Nasionka grozy - czyli koncepty na przygody

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 22 stycznia 2017, 01:32

Tekst dotyczy świata gry KULT. Nie powinno się czytać poniższego tekstu jeśli ktoś nie ma zamiaru zepsuć sobie przyjemności z gry. Tekst zawiera informacje, które są przeznaczone wyłącznie dla oczu MG. Tekst dla osób pełnoletnich.
[center][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nxg4C365LbQ[/youtube][/center]

NASIONKA GROZY czyli miejsce gdzie kilka zdań składających się na zarys przygody, za jakiś czas znajduje żyzne miejsce w bogatej wyobraźni jakiegoś MG i rośnie, kwitnąc w mrożącą krew w żyłach przygodę.
Tym samym jest to miejsce głównie dla tych, którzy chcieli by poprowadzić w KULT a brakuje pomysłów. Chcą poczytać w co się ładują jako potencjalni MG a nie wiedzą nic o systemie. I dla tych których KULT nie interesuje zupełnie ale poszukują pomysłu na przygodę w innej konwencji. Zapraszam serdecznie chętnych do podzielenia się swoimi pomysłami na przygody w konwencji grozy, horroru itp.

[center]Znów ten KULT[/center]

Na wstępie trzeba powiedzieć, że specyfika przygód w KULT polega na dwóch kwestiach. Po pierwsze na tym, że im dłużej się gra tym bardziej sesje muszą być robione na miarę graczy, czyli właściwie centralnie pod ich życiorysy i poprzednie przygody. I czasami sięga się naprawdę głęboko. A druga kwestia, że na okładce pierwszej edycji jest napisane "śmierć jest tylko początkiem" i tak faktycznie w Kulcie jest. Można śmiało budować przygody po śmierci bohaterów, a nawet krok dalej. I nie rzadko tak się właśnie gra...

[center]Oficjalne starocie do KULT[/center]

Szukając pomysłu na przygodę w tym klimacie można skorzystać z którejś z oficjalnych przygód. Co nieszczególnie doradzam. Przygody trącą mocno myszką w wyglądzie graficznym ale nie zupełnie o to chodzi. Głównym problemem jest fakt, ze wychodziły w złotym wieku dla przygód liniowych. W związku z czym mogą mocno rozczarować dzisiejszych graczy. Oczywiście, ktoś mógłby powiedzieć, że zdolny MG zawsze potrafi wykołować graczy tak, że idą jak po sznurku, gdy tymczasem sami są mocno przeświadczeni o wyjątkowej genialności swoich indywidualnych rozwiązań ale....

Cóż, piszę o nich bo napisać wypada. Jest to też jakaś tam baza wiedzy jak można poprowadzić sesję w ten system, jak się go zupełnie nie zna. Ale takim MG powiem jedno, z reguły sesje własne nawet te pierwsze zawsze będą lepsze.

A tak wyglądają okładki.

1. Fallen Angels - trzy przygody osadzone w realiach Nowego Yorku.

Obrazek

2. Taroticum - rzecz dzieje się w Anglii, przygoda uważana za twórców gry za sztandarową (z tych oficjalnei wydanych). Niektórzy twierdzą, że w tej jednej przygodzie znajduje się cała prawda jaka powinna być powoli i dyskretnie odkrywana przez graczy, przez wiele wiele sesji.

Obrazek

3. Judas Graail - jak sama nazwa wskazuje...

Obrazek
[center]
Dodatkowe starocie.[/center]

Kopalnią pomysłów są tzw. Centaphium, czyli wydany przez Abyss, rozpowszechnione przez sieć, pakiet przemyśleń, pomysłów i koncepcji do KULT. Wszystko za darmo w ramach promowania systemu. Jest ich pięć i jest tam sporo ciekawych pomysłów. Postaram się potłumaczyć kilka, których na pewno nie wykorzystam.

Przykład jednej okładki:

Obrazek


[center]POZOSTAŁE[/center]

Czyli materiały z ogólnie pojętego świata grozy, które można poprzerzucać teoretycznie do każdego systemu. Nie są to rzeczy stricte do Kult, trzeba je zaadoptować np.

Obrazek

Faktycznie jest ich sto, i jeden koncept to około strony rozpisanego tekstu. Lepsze i gorsze, zajrzeć można.

Świetnym pomysłem są też prasówki. Otwierasz internet a tam zdarzeń inspirujących jest bez liku. Wystarczy dodać tło, podmienić sprawcę na odpowiednio mroczne zło i...

[center]JESZCZE RAZ[/center]

Zapraszam serdecznie chętnych do podzielenia się swoimi pomysłami na przygody w konwencji grozy, horroru. Można wrzucać wszystko co inspirujące, swoje teksty, filmiki z You Tube... cokolwiek na Was działa.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

ODPOWIEDZ