DE - Magiczna Muzyka

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 04 lutego 2018, 18:21

To nie jest jeszcze oficjalny art do DE a zaledwie szkic do niego. Garść pomysłów i zasad do przetestowania dla bardów. Cieszę się bardzo, że Lighstorm gra w mój aktualny scenariusz do PBF bardem właśnie, gdyż będę mógł sprawdzić w praktyce jak mają działać podane tu zasady. Taki betatest. Uprzedzam więc, iż wszystko co napiszę poniżej może podlegać rożnym modyfikacjom w niedalekiej przyszłości, gdy zderzę mechanikę z rzeczywistością gry.

[center]Magiczna Muzyka[/center]
Zdolność specjalna Barda, pozwalająca mu używać Magii Mistrzostw, gdy tworzy muzykę - a więc zarówno gra jak i śpiewa. Bardowie z racji roli zawodowej mają dojście do drzewka Mistrzostw Wzorców. Jednak zdolność Magiczna Muzyka rozciąga swe działanie o wiele dalej - będąc dla tej profesji w ogóle sposobem korzystania z Magii Mistrzostw. Jeśli więc Bard przebudziłby inne Drzewko Mocy, w czasie rzucania zaklęć także używałby Magicznej Muzyki.

Zdolność ta zmienia użytkowanie zaklęć Magii Mistrzostw, wpływając na:
- Ich skuteczność: skorzystanie z Zdolności Magicznych uzależnione jest od testu Artyzm + Charyzma.
- Czas ich rzucania: zaklęcia trwają tak długo, jak długo bard gra i/lub śpiewa.
- Obiektów zaklęcia: bard może wpłynąć na wszystkich, którzy słyszą jego pieśń. Może wszakże wybrać czy jej efekty mają stosować się do sojuszników czy wrogów. Istoty głuche lub te, które nie słyszą go z jakiś innych przyczyn, są oczywiście odporne na działania barda.

Pieśni za każdym razem muszą być dopasowane stylem do danej Zdolności - dotyczy to zarówno słów jak i samego brzmienia muzyki. Tak więc pieśń pogrzebowa nie ma szans wzbudzić wesołości, lecz jedynie rozpacz lub chęć zemsty. W tym aspekcie bardowie ograniczeni są poprzez samo medium artystyczne, z którym pracują.

Oczywiście Bard używając Magii Mistrzostw musi zapłacić koszt zaklęcia, tak jak wszystkie inne postacie. Dzieje się to niezależnie od tego czy uda mu się je rzucić czy nie (a więc bard wydaje najpierw Energię, a później wykonuje test Artyzmu).
Pech w teście Artyzmu oznacza, że bard nie będzie mógł już użyć danego zaklęcia w odniesieniu do wybranej publiczności.

Bard może rzucać zaklęcia w czasie potyczki o ile wymagają one jedynie nucenia lub śpiewu, a on posługuje się bronią dystansową, krótką lub kolną trzymaną w jednej ręce. Z uwagi na wysiłek jakiego wymaga walka niemożliwe jest jednak śpiewanie w czasie posługiwania się cięższą bronią ręczną, lub bronią i tarczą.


[center]Modyfikacje Mistrzostwa Wzorców[/center]
Jak można zauważyć wypisane powyżej modyfikacje mogą wpływać na Zdolności Mistrzostw Wzorców nieco je modyfikując. Powstałe zmiany opisuję poniżej:

[center]Wtajemniczenie I i II[/center]
Skanowania (Osobiste, Istot, Otoczenia, Przedmiotów)
Bard skupia się na celu i zaczyna śpiewać lub grać (w tym przypadku może też nucić) pieśń, która ma wyrażać wzorzec danego rodzaju: osoby, przedmiotu czy miejsca. Należy tutaj zaznaczyć, że dopóki nie stworzy całej pieśni, nie będzie miał pojęcia o wszystkich efektach magicznych, które próbuje wykryć. Magiczna muzyka pozwala mu bowiem niejako "przelać" wzorzec rzeczywistości w melodię i dopiero słuchając jej, bard jest w stanie ustalić co wykrył. Z tego względu zaklęcie to trwa pewną ilość czasu. MG powinien określić ją jako 5R x poziom najwyższego działającego czaru, jaki może być wykryty.

[center]Wtajemniczenie III[/center]
Napełnianie Wzorca
Działa tylko w przypadku wyrabiania instrumentów muzycznych. Bard wykonując je (co wymaga testu Artyzmu: Lutnictwo) musi śpiewać odpowiednie pieśni.

Odczyt:
Podobnie jak w przypadku skanowania, bard śpiewa lub gra, by odczytać wewnętrzne przeżycia i myśli celu. Jeśli śpiewa, jego pieśń zwykle zawierała będzie informacje o tym co cel myśli. Dlatego też zdolność ta w przypadku bardów nie służy do cichego odczytywania zamierzeń innych - lecz do ujawniania np. kłamstwa czy tajemnicy, którą ktoś skrywa. Z tego względu może być bardzo niebezpieczna społecznie, zarówno dla osoby będącej jej ofiarą - jak i czasami dla samego barda, gdy np. ujawni ludowi sekrety potężnego magnata.
Wyjątkowo Bard może tym zaklęciem objąć tylko jedną osobę. Ofiara może się bronić testem SW, jednak każdy poziom Zdolności poza pierwszym, skutkuje karą -10 do testu obronnego.

Sonda Myślowa
Bard może rzucać ten efekt nucąc lub śpiewając. Obejmuje on ten sam obszar co w przypadku normalnego użycia Zdolności.

Wizja Losu
Podobnie jak w przypadku wielu innych Zdolności - zaklęcie to nie opiera się na wizji lecz na muzyce. Bard wchodzi w trans śpiewając pieśń na temat zagadnienia, które go interesuje. Informacje, które otrzyma będą w niej zawarte. Zdolność ta wymaga więc śpiewu, istotne bowiem tutaj są słowa.

[center]Wtajemniczenie IV[/center]
Manipulacja Fatum
Bard tworzy pieśń wspomagającą sojuszników lub utrudniającą działania wrogom. Za każdym razem działa ona na wszystkie cele (z jednej lub drugiej grupy), które ją słyszą. Ilość przebić uzyskanych w teście Artyzmu pozwala na wpływanie na rzuty w czasie trwania pieśni. Sojusznicy mogą dzięki temu powtórzyć tyle rzutów, ile przebić uzyskał Bard i rzuty te nie mogą zakończyć się pechem. Jeśli pieśń ma formę ofensywną - Bard może powtórzyć tyle rzutów przeciwników, ile sukcesów uzyskał w teście. Rzuty te nie mogą zakończyć się krytycznym sukcesem. Efekt trwa tak długo, jak długo brzmi pieśń.

Rozplatanie Wzorców
Działa podobnie do standardowego użycia Zdolności - oczywiście bard w tym czasie musi grać lub śpiewać. W efekcie tworzy pewnego rodzaju kontrpieśń, która neguje działanie przeciwnego zaklęcia. W przypadku efektów stałych działa to tylko w czasie trwania pieśni.

Splatanie Wzorców
Działa na wszystkich sojuszników lub wrogów w zasięgu słuchu (bard może wybrać, na którą ma oddziaływać grupę). Czas trwania jest tak długi jak czas wykonywania pieśni. W jednej pieśni można zakląć taką ilość emocji ile wynosi St. Zdolności. Odnosi się to także do premii do Współczynników Mentalnych.

Telepatia
Pozwala bardowi oddziaływać na cele, które normalnie go nie słyszą i może być dodawana do efektów innych pieśni (co oczywiście zwiększa koszt Energii zaklęcia). Bard może objąć jedną istotę na St. Zdolności. Przeciwko temu zaklęciu nie ma rzutu obronnego (choć ofiary nadal mogą się bronić testem SW przeciwko pieśniom, które w ten sposób usłyszą).

Zapisanie Wzorca
Podobnie jak w przypadku Napełnienia Wzorca bardowie mogą tworzyć jedynie instrumenty muzyczne (test Artyzmu: Lutnictwo). Muszą w trakcie ich wykonywania śpiewać pieśń mówiącą o przyszłych możliwościach tworzonego przedmiotu.


[center]Wtajemniczenie V[/center]
Klątwa Geasu
Bard musi w tym celu spleść długą pieśń, która oddziałuje na wybranych słuchaczy. Jak w przypadku wersji standardowej zaklęcie obejmuje jedną osobę na St. Zdolności.

Zawładniecie
Pozwala przejąć kontrolę nad słuchaczami, którzy mogą bronić się testem SW. Jednak każdy St. tej Zdolności (poza pierwszym) zmniejsza ich szansę na rzut obronny o 10.
Bard może ustalić ogólne zasady tego, na kogo ma działać pieśń: mogą one dotyczyć rasy, płci, Patronatu Elementarnego, lub typu istoty (np. zwierzę, elemental).
Efekt działa tak długo, jak długo bard gra. Ofiary muszą być w zasięgu słuchu, inaczej wyjdą spod działania czaru.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

ODPOWIEDZ