DE - Alchemia

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 09 lutego 2016, 14:46

Keth zapytał:
Z innej beczki (taki off-topik): gdzie znajdę opisy alchemicznych receptur?
Jeśli chodzi o receptury: nie bawimy się w wymienianie składników (bo na co to komu? Tylko komplikuje sprawę.) Masz jedynie podane co dana receptura robi - np. jakie podnosi współczynniki czy jakie efekty magiczne zapewnia. Poziom Premii należy ustalić samemu (zależy on od P.Mi). Każdy P.Mi. dodaje zwykle +2 do danego współczynnika. Inne efekty też są zależne od Mistrzostw. Znajdziesz je we Własnościach Elementów, czyli tutaj:
http://www.sibsi.com.pl/?page_id=1024

Z podanych własności interesują cię tylko Obrażenia (do mikstur bojowych) Premie (dla Eliksirów), oraz (jeśli posiadasz Wytrącenie) także Efekty Magiczne.
Każdy odzielny efekt to odmienna receptura. Np: Eliksir Siły podnosi S.F, a Eliksir Zwinności podnosi Zw. Eliksir Niewidzialności zapewnia Niewidzialność a Infrawizji - Infrawizję. Mam nadzieję, że to proste?


To co potencjalnie potrafisz znajdziesz w opisie Alchemii. Oczywiście weź pod uwagę znane Ci techniki:
http://www.sibsi.com.pl/?page_id=1326

Twoja postać zna tylko te receptury, które ma wypisane na karcie. Może jednak uczyć się nowych, od kogoś lub z odpowiedniej księgi. Zważ jednak, że jeśli nie masz żadnych P.Mi. w danym żywiole, nie będziesz w stanie wykonać mikstury magicznej, nawet jeśli znasz recepturę.

Jeśli chodzi o składniki: MG ustala zwykle, na ile mikstur wystarczają Ci posiadane zapasy. Gdy one się skończą, MG informuje ile kosztować będzie dokupienie brakujących komponentów. Nie ma sensu wymieniać więc ich pojedynczo. Zwłaszcza, że większość z nich można kupić w każdym, większym mieście.

Poza tym Alchemia jest także poniekąd związana z magią. Alchemik nie ma samej wiedzy o chemii, ale także mocą ducha i siła woli przemienia zwykłe substancje w coś magicznego (np. metale czy wyciągi roślinne). Można powiedzieć więc, że jest to fuzja techniki i magii.

Czasami co prawda istnieją pewne specjalne składniki, które pozwalają podnosić moc mikstur powyżej możliwości alchemika - są to zwykle jakieś elementy magicznych bestii. Ich dodanie pozwala wydłużyć czas działania mikstury lub podnieść wysokość zapewnianej przez nią premii. Jednakże są to raczej rzeczy rzadkie. Jeśli kiedykolwiek natrafisz na stwora, którego część można wykorzystać w ten sposób, MG rzuci ci na Bestiariologię i jeśli zdasz test, będziesz wiedział co i jak wykorzystać.

Oczywiście, po zabiciu potwora. Wcześniej mogłoby to być problematyczne. ;)
Ostatnio zmieniony 21 marca 2016, 13:37 przez Sigil, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

ODPOWIEDZ