Mała Wojna wersja dla KC czyli KCBattle

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 12 stycznia 2014, 21:28

To dobry pomysł. Oddaje doświadczenie danego żołnierza, lepsze wyszkolenie, czyli szkolenie w broni daje premię.
2xBiegły + 1 WB
Specjalista + 2 WB
2x Specjalista +3 WB
Mistrz + 4 WB
Wielki Mistrza + 5 WB

Zależałoby mi, by te dywagacje zakończyły się w miarę prostym wzorem na obliczanie WB na bazie statystyk z KC.
Ostatnio zmieniony 12 stycznia 2014, 21:34 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 12 stycznia 2014, 23:32

Araven napisał(a):
Szkoda, że tylko we 3 to omawiamy. Lepiej raczej nie będzie.
Nie ma co narzekać - przypomnij sobie sytuacje, gdy autor jakiegoś pomysłu dyskutował głównie z samym sobą.

Zaobserwowałem, że współczynniki takie jak SF i ZR wchodzą w skład WB co najmniej dwukrotnie - raz jako 1/100 współczynnika, następnie jego 1/1000 jako premia do TR i jeszcze 1/400 SF jako premia do obrażeń oraz niekiedy (ZR-50)/100 jako część OB postaci. W tym momencie skupię się na SF: sumując wszystkie jej wystąpienia okazuje się, że jest 1.35 raza ważniejsza niż np. ŻYW w kalkulacji WB. Nie twierdzę, że to na pewno źle, jednak zmierzam do tego, że istoty silne są trochę bardziej preferowane niż żywotne.

Co do ZR, to uwzględnienie jej jako 1/100 współczynnika z pewnością relatywnie wzmacnia średniozbrojnych, którzy otrzymują niezbyt wiele OB ze zbroi i z akt. ZR pomniejszonej o 50, w przeciwieństwie do trudnych do trafienia zręcznych lekkozbrojnych i świetnie opancerzonych ciężkozbrojnych. O ile w wypadku pojedynku zręczny szermierz będzie unikał ataków, to w zgiełku bitwy narażony jest na ciosy, przed którymi nie będzie się mógł uchylić. Do czego zmierzam? Chciałbym na próbę uwzględniać tylko OB zbroi i tarczy w kalkulacji WB (pominąć premię/karę za akt. ZR wyższą od 50 lub niższą od 30). To osłabiłoby trochę lekkozbrojnych, sprawiając że mocniej opancerzeni mieliby wyjściowo więcej WB. Można nawet to sprawdzić na hipotetycznym gwardziście ubieranym w coraz to cięższe zbroje i tarcze. Co o tym myślicie?
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 12 stycznia 2014, 23:55

Proszę konkretny wzór.

Generalnie chciałbym by powstał wzór na WB jak najprostszy. Prostszy niż ten co Czegoj zaproponował, by liczyć szybciej i łatwiej WB.

Zbroje proponuje uznać za lekkie +1 WB
Średnie + 2 WB
Ciężkie + 3 WB

Tarcza + 1 WB

Broń dw + 1 WB
Inna bojowa 0 WB
Nowy wzór na WB.

(Zr + Sz + Bgł + Żywotność podzielone na 100) = WB z cech + Zbroja + Tarcza + Szkolenia w broni i tyle
2xBiegły + 1 WB
Specjalista + 2 WB
2x Specjalista +3 WB
Mistrz + 4 WB
Wielki Mistrza + 5 WB
Ostatnio zmieniony 13 stycznia 2014, 15:12 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 13 stycznia 2014, 14:04

Panowie skupmy się na jednym a potem na kolejnym. Inaczej nie mamy jeszcze załatwionych ataków a już szukamy dziury w kolejnym.

Treant - najpierw co z atakami?

Jeśli chodzi o siłę to dla mnie ma znacznie większe niż żywotność. Postać silna jest w walce znacznie bardziej nieobliczalna niż żywotna. Biorąc pod uwagę ekstrema, które mocniej obrazują sytuację - postać mająca 1żyw i 1000 siły, jest znacznie bardziej nieobliczalna, niż 1 SF i 1000 żyw. Bitwa to chaos więc postacie nieobliczalne (według mnie) są bardziej w cenie. Dlatego bym tym akurat szczegółem się nie przejmował.

Jeśli zaś chodzi o zręczność to pamiętajmy skąd bierzemy staty do obliczania WB. Jeśli zaczniemy kombinować, ze OB z ZR i bez ZR to znów zaczną nam się robić KC. Ja chcę MW opartej o współczynniki KC, a nie innej mechaniki KC. Ja potrzebuję mechaniki walki, w której będę mógł rozgrywać bitwy, walki, potyczki itd. Nie interesują mnie pojedynki 1vs1 od tego mam już mechanikę KC. Dlatego kolejne liczenia nie interesują mnie. Chcę móc przepisać cyferki z bestiariusza, podzielić/dodać/pomnożyć i już móc rozgrywać bitwę. W statach nawet nie musisz się orientować jako gracz z czego masz OB, ważne żebyś umiał ja podać MG do obliczenia wartości WB. Tu masz wszystko jasne po kiego grzebać się z tym? Nie bardzo rozumiem potrzebę akurat tej kosmetycznej zmiany.

Araven

Ja też chciałbym jak najmniej kombinacji, ale pewne rzeczy trzeba brać z mechaniki KC. Skóra smocza pojedyncza to zbroja lekka, średnia czy ciężka? Takie załatwienie sprawy do niczego nie prowadzi. WB liczymy ze statystyk bestiariuszowych i trzeba wymyślić taki wzór, żeby już do niczego nie trzeba było zaglądać, żeby same statystyki wystarczały.

Dodatkowo Twój wzór nie uwzględnia wcale SF oraz nie bierze pod uwagę cech bardzo istotnych w KC tz. obrażeń broni i wyparowań zbroi. Sorry ale dla mnie taki wzór jest do niczego. Ot zbiór kilku cyferek na dodatek nie koniecznie KC-towych.
Ostatnio zmieniony 13 stycznia 2014, 14:33 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 13 stycznia 2014, 15:11

Wzór można wzbogacić. Dałem tylko przykład.
Podział na zbroje lekkie, średnie i ciężkie też można kategoriami zrobić. Np. Skórzane i skórzane metalowane to lekkie. Kolczugi itp. średnie półpłytowe i wyżej ciężkie. Można i szczegółowiej.

Próbuję Wam fanatykom mechaniki KC zaproponować uproszczenia, daleko idące.
Ale ciężko z tym będzie. Obrażenia wystarczy dodać do mojego wzoru i mamy siłę załatwioną. Bo obecnie siła ma za duże znaczenie jak Treant zauważył.

To ma być chyba uproszczenie mechaniki walk w KC, nie brnięcie w matematyczność i komplikacje.

Nie KC-towe nie znaczy złe, zwłaszcza jak upraszcza mocno.
Nowy wzór na WB.

(Zr + Sz + Bgł + Obrażenia zadawane + Żywotność podzielone na 100) = WB z cech + Zbroja + Tarcza + Szkolenia w broni i tyle
2xBiegły + 1 WB
Specjalista + 2 WB
2x Specjalista +3 WB
Mistrz + 4 WB
Wielki Mistrza + 5 WB

Uważam, że skomplikowane KC należy mocno uprościć mechanizmami w stylu zbroje lekkie/średnie/ciężkie/specjalne ew. i nie przejmować się, że tak w KC nie ma.
Ni wyobrażam sobie, że KCbattle będą mocno skomplikowane, bo wtedy nic po nich. Lekarstwo Kcbattle, musi być dużo prostsze od pacjenta (mechanika KC).
Ostatnio zmieniony 13 stycznia 2014, 15:31 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 13 stycznia 2014, 16:11

Araven bardzo się cieszę, że chcesz pomóc i bardzo doceniam, ale postaraj się też słuchać i zrozumieć argumenty drugiej strony. Ja nie potrzebuję mnożyć bytów, zbroje takie czy siakie, ja mam je już podzielone (lepiej gorzej ale mam). Ja nie chcę nowych tylko stare, nawet z ich ułomnościami. Podział na lekkie, średnie, ciężkie jest wszędzie i jak będę chciał zagrać w takim podziale to znajdę system. Spróbuj znaleźć inny system gdzie będzie tyle broni i zbroi co w KC. To akurat uważam za zaletę a nie wadę. Co innego już ich parametry.

Zgadzam się również z tym stwierdzeniem
Ni wyobrażam sobie, że KCbattle będą mocno skomplikowane, bo wtedy nic po nich. Lekarstwo Kcbattle, musi być dużo prostsze od pacjenta (mechanika KC).
Jednak nie zgadzam się w ingerencję w mechanikę. Jest jak jest, ja chcę stworzyć coś obok, co mi ułatwi, a nie rozpierdzieli całość. Zmieniając zbroję powinienem od nowa napisać cały bestiariusz. Nie chce mi się.:D

Starajmy się przy tworzeniu KCbattle korzystać z dobrodziejstw Kryształów, ale nie rujnując fundamentów. Jakiś szkielet dostaliśmy i na nim się opierajmy.

----------------------------------

Teraz co do zarzutu o SF. Nie rozumiem go - od 3 stron wałkujemy zagadnienie i nagle na 3 dochodzicie do wniosku, że SF jest beeee, a na dodatek Araven chce ją całkiem wyrzucić? Dlaczego? Ponieważ? .... nie widzę powodu. Jeśli uważacie że ma za duży wpływ to poproszę o argument dlaczego i co z tym zrobić. Powiedzmy, że część argumentacji Treanta do mnie trafia, ale chyba nie na tyle, żeby wywalić ją całkowicie.

-----------------------------------

Teraz trochę o wzorze. Generalnie nie ma z nim wielkiego problemu. Warunek liczenia - cechy, zbroja+tarcza+broń. Problem w tym, że w cechach ewidentnie brakuje siły, zbroję należy doprecyzować, ale nie na zasadzie - lekkie, ciężki (bo bez obrazy ale to gówniany podział). Zbroje mają swoje parametry i pokombinujmy z nimi. Tarcza, też ma swoje parametry. Szkolenia z broni to według mnie za mało jeśli chodzi o precyzję broni. Mamy do dyspozycji obrażenia, ataki, opóźnienie i tak dalej. Według tego wzoru mistrz w ciężkim korbaczu dwuręcznym i mistrz w krótkim cepie będą mieli ten sam parametr +5WB. Z tą różnicą, że jeden ma broń dwuręczną o większym zasięgu i większej sile obrażeń, a drugi ma znacznie szybszą broń. Dodaj jeszcze do tego, że mistrz mistrzowi nierówny, bo mamy parametr biegłości w broni. W battlu (według mnie) powinno być również widać te różnice.
Ostatnio zmieniony 13 stycznia 2014, 16:25 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 13 stycznia 2014, 17:34

Po co zmieniać bestiariusz z powodu kategorii zbroji? NPC-om podobnie by się dawało lekkie lub inne.
SF raz występuje w obrażeniach, i jeszcze doliczana osobo to przesada wg mnie. Sama siła aż tyle nie znaczy.
A system KC to jest rozpierdzielony od kiedy powstał. Trzeba by go naprawić, ale nie bardzo jest dla kogo chyba.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 13 stycznia 2014, 19:36

czegoj napisał(a):
Treant - najpierw co z atakami?
Już wielokrotnie podkreślałem, że kolumna ataki/rundę to najbardziej znienawidzona przeze mnie rubryka w tabelach broni. Ilość ataków jest tam arbitralną wartością rzekomo skonsultowaną za znawcami białej broni. Pamiętasz mój spór z ASem na zlocie, gdy wytknąłem mu, że JL trójząb ma tylko 1 atak? Argumentował tym, że to broń automatycznie wtórna. Jeśli nawet, to co z tego? Kolumna dotyczy ilości zadanych, a niekoniecznie celnych ciosów. Zresztą AS wymyślił ten argument na poczekaniu, gdyż opisy broni wtórnej zawierają informację, że trzeba poświęcić kolejny atak na wyciągnięcie broni z rany. Ale to tylko w tym momencie nieistotne.
Ataki mogą być częścią WB, ale nie taką, że 1 atak jest równoważny nagiej skuteczności szpady. Skłaniałbym się raczej ku jakiemuś premiowaniu wchodzącej we wzór SZ, gdy postać jest zdolna do większej ilości ataków, np. 10% premia za każdy atak powyżej jednego (to naprędce wymyślony modyfikator).
Jeśli chodzi o siłę to dla mnie ma znacznie większe niż żywotność. Postać silna jest w walce znacznie bardziej nieobliczalna niż żywotna. Biorąc pod uwagę ekstrema, które mocniej obrazują sytuację - postać mająca 1żyw i 1000 siły, jest znacznie bardziej nieobliczalna, niż 1 SF i 1000 żyw. Bitwa to chaos więc postacie nieobliczalne (według mnie) są bardziej w cenie. Dlatego bym tym akurat szczegółem się nie przejmował.
Ekstrema miałyby taki wpływ na walkę wśród typowych postaci, gdyż SF jest częścią TR i obrażeń, jednak z drugiej strony gdyby takie ekstrema walczyły pomiędzy sobą silny anty-twardziel pewnie zostały wyeliminowany po 1 ciosie twardego arcysłabeusza, podczas gdy ten drugi wytrzymałby spokojnie ze 3 ciosy swojego antagonisty. Skalując to do rozmiarów bitwy spodziewałbym się raczej wygranej tych z dużą ŻYW.
Jeśli zaś chodzi o zręczność to pamiętajmy skąd bierzemy staty do obliczania WB. [...] Nie bardzo rozumiem potrzebę akurat tej kosmetycznej zmiany.
Skoro napomknąłem o tej SF będącej w kilku miejscach składnikiem WB, stosowne wydało mi się również napisanie o ZR. Sednem mojej wypowiedzi jest to, że MW kopiuje słabość średniozbrojnych obecną w standardowej mechanice KC.

Połączony z 13.01.2014 19:46:34:
czegoj napisał(a):
Zbroje mają swoje parametry i pokombinujmy z nimi. Tarcza, też ma swoje parametry.
Z punktu widzenia bitwy tarcza ma przede wszystkim OB, a potem wytrzymałość. Tylko gdy zaczniemy zagłębiać się w tą drugą, rozgrywanie bitew przestanie być płynne.

Cieszę się, że masz ochotę do przemyśleń odnośnie zbroi, bo dotychczasowy wzór, który uwzględnia jej największe WYP (w tym wypadku obuchowe) nie jest zbyt fortunny, gdy dwie grupy odzianych w futra dzikusów, jedna z dzidami, a druga z maczugami postanowią zrobić sobie ustawkę.
Ostatnio zmieniony 13 stycznia 2014, 19:46 przez Treant, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 13 stycznia 2014, 21:55

Czytam ostatnie posty i mam dziwne wrażenie. Araven przedstawia koncepcję z którymi się nie do końca zgadzam, ale bardzo konkretne, natomiast Treant przedstawia argumenty, które do mnie trafiają (przynajmniej w części) ale bez konkretów. Co jest ze mną nie tak?:|

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 13 stycznia 2014, 23:37

Czegoju masz rację.

Treant mógłbyś konkretnie się odnieść do mechaniki ?. Wskazując jakbyś praktycznie rozwiązał to co proponujesz i jak to ma wpływać na wzór obliczania WB ?.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 15 stycznia 2014, 00:00

Jedną rzecz niedokładnie przeczytałem - byłem przekonany, że używa się TR, a nie biegłości, co finalnie przekłada się na 1.25 raza większe znaczenie SF niż ŻYW dla WB, a nie tak jak pisałem 1.35 raza. To nieduża różnica, ale zawsze jakaś.

Moja propozycja dotycząca zbroi jest następująca: użyć nie najwyższych, lecz przeciętnych wyparowań - to będzie skutkować małym spadkiem WB.

Nie bawiłbym się też w zwiększanie WB wskutek specjalizacji w broni, bo znajduje to odbicie w wysokości biegłości, ale dałbym jej większe niż 1/100 znaczenie we wzorze - to ona decyduje najczęściej o celności ciosów. Może się zdarzyć tak, że PB ma wyższy współczynnik niż PS. Ten drugi pewnie będzie za to miał więcej ataków.

Ataki: może to one powinny podwyższać biegłość o 20% za każdy powyżej jednego w rundzie? Miałoby to często przełożenie na wzrost WB wskutek szkoleń specjalizacyjnych, gdy postać dostaje nowe potencjalne ataki.

Skuteczność broni: chyba tutaj odpuściłbym premię z SF, bo powoduje ona relatywne osłabienie ciężkich broni w stosunku do tych lekkich z tej samej grupy.

Nie mam niestety dobrego pomysłu na średniozbrojnych - będą w tyle za względu na niską OB, ale zastanawiam się nad wliczaniem do WB tylko akt. ZR i premii z całej zbroi i tarczy zamiast sumowania całkowitej ZR i OB dalekiej. W efekcie stracą najwięcej lekkozbrojni, ale musiałbym sobie to wszystko przeliczyć, żeby sprawdzić jak to będzie w praktyce. Spodziewam się, że nie wzbudzi to entuzjazmu, ale pisałem już o różnicach pomiędzy pojedynkiem a chaosem bitwy, w którym wysoka ZR na nic się zda przed ciosem, którego nie widać lub przed którym uchylić się już nie sposób. Tak jak z bronią, której nie zawsze zdąży się użyć do parowania.

Zastanawiam się nad analogicznym zmniejszeniem roli SZ - niech przede wszystkim determinuje ilość ataków.

Premia do WB za POZ też mi jakoś nie pasuje w obecnym kształcie, bo wyższy POZ znajduje odbicie we współczynnikach.

Dużo tych postulatów jak widać: dajcie mi trochę czasu na przeliczenie tego, bo może się okazać, że wychodzą absurdy.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 15 stycznia 2014, 12:14

Moja propozycja dotycząca zbroi jest następująca: użyć nie najwyższych, lecz przeciętnych wyparowań - to będzie skutkować małym spadkiem WB.
To już ktoś postulował, więc zakładam, że można byłoby zrobić tę zmianę. Przekonał mnie przykład chłopów w futrach z pałkami i widłami.
Nie bawiłbym się też w zwiększanie WB wskutek specjalizacji w broni, bo znajduje to odbicie w wysokości biegłości, ale dałbym jej większe niż 1/100 znaczenie we wzorze - to ona decyduje najczęściej o celności ciosów. Może się zdarzyć tak, że PB ma wyższy współczynnik niż PS. Ten drugi pewnie będzie za to miał więcej ataków.

Ataki: może to one powinny podwyższać biegłość o 20% za każdy powyżej jednego w rundzie? Miałoby to często przełożenie na wzrost WB wskutek szkoleń specjalizacyjnych, gdy postać dostaje nowe potencjalne ataki.
Tutaj jednak albo ataki, albo specjalizacja. Jeśli ataki to juz nie ma potrzeby specjalizacji (wszak zakładam, że dalej będzie biegłość). Natomiast jeśli specjalizacja, to już ona będzie dawała bonus za dodatkowe ataki.
Skuteczność broni: chyba tutaj odpuściłbym premię z SF, bo powoduje ona relatywne osłabienie ciężkich broni w stosunku do tych lekkich z tej samej grupy.
W statach będziesz miał obrażenia wraz siłą, jaki sens jest od nowa je odejmować. Pamiętaj z czego będziemy liczyli wartość WB.
Nie mam niestety dobrego pomysłu na średniozbrojnych - będą w tyle za względu na niską OB, ale zastanawiam się nad wliczaniem do WB tylko akt. ZR i premii z całej zbroi i tarczy zamiast sumowania całkowitej ZR i OB dalekiej. W efekcie stracą najwięcej lekkozbrojni, ale musiałbym sobie to wszystko przeliczyć, żeby sprawdzić jak to będzie w praktyce. Spodziewam się, że nie wzbudzi to entuzjazmu, ale pisałem już o różnicach pomiędzy pojedynkiem a chaosem bitwy, w którym wysoka ZR na nic się zda przed ciosem, którego nie widać lub przed którym uchylić się już nie sposób. Tak jak z bronią, której nie zawsze zdąży się użyć do parowania.
To samo co wyżej. Masz w statach OB daleką, obronę bliską. Bedziesz teraz szukał analizował dlaczego tyle i ile trzeba za tarczę, ile ze zręczności a ile za zbroje. Dla mnie bez sensu.
Zastanawiam się nad analogicznym zmniejszeniem roli SZ - niech przede wszystkim determinuje ilość ataków.
Szybkośc to również refleks i czas reakcji. Według mnie (chociaż nie bardzo widać to w KC, chyba tylko podczas zaskoczenia) to szybkość to jeden z ważniejszych elementów w walce.
Premia do WB za POZ też mi jakoś nie pasuje w obecnym kształcie, bo wyższy POZ znajduje odbicie we współczynnikach.
Też tak uważałem, ale przekonał mnie argument, że czym wyższy poziom tym większa szansa użycia niektórych zdolności. W związku z tym poziom to nie tylko współczynniki.
Dużo tych postulatów jak widać: dajcie mi trochę czasu na przeliczenie tego, bo może się okazać, że wychodzą absurdy.
Myśl sobie myśl, tylko skup się na jednym i dopiero potem analizuj następne. Taka forma jaką przedstawiasz właściwie rozwala wszystko co dotychczas zrobiono. Własciwie zawetowałeś całe obliczenie WB (albo większość).

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 29 stycznia 2014, 18:57

Jestem już po wstępnym przeglądzie moich postulatów i obliczeniowo nie powstają jakieś znaczące komplikacje, gdyż z każdej postaci rozpisanej w bestiariuszu można bez problemu wyprowadzić składniki wzoru na WB, które nie są całkowitymi współczynnikami.
Pozytywne jest to, że lekkozbrojni nie otrzymują podwójnej premii dzięki wysokiej ZR i OB dalekiej, gdyż uwzględniam zamiast nich akt. ZR i OB uzyskaną dzięki opancerzeniu.
Premii za POZ nigdy nie odrzucałem całkowicie, jedynie w postaci +1/2 POZ, którą uważam za strasznie dużą (zwłaszcza dla istot, które nie posiadają profesji). Argumentem za jej uwzględnieniem są identyczne wysokości WB dla istot różniących się np. o 2 POZ. Na tym punkcie się zatrzymałem i próbuję coś wymyślić.
Podniesienie biegłości na potrzeby obliczania WB za większą ilość ataków w rundzie musiałbym przetestować na zabójcy wyposażonym raz w broń J+JL, a za drugim razem 2xJL. Sprawdzę także jak różni się WB, gdy chwyta on za broń DW. Z jednej strony duża ilość mniej groźnych ataków, z drugiej zaś niewiele naprawdę silnych - wyrzucenie stąd 1/4 SF powoduje, że różnice w skutecznościach są wyraźnie widoczne.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 29 stycznia 2014, 23:13

Licz dalej i daj znać jak będziesz miał konkret (wzór na obliczanie WB w Twojej wersji). Wtedy się to wszystko przeliczy i ewentualnie poprawi. Przyznam szczerze, że jeśli będzie to trwało długo to mogę już zapomnieć o co w tym wszystkim chodziło.:P

ODPOWIEDZ