Dark Heresy - wprowadzenie
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Jednostki kosmiczne w uniwersum WH40.000 są niezwykle zróżnicowane i każda bez mała cywilizacja posiada własne unikalne wzorce konstrukcyjne. Poniżej kilka z nich, na początek imperialnych. Imperium charakteryzuje się prawdziwie gotyckim stylem, który jako żywo przywodzi na myśl kosmiczne katedry, gigantyczne obiekty przenoszące na pokładach czasami setki tysięcy załogantów. Szczególnie polecam zamieszczony na samym dole filmik, w najlepszy chyba sposób demonstrujący imperialną marynarkę kosmiczną!
[center][/center]
[center][/center]
[center]http://www.dailymotion.com/video/x2peeu ... videogames[/center]
[center][/center]
[center][/center]
[center]http://www.dailymotion.com/video/x2peeu ... videogames[/center]
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
W zasadzie Kargan napisał już wszystko. Serwitorzy to ludzie, którzy poddani zostali zabiegowi lobotomii (najczęściej pod przymusem, aczkolwiek zdarzają się też przypadki dobrowolnego wybrania takiego losu). Zabieg pozbawia ich nieodwracalnie dostępu do wyższych funkcji mózgu, wspomnień oraz emocji. Potrafią rozumieć wydawane polecenia, chociaż z racji charakteru mentalnych ograniczeń rozkazy muszą być formułowane w bardzo prosty sposób. Serwitorzy nie posiadają osobowości prawnej, z chwilą wykonania zabiegu przestają być ludźmi stając się w zamian własnością swego użytkownika. Niewątpliwie to szokujący koncept dla nas, ale w uniwersum Dark Heresy są oni czymś równie powszechnym jakwspółczesne smartfony. Traktuje się ich jak przedmioty albo po prostu nie zauważa, ale oni sami nie są w stanie pojąć swego upiornego losu, bo ich mózgi zostały chirurgicznie okaleczone właśnie po to, by uniemożliwić serwitorom abstrakcyjne myślenie.
Lecz lobotomia to nie wszystko - serwitorzy bardzo często poddawani są dalszym modyfikacjom, przede wszystkim cybernetycznym. Napęd kołowy zamiast nóg, sztuczne ręce z wbudowaną bronią, pozbawione kończyn torsy i głowy wbudowane w fotele pilotów, kierowców ciężarówek, operatorów maszyn w fabrykach - istnieje praktycznie nieskończona ilość wariantów. W pewnych powieściach natrafiłem na opisy serwitorów-dzieci wyposażonych w mechaniczne skrzydła, przekształconych na podobieństwo cherubinów i śpiewających w kółko kościelne pieśni.
Należy pamiętać, że organiczne części serwitorów wciąż potrzebują odżywiania i nawilżania, stąd często karmi się ich za pomocą kroplówek lub wbudowuje w stacjonarne systemy podtrzymywania życia.
Serwitorzy istnieli już w czasach Wielkiej Krucjaty, dziesięć tysięcy lat przed wydarzeniami mającymi miejsce w Dark Heresy. Materiały źródłowe sugerują, że stanowili alternatywę dla starożytnego zakazu budowania sztucznych inteligencji, wywodzącego się z końca Mrocznych Czasów Technologii, gdzie coś poszło nie tak i gdzie Żelazni Ludzie zagrozili w pewnym momencie całkowitym wyniszczeniem ludzkiego gatunku. Prawdopodobnie chodziło tu o kompletnie zapomnianą wojnę między ludźmi i robotami, w książkach GW historia ta wzmiankowana jest bardzo rzadko i ogólnikowo. Tak czy owak, obecne trendy technologiczne przyjmują, że inteligentne komputery to zło wcielone i techherezja, a każda skomplikowana maszyna powinna być wyposażona w element gwarantujący jej ludzką naturę - czyli ludzki mózg!
Tak sobie myślę, czy nie napisać w wolnym czasie kilku krótkich artykułów dla nowych graczy w tym świecie, żeby im przybliżyć takie właśnie charakterystyczne elementy settingu.
Lecz lobotomia to nie wszystko - serwitorzy bardzo często poddawani są dalszym modyfikacjom, przede wszystkim cybernetycznym. Napęd kołowy zamiast nóg, sztuczne ręce z wbudowaną bronią, pozbawione kończyn torsy i głowy wbudowane w fotele pilotów, kierowców ciężarówek, operatorów maszyn w fabrykach - istnieje praktycznie nieskończona ilość wariantów. W pewnych powieściach natrafiłem na opisy serwitorów-dzieci wyposażonych w mechaniczne skrzydła, przekształconych na podobieństwo cherubinów i śpiewających w kółko kościelne pieśni.
Należy pamiętać, że organiczne części serwitorów wciąż potrzebują odżywiania i nawilżania, stąd często karmi się ich za pomocą kroplówek lub wbudowuje w stacjonarne systemy podtrzymywania życia.
Serwitorzy istnieli już w czasach Wielkiej Krucjaty, dziesięć tysięcy lat przed wydarzeniami mającymi miejsce w Dark Heresy. Materiały źródłowe sugerują, że stanowili alternatywę dla starożytnego zakazu budowania sztucznych inteligencji, wywodzącego się z końca Mrocznych Czasów Technologii, gdzie coś poszło nie tak i gdzie Żelazni Ludzie zagrozili w pewnym momencie całkowitym wyniszczeniem ludzkiego gatunku. Prawdopodobnie chodziło tu o kompletnie zapomnianą wojnę między ludźmi i robotami, w książkach GW historia ta wzmiankowana jest bardzo rzadko i ogólnikowo. Tak czy owak, obecne trendy technologiczne przyjmują, że inteligentne komputery to zło wcielone i techherezja, a każda skomplikowana maszyna powinna być wyposażona w element gwarantujący jej ludzką naturę - czyli ludzki mózg!
Tak sobie myślę, czy nie napisać w wolnym czasie kilku krótkich artykułów dla nowych graczy w tym świecie, żeby im przybliżyć takie właśnie charakterystyczne elementy settingu.
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Wszystko zależy od statusu społecznego i zamożności danej osoby. Mieszkańcy dolnych poziomów Kopców umierają około czterdziestki, wyniszczeni koszmarnymi warunkami egzystencji w skażonym środowisku. Bogacze mający dostęp do terapii odmładzających to zupełnie inna bajka, tutaj przedział wieku 150-250 lat przy zachowaniu pełnej sprawności to żadna trudność. Nie pamiętam teraz, ile lat miał inkwizytor Commodus Voke z trylogii Eisenhorn, ale strzelę, że około czterystu.
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Zastanawiam się nad polskojęzyczną wersją tytułu Rogue Trader. To wyjątkowo uprzywilejowany kupiec, eksplorator i ambasador Imperium poza jego granicami, dysponujący wielkimi wpływami opartymi na Warrant of Trade - dokumencie przyznającym prawo do założenia dynastycznej organizacji handlowej, posiadania własnej floty oraz prywatnej armii. Jakieś pomysły?
-
- Reactions:
- Posty: 1420
- Rejestracja: 22 listopada 2012, 13:44
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 7 times
Jedna z moich ulubionych "muzyk z gier" Bardziej pasuje może do Deatchwatch'a niż do Dark Heresy, ale ma swój klimat
[youtube]https://youtu.be/NOXe0RfMHvo[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/NOXe0RfMHvo[/youtube]
]|[ Innocence Proves Nothing ]|[
Medea Trix: WS 28, BS 44, S 32, T 29, AG 41, INT 29, PER 40, WP 32, FEL 33 (12 wounds, 2 fate points)
Erias Kantar (Black Templar Marine): WS 53, BS 37, S 40, T 42, AG 51, INT 45, PER 45, WP 46, FEL 40 (23 wounds,4 fate points)
Medea Trix: WS 28, BS 44, S 32, T 29, AG 41, INT 29, PER 40, WP 32, FEL 33 (12 wounds, 2 fate points)
Erias Kantar (Black Templar Marine): WS 53, BS 37, S 40, T 42, AG 51, INT 45, PER 45, WP 46, FEL 40 (23 wounds,4 fate points)
-
- Reactions:
- Posty: 1420
- Rejestracja: 22 listopada 2012, 13:44
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 7 times
Zajrzałem sobie przypadkiem na stronę FFG i co się okazało ? Otóż oprócz Dark Heresy, Rogue Tradera, Deatchwatch'a i Black Crusade mamy również... Only War
Przygoda RPG w klimatach Gwardii Imperialnej ? Duchy Gaunt'a ? Proszę bardzo Zaczynam ekhm... szukać źródeł
Przygoda RPG w klimatach Gwardii Imperialnej ? Duchy Gaunt'a ? Proszę bardzo Zaczynam ekhm... szukać źródeł
]|[ Innocence Proves Nothing ]|[
Medea Trix: WS 28, BS 44, S 32, T 29, AG 41, INT 29, PER 40, WP 32, FEL 33 (12 wounds, 2 fate points)
Erias Kantar (Black Templar Marine): WS 53, BS 37, S 40, T 42, AG 51, INT 45, PER 45, WP 46, FEL 40 (23 wounds,4 fate points)
Medea Trix: WS 28, BS 44, S 32, T 29, AG 41, INT 29, PER 40, WP 32, FEL 33 (12 wounds, 2 fate points)
Erias Kantar (Black Templar Marine): WS 53, BS 37, S 40, T 42, AG 51, INT 45, PER 45, WP 46, FEL 40 (23 wounds,4 fate points)
-
- Reactions:
- Posty: 1420
- Rejestracja: 22 listopada 2012, 13:44
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 7 times
Owszem, daje możliwości grania czegoś w stylu "detektywistycznym" z odpowiednią dawką mistyki (Inkwizycja), coś w stylu Gwiezdnego Kupca (zakładam, że tak wygląda Rogue Trader, ale nie miałem czasu poczytać ), łatwy i przyjemny wygrzew z wszystkich luf czyli Deathwatch, spora dawka Chaosu i Mroku w Black Crusade czyli wygrzew po drugiej stronie no i teraz Gwardia Imperialna czyli...w zasadzie można zagrać wszystko
]|[ Innocence Proves Nothing ]|[
Medea Trix: WS 28, BS 44, S 32, T 29, AG 41, INT 29, PER 40, WP 32, FEL 33 (12 wounds, 2 fate points)
Erias Kantar (Black Templar Marine): WS 53, BS 37, S 40, T 42, AG 51, INT 45, PER 45, WP 46, FEL 40 (23 wounds,4 fate points)
Medea Trix: WS 28, BS 44, S 32, T 29, AG 41, INT 29, PER 40, WP 32, FEL 33 (12 wounds, 2 fate points)
Erias Kantar (Black Templar Marine): WS 53, BS 37, S 40, T 42, AG 51, INT 45, PER 45, WP 46, FEL 40 (23 wounds,4 fate points)
-
- Reactions:
- Posty: 1420
- Rejestracja: 22 listopada 2012, 13:44
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 7 times
Maciej zakupił wszystko z DH a tymczasem...
[center][/center]
[center][/center]
]|[ Innocence Proves Nothing ]|[
Medea Trix: WS 28, BS 44, S 32, T 29, AG 41, INT 29, PER 40, WP 32, FEL 33 (12 wounds, 2 fate points)
Erias Kantar (Black Templar Marine): WS 53, BS 37, S 40, T 42, AG 51, INT 45, PER 45, WP 46, FEL 40 (23 wounds,4 fate points)
Medea Trix: WS 28, BS 44, S 32, T 29, AG 41, INT 29, PER 40, WP 32, FEL 33 (12 wounds, 2 fate points)
Erias Kantar (Black Templar Marine): WS 53, BS 37, S 40, T 42, AG 51, INT 45, PER 45, WP 46, FEL 40 (23 wounds,4 fate points)