voyle calls a Crusade to reclaim western Immoren. The Protectorate attempts to raze the walls of Caspia. Cygnar counter attacks Sul. Protectorate forces led by Feora, Priestess of the Flame, burn the Llaelese village of Myrr to the ground. Cryxian raiders strike deep into Cygnar, poisoning crops and burning grain silos as far as Bainsmarket.

606 AR Battle of the Temple of Garrodh. Cygnaran forces breach the walls of Sul. First Battle for Northguard ends in Khadoran defeat. Sul-Menite Northern Crusade launched and marches into Occupied Llael. Queen Ayn Vanar declares herself empress of the new Khadoran Empire.

607 AR Cygnaran siege of Sul broken. Sul-Menites counter with an assault on Caspia, resulting in the near-capture of the Cygnaran capital before the death of Hierarch Garrick Voyle. Severius named new hierarch of the Protectorate of Menoth. Khadoran forces lay siege to Northguard once more and in the Second Battle for Northguard emerge triumphant. Broken Cygnaran forces retreat south to Point Bourne, Corvis, and Stonebridge Castle, ceding the Thornwood to the Khadoran Empire. Cygnaran city of Fellig cut off in the retreat, leaving it isolated. Ordic military peacefully occupies Fellig to prevent its capture by Khador.

608 AR The new year brings a tense cease-fire along the Dragon's Tongue River between Khador and Cygnar, while a similar cessation of hostilities holds between the garrisons of Caspia and Sul. Increased fortifications are erected along borderlands between Khador, Cygnar, and Ord.
Ostatnio zmieniony 06 marca 2013, 17:15 przez Keth, łącznie zmieniany 1 raz.

vampire1308
Reactions:
Posty: 435
Rejestracja: 30 listopada 2008, 21:34

Post autor: vampire1308 » 18 października 2013, 17:00

Keth gratulacje za wytrwałość i ciągłe dodawanie materiałów:)

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 05 kwietnia 2014, 21:59

Podręczniki do bitewniaków WM&H pełne są fabularyzowanych wstawek opisujących aktualny bieg historii i mogą stanowić cenne źródło informacji dla graczy RPG biorących udział w scenariuszach osadzonych w najnowszych latach historii Immorenu.

Postaram się wrzucić w miarę możliwości jak najwięcej takich wstawek, na początek prezentując te pochodzące z najnowszego dodatku, pt. Warmachine: Vengeance.
Point Bourne, 25 Ashtoven, 608 OR

Constance Blaize wskazała częściowo zawaloną kamienicę i podążający za jej instrukcjami rycerze oraz piechurzy Strykera natychmiast zajęli się wyznaczonym celem. Kobieta nie potrafiła wyjaśnić im w zrozumiały sposób jak wyczuwała obecność ukrytych w ruinach martwiaków, ale w przypadku każdego wskazanego przez nią budynku w zgliszczach zniszczonych dzielnic Point Bourne, ani razu się nie pomyliła. Czuła nienawiść nieumarłych do wszystkiego, co było żywe; nienawiść przyprawiającą ją o gęsią skórkę i przeszywającą ciało zimnymi dreszczami, które w niczym nie przypominały ukąszeń zimowego wiatru.

Jeden z towarzyszącej jej rycerzy zamachnął się na drzwi kamienicy niesionym w rękach okutym taranem, roztrzaskując nadpalone drewno w drzazgi i wyłamując drzwi z zawiasów. Zdążył się cofnąć od progu w tej samej chwili, w której żywe trupy runęły poprzez wejście z rozciągającej się za nim ciemności. Miały zaciągnięte szklistą mgłą oczy i opuchnięte od gnilnych gazów naznaczone bluźnierczymi runicznymi symbolami ciała oraz wyciągnięte w stronę najbliższych żołnierzy ręce, gotowe rozedrzeć śmiertelników na krwawe strzępy.

Blaize podniosła dłoń otwierając szeroko palce i rozpalając powietrze pierścieniem oślepiających biało-złotych runów. Magiczne płomienie eksplodowały pośród żywych trupów, trawiąc ich animowane mrocznymi mocami ciała i pozostawiając na bruku podrygujące konwulsyjnie zezwłoki. Kolejni nieumarli opuszczali gromadnie wnętrze kamienicy, witani palbą strzelców wyborowych. Ulicę wypełniły z miejsca chmury prochowego dymu. Dostrzegając niebezpieczeństwo płynące z ograniczonej widoczności, dowodzący strzelcami porucznik głośnym okrzykiem nakazał im wstrzymać ogień. Na spotkanie żywych trupów ruszyli rycerze Blaize, chronieni ciężkimi tarczami z symbolem Radiancii Morrowa i dzierżący w rękawicach pobłogosławione korbacze.

Wykonywali niewdzięczne i przygnębiające zadanie, albowiem stające im na drodze splugawione czarnoksięskimi runami ciała były jeszcze kilka tygodni temu żywymi Cygnarczykami. Każdy z nich został wypaczony bluźnierczymi mocami nekromancji i Blaize rozpaczliwie próbowała czerpać spokój ducha ze świadomości, że każda kula oraz każdy cios pozwalały tym udręczonym istotom na ostateczny spoczynek. Zaledwie dwie ulice dalej lord generał i jego eskorta zajmowali się podobnym zadaniem, oczyszczając z nieumarłych inną kamienicę. Obserwując wkraczających do budynku żołnierzy Blaize chłonęła słuchem dobiegający z sąsiedniego kwartału trzask karabinowej kanonady.

Kiedy miasto zostało odbite przez cygnarską armię, wiele rodzin uchodźców zaczęło powracać w mury Point Bourne w zamiarze odbudowania przynajmniej po części zrujnowanego wojną życia. Mając za sobą prawdziwie upiorne przeżycia, gotowość do powrotu zawdzięczali w największej mierze potędze niezłomnego cygnarskiego ducha - tym większy zatem czekał ich wstrząs, kiedy pierwsi uchodźcy natrafili na pozostawione przez Cryxian potworne pułapki.

W zniszczonych, częściowo spalonych, częściowo zaś zawalonych budynkach, ukryte za zabarykadowanymi drzwiami i zatrzaśniętymi okiennicami czekały na nich żywe trupy. Nieskończenie cierpliwe, tkwiące w idealnym bezruchu, nie zdradzały w żaden sposób swej obecności aż do chwili, w której nieświadomi śmiertelnicy nie zbliżali się do nich dostatecznie blisko, by wpaść w zabójczą pułapkę. Blaize mimowolnie ścisnęła drzewce swej broni, poruszona wspomnieniem tych, którzy zginęli straszną śmiercią przekonani, że najgorsze było już za nimi. Po pierwszych zabójstwach armia zaczęła drobiazgowo przeczesywać opustoszałe dzielnice miasta, wpuszczając cywilów na ich teren dopiero po potwierdzeniu, że kwartały były wolne od obecności żywych trupów. Blaize pracowała niestrudzenie u boku innych ochotników, rekrutujących się spośród żołnierzy, którzy powrócili właśnie do miasta po klęsce doznanej głęboko w ostępach Ciernistej Puszczy. Wszyscy mieli za sobą udział w przerażającej bitwie i doświadczyli na własnej skórze potworności Cryxu, więc chociaż w pełni zasłużyli na odpoczynek, gnani poczuciem obowiązku odmawiali sobie wytchnienia w obliczu niebezpieczeństwa grożącego ziomkom. Ukryte w mieście żywe trupy nie przytłaczały co prawda swą liczebnością, ale ich obecność miała druzgoczący wpływ na morale ludności cywilnej, już mającej za sobą straszne wojenne przeżycia. Oczyszczenie Point Bourne z nieumarłych stało się priorytetem i szansą na to, by ci cierpiący od dawna ludzie odzyskali dawne życie.

- Uwaga z tyłu! - krzyknął któryś z żołnierzy.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 06 kwietnia 2014, 22:21

Blaize odwróciła się w miejscu na czas, by dojrzeć technothralla biegnącego środkiem sąsiedniej uliczki. Jej oczy otworzyły się szeroko w podświadomym oczekiwaniu na eksplozję organicznej bomby zdolnej unicestwić wielu żołnierzy, bowiem nawet ciężkie zbroje nie zawsze mogły ochronić przed takim wybuchem. Dostrzegła w pobliżu Gallanta i ledwie zdążyła sformułować myśl, parobot ruszył naprzeciw thralla zasłaniając swą żelazną bryłą najbliższych napastnika rycerzy. Potężne ostrze przecięło wpół martwiaka, wywołując ogłuszającą eksplozję. Wybuch porysował kawałkami złomu i kości farbę na pancerzu wojbota, ale nie uczynił niczego złego schronionym za nim rycerzom.

- Poruczniku Larson, oczyśćcie te zaułki! - rozkazała Blaize i poczerwieniały po twarzy oficer natychmiast zaczął je wykonywać, przywołując do siebie okrzykami żołnierzy. Odpowiadał za bezpieczeństwo tego kwartału i wyraz jego oblicza świadczył o gniewnym zawstydzeniu. W innych okolicznościach Blaize odciągnęłaby go w bok i udzieliła surowej reprymendy, ale jej ludzie byli tak dalece wyczerpani służbą, że błędy i pomyłki stawały się nieuniknione. Opuszczający bezpieczną już kamienicę rycerze oznakowali ją nakreślonym za pomocą białej farby symbolem i ruszyli w głąb ulicy.

Blaize ujrzała lorda brygadiera Strykera zwołującego własnych podwładnych po oczyszczeniu sąsiedniego kwartału i uniosła dłoń w odwzajemnionym przez oficera salucie. Oboje wiedzieli doskonale, że morale żołnierzy było dramatycznie niskie po porażce w Ciernistej Puszczy. Kościelni rycerze, czerpiący swą siłę z głębokiej wiary, trzymali się lepiej od reszty, ale również oni nie byli odporni na zmęczenie i zwątpienie.

Idąc w dół ulicy potknęła się na brukowej kostce wyrwanej z gruntu pancerną stopą jakiegoś wojbota. Kapelan Corley przysunął się do niej ujmując kobietę za łokieć w pomocnym geście.

"Dlaczego nie uznasz, że już wystarczy i udasz się na spoczynek, pani? Ta operacja nie wymaga uczestnictwa botmistrza. Poradzimy sobie sami".

Blaize zaprzeczyła ruchem głowy, prostując się mimowolnie.

"Jeśli moi ludzie nie śpią, ja też nie będę" powiedziała pozornie rozluźnionym tonem, ale kapelan znał ją zbyt dobrze, by nie zauważyć bezdyskusyjnego brzmienia głosu kobiety.

"Niechaj tak będzie" odrzekł ze zmęczeniem "Sprawdźmy zatem, jakie jeszcze niespodzianki pozostawił nam Cryx".
Zastanawiałem się przez chwilę nad tłumaczeniem rangi lord commander, nie znajdując dla niej bezpośredniego przekładu. Najpierw chodził mi po głowie lord generał, ale chybiłem, bo w dalszej części fluffu Stryker otrzymuje awans na ten stopień właśnie - stąd po namyśle zdecydowałem się tłumaczyć termin lord commander jako lord brygadier.

ODPOWIEDZ