KC na mechanice Dungeon World
Mi przypadł bardzo do gustu układ treści w podręczniku. Praktycznie każde zagadnienie, czy zasada ma oddzielną stronę, przez co nie trzeba szukać w tekście danej zasady a wystarczy tylko znaleźć stronę. Przez to też przykłady są obszerniejsze bo zazwyczaj znajdują się na stronie obok, jako uzupełnienie. No i są jeszcze bardzo przydatne didaskalia na marginesach. Oprócz cytatów z popkultury znajdują się tam odnośniki, gdzie znajdziemy więcej informacji na dany temat. Jedynym mankamentem takiego rozwiązania jest duża liczba stron, ale format książki jest bardzo poręczny, więc jej grubość wcale nie przeszkadza. Tego nie znajdziemy w PDF, bo tam nie miałoby to sensu, to rozwiązania typowo pod papier.
Ja bardzo długo szukałem mechaniki do KC, bo oryginalna jest ohydna. Przymierzałem Savage worlds i nie było szału u graczy, OpenQuest 2 - też spłynął jak po kaczce, Oko Yrrhedesa (relatywnie najlepsze ) i teraz Dungeonslayers. Entuzjazm u graczy widzę przed grą, jak będzie po pierwszej - okaże się.
DW robi dobre wrażenie, układem też. Jak na indyka to całkiem nieźle. Ja indyki zasadniczo omijam bo to najczęściej patologie, ale tu jest wporzo.
DW robi dobre wrażenie, układem też. Jak na indyka to całkiem nieźle. Ja indyki zasadniczo omijam bo to najczęściej patologie, ale tu jest wporzo.