PBF - It is a good day to die (wątek techniczny)
-
- Reactions:
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 05:53
Witam wszystkich, którzy z ciekawości zajrzeli do tego tematu i serdecznie zapraszam do gry.
PBF " It is a good day to die " rozpocznie się za tydzień (to jest 15.08.2011r) wtedy to wasze stworzone postacie zostaną przeniesione do uniwersum Orchi jakiego jeszcze nie znacie. W tym świecie bohaterowie będą musieli zmagać się nie tylko z potworami i wszechobecnym złem, będą prowadzić walki zabarwione nie tylko heroizmem, będą ratować nie tylko księżniczki i zabijać nie tylko smoki. Gracze poznają trud jaki czeka prawdziwego bohatera na wybicie z mulistego dna szarej codzienności i walki o każdy grosz przy duszy. Poznają drogę, którą musi przejść każdy kto chce się stać sławny lub potężny. Ostatecznie zaś, poznają prawdziwą chwałę i zaszczyty, które spotykają tych co zaszli najdalej na tej krętej i wyboistej drodze życia.
Każdego dnia akcja będzie postępować do przodu - maksymalnie tydzień będzie posuwał grę o jeden dzień. Każdy z graczy będzie otrzymywał liczne PW w których będą rozpatrywane indywidualne wątki. Wątek mechaniczny jest stworzony na cele organizacyjne, aby zgłaszać w nim wszelkie sprawy związane z mechaniką i offtop dotyczący zdarzeń w rozgrywce.
Jeśli chodzi o postacie biorące udział w dramacie, to na zasadzie porozumienia stron zezwalam na wybory przeróżnych profesji i ras BG. Konsultując ze mną dam wam dużą swobodę na własną ingerencję w postać jaką będziecie chcieli prowadzić. (jak to mawiał pewien stary MG " możesz nawet gracz barbarzyńcą magiem - tylko dobrze mi to wytłumacz " )
Pozwolę sobie wprowadzić drobne zmiany do mechaniki, rozgrywki i losowania postaci. Będą to elementy mechaniki, testowane w innej drużynie. Ponieważ parametry postaci są drugorzędne, ostateczny wygląd postaci będzie sumowany i generowany przeze mnie.
Najważniejsze zmiany jakie powinny was dotyczyć:
- magia polega na inkantacji i gestykulacji, a zatem by rzucić jakikolwiek czar potrzebne będzie nam skupienie, ręce i możliwość wypowiadania słów. Jednak mag / kapłan który zdecyduje się na podniesie sobie poprzeczki lub też warunki w których się znajduje nie pozwalają mu na wypowiadanie słów (jest np zakneblowany) może powziąć próbę rzucenia zaklęcia bez inkantacji. Jest to oczywiście trudną sztuką - mechanicznie jego szansa na poprawne rzucenie czaru jest wtedy odpowiednio zmniejszona. Tak samo tyczy się to rąk i przypadku w którym wojownik/mag chce rzucić zaklęcie trzymając w rękach miecze .. - jego szansa na skuteczne rzucenie zaklęcia również zostanie zmniejszona.
- podczas walki z przeciwnikiem będziecie deklarować jeden z pośród trzech ataków - defensywny, normalny lub agresywny. Defensywna postawa podczas walki będzie zwiększać obronę jaką uzyskuje BG z broni i tarczy, jednocześnie jednak będzie wzrastało również opóźnienie w tej broni i tarczy, przez co ciosy będą wolniej wyprowadzane. Atak normalny nie będzie wpływał na statystyki obrony i opóźnienia, zaś atak ofensywny będzie zmniejszał obronę napastnika i jego opóźnienie segmentowe w broni, którą przeprowadza atak. Jeśli nie będziecie deklarować jednej z trzech form, sam będę określał jaką przyjęliście w danej sytuacji, biorąc pod uwagę opisy jakie zastosujecie.
- trzecią i najważniejszą zmianą jaką musicie poznać na wstępie jest dwuklasowość. W tym PBFie zgłębimy tajniki czarnej magii i każdy BG który zdecyduje się być dwuklasowcem, dołączając drugą profesję DODAJE jej współczynniki, a nie wybiera lepszych. Ta zasada praktycznie wymusza dwuprofesjonalizm na graczach, jednak jak już wcześniej wspomniałem, współczynniki są dla mnie na drugim planie.
Życzę miłej zabawy i czekam na zgłoszenia.
PBF " It is a good day to die " rozpocznie się za tydzień (to jest 15.08.2011r) wtedy to wasze stworzone postacie zostaną przeniesione do uniwersum Orchi jakiego jeszcze nie znacie. W tym świecie bohaterowie będą musieli zmagać się nie tylko z potworami i wszechobecnym złem, będą prowadzić walki zabarwione nie tylko heroizmem, będą ratować nie tylko księżniczki i zabijać nie tylko smoki. Gracze poznają trud jaki czeka prawdziwego bohatera na wybicie z mulistego dna szarej codzienności i walki o każdy grosz przy duszy. Poznają drogę, którą musi przejść każdy kto chce się stać sławny lub potężny. Ostatecznie zaś, poznają prawdziwą chwałę i zaszczyty, które spotykają tych co zaszli najdalej na tej krętej i wyboistej drodze życia.
Każdego dnia akcja będzie postępować do przodu - maksymalnie tydzień będzie posuwał grę o jeden dzień. Każdy z graczy będzie otrzymywał liczne PW w których będą rozpatrywane indywidualne wątki. Wątek mechaniczny jest stworzony na cele organizacyjne, aby zgłaszać w nim wszelkie sprawy związane z mechaniką i offtop dotyczący zdarzeń w rozgrywce.
Jeśli chodzi o postacie biorące udział w dramacie, to na zasadzie porozumienia stron zezwalam na wybory przeróżnych profesji i ras BG. Konsultując ze mną dam wam dużą swobodę na własną ingerencję w postać jaką będziecie chcieli prowadzić. (jak to mawiał pewien stary MG " możesz nawet gracz barbarzyńcą magiem - tylko dobrze mi to wytłumacz " )
Pozwolę sobie wprowadzić drobne zmiany do mechaniki, rozgrywki i losowania postaci. Będą to elementy mechaniki, testowane w innej drużynie. Ponieważ parametry postaci są drugorzędne, ostateczny wygląd postaci będzie sumowany i generowany przeze mnie.
Najważniejsze zmiany jakie powinny was dotyczyć:
- magia polega na inkantacji i gestykulacji, a zatem by rzucić jakikolwiek czar potrzebne będzie nam skupienie, ręce i możliwość wypowiadania słów. Jednak mag / kapłan który zdecyduje się na podniesie sobie poprzeczki lub też warunki w których się znajduje nie pozwalają mu na wypowiadanie słów (jest np zakneblowany) może powziąć próbę rzucenia zaklęcia bez inkantacji. Jest to oczywiście trudną sztuką - mechanicznie jego szansa na poprawne rzucenie czaru jest wtedy odpowiednio zmniejszona. Tak samo tyczy się to rąk i przypadku w którym wojownik/mag chce rzucić zaklęcie trzymając w rękach miecze .. - jego szansa na skuteczne rzucenie zaklęcia również zostanie zmniejszona.
- podczas walki z przeciwnikiem będziecie deklarować jeden z pośród trzech ataków - defensywny, normalny lub agresywny. Defensywna postawa podczas walki będzie zwiększać obronę jaką uzyskuje BG z broni i tarczy, jednocześnie jednak będzie wzrastało również opóźnienie w tej broni i tarczy, przez co ciosy będą wolniej wyprowadzane. Atak normalny nie będzie wpływał na statystyki obrony i opóźnienia, zaś atak ofensywny będzie zmniejszał obronę napastnika i jego opóźnienie segmentowe w broni, którą przeprowadza atak. Jeśli nie będziecie deklarować jednej z trzech form, sam będę określał jaką przyjęliście w danej sytuacji, biorąc pod uwagę opisy jakie zastosujecie.
- trzecią i najważniejszą zmianą jaką musicie poznać na wstępie jest dwuklasowość. W tym PBFie zgłębimy tajniki czarnej magii i każdy BG który zdecyduje się być dwuklasowcem, dołączając drugą profesję DODAJE jej współczynniki, a nie wybiera lepszych. Ta zasada praktycznie wymusza dwuprofesjonalizm na graczach, jednak jak już wcześniej wspomniałem, współczynniki są dla mnie na drugim planie.
Życzę miłej zabawy i czekam na zgłoszenia.
Ostatnio zmieniony 06 września 2011, 09:45 przez Run Habas Ne, łącznie zmieniany 1 raz.
Dura lex sed lex
-
- Reactions:
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 05:53
Niestety z powodu problemu ze stałym złączem moja obecność na forum podupadła i jestem zmuszony przełożyć rozpoczęcie sesji o cały tydzień.
A zatem 22.08.2011 rozpoczynam przygodę - są jeszcze wolne miejsca. Chętni kontakt przez pw.
p.s. pozdrowienia dla wszystkich, którzy wzieli udział w ankiecie, a nie zgłosili się do pbf'u
A zatem 22.08.2011 rozpoczynam przygodę - są jeszcze wolne miejsca. Chętni kontakt przez pw.
p.s. pozdrowienia dla wszystkich, którzy wzieli udział w ankiecie, a nie zgłosili się do pbf'u
Dura lex sed lex
-
- Reactions:
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 05:53
W momencie w którym zgłosi się dość osób.
Wyświetlen wątku ponad 80 do tego 8 głosów w ankiecie - gdzie ci ludzie są ? (dobrze znamy odpowiedź)
Kiedy to będzie ? nie wiem, ale może na moje "widzi mi się" zacznę wcześniej.
Zgłosiła się kolejna osoba więc poczekam na wylosowanie postaci i może rozpocznę - dołącznie w trakcie również będzie możliwe. Serdecznie zapraszam Keth.
Wyświetlen wątku ponad 80 do tego 8 głosów w ankiecie - gdzie ci ludzie są ? (dobrze znamy odpowiedź)
Kiedy to będzie ? nie wiem, ale może na moje "widzi mi się" zacznę wcześniej.
Zgłosiła się kolejna osoba więc poczekam na wylosowanie postaci i może rozpocznę - dołącznie w trakcie również będzie możliwe. Serdecznie zapraszam Keth.
Dura lex sed lex
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Ech, raz opasowi śmierć! Byłbym skłonny zagrać, gdyby MG dopuszczał wizję BG kupca/astrologa - wchodzi taka kombinacja w grę?
Ostatnio zmieniony 02 września 2011, 12:24 przez Keth, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 05:53
-
- Reactions:
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 05:53
Pojawił się nadwyraz wysoki współczynnik zajęć dodatkowych w moim programie dnia i podejrzewam iż rozluźni się dopiero po 12.09.2011
zgłoszenia dostałem od 4 osób
trochę mało jak na średnią aktywność forumową i odpowiedzi w ankiecie, ale nie będę przekonywał ludzi np takich co uwielbiają grać i szykują sesję na zlot a za pbf'a nie chwyci się chyba ze strachu
częstotliwość aktualizacji będzie codzienna - przynajmniej będę się starał
zgłoszenia dostałem od 4 osób
trochę mało jak na średnią aktywność forumową i odpowiedzi w ankiecie, ale nie będę przekonywał ludzi np takich co uwielbiają grać i szykują sesję na zlot a za pbf'a nie chwyci się chyba ze strachu
częstotliwość aktualizacji będzie codzienna - przynajmniej będę się starał
Dura lex sed lex