PBF - Kronika Żelaznego Legionu [Enklawa] - Techniczny

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 15 marca 2013, 23:15

Witam, jest to pierwsza, zapowiedziana jakiś czas temu sesja w moim autorskim systemie Enklawa. Z racji debiutu oraz próby wyczucia ewentualnych błędów jakie popełniłem w toku tworzenia, ta sesja będzie rządziła się specyficznymi prawami. Sesja będzie małą retrospekcją wydarzeń sprzed kilkuset lat, dokładnie czasu ekspansji imperium oraz zdobywaniu przez nią nowych terenów. Gracze wcielą się w legionistów Żelaznego Legionu i będą musieli zapracować na chwałę w jakiej ów jest skąpany.

Z racji faktu, że jest to początek a będzie też sporo walki którą trzeba przetestować, proponuję abyście stworzyli sobie postaci legionistów, halad echelończyk. Wymaganiami na legionistę imperialnego jakie są stawiane podczas szkolenia i ew. przyjmowania w szeregi są SF 5, WYT 5, ZW 4, MD 3. Dobieżcie sobie umiejętności, w tym przypadku podam jakie musicie mieć jako legioniści a są to:
Walka bronią białą(P)
Walka bronią dystansową(P)
Poruszanie się w zbroi średniej(P)
Korzystanie z tarczy(P)
Walka w szyku(P)
Do tego wybierzcie sobie umiejętności z urodzenia oraz na co zostanie wam punktów.
Uzbrojenie przydziałowe (strona 86 podręcznika):
Broń biała: Haladzki Bohrat - Ir: 1, Zas. 1, At +2, Min SF 3, Opóź.2, Spec – brak
Broń dystans: Haladzka Maleta - Ir: 1, Zas. 50, At +2, Min SF 4, Opóź.1r, Spec -po wycelowaniu +1 ZW, Opóź to czas naciągania, czas strzelenia to 0
Zbroja: Haladzka Krafta - Ob +2, ogr. ZW 1, Min SF 4, Spec -
Tarcza: Haladzka Burtyna - Ob +1/5, ogr. ZW 2, Min SF 4, Spec -
Można jeszcze mieć jakąś nieprzepisową broń krótką


Postaci proszę wysyłajcie na PM, jutro zaś skrobnę szersze zawiązanie.

Z informacji technicznych, będę używał tego typu oznaczenia wypowiedzi dla informacji technicznych, fabularne zaś będą bez wyróżnienia. Jak coś się zmieni to poinformuję was o tym.
Był to rok 593, liczony rzecz jasna od powstania imperium i równo 3000-czny od założenia królestwa Echelonu. Z tą zaś datą kapłani wiązali wielkie nadzieje na jeszcze większe zmiany. Ostatnie walki z sąsiadującymi królestwami toczyły się kilka cykli temu
cykl to 100 lat
, od tamtej pory ziemia odżyła a kobiety urodziły dzieci, które zestarzawszy się miały wiele wnuków, których również dosięgła starość. Na ziemi zaś pozostały ślady tych walk do dnia obecnego w postaci ruin zdobytych zamków, czy szczątki wsio bądź osad. Były to wspaniałe czasy bitew w których nie raz nie dwa legionista widział awatara swego boga, który w najtrudniejszych chwilach pojawiał się aby wesprzeć swych wiernych. Spośród pierwszych legionów jakie zostały uformowane, poza modlitewnym złożonym niemal wyłącznie z kapłanów prym wiódł legion Żelazny. Wysyłany był do najcięższych walk, wygrywał z góry przegrane bitwy, przynależność do jego szeregów oznaczała honor i wielkie oczekiwania jakie stawia się przed młodym legionistom. Aby się dostać doń, należało przejść dwuletni obóz szkoleniowy, który robił z miękkich mieszczan twardych wojowników, obóz pod Cardavax należał do najtrudniejszych z podobnych sobie.
Pora mrozów przeminęła, zaczęły się roztopy, temperatura wyraźnie wzrosła, wszędzie gdzie okiem sięgnąć panował śnieg i woda, tej drugiej zaś nienawidził każdy, gdyż wlewała się do namiotów metori mocząc większość ekwipunku. Był to dwunasty dzień pory roztopów, dwuletni cykl szkolenia dobiegał końca. Młodzi metori mieli zostać przydzieleni do konkretnych koprutów, pomimo żelaznej dyscypliny zdawało się w powietrzu wyczuć atmosferę podniecenia. Tylko modlitwa była dopuszczalna w czasie służby jako czas który można było spędzić samemu, też wielu legionistów właśnie to czyniło. Niektórzy samotnie inni wspólnie, ukrywanym jednak faktem było to, że wspólna modlitwa w dobrze znanym gronie tylko z pozoru ją przypominała, czasem była nieregulaminowym spotkaniem towarzyskim.

Jeśli ktoś nie chce tworzyć, może skorzystać z gotowca:

"Legionista - metori" Imię: Kantos, Rasa: Echelonczyk wzrost: 181, waga 85, wiek 28 ur. Miasto, srebro 10 Wiara w: Orak, charakter: Zło (silnie, średnio, krótko)
SF 5 WYT 5 ZW 5 MD 4 MT 1 MO 3 SOL 3 ODD 2 ŁB 3 PU 8(1) PG 1 EG 4 PD 50
Umiejętności: Czytanie i pisanie (S), Stolarz (P), Walka bronią białą(P),Walka bronią dystansową(P),Poruszanie się w zbroi średniej(P),Korzystanie z tarczy(P),Walka w szyku(P),Postawa defensywna (P), Walka w tłoku (P)
Uzbrojenie: : B-BI (broń biała) Bohrat At+2, Ir: 1 zaś 1, SF 3,op 2 AT 2 OB 3/5
B-DY (broń dystansowa) Maleta Ir: 1, Zas. 40, Min SF 4, Opóź.1r, Spec -po wycelowaniu +1 ZW, Opóź to czas naciągania, czas strzelenia to 0 AT 2, OB 2
ZB-Ś (zbroja średnia) Krafta - Ob +2, ogr. ZW 1, Min SF 4
TAR (tarcza) Burtyna - Ob +1/5, ogr. ZW 2, Min SF 4

dla przykładu, legionista welori

"Legionista - welori" Imię: Kantos, Rasa: Echelonczyk wzrost: 181, waga 85, wiek 28 ur. Miasto, srebro 10 Wiara w: Orak, charakter: Zło (silnie, średnio, krótko)
SF 7 WYT 5 ZW 5 MD 5 MT 1 MO 3 SOL 3 ODD 2 ŁB 3 PU 15(8) PG 1 EG 5 PD 500
Umiejętności: Czytanie i pisanie (S), Stolarz (P), Walka bronią białą(M),Walka bronią dystansową(P),Poruszanie się w zbroi średniej(P),Korzystanie z tarczy(S),Walka w szyku(P),Postawa defensywna (P), Walka w tłoku (P), Postawa ofensywna (P)
Uzbrojenie: : B-BI (broń biała) Bohrat At+2, Ir: 1 zaś 1, SF 3,op 2 AT 5 OB 3/5
B-DY (broń dystansowa) Maleta Ir: 1, Zas. 40, Min SF 4, Opóź.1r, Spec –po wycelowaniu +1 ZW, Opóź to czas naciągania, czas strzelenia to 0 AT 2, OB 2
ZB-Ś (zbroja średnia) Krafta - Ob +2, ogr. ZW 1, Min SF 4
TAR (tarcza) Burtyna - Ob +1/5, ogr. ZW 2, Min SF 4

Gdyby mógł, niósłby miłość Gallona wszystkim, nawet niehaladom, czym raczej odciął sobie drogę kariery w duchownej hierarchii.
Ostatnio zmieniony 20 marca 2013, 21:03 przez Salam, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 16 marca 2013, 09:20

Ja się piszę, ale nie wiem czy wyznaczony czas na tworzenie postaci nie jest za krótki, w innych PBf-ach werbunek i robienie postaci trwa niekiedy i dwa tygodnie. Lepiej by było byś w skrócie podał zasady tworzenia postaci w poście nr 1 (bez konieczności zaglądania do podręcznika) ale jak uważasz. Poza tym dodaj w nazwie PBF-a Techniczny, nim PBF ruszy w jego części Technicznej ustala się Kto kim gra itd. Potem po zebraniu ekipy do gry i ustaleniu postaci zakładasz temat dla PBF-a do samej gry bez dopiski Techniczny.
Ostatnio zmieniony 17 marca 2013, 12:03 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 16 marca 2013, 20:55

Dzięki Araven, zwyczajnie nie znałem tutejszych zasad, pierwszy raz gram w waszego pbf'a ;)

Czas składania podań wydłużam do zebrania się min 3-4 osób, więc od was będzie zależało jak długo to będzie trwało.

Tworzenie postaci:

Mamy 9 współczynników, do których przydzielamy następujące wartości:

SF czyli siła fizyczna, siła ciosów, udźwig
WYT czyli wytrzymałość, witalność, odporność na ciosy , odporność na choroby.
ZW czyli zwinność, wszelkie manewry dynamiczne, ruch, percepcja, strzelanie
MD czyli mądrość, wiedza o świecie, istotach, rzeczach, przedmiotach, siła i odporność umysłu.
MT czyli myślotworzenie vel magia, siła magicznych zaklęć, stopień asymilacji z magią, odporność na magię.
MO czyli morale, cierpliwość, wydajność w pracy
SOL czyli solidarność, społeczność/aspołeczność, towarzyskość, komunikacja, prezencja, nawiązywanie znajomości.
ODD czyli oddziaływanie, przemawianie, sprawowanie kontroli, charyzma, siła charakteru.
ŁB czyli łaski boże, im większe tym szybciej bądź potężniejszą pomoc otrzyma modlący się.

2 współczynniki z wartością 5
2 współczynniki z wartością 4
2 współczynniki z wartością 3
2 współczynniki z wartością 2
1 współczynnik z wartością 1

Wielkości te modyfikujemy o poniższą tabele rasową.

Halad północy - Kalidończyk WYT+1, ZW+1, WZROST 150-200 WAGA 50-90 WIEK STARCZY 90-120
Halad centralny - Echelończyk WYT+1,ŁB+1 WZROST 150-210 WAGA 50-120 WIEK STARCZY 80-110
Halad południowy - Hysperczyk WYT+1,MD+1 WZROST 140-190 WAGA 40-100 WIEK STARCZY 70-120
Halad wschodni - Rodmalar WYT+1,ODD+1 WZROST 140-180 WAGA 40-90 WIEK STARCZY 100-130
Halad zachodni - Ozyjczyk WYT+1,MT+1 WZROST 140-190 WAGA 40-90 WIEK STARCZY 80-110
Halad dziki - Barbelonczyk WYT+1,SF+1 WZROST 160-210 WAGA 60-100 WIEK STARCZY 90-120

Archetypy uzbrojenia

BRONIE
Krótka AT+1
Biała jednoręczna AT+2
Broń biała dwuręczna AT+3
Obuchowa jednoręczna AT+2
Obuchowa dwuręczna AT+3
Drzewcowa AT+2
Dystansowa lekka AT+1
Dystansowa typowa AT+2
Dystansowa ciężka AT+3

ZBROJE
Lekkie OB+1
Średnie OB+2
Ciężkie OB+3

TARCZE OB+1/3

Miejsce urodzenia - możecie sobie wybrać bądź rzucić.

Rzut 2k6 Miejsce urodzenia Umiejętność
2-3 Dzicz Do wyboru jedno z przetrwań, oraz jedna umiejętność ogólna.
3-6 Wieś Do wyboru jeden z zawodów spotykanych w wiosce, oraz um. ogólna
7-9 Miasto Czytanie i pisanie oraz zawód z miasta
10-11 Zamek Czytanie i pisanie oraz um. ogólna
12 Stolica Czytanie i pisanie (S)


WYBÓR UMIEJĘTNOŚCI

Każdy BG posiada podczas tworzenia postaci umiejętności przynależne do jego miejsca urodzenia. Do tego posiada PU (punkty umiejętności), które może wydać na "zakup" danej umiejętności z listy poniżej. Początkowa wysokość PU wynosi 2xMD. Wraz ze wzrostem PD, co każde 100 punktów BG zyskuje +1 PU. W nawiasie podano koszt umiejętności, jeśli jej efekt zależny jest od współczynnika, ten jest podany, jeśli wymagana jest inna umiejętność jest to również podane w osobnym nawiasie np. Konstruktor machin wojennych (2,3,4)(MD)(102 M) - koszt podstawowy to 2 pkt, specjalisty to 3, mistrza 4, jest to koszt podniesienia umiejętności z poziomu poprzedniego. (MD) mówi nam, że umiejętność będzie wykorzystywała mądrość, (102 M) oznacza, że wymagana jest umiejętność nr 102 (stolarz) w stopniu mistrzowskim.

Do walki 1 Walka bronią krótką (1,2,3)
2 Walka bronią białą (1,2,3)
3 Walka bronią obuchową (1,2,3)
4 Walka bronią drzewcową (1,2,3)
5 Walka bronią dystansową (1,2,3)
6 Poruszanie się w zbroi lekkiej
7 Poruszanie się w zbroi średniej
8 Poruszanie się w zbroi ciężkiej
9 Korzystanie z tarczy (1,2,3)
10 Walka w tłoku (1,2,3)
11 Finezja (3,4,5)
12 Walka ofensywna (1,2,3)
13 Walka defensywna (1,2,3)
14 Formowanie szyku (2,3,4)
15 Walka w szyku (1,2,3)
16 Forsowny marsz (1,2,3)
17 Zabójczy Atak (3,4,5)(11 S)
18 Precyzja strzelecka (3,4,5)(5 S)
19 Straszliwy Atak (2,3,4)(11 P)
20 Furia (1,2,3)
21 Szarża (1,2,3)
22 Przemowa (2,3,4)(ODD)
23 Modlitwa bitewna (3,4,5)(ŁB )
24 Wrzask (2,3,4)(ODD)
Ogólne 25 Przyśpieszone zdrowienie (1,2,3)
26 Jazda konna (1,2,3)
27 Wspinaczka (1,2,3)
28 Przetrwanie na pustyni (1,2,3)(MD)
29 Przetrwanie w lesie (1,2,3)(MD)
30 Przetrwanie w górach (1,2,3)(MD)
31 Przetrwanie na bagnach (1,2,3)(MD)
32 Przetrwanie w mieście (1,2,3)
33 Tropienie (1,2,3)(MD)
34 Widzenie w ciemnościach (1,2,3)
35 Przełamywanie strachu (1,2,3)
36 Pływanie (1,2,3)
37 Dworność (1,2,3) (SOL)
38 Heraldyka i genealogia (1,2,3)(MD)
39 Gesty-słowa (2,3,4)
40 Taniec (1,2,3)(ZW)
41 Śpiew i muzyka (1,2,3)(ODD)
42 Naśladowanie głosu (2,3,4)(ODD)
43 Legendoznawstwo (1,2,3)(MD)
44 Handel (1,2,3)(ODD,MD)
45 Przekonywanie (1,2,3) (ODD)
46 Czytanie i pisanie (1,2,3)
47 Wycena (1,2,3) (MD)
48 Zielarstwo (1,2,3) (MD)
49 Obłaskawienie zwierzęcia (1,2,3) (SOL,ODD)
Złodziejskie 50 Fałszerstwo (2,3,4)(ZW)
51 Paserstwo (2,3,4)(ODD)
52 Kieszonkowstwo (1,2,3)(ZW)
53 Skradanie (1,2,3)(ZW)
54 Zakładanie pułapek (2,3,4)(ZW,MD)
55 Otwieranie zamków (1,2,3)(ZW)
56 Ślusarstwo (2,3,4)(MD)
57 Ważenie trucizn (3,4,5) (MD)
58 Charakteryzacja (2,3,4) (ZW)
59 Uniki (1,2,3)(ZW)
Duchowne 60 Modlitwa zawierzenia (4,5,6)
61 Skryba (1,2,3)(46 S)
62 Przeklinanie (2,3,4) (ŁB ) (60 P)
63 Rozgrzeszenie (2,3,4) (ŁB ) (60 P)
64 (imię bóstwa) mnie strzeże (3,4,5)(ŁB )
65 Nawrócenie (1,2,3)(ODD,MD)
66 Wyczucie herezji (3,4,5) (ŁB ) (60 M)
Myślotwórcze 67 Krąg mocy (4,5,6)
68 Identyfikacja (1,2,3)(MT)(67 P)
69 Zielona mowa (3,4,5)
70 Czerwona mowa (3,4,5)
71 Czarna mowa (3,4,5)
72 Czysty umysł (2,3,4)
73 Czytanie przyszłości (3,4,5)(MT)
74 Tworzenie znaków magicznych (1,2,3)(MT) (67 S)
75 Tworzenie pergaminu (1,2,3) (MT) (67 P)
76 Pobranie mocy (1,2,3)(MT) (67 P)
77 Tworzenie amuletów magazynujących (1,2,3)(MT) (67 S)
78 Ważenie mikstur (3,4,5)(MD)(79 p)
79 Pobranie i przygotowanie komponentu (1,2,3)(MD)
80 Stworzenie homonkulusa (6,7,8)(MT) (79 M)
81 Nietykalność umarłych (1,2,3)(ODD)(71 S)
Zawody 82 Żebrak (1,2,3)(ODD)
83 Pastuch (1,2,3)(PR,MD,ODD,SOL)
84 Stajenny (1,2,3) (PR,SOL)
85 Górnik (1,2,3)(MD)
86 Goniec (1,2,3)
87 Tragarz (1,2,3)
88 Służący (1,2,3)
89 Rybak (1,2,3)(MD)
90 Drwal (1,2,3)
91 Marynarz (1,2,3)(SOL)
92 Nawigator (2,3,4)(ODD,MD)(91 S)
93 Konstruktor machin wojennych (2,3,4)(MD)(102 M)
94 Flisak (1,2,3)(MD)
95 Nurek (1,2,3)
96 Murarz (1,2,3)(MD)
97 Kamieniarz (1,2,3)(PR,ODD,MD)
98 Tkacz (1,2,3)(PR,ZW)
99 Rzeźbiarz (1,2,3)(ZW)
100 Krawiec (1,2,3)(PR,ZW)
101 Grabarz (1,2,3)(MD)
102 Stolarz (2,3,4)(ZW,MD)
103 Felczer (1,2,3)(MD)
104 Ogrodnik (1,2,3)(MD)
105 Garncarz (1,2,3)(PR)
106 Kucharz (1,2,3)(PR,MD)
107 Hodowca (1,2,3)(PR)
108 Woźnica (1,2,3)
109 Piekarz (1,2,3)(PR)
110 Rolnik (1,2,3)(PR)
111 Garbarz (1,2,3)(PR)
112 Kowal (1,2,3)(PR,MD)
113 Łuczarz (2,3,4)(PR,ZW)(102 S)
114 Płatnerz (2,3,4)(PR,ZW)(112 S)
115 Zbrojmistrz (2,3,4)(PR,ZW)(112 S)
116 Runmistrz (4,5,6)(MD)(112 M, 114/115 M)
117 Młynarz (1,2,3)(MD)
118 Stróż (1,2,3)
119 Kat (1,2,3)(SF)
120 Architekt (2,3,4)(MD)
121 Minerolog (1,2,3)(MD)
122 Złotnik (1,2,3)(ZW,MD)
123 Jubiler (1,2,3)(ZW,MD)
124 Bibliotekarz (1,2,3)(MD)(46 S)
125 Poborca (1,2,3)(ODD,MD)
126 Malarz (1,2,3)(ZW,MD)
127 Prostytutka (1,2,3)(SOL,ODD)
128 Szkutnik (2,3,4)(MD)(102 M)
129 Szuler (1,2,3)(ZW)
130 Bednarz (1,2,3)
131 Barwiarz (1,2,3)(PR,MD)
132 Historyk (1,2,3)(MD)
133 Pszczelarz (1,2,3)
Ostatnio zmieniony 20 marca 2013, 14:37 przez Salam, łącznie zmieniany 1 raz.

damianxaron
Reactions:
Posty: 30
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 21:59

Post autor: damianxaron » 20 marca 2013, 19:39

Gratuluje systemu. Fajnie zrobiony tylko mógłbyś dodać tłumaczenie niektórych umiejętności. Np. do czego można wykorzystać przeklinanie albo dworność.

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 20 marca 2013, 21:02

Dzięki, to o co pytasz znajdziesz akurat w podręczniku w dziale umiejętności, nie będę podawał strony, bo to ciągle się zmienia wraz z nową wersją jaką wrzucam na wirtualny dysk, w spisie treści będziesz miał całość podaną. Opisy nie są dogłębne, znaczy nie chciałem się rozwodzić, na nimi za bardzo, ale opis tego co można zrobić za ich pomocą, powinien być wystarczający. Zatem skrótowo, dworność wykorzystywana jest przez szeroko pojętą elitę społeczną jak szlachta, jest to ich język i aby być traktowanym jak oni, należy go znać. Przeklinanie zaś to rzucanie na osobę przekleństw, które mają wymierny skutek w postaci czasowego boskiego przekleństwa (patrz w losowaniu postaci) bądź innego zależnego od MG.
Ostatnio zmieniony 20 marca 2013, 21:13 przez Salam, łącznie zmieniany 1 raz.

damianxaron
Reactions:
Posty: 30
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 21:59

Post autor: damianxaron » 21 marca 2013, 19:37

Dziękuję. Wtedy nie podałeś linku do podręcznika i nie miałem żadnego punktu odniesienia.

ODPOWIEDZ