Kamienne Cesarstwo

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: Keth » 07 lipca 2019, 20:46

3

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 424
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 51 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: BAZYL » 06 września 2019, 19:32

Dziękuję wszystkim za pomoc. Efekt możecie znaleźć w załączniku - nagłówki są zapisane wybranym fontem. Przy okazji jest to dodatkowa grywalna rasa, którą musiałem wprowadzić - półogr.
pologr.jpg
Jeśli ktoś chciałby wprowadzić tę rasę do KC, to oczywiście prędkość leczenia winna wynosić 5 punktów na 8 godzin snu, zaś obrona i wyparowania skóry są analogiczne do cech krasnoluda, czyli 5/20 (ale jeśli zostaną 10/40 to też nie będzie tragedii, gdyż rasy w KC nie były nigdy zbyt dobrze zbalansowane). Przy okazji dzięki dla wszystkich z discorda za pomoc, szczególnie dla czegoja za wymyślenie półogra.

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 424
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 51 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: BAZYL » 19 lutego 2020, 19:30

Prace postępują, mechanika się opisuje, białe plamy są zapełniane. Coraz bliżej premiera, a jeszcze sporo do opracowania...

Jak widać poniżej zdecydowałem się na zmianę wielkości fontu - to sprawia że będzie trochę mniej stron, ale całość wygląda nieco lepiej.
105.jpg
106.jpg
Powstała grupa bawiąca się w kreację opisu świata gry - w oparciu o to co było napisane w poprzednich postach. Jeśli jest ktoś zainteresowany dołączeniem do tej grupy, to proszę o kontakt.

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 424
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 51 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: BAZYL » 27 lipca 2020, 20:30

orki.jpg
Nie mam prawa używać nazw własnych, poza tym nie do końca podobała mi się koncepcja wyglądu orków, więc tutaj pojawiają się pewne zmiany. Owszem, orki nadal kulturowo będą zbliżone do Azjatów, ale ich wygląd będzie bardziej spójny z powszechnym wyobrażeniem tej rasy. Także będą posiadały liczące się i olbrzymie imperium pod wodzą władcy-boga, ale będą dopiero w trakcie podbojów, co otworzy bardzo ciekawe możliwości pod kątem tworzenia kampanii wojennych oraz intryg politycznych.

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 424
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 51 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: BAZYL » 28 lipca 2020, 12:38

Na dzisiaj mam dla Was przykładową profesję, pogromcę, czyli odpowiednika wiedźmina (nazwa jest zastrzeżona). Nie będzie on aż tak przekokszony, ale wciąż jest naprawdę silną postacią dla doświadczonych graczy. Na 0 poziomie każda profesja otrzymuje 10 umiejętności kastowych (takich samych dla całej kasty), zaś na pierwszym dodatkowe 5 zdolności - tym razem już bardziej unikalnych. Od tej pory, co 5 poziomów (od 5 do 25) postać wybiera dowolną umiejętność z dostępnej puli - tak że kształtuje swojego bohatera w dość indywidualny sposób. Dla przykładu - łowca może iść w stronę wojownika walczącego 2 broniami jednoręcznymi i ma ku temu umiejętności, albo - jeśli zechce tego gracz - w stronę łucznika z zupełnie innymi możliwościami. Jest oczywiście także opcja zrobienia postaci dobrej w jednym i drugim - ale już ciut słabszej w danym aspekcie od wyspecjalizowanego przedstawiciela tej profesji. W związku z tymi progami, na których otrzymuje się nowe umiejętności, system poziomów doświadczenia został tak skomponowany, aby ilość doświadczenia na 10 POZ w Kryształach odpowiadał w przybliżeniu 25 POZ w Cesarstwie. W obu przypadkach postacie po osiągnięciu tych progów będą posiadały po 20 umiejętności.
pogromca.jpg

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 638
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 154 times
Been thanked: 115 times

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: Nanatar » 28 lipca 2020, 22:19

Oczywiście dobra robota Bazyl. Teraz pytania. Wpierw do Orka.

1. Duża siła fizyczna, większa niż u półolbrzymów. Czy wciąż dorzut k100, bo patrząc na półogry tak wygląda? Silne cholery te orki.
2. Czy przez opis mamy rozumieć, że jest z grubsza jeden rodzaj orków i zrezygnowałeś z "super" Uruk - Hai, jako Elity?
3. W tabeli opisu rasy jest napisane, że nie mają wyparowań i obrony ze skóry zaś w tabeli parametrów inaczej (-5OB 20/20/20), czy to przypadek, czy niekonsekwencja to ukłon do Artura? :mrgreen:

Pogromca: Archetyp wiedźmina stworzonego przez Sapkowskiego pokutuje obecnie w filmie i grach i chyba się nie opędzimy, Sam robiłem wiele przymiarek adaptacji pomysłu na łono RPG. Fajnie, że się oderwałeś nazwą i ideą. Wyszło nieźle.

Zbalansowane premie do współczynników na plus. Osobiście nie lubię samych plusów przy odpornościach, które w ogóle chętnie bym uprościł, ale to Bazylowe Kamienne Cesarstwo i masz prawo rozpisywać sobie bonusy po swojemu. W sumie również zbalansowane.
W mej opini prosi się o stworzenie jednak jakiegoś systemu znaków, zdecydowanie nie tak potężnych jak te opisane dla wieśka na stronie. Może jako umiejętność do nabycia na poziomie 5. {jeśli byłbyś zainteresowany, podeślę na priv w wolnym czasie}

Zadziwił mnie pomysł konwertowania doświadczenia na inną skalę. Czy to trzeba? Jeśli chodzi o przyznawanie nowych umiejętności to dał bym pule start do wyboru i później jedną na poziom z puli, powiększającej się o lepsze umiejętności na progach poziomów, (0,1,5,10,15,20), [20 prawie poza skalą], szybszy poziom awansu spowoduje przewagę czarodziei, którzy szybciej osiągną nowe kręgi z potężniejszymi czarami i przede wszystkim zwiększą swe UM do poziomu 200, co jest wielce magiczną granicą. :arrow: Chyba, że rozwiązałeś to jakoś inaczej. (?)

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 424
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 51 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: BAZYL » 29 lipca 2020, 09:35

1. Półolbrzymy mają 150 siły (mężczyźni), a do tego nie ma dorzutu k100, tylko ujednolicony k50. Działa to mniej więcej tak, że w Kryształach była siła wyznaczana wg wzoru (X + k100) a tu jest (X+50 + k50). Oczywiście pomijając drobne rozbieżności wynikające z balansu.

2. Uruk-hai są nazwą zastrzeżoną dla książek Tolkiena i dzieł zależnych. Nie mogę użyć tej nazwy. Opisy ras są ujednolicone, ale domyślnie i tak chciałbym kiedyś zrobić po kilka podras - jeśli można to tak nazwać. Podobnie Wiedźmin jest nazwą zastrzeżoną, dlatego nie mogę jej użyć.

3. Moja pomyłka, muszę poprawić ;)

4. Premie do odporności - generalnie do odporności premie wynoszą 6x 10+, co oznacza 60 punktów (rozdzielonych różnie) i 6 dorzutów k10. U każdego bez wyjątku, więc jeśli ktoś miał duże bonusy (np. 3x 20+) to wciąż zostawały mu 3 dorzuty k10, które zostawały rozdzielone między inne odporności w postaci samotnego +. Po prostu nie chciałem faworyzować żadnej profesji.

5. Znaki podeślij, chętnie zerknę, ale obawiam się, że nie bardzo mam jak wpasować je w aktualny system magii - dlatego też zrezygnowałem ze znaków, a dałem im możliwość odczytywania pergaminów.

6. Gramy z chłopakami online od chyba już 2 lat a oni zatrzymali się na POZ 9-10. Po prostu progi zrobiły się tak duże, że gracz nie ma już radości z rozwoju postaci. Nowy system progów doświadczenia jest trochę odpowiedzią na ten problem. System magii jest zmieniony zupełnie, nie chcę wyrokować bez porządnych testów, ale czary w założeniu są prostsze i łatwiejsze do zadziałania, a naprawdę mocne efekty uzyskuje się dzięki modyfikowaniu znanych czarów - jednak szansa na powodzenie modyfikowanego czaru drastycznie spada.

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 424
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 51 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: BAZYL » 29 lipca 2020, 11:24

Tym razem trochę o umiejętnościach. Wciąż są one na sztywno przypisane do profesji, ale istnieją alternatywne sposoby ich pozyskania - na przykład poprzez wyuczony zawód. Całość została ujednolicona pod względem szansy wykorzystania: rzuty są na 1/10 współczynnika, sumę 1/10 trzech współczynników, 1/2 współczynnika, 1/2 + 1/10 pary współczynników oraz na pełną wartość współczynnika - wszystko zależy od siły danej umiejętności. Poza znanymi umiejętnościami, które nie potrzebowały większych zmian (np. natarcie - zostało tylko dostosowane do szybkości zdobywania poziomów) i ich ujednoliceniu (jeśli dwie profesje mają tę samą umiejętność, to zawsze wylicza się ją tak samo) powstało wiele oryginalnych i unikalnych zdolności - np. uśpienie magii, widzenie przyszłości na ilustracji. Oprócz tego zdecydowałem się na wprowadzenie dodatkowych tzw. umiejętności uniwersalnych, dostępnych dla każdego (także postaci bezprofesyjnych). Określają one pewne podstawowe umiejętności dostępne zawsze (trzymanie na odległość, okazyjny atak) lub podstawowe szanse wykorzystania zdolności przez postacie bezprofesyjne (np. spostrzegawczość dla niewykwalifikowanej postaci, zastępowana przez wykrycie jeśli postać zdobędzie taką zdolność - albo odskok, o dość małej szansie powodzenia dla każdego, zastępowany przez unik u postaci wyszkolonej). W sumie w grze dostępnych jest ponad 200 unikalnych umiejętności, z czego większość dostępnych dla danej profesji gracz w czasie rozwijania postaci będzie mógł sobie wybrać.
umiejki.jpg

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 424
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 51 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: BAZYL » 30 lipca 2020, 12:46

Okej, przyszła pora na zawody. Jak zapewne wiecie, każda warstwa społeczna będzie miała dostęp do 100 zawodów, zaś każdy zawód będzie dzielił się na 3 poziomy - czeladnika, specjalistę i mistrza. Każdy z tych poziomów daje jakieś profity - czasem bonus do współczynnika podstawowego, czasem do odporności, czasem umiejętność, rzadziej biegłość. Na przykład, problem jaki napotykałem w Kryształach - nie ma możliwości zidentyfikowania znalezionej mikstury - robi to tylko alchemik identyfikacją materii, ale umówmy się - któremu alchemikowi opłacałoby się otwierać kram z identyfikacją mikstur? Poza tym alchemików nie ma zbyt wielu. A dzięki temu każdy posiadający zawód aptekarza (na poziomie specjalisty) może posiadać tę umiejętność i odpłatnie świadczyć usługi identyfikacyjne. Podobnie z wieloma innymi zawodami i umiejętnościami. Jak zyskać wyższe stopnie specjalizacji? Trzeba ten sam zawód wylosować 2 lub 3 razy. W praktyce bardzo mało prawdopodobne, ale... Są jeszcze talenty, czyli odpowiednik kryształowych biegłości - być może komuś 2-3 biegłości w broniach wystarczą i zechce resztę przeznaczyć na zawody? Może to zrobić, tym bardziej, że grup biegłości w broniach będzie dużo mniej.
zawody.jpg

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 424
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 51 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: BAZYL » 31 lipca 2020, 12:07

Piętą achillesową Kryształów był system nauki języków - przyznam szczerze że już nie pamiętam gdzie były kompletne zapisy dotyczące tego jak uczyć się języków, bo ten element gry był regularnie pomijany w różnych "wydaniach". Cesarstwo stara się to uporządkować, bez rozdrabniania się na 50% znajomości itp. - bo w sumie co to mechanicznie znaczy że ktoś zna połowę języka? Że rozumie co drugi wyraz? Teraz każda postać z urodzenia dostaje ojczysty język + ewentualnie dodatkowo wspólny, a resztę musi zakupić z tzw. biegłości językowych. I znowu - punktów biegłości w Kryształach było dużo, a języków mało, przez co wszyscy zwykle potrafili porozumieć się na kilka sposobów. W Cesarstwie zatem doszły nowe języki (nie wszystkie ogólnie dostępne), a dodatkowo pokusiłem się o ich ogólny opis, żeby było wiadomo na czym ewentualne różnice mogą polegać. Z założenia języki ras cywilizowanych są dostępne dla każdego, z języków ras dzikich można wybrać najwyżej 1, zaś innych języków można nauczyć się tylko na drodze nadnaturalnej - czy to przymiotu czy inszej inszości.
jezyki.jpg

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 638
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 154 times
Been thanked: 115 times

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: Nanatar » 01 sierpnia 2020, 16:14

50% znajomości języka to całkiem dobra znajomość jak dla mnie. Odnoszę wrażenie, że większość polskich patriotów zna język ojczysty w około 40%, swoją znajomość określam na około 70%. Zaś znajomość języka angielskiego na około 10%- 15%, a wierzę, że nie zginę na wyspach, jestem się w stanie porozumieć, zawsze będzie to łamane stylistycznie i nieeleganckie, choć dziewczyny mogą lecieć na ów urok. 100% to znajomość bardzo dobra w słowie i piśmie. To moje zdanie.
Nie rozumiem też uniemożliwiania nauczenia się specyficznych języków ras "obcych" kulturowo poza ingerencją boską czy magiczną. Tym bardziej w świecie tak wielokulturowym, gdzie bardzo odmienne społeczności właściwie żyją współegzystując. Odpowiednio utalentowany badacz kultury i rozwoju języka mógłby zrozumieć na dobrą sprawę język żywiołów.

W oryginale było zdaje się tak, że nauczone języki zabierały pamięć autorytatywną. Jak dla mnie do bani.

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 424
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 51 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: BAZYL » 01 sierpnia 2020, 22:51

Nie chodziło o rasy obce, tylko o teoretyczne języki nadnaturalne - czyli takie, które nie funkcjonują w w życiu, jak mowa martwiaków czy demonów. Pozostałe jak najbardziej są w zasięgu - ale przy tworzeniu postaci jest tylko jeden z nich do wyboru. Później nie ma już ograniczeń.

W nowej wersji magii nie ma miejsca na pamięć autorytatywną - które czary znasz, te znasz i możesz ich używać. Księgi magii służą do tworzenia nowych czarów.

Co do procentowej znajomości języka, to nie rozdrabniam się tak - albo potrafisz się skomunikować, albo nie. Jak znasz język to dogadasz się bez problemu, a jak znasz język trochę, to też się dogadasz, tylko potem mogą Cię ręce boleć ;)

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 424
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 51 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: BAZYL » 03 sierpnia 2020, 12:30

Tym razem parę słów o wierze. Panteon jest raczej młody, często wywodzący się od półbogów, i być może dlatego trzyma się raczej z dala od spraw śmiertelnych. Panuje tu monolatria - uznaje się obecność wielu bóstw, ale oddaje cześć tyko jednemu. Z tego też powodu ilość wyznawców bezpośrednio wpływa na siłę boga. Ogólnie głównych i opisanych bogów jest 12, oprócz tego krążą wokół nich inni bogowie, jednak jeszcze (albo już) nie posiadają takiej siły, aby wymieniać ich na równi z główną dwunastką. Oprócz tego miejscami wyznawani są lokalni półbogowie, wiec teoretycznie istnieje możliwość stworzenia takiego półboga, z interesującym gracza dogmatem, i zadeklarowania wiary właśnie w niego. Trzecią opcją, traktowaną raczej jako uzupełnienie świata, jest tzw. pogaństwo, czyli zespół kultów oddawanych pradawnym siłom i potężnym reliktom, które odżegnują się od wiary w bogów czy półbogów. Pogaństwo jest zakazane i zwalczane, może jednak stanowić ciekawe fabularnie źródło zagrożenia dla bohaterów czy świata.
yough.jpg

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 424
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 51 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: BAZYL » 04 sierpnia 2020, 13:53

Dobrze, dziś na specjalną prośbę drugi z bogów - tym razem Gnomon. W podręczniku zaczynał jako półbóg, ale fajnie wypełnił lukę wśród bogów, poza tym bardzo mi się spodobał ten koncept, dlatego szybko został awansowany na pełnoprawne bóstwo.
112.jpg

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 424
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 51 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Re: Kamienne Cesarstwo

Post autor: BAZYL » 05 sierpnia 2020, 12:27

Jak zapewne zauważyliście bogowie nie mają na sztywno przypisanych charakterów. Jest to spowodowane faktem, że nie da się przypisać ludzkiego (śmiertelnego) rozumienia pewnych słów do zachowania bogów - czasami postępowanie boga może być zupełnie niezrozumiałe dla śmiertelnika, ale to wcale nie oznacza odstąpienia przez niego od posiadanej natury. Z opisów bóstw można wyczytać ich dominujące oblicze - np. Y'Ough będzie chaotyczny, a Gnomon neutralny. W przypadku bardziej skrajnych bóstw, ten charakter może nie być aż tak jednoznaczny, albo może zależeć od przyjętego oblicza bóstwa. Podobnie chciałem podejść do charakterów bohaterów graczy, dlatego niejako zrezygnowałem z deklaracji charakteru postaci, pozostawiając jego określenie Mistrzowi Gry w oparciu o czyny postaci. Oznacza to ze teraz nie powinno być sytuacji, że w jednej drużynie spotyka się paladyn i nekromanta i od razu się nienawidzą tylko z racji posiadanych profesji (a dokładniej: deklarowanego charakteru) Po prostu teraz, dopóki nie podejmą jakichś konkretnych działań, będą postrzegani neutralnie.
123.jpg

ODPOWIEDZ