Gry planszowo-karciane (pomysły własne)

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 27 stycznia 2015, 21:07

No to jak, jakieś przemyślenia? Co robimy? Wchodzi ktoś, czy dajemy sobie spokój?

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 27 stycznia 2015, 21:48

Ja się o tyle zastanawiam, że najpierw sam muszę wiedzieć czego chcę. Pomysłów jest sporo, ale nie ma konkretu i to mnie martwi. Jakby znalazł się wizjoner byłoby łatwiej, bo na razie jest to zbiór projekcji, luźno ze sobą związanych.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 27 stycznia 2015, 22:18

Nie wiem czegoju co uważasz za konkret. Chcesz instrukcję, gotową grę czy co? Mamy tworzyć grę czy w nią grać? Uściślij co potrzebujesz bo bez tego nie ruszymy.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 27 stycznia 2015, 22:23

No właśnie z tym mam problem. Przez forum ciężko o tym gadać. A może któregoś dnia zgadalibyśmy się na skype i zrobili taką większą burzę mózgów, bo przez forum jakoś ciężko szukać mi konkretów. Ustalenie priorytetów pozwoliłoby nam skupić się na tych konkretach. Jak je wypracujemy to wtedy można próbować pozyskać osoby do pomocy.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 28 stycznia 2015, 07:40

spoko, nie ma problemu. Jak chcesz to możemy pogadać nawet dzisiaj wieczorem. Powinienem być dostępny gdzieś tak od Twojej 21:15.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 28 stycznia 2015, 11:27

Postaram się w takim razie zajrzeć.

kaceto
Reactions:
Posty: 222
Rejestracja: 30 sierpnia 2013, 11:28

Post autor: kaceto » 28 stycznia 2015, 12:04

Zgadzam się z wasutem, gry wymagające jakiegokolwiek nakładu pracy za wyjątkiem uruchomienia - one z góry są na przegranej pozycji jeśli chodzi o potencjalny krąg zainteresowanych.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 29 stycznia 2015, 16:33

Pierwsze ustalenia mamy za sobą. Spróbujemy się z karcianką opartą o dwie tradycyjne talie kart. Zadaniowo ma to przypominać konwencję diablo w wersji karcianej, czyli levelowanie, wersja solo (na razie bez interakcji z drugą osobą), tworzenie postaci zapisywanej na kartce, a same losowanie kart ma działać na podstawie tabel. Będzie możliwość losowania lokacji, liczby przeciwników i oczywiście samych przeciwników. We wstępnych założeniach to tyle. Na początek będziemy potrzebowali jakieś prostej mechaniki tworzenia postaci oraz późniejszego podnoszenia jej na poziom. W razie jakiś sugestii zapraszam do wypowiedzi. Avnar teoretycznie wziąłby na siebie odpowiedzialność za projekt, ale oczywiście wszystkich chętnych zapraszamy do współpracy. Niektóre rzeczy będziemy starali dogadywać się skypowo, więc w przyszłości przy większej liczbie zainteresowanych zapraszamy do tej formy kontaktu. Na razie to tyle wstępnych założeń.

Awatar użytkownika
Rikandur
Reactions:
Posty: 392
Rejestracja: 06 lipca 2013, 21:40
Has thanked: 36 times
Been thanked: 3 times

Post autor: Rikandur » 29 stycznia 2015, 20:18

Prosta mechanika, bazowana na Kartach. Każdy kolor to powiedzmy 10 poziomów zaznaczonych odpowiednią kartą. Np. Dyszka Kier oznacza że milusiński dopełzł do 40 poziomu, maksymalnego. I może łatwo zmieść przeciwników ze słabszych kolorów. Tak jak w Diablo gracz wyrzyna hordy stworków.

Postacie typu walet, król, dama czy joker to by były bossy. Z jokerem to może nawet być sam Pan Strachu. :)

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 29 stycznia 2015, 21:57

No, aż tak prosta mechanika to to nie będzie. Założenie jest żeby gra była taktyczna/strategiczna, no i jak napisał czegoj na razie jest to wersja Solo. Co oznacza że odpada Ci interakcja z innymi graczami, a nawet jeśli wejdzie tryb wieloosobowy to najprawdopodobniej ta interakcja może być ograniczona. Należy więc stworzyć mechanizmy które będą swojego rodzaju łamigłówką, pozwalającą Tobie jako graczowi pokonać samą grę. Żeby to było przyjemne to nie może być zbyt proste, choć ideałem byłaby opcja prostoty i wielu możliwości. Rzadko jednak takie gry powstają.

Awatar użytkownika
Rikandur
Reactions:
Posty: 392
Rejestracja: 06 lipca 2013, 21:40
Has thanked: 36 times
Been thanked: 3 times

Post autor: Rikandur » 31 stycznia 2015, 18:53

Element losowości mogłyby symulować karty losowane. Np czerwone to byłby plus do pałera a czarne to minus. Tak plus minus 10 by nie było przesadnie losowo i by gracz miał jakiś zysk z nabijania leveli.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 31 stycznia 2015, 22:17

Najpierw potrzebna jest mechanika tworzenia postaci. Przynajmniej ze 4 współczynniki. Jakiś atak, obrona, żywotność, magia itp. Najpierw chodzi o tworzenie postaci, a o działaniu kart pogadamy za chwilę. Żeby levelować trzeba mieć co podnosić.:P

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 01 lutego 2015, 12:05

Piszę wstępną instrukcję. Tu macie link:

https://docs.google.com/document/d/1YjV ... sp=sharing

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 01 lutego 2015, 12:24

Przeczytałem ale na razie wydaje się to dość skomplikowane. Ja myślałem jednak nad czymś prostszym. Zresztą ja najpierw zrobiłbym wersję testową, która pozwoli jak najszybciej testować mechanikę.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 01 lutego 2015, 14:47

Przeczytałem ale na razie wydaje się to dość skomplikowane.

Sam jeszcze nie wiem czy jest czy nie jest skomplikowane. Trzeba skończyć jakiś zarys mechaniki, zrobić testowe postacie i wtedy będziemy mieć jakiś lepszy obraz.
Ja myślałem jednak nad czymś prostszym. Zresztą ja najpierw zrobiłbym wersję testową, która pozwoli jak najszybciej testować mechanikę.
Dajcie mi szanse, bo na razie to jest tam samo lanie wody. To tak jak z przykładem podczas naszej rozmowy. Czasem coś wygląda na skomplikowane a po zobaczeniu na czym polega okazuje proste.

Ewentualnie podaj jakiś konkretny przykład tego skomplikowania, bo może to tylko sposób w jaki opisałem daną mechanikę jest błędny.

ODPOWIEDZ