Poniżej - jak kogoś interesuje - postęp w tworzeniu generatora podziemi napisanego na bazie znalezionego tutoriala do silnika unity.
Procedural Cave Generation tutorial
Jak skończę pisać całość umieszczę pełny kod na blogu. A tymczasem:
Lekcja 1
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=v7yyZZj ... RkWXftAOf9[/youtube]
[edyta]
i efekt:
Przerobiłem lekcję nr. 2
Marching Squares (poniżej)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yOgIncKp0BE[/youtube]
Efektu - brak, bo nie ma tu co pokazać, ale już wygładzanie krawędzi po lekcji 3 spowodowało że mapka wygląda lepiej (oczywiście chodzi o mapkę
dalszą gdzie nie ma błędu związanego z rysowaniem)
I generator bez błędu rysowania z wygładzonymi krawędziami.
Zignorowałem lekcję dodającą ściany 3D ponieważ nie pracuję w środowisku 3D i przeszedłem od razu do kolejnej lekcji czyli 5. W efekcie nie powstają już mapki z takimi artefaktami:
a wyczyszczone:
Na mapkach widoczny jest efekt funkcji wygładzającej poprzez użycie trójkątów.
Lekcja 6 to zapewnienie połączeń pomiędzy pustymi regionami mapy.
już niedługo ..
I tak oto zapomniałem zaktualizować wątku
Jak chcecie dowiedzieć się więcej to zapraszam na bloga.