[SRG] Mistrz Jartar

grubshy
Reactions:
Posty: 20
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 14:27

Post autor: grubshy » 05 lutego 2016, 01:52

"- Popatrz sam, pseudoszczury w kanalach i piwnicach, zeugle na smietniskach, plaskwy w zanieczyszczonych fosach i sciekach, tajeze w stawach mlynskich. To nieledwie symbioza, nie sadzisz?
I ghule na cmentarzach pozerajace nieboszczykow, juz nazajutrz po pogrzebie, pomyslal, splukujac z siebie mydlo. Pelna symbioza.
- Tak - czarodziejka odsunela flakoniki i sloiczki. - W miastach tez moze sie znalesc zajecie dla wiedzmina. Mysle, ze kiedys osiadziesz na stale w jakims miescie Geralt.
Predzej mnie szlag trafi, pomyslal."
"Okruch lodu" Andrzej Sapkowski

No ale przeciez nie kazdy wiedzmin musi myslec jak Geralt, prawda?

Jartar, Czlowiek, Wiedzmin 10 POZ


Jartar zawsze cenil sobie drobne przyjemnosci takie jak spanie na wygodnym sienniku, kapiel w balii czy cieply posilek. Niestety zycie na szlaku, jest ich na ogol pozbawione, zas na solidne lokum, nie mogl sobie pozwolic. Los usmiechnal sie do niego dopiero w Sta-Ry-Garze, gdzie skolopendry olbrzymie pozbawily zycia nie tylko kilkanascie osob, ale takze (o zgrozo) ukochanego ogara jednego z rajcow!
W ramach kontraktu z rada miejska, udalo mu sie wynegocjowac, bardzo preferencyjny kredyt i w ten sposob stal sie wlascicielem nigdy nie ukonczonej wiezy obserwacyjnej na obrzezach miasta.
Nie szczedzac pracy i oszczednosci udalo mu sie doprowadzic ja do stanu umozliwiajacego zamieszkanie, zas rada miejska zawsze ma pod reka specjaliste od potworow.


Wiedzminski Bastion
Kamienna wieza obserwacyjna, zostala przez Jartara przemianowana na 'Wiedzminski Bastion'. Jej utrzymanie i wykonczenie, to prawdziwe wyzwanie dla finansow wiedzmina. Jartar ciagle balansuje na granicy wyplacalnosci, ale poki co udaje mu sie jakos utrzymac i spelnia swoje mazenie.
Bastion jest otoczony ostrokolem i mimo, ze efekt psuja nieco stajnia, kurnik i slawojka to nadal prezentuje sie imponujaco (tak przynajmniej utrzymuje Jartar). Dach pokryty jest sitowiem (w przyszlym roku beda dachowki, jak od kilku lat utrzymuje wiedzmin).

Piwnica.
Poza spizarka, miesci sie tutaj prowizoryczne laboratorium alchemiczne, gdzie Jartar przyrzadza swoje eliksiry oraz trzyma wiekszosc wiedzminskiego ekwipunku. Jest zabezpieczone masywnymi drzwiami, zas klucz do krasnoludzkiego zamka ma tylko wlasciciel.

Parter.
W pelni wyposazone i wykonczone pietro, z meblami juz troche podniszczonymi ale dobrej jakosci. Tu miesci sie kuchnia, jadalnia, oraz pokoj gospodyni.

Pietro.
Jedynym w pelni wyposazonym pomieszczeniem, jest sypialnia wiedzmina - na reszte narazie nie starczylo funduszy. W wolnych pokojach, czasem pomieszkuja inni wiedzmini. Jartar bardzo powaznie traktuje nakazy cechu i nigdy nie odmowi gosciny wiedzminowi na szlaku.

Majatek
Poza wieza i jej wyposazeniem, majatek jest dosc skromny.
Wiedzminski ekwipunek (miecz stalowy, miecz srebrny, wiedzminski medalion, zbroja skorzana pojedyncza)
Przenosna aparatura alchemiczna (na lepsza narazie wiedzmina nie stac)
Kon (nazywa sie 'Stynka')
Kilkanascie kur

Cennik uslug wiedzminskich
Honorarium za zlecenie, jest zawsze negocjowane indywidualnie, ale ponizej pogladowy cennik:
Szkielet 50sz
Utopiec 100sz
Wezowidlo lesne 150sz
Zmija olbrzymia 200sz
Poludnica 250sz
Wampir 500sz

Kupcy i inni podrozniu najmuja czasem wiedzmina do eskorty (1-2sz / dzien + wikt + honorarium za pokonanie potwora). Jartar niechetnie bierze takie zlecenia, poniewaz potwor jest czesto wymyslony, jednak zwazywszy na niewielka ilosc zlecen i duzy kredyt do splacenia czasem sie ich podejmuje.

Inne postacie
Egar Gutar Hogg (mezczyzna, krasnolud, Wojownik 12 POZ)
Podstarzaly juz wojownik, asystuje Jartarowi zarowno przy kieliszku jak i w niektorych co trudniejszych zleceniach. Nie nadaje sie juz do walki w zwarciu, ale jego ciezka kusza (nazywa ja zawsze 'piekna dama') nadal niesie zniszczenie. Sam wykuwa swoje belty (+5 do TR. +20 obrazen). Czasem, z polecenia znajomych je sprzedaje (pek 20 beltow za 20sz).
Beznadziejnie i bez wzajemnosci zakochany w Julii Brand.

Julia Brand (kobieta, hobbit)
Dosc przecietna gospodyni i kucharka. Jartar zapewne poradzilby sobie bez niej, ale trzyma ja ze wzgledow prestizowych (oraz uczuc Egara).

Jok Brand (mezczyzna, hobbit, Zlodziej 0 POZ)
Syn Julii pelniacy obowiazki parobka. Kiedys udalo mu sie podwedzic i sprzedac flakon 'Bialej mewy' (lekki, wiedzminski halucynogen) i swoje wielkie ambicje wiaze, ze spieniezeniem piwniczki, wiezy.

el Unter 'Glosny' Volkar (mezczyzna, gnom, Kupiec 8 POZ / Zlodziej 5 POZ)
Bezwzgledny kupiec, majacy chrapke na Wiedzminski Bastion. Na razie nie pomogly mu ani koneksje w polswiatku (naslani silnorecy zostali odeslani z brakujacymi palcami) ani w ratuszu (Jartar stara sie placic kredyt regularnie a rajcy lubia sie przechwalac 'wlasnym mistrzem wiedzminem').

Miral i Maril Otran zwani 'Bracmi Pedziwiatr' (mezczyzni, elfy, Alchemicy 5 i 6 POZ)
Alchemicy, odkupujacy od wiedzmina, komponenty jakie zdobywa podczas zlecen. Sprzedaja takze doskonalej jakosci alkohole, bedace baza wielu wiedzminskich eliksirow i rownie wielu popijaw z Egarem.
We are the Dwarfs. You will be decapitated. Resistance is futile.

ODPOWIEDZ