Gry planszowo-karciane (pomysły własne)
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
No właśnie z tym mam problem. Przez forum ciężko o tym gadać. A może któregoś dnia zgadalibyśmy się na skype i zrobili taką większą burzę mózgów, bo przez forum jakoś ciężko szukać mi konkretów. Ustalenie priorytetów pozwoliłoby nam skupić się na tych konkretach. Jak je wypracujemy to wtedy można próbować pozyskać osoby do pomocy.
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Pierwsze ustalenia mamy za sobą. Spróbujemy się z karcianką opartą o dwie tradycyjne talie kart. Zadaniowo ma to przypominać konwencję diablo w wersji karcianej, czyli levelowanie, wersja solo (na razie bez interakcji z drugą osobą), tworzenie postaci zapisywanej na kartce, a same losowanie kart ma działać na podstawie tabel. Będzie możliwość losowania lokacji, liczby przeciwników i oczywiście samych przeciwników. We wstępnych założeniach to tyle. Na początek będziemy potrzebowali jakieś prostej mechaniki tworzenia postaci oraz późniejszego podnoszenia jej na poziom. W razie jakiś sugestii zapraszam do wypowiedzi. Avnar teoretycznie wziąłby na siebie odpowiedzialność za projekt, ale oczywiście wszystkich chętnych zapraszamy do współpracy. Niektóre rzeczy będziemy starali dogadywać się skypowo, więc w przyszłości przy większej liczbie zainteresowanych zapraszamy do tej formy kontaktu. Na razie to tyle wstępnych założeń.
-
- Reactions:
- Posty: 392
- Rejestracja: 06 lipca 2013, 21:40
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 3 times
Prosta mechanika, bazowana na Kartach. Każdy kolor to powiedzmy 10 poziomów zaznaczonych odpowiednią kartą. Np. Dyszka Kier oznacza że milusiński dopełzł do 40 poziomu, maksymalnego. I może łatwo zmieść przeciwników ze słabszych kolorów. Tak jak w Diablo gracz wyrzyna hordy stworków.
Postacie typu walet, król, dama czy joker to by były bossy. Z jokerem to może nawet być sam Pan Strachu.
Postacie typu walet, król, dama czy joker to by były bossy. Z jokerem to może nawet być sam Pan Strachu.
-
- Reactions:
- Posty: 1137
- Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
No, aż tak prosta mechanika to to nie będzie. Założenie jest żeby gra była taktyczna/strategiczna, no i jak napisał czegoj na razie jest to wersja Solo. Co oznacza że odpada Ci interakcja z innymi graczami, a nawet jeśli wejdzie tryb wieloosobowy to najprawdopodobniej ta interakcja może być ograniczona. Należy więc stworzyć mechanizmy które będą swojego rodzaju łamigłówką, pozwalającą Tobie jako graczowi pokonać samą grę. Żeby to było przyjemne to nie może być zbyt proste, choć ideałem byłaby opcja prostoty i wielu możliwości. Rzadko jednak takie gry powstają.
-
- Reactions:
- Posty: 1137
- Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Przeczytałem ale na razie wydaje się to dość skomplikowane.
Sam jeszcze nie wiem czy jest czy nie jest skomplikowane. Trzeba skończyć jakiś zarys mechaniki, zrobić testowe postacie i wtedy będziemy mieć jakiś lepszy obraz.
Dajcie mi szanse, bo na razie to jest tam samo lanie wody. To tak jak z przykładem podczas naszej rozmowy. Czasem coś wygląda na skomplikowane a po zobaczeniu na czym polega okazuje proste.Ja myślałem jednak nad czymś prostszym. Zresztą ja najpierw zrobiłbym wersję testową, która pozwoli jak najszybciej testować mechanikę.
Ewentualnie podaj jakiś konkretny przykład tego skomplikowania, bo może to tylko sposób w jaki opisałem daną mechanikę jest błędny.