Enklawa - Początki

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 15 marca 2013, 10:40

;) dawno dawno temu ktoś wymyślił kartografa, i chwała mu za to bo bez niego było by ciężko.

Dodałem do podręcznika temat:
Cała prawda o... w którym objaśniam działanie niektórych dotąd będących w domyśle rzeczy jak wpływ bogów itd. natchnął mnie do tego artykuł ghasty oraz moja odpowiedź, która wzbudziła we mnie tą refleksję.

Zapraszam do zapoznania się z tematem.

Połączony z 17.03.2013 00:58:42:
Założyłem temat w PBF'ach.

Do tego zmieniłem sposób tworzenia postaci, uważam na dużo bardziej prosty.

Zmieniłem praktycznie całą mechanikę. Jak dokonam ostatnich poprawek to wrzucę w formie pdf'a.

Połączony z 19.03.2013 23:27:36:
Witam, tak jak pisałem wcześniej, wrzuciłem nowego pdf'a, zapraszam do lektury.

Zmianą uległa mechanika oraz tworzenie postaci.

Połączony z 21.03.2013 21:07:57:
Witam wszystkich, ostatnio mało pisałem, za to dużo myślałem, doszedłem do wniosku, że nie udźwignąłem tego systemu. Muszę wrócić do początku i chyba póki co pomyślę aby z Enklawy zrobić mini grę,mam już pomysł na nową mechanikę i generalnie spróbuje opisać jeden rejon, jeszcze nie wiem jaki, ale dobrze. Jeśli będzie to mnie zadowalało, oraz zaciekawi was na tyle, że zagracie, to pokuszę się o zrobienie czegoś więcej.

Zatem póki co wracam do swojego zaścianka, zjawie się kiedy będę miał wam do sprzedania coś bardziej dopracowanego. Tymczasem pozostawiam podręcznik w takiej jak teraz formie, może ktoś zechce zagrać.
Ostatnio zmieniony 21 marca 2013, 21:07 przez Salam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 22 marca 2013, 00:46

Jak widać na tym przykładzie, zrobienie systemu od podstaw to nie bajka i dla jednej osoby to nawał pracy. Życzę powodzenia przy dalszych projektach.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 marca 2013, 18:39

Może byś chciał wykorzystać mechanikę Fate ? Mogę pomóc. Niedługo odpalę Pbf-a z wykorzystaniem mechaniki Fate, mam kilka wersji mechaniki Fate, tam jest dość łatwo to opanować, jak coś pisz na PW mogę Ci coś pomóc.

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 23 marca 2013, 21:30

Dzięki Araven, zrobiłem już nową mechanikę, dużo łatwiejszą ale nie o nią tak naprawdę chodzi, tylko o klimat i fabułę. Muszę na trochę odpocząć od tego i jak wrócę to mam nadzieję, że z nowymi pomysłami.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 25 marca 2013, 14:02

Standardowa czkawka spowodowana przepełnieniem bufora :). Tez tak miałem. Trzeba przeczekać, przegryźć zrobione tematy, a nie marudzić. W tej chwil dopiero zobaczysz niedoróbki swojej pracy. Nie pisz nowych rzeczy, a popraw to co zrobiłeś do tej pory.

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 20 sierpnia 2014, 07:38

Wiecie co?
Nabrałem wielkiej ochoty na poprawę Enklawy. Wiedzę mam o niebo większą niż kiedy zaczynałem. Przeredaguje wszystko i jeśli znajdę w niej potencjał który widziałęm kiedyś to zrobię z tego erpega. Jeśli kto reflektuje i chce dołączyć to zapraszam.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 20 sierpnia 2014, 09:37

Salam, może byś to jakoś wcisnął w nasz nowy projekt: http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=990

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 20 sierpnia 2014, 20:18

Można spróbować, pewnie. Ktoś mógłby jeszcze zerknąć by stwierdzić co się podoba.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 20 sierpnia 2014, 20:34

Salam masz mechanikę Adventurers jest prosta, Barbarians of Lemuria też i The Follow Hearth Expeditin jest fajna, we wszystkich można używać k6. Ale nie wiem jakie masz koncepcje.

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 20 sierpnia 2014, 22:26

Jeśli zmęczyły Cię ciągle powtarzane, do bólu stereotypowe rasy jak ludzie, elfy, krasnoludy, hobbici, orkowie, gobliny itd. Masz niepowtarzalną szansę aby stworzyć unikatową rasę, jakiej nigdy wcześniej nie widziałeś, jaka być może nigdy nie przyszłaby Ci do głowy. Rasariusz jest narzędziem do generowania grywalnej rasy. Działa na zasadzie kalejdoskopu, potrząśniesz i patrzysz co wypadło. Jeśli jest to fajne, zachwycasz się, jeśli nie, trzęsiesz ponownie. Wszystko czego potrzebujesz to dwie kości sześciościenne, kartkę i ołówek.

Skoro opieramy się na losie, czasem może wyjść coś, czego nie będziemy chcieli. Jeśli staniesz wobec takiej sytuacji moja prośba, poczekaj, dokończ generowanie i zobacz w ogólnym rozrachunku czy możesz coś z tego wykrzesać. Jeśli nie widzisz takiej możliwości, zmień dany element ponownie rzucając, bądź po prostu wybierz to co najbardziej będzie Ci odpowiadało. Oddaję Ci w ręce Rasariusz i życzę wspaniałej zabawy podczas tworzenia.

Zapraszam forumowiczów do lektury, testów oraz uwag.
Całość potrzebować będzie jeszcze gruntownej korekty, to inna kwestia.

Pytania:
1. Które cechy są waszym zdaniem zbędę i na jakie byście je zamienili?
2. Czy angażować wątek społeczny, czy też może powiększyć go o dodatkowe elementy z Generatora królestwa jak tradycje, prawa?
3. Jak byście urozmaicili wątek o budownictwie i czy uważacie je za ciekawe rozwinięcie Rasariusza?
4. Jak znajdujecie balans jaki wprowadzam między atrybutami? Czy może powinienem z niego zrezygnować i dać swobodne przyrosty i spadki?

Jeśli moglibyście zaprezentować oraz zaopiniować rasy jakie wam wyszły będę wdzięczny.

RASARIUSZ
Ostatnio zmieniony 10 stycznia 2015, 17:12 przez Salam, łącznie zmieniany 1 raz.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 21 listopada 2014, 14:07

Wygląda ciekawie Salam. Co prawda morfologia powoduje powstanie dość udziwnionych ras, co mnie niezbyt odpowiada, jednak zawsze można opuścić ten element, ewentualnie ograniczyć się do jakiegoś wybranego. Spróbuję sobie coś zrobić i zobaczę jak to wyjdzie.

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 21 listopada 2014, 14:24

Dokładnie, możesz pominąć ciało, głowę i etapy jakie Ci nie pasują. Agregując te dane miałem za cel możliwość stworzenia każdej rasy grywalnej jaką znam, oraz wielu innych na podobnej zasadzie.

Minotaur - głowa byka, większy rozmiar.
Centaur - ciało konia
Sharan - ciało: pająk od pasa w górę
Ork - drobna zmiana: wystające kły ew. dodatkowa drobna zmiana: kolor skóry
Elf -drobna zmiana szpiczaste uszy
Krasnolud - drobna zmiana: długie brody, wzrost: mniejszy wzrost
Obcy - ciało: chitynowy pancerz, głowa: druga szczęka w szczęce, wzrost
Predator - głowa: krab, drobna zmiana: inna krew, wzrost

itd.

Połączony z 28.11.2014 13:40:02:
Podsyłam wersję online Rasariusza i zapraszam do testów.

Obecnie pracuję nad ładnym agregowaniem opisów, co by użytkownik wiedział o co cho. Z tym jeszcze trochę muszę powalczyć.
Ostatnio zmieniony 28 listopada 2014, 13:41 przez Salam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 28 listopada 2014, 14:03

ten Rasariusz to taka gildia szatkownica?

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 28 listopada 2014, 14:19

Hmmm, czasem tak może to wyglądać. To jest tylko narzędzie oparte o znaną wszystkim funkcję los. Rzucając samodzielnie i widząc powstający obraz możesz go zmienić i dostosować dla swoich potrzeb. Wyjdzie koślawy franki, to wybierasz bądź losujesz inną część, która będzie pasowała. Rasa się podoba to bierzesz, nie to losujesz jeszcze raz, bądź wybierasz zastępując rażące części innymi. Nie przeczę, że powstają składaki, zwykle jednak przy odrobinie fantazji można spokojnie nimi grać bądź używać jako potwory do zabicia.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 28 listopada 2014, 15:19

Fajne, podoba mi się :)

Zrób generator on-line - chęć używania wzrośnie.

ODPOWIEDZ