PBF Techniczny All Flesh Must be Eaten
Uwielbiasz serial The Walking Dead? Lubisz czarny humor? Chciałbyś wcielić się w rolę zwykłego zjadacza chleba, który nagle znalazł się w świecie przepełnionym chodzącymi trupami? Ta sesja jest dla ciebie!
Jedyne, co musisz zrobić, to wysłać mi na PW swoją postać, oraz zadeklarować w miarę regularne postowanie (przynajmniej raz na 2-3 dni). W przeciwnym wypadku twoja postać dołączy do przeciwników drużyny...
Zasady PBF są proste: jest to typowy sandbox, czyli ja - Zombie Master - daje wam środowisko i narzucam pewne zasady. Celem graczy jest przeżycie 30 dni w tym niebezpiecznym świecie. Stawiam przede wszystkim na kreatywność oraz dobre odgrywanie postaci. Bez takich "kwiatków", jak prowadzenie postaci bibliotekarza i odgrywanie go, jakby był weteranem sił specjalnych. Każdy intuicyjnie wie, gdzie leżą granice dobrze odgrywanej postaci i w to nie będę zbytnio ingerował.
Klimat: zombie survival/horror/czarna komedia
Ilość graczy: max 5 na raz (żywych)
Czas startu sesji: pierwszy tydzień listopada, lub przynajmniej 2 kompletne postacie.
Tworzenie postaci
1. Wybieramy imię, płeć, cechy fizyczne i krótka prezentacja postaci: historia, charakter itp.
2. Wybieramy archetyp. Przykłady w poście poniżej.
3. Elementy postaci:
a) atrybuty
Siła, Zręczność, Wytrzymałość, Siła Woli, Percepcja, Inteligencja.
Na początku gry macie 14 punktów na rozdanie na powyższe atrybuty. Podniesienie o 1 poziom atrybutu kosztuje 1 punkt do 5 poziomu. Z poziomu 5 na wyższy, kosztuje 3 punkty.
Przykład: mam 14 punktów na atrybuty. Chcę wykupić siłę na 6 poziomie. Płacę więc 5 pkt by podnieść na 5 poziom. By podnieść na 6 muszę zapłacić 3 pkt. W sumie 5 + 3 = 8 pkt, by mieć siłę na 6 poziomie. Maksymalnie można podnieść atrybut na 6 poziom.
Wartości podnoszenia: 1 punkt siły to podnoszenie/udźwig 25 kg. Reasumując, mając atrybut na 2 poziomie to znaczy, że postać jest przeciętna na tle populacji.
Punkty życia: (Siła + wytrzymałość) x 4 + 10.
Wytrzymałość (odporność na zmęczenie fizyczne przed totalnym wyczerpaniem): (wytrzymałość + siła + siła woli) x3 + 5.
Szybkość (mierzy jak szybko dana postać może biec): (wytrzymałość + zręczność) x 3. Tyle kilometrów na godzinę może przebiec postać. Połowa tej wartości to ilość metrów, jaką człowiek przebiega w ciągu sekundy.
b ) umiejętności
Spis umiejętności znajdziecie tutaj (niestety po angielsku) http://allfleshmustbeeaten.proboards.co ... &thread=11
Na umiejętności macie 30 punktów. Zasada kupowania umiejętności taka sama jak przy atrybutach. Przykład: mam 30 punktów na umiejki. Chcę wykupić jazdę na motorze na 6 poziomie. Płacę więc 5 pkt by podnieść na 5 poziom. By podnieść na 6 muszę zapłacić 3 pkt. W sumie 5 + 3 = 8 pkt, by mieć siłę na 6 poziomie. Maksymalnie można podnieść umiejętność na 6 poziom, co jest równoznaczne z geniuszem w danej dziedzinie, np. Bruce Lee w kung-fu itp.
c) wady i zalety
Tu sprawa jest prosta, wybieracie wady i zalety. Są to takie "bonusy", które dają wam dodatkowe punkty do testów, a w przypadku wad - ujemne punkty. Macie 5 punktów na zalety i 4 punktów na wady. Niektóre zalety/wady mogą wymuszać specjalne działanie, np. chorzy na cukrzyce muszą skombinować insulinę, co może podwyższyć poziom trudności zostawiam to w waszej gestii.
Przykłady zalet:
Wyczulony węch, znajomość miasta, wieczny optymista itp.
Przykłady wad:
Uzależniony od marihuany, klaustrofobia, chory na anginę itp.
d) posiadane przedmioty
Coś, co macie przy sobie, do wartości 300$ wg. dzisiejszych cen, plus rzućcie sobie kością k6 i podajcie mi wynik, to określę wasz majątek.
Mechanika
Jest 6 poziomów trudności.
Łatwy (1-2)
Normalny (3-5)
Trudny (6-8)
Bardzo trudny (9-10)
Heroiczny (11-12)
Niemożliwy (13-15)
Ogólna formuła jest taka: (wartość atrybutu + wartość umiejętności) - poziom trudności ustalony przez Mistrza Zombie.
Przykład: Gracz X prowadzi postać Borysa, rosyjskiego taksówkarza. Borys chce wyminąć zombie, by w żadnego nie przywalić. Zręczność Borysa to 3, zaś umiejętność prowadzenia ma na 4 poziomie. Trudność określona jest jako normalna. A więc (3 + 4) - 5 = 2. Test zdany!
Jak widać, mechanika nie jest zbyt skomplikowana.
W podręczniku są jeszcze typy postaci "Inspired" czyli osobniki władające magią, jednak na potrzeby PBF zrezygnowałem z tego udziwnienia. Chyba, że gracze będą mieli "parcie", to oczywiście możemy wprowadzić taką opcję
Jedyne, co musisz zrobić, to wysłać mi na PW swoją postać, oraz zadeklarować w miarę regularne postowanie (przynajmniej raz na 2-3 dni). W przeciwnym wypadku twoja postać dołączy do przeciwników drużyny...
Zasady PBF są proste: jest to typowy sandbox, czyli ja - Zombie Master - daje wam środowisko i narzucam pewne zasady. Celem graczy jest przeżycie 30 dni w tym niebezpiecznym świecie. Stawiam przede wszystkim na kreatywność oraz dobre odgrywanie postaci. Bez takich "kwiatków", jak prowadzenie postaci bibliotekarza i odgrywanie go, jakby był weteranem sił specjalnych. Każdy intuicyjnie wie, gdzie leżą granice dobrze odgrywanej postaci i w to nie będę zbytnio ingerował.
Klimat: zombie survival/horror/czarna komedia
Ilość graczy: max 5 na raz (żywych)
Czas startu sesji: pierwszy tydzień listopada, lub przynajmniej 2 kompletne postacie.
Tworzenie postaci
1. Wybieramy imię, płeć, cechy fizyczne i krótka prezentacja postaci: historia, charakter itp.
2. Wybieramy archetyp. Przykłady w poście poniżej.
3. Elementy postaci:
a) atrybuty
Siła, Zręczność, Wytrzymałość, Siła Woli, Percepcja, Inteligencja.
Na początku gry macie 14 punktów na rozdanie na powyższe atrybuty. Podniesienie o 1 poziom atrybutu kosztuje 1 punkt do 5 poziomu. Z poziomu 5 na wyższy, kosztuje 3 punkty.
Przykład: mam 14 punktów na atrybuty. Chcę wykupić siłę na 6 poziomie. Płacę więc 5 pkt by podnieść na 5 poziom. By podnieść na 6 muszę zapłacić 3 pkt. W sumie 5 + 3 = 8 pkt, by mieć siłę na 6 poziomie. Maksymalnie można podnieść atrybut na 6 poziom.
Wartości podnoszenia: 1 punkt siły to podnoszenie/udźwig 25 kg. Reasumując, mając atrybut na 2 poziomie to znaczy, że postać jest przeciętna na tle populacji.
Punkty życia: (Siła + wytrzymałość) x 4 + 10.
Wytrzymałość (odporność na zmęczenie fizyczne przed totalnym wyczerpaniem): (wytrzymałość + siła + siła woli) x3 + 5.
Szybkość (mierzy jak szybko dana postać może biec): (wytrzymałość + zręczność) x 3. Tyle kilometrów na godzinę może przebiec postać. Połowa tej wartości to ilość metrów, jaką człowiek przebiega w ciągu sekundy.
b ) umiejętności
Spis umiejętności znajdziecie tutaj (niestety po angielsku) http://allfleshmustbeeaten.proboards.co ... &thread=11
Na umiejętności macie 30 punktów. Zasada kupowania umiejętności taka sama jak przy atrybutach. Przykład: mam 30 punktów na umiejki. Chcę wykupić jazdę na motorze na 6 poziomie. Płacę więc 5 pkt by podnieść na 5 poziom. By podnieść na 6 muszę zapłacić 3 pkt. W sumie 5 + 3 = 8 pkt, by mieć siłę na 6 poziomie. Maksymalnie można podnieść umiejętność na 6 poziom, co jest równoznaczne z geniuszem w danej dziedzinie, np. Bruce Lee w kung-fu itp.
c) wady i zalety
Tu sprawa jest prosta, wybieracie wady i zalety. Są to takie "bonusy", które dają wam dodatkowe punkty do testów, a w przypadku wad - ujemne punkty. Macie 5 punktów na zalety i 4 punktów na wady. Niektóre zalety/wady mogą wymuszać specjalne działanie, np. chorzy na cukrzyce muszą skombinować insulinę, co może podwyższyć poziom trudności zostawiam to w waszej gestii.
Przykłady zalet:
Wyczulony węch, znajomość miasta, wieczny optymista itp.
Przykłady wad:
Uzależniony od marihuany, klaustrofobia, chory na anginę itp.
d) posiadane przedmioty
Coś, co macie przy sobie, do wartości 300$ wg. dzisiejszych cen, plus rzućcie sobie kością k6 i podajcie mi wynik, to określę wasz majątek.
Mechanika
Jest 6 poziomów trudności.
Łatwy (1-2)
Normalny (3-5)
Trudny (6-8)
Bardzo trudny (9-10)
Heroiczny (11-12)
Niemożliwy (13-15)
Ogólna formuła jest taka: (wartość atrybutu + wartość umiejętności) - poziom trudności ustalony przez Mistrza Zombie.
Przykład: Gracz X prowadzi postać Borysa, rosyjskiego taksówkarza. Borys chce wyminąć zombie, by w żadnego nie przywalić. Zręczność Borysa to 3, zaś umiejętność prowadzenia ma na 4 poziomie. Trudność określona jest jako normalna. A więc (3 + 4) - 5 = 2. Test zdany!
Jak widać, mechanika nie jest zbyt skomplikowana.
W podręczniku są jeszcze typy postaci "Inspired" czyli osobniki władające magią, jednak na potrzeby PBF zrezygnowałem z tego udziwnienia. Chyba, że gracze będą mieli "parcie", to oczywiście możemy wprowadzić taką opcję
Ostatnio zmieniony 30 października 2013, 22:58 przez Dobro, łącznie zmieniany 1 raz.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Poniższe archetypy są już niemal "gotowe", czyli mają wypełnione punkty 2 i 3. Brakuje im tylko imienia, cech charakteru itp. By nie robić sobie niepotrzebnej roboty, wymienię poniżej archetypy, a w razie zainteresowania podeśle statystyki. Oczywiście dopuszczam całkowicie własne archetypy postaci, zrobione wg. zasad przedstawionych w poście #1.
Sportowiec
Biker (gangster na motocyklu)
Cheerliderka
Detektyw
Haker
Policjant
Ksiądz
Reporter
Naukowiec
Żołnierz
Sprzedawca filmów i seriali na dvd
Archeolog
Bita gospodyni domowa
Łowca nagród
Cyrkowiec rzucający nożami
Kurier
Szalony nastolatek
Wojskowy sierżant-sadysta
Były szpieg
Szczur korporacyjny
Strażak
Mistrz Gry (tak, chodzi o takiego Mistrza Gry RPG)
Wieśniak (gość/babka z prowincji)
Agent federalny
DJ w radiostacji puszczającej stare kawałki
Wysokiej klasy złodziej
Hipster
Mistrz Kendo
Nieznośna baba
Szkolny woźny
Sanitariusz
Maniak militariów
Producent porno
Wieczny student
Asystentka w biurze administracyjnym
Trębacz
Stary bezdomny
Świadek Jehowy
Pani z dziekanatu
Sportowiec
Biker (gangster na motocyklu)
Cheerliderka
Detektyw
Haker
Policjant
Ksiądz
Reporter
Naukowiec
Żołnierz
Sprzedawca filmów i seriali na dvd
Archeolog
Bita gospodyni domowa
Łowca nagród
Cyrkowiec rzucający nożami
Kurier
Szalony nastolatek
Wojskowy sierżant-sadysta
Były szpieg
Szczur korporacyjny
Strażak
Mistrz Gry (tak, chodzi o takiego Mistrza Gry RPG)
Wieśniak (gość/babka z prowincji)
Agent federalny
DJ w radiostacji puszczającej stare kawałki
Wysokiej klasy złodziej
Hipster
Mistrz Kendo
Nieznośna baba
Szkolny woźny
Sanitariusz
Maniak militariów
Producent porno
Wieczny student
Asystentka w biurze administracyjnym
Trębacz
Stary bezdomny
Świadek Jehowy
Pani z dziekanatu
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Producent porno bez szczególnej kariery, cwaniak i chwalipięta, do niedawna bohater swoich własnych filmów. Tchórz, wyłudzacz i niepoprawny podrywacz. Niewysoki, nadto przypalony w solarium.
Luigi Pitucci, w tanim garniaczu, z dalece nieoryginalnym rolexem i kluczykami do BMW (ale jeździ starym fordem). Pseudo-złota biżuteria, sygnety itp, okulary przeciwsłoneczne.
300$ + 2 (na k6)
Luigi Pitucci, w tanim garniaczu, z dalece nieoryginalnym rolexem i kluczykami do BMW (ale jeździ starym fordem). Pseudo-złota biżuteria, sygnety itp, okulary przeciwsłoneczne.
300$ + 2 (na k6)
A ja zagram gwiazdę porno,Honey Boobies,to checny rpg wiec pozwolę sobie swintuszyc z zombimi. Na pewno babka a zdjęcie i resztę podesle potem
Ostatnio zmieniony 31 października 2013, 08:01 przez maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
"Mieli do wyboru wojn? lub ha?b?, wybrali ha?b?, a wojn? b?d? mieli tak?e"
Startujemy z sesją 08.11.13r. Do czwartku powysyłam wam na priv wasze postacie i dogadamy szczegóły.
Chętni mogą dołączać w każdej chwili
Chętni mogą dołączać w każdej chwili
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Miasto, w jakim dzieje się akcja to Big Spring, w Teksasie. Miasto istnieje w rzeczywistości i właśnie w nim będzie toczyć się cała akcja. O samym mieście:
Jest to niewielka mieścina licząca 25 tys mieszkańców, ale posiadająca wszystko, co potrzeba do spokojnej egzystencji. Praca, sklepy, usługi. Wszystko jest na miejscu. Poniżej mapa:
Gdzie:
Czerwona kropka to kino i miejsce, gdzie się aktualnie znajdujecie.
Niebieska kropka to dom Luigiego (koszal)
Brązowa kropka do mieszkanie (w 4piętrowym bloku) od Mac Abramsa (maciej)
Zielona kropka do dom-szeregowiec od Honey (maciej)
Zakładam, że wasze postacie się znają, ale bez większych spoufałości. Ot znajomi i tyle.
Jest to niewielka mieścina licząca 25 tys mieszkańców, ale posiadająca wszystko, co potrzeba do spokojnej egzystencji. Praca, sklepy, usługi. Wszystko jest na miejscu. Poniżej mapa:
Gdzie:
Czerwona kropka to kino i miejsce, gdzie się aktualnie znajdujecie.
Niebieska kropka to dom Luigiego (koszal)
Brązowa kropka do mieszkanie (w 4piętrowym bloku) od Mac Abramsa (maciej)
Zielona kropka do dom-szeregowiec od Honey (maciej)
Zakładam, że wasze postacie się znają, ale bez większych spoufałości. Ot znajomi i tyle.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)