Reset świata Kryształów Czasu

Enc
Reactions:
Posty: 75
Rejestracja: 17 sierpnia 2014, 09:03

Post autor: Enc » 22 sierpnia 2014, 19:37

Mrufon napisał(a):
Wasut ma rację - ujęcie świata KC (oryginalnego) z zgrabny plik, gdzie jest wszystko po kolei plus nasze apdejty jest lepszym wyjściem. Więcej osób skłoni się do działań, jeśli będzie relacja z KC silniejsza niż produkt równoległy, nieco inny choć podobny w klimacie.
Mam wrażenie, że plików z "gotowymi" podręcznikami jest już wystarczająco. Poza tym nie chcę zostawić cienia śladu, że wykorzystujemy cudze materiały bez zgody autora - dlatego, jeśli już, to będzie goła nakładka mechaniczna albo nakładka mechaniczna plus alternatywny plan egzystencji.

Trochę trudno jest mi wskazać konkretny target. Mam na półce parę gier, w których nigdy nie zamieniłbym mechaniki na inną (np. ED) dlatego zdaję sobie sprawę, że "grywalne zasady" nie przekonają hardcorowego fana KC, który oryginalne reguły ma w jednym palcu. Zgaduję, że istnieje jakaś grupa ludzi takich, jak ja - znających i ceniących uniwersum, ale blokowanych przez mechanikę. Mam też nadzieję, ze taki system mógłby przyciągnąć nowych graczy zaciekawionych całością. Jeśli będzie nas kilka osób to trudno, pójdzie do szuflady.
Salam napisał(a):
AS jednak nie chcąc tracić fanów również wyciąga ręce i patrz jak połowa chętnych zrejteruje po raz kolejny zwabiona perspektywą pracy nad KC. Muszę przemyśleć mój udział w projektach, dam niebawem odpowiedź.
Widzę, widzę :)
Jeśli ASz zdecyduje się jednak na wydanie KC RPG to super, byłby to mega pozytywny efekt wszystkich dyskusji. W takim wypadku wystarczyła by darmowa nakładka mechaniczna - uniwersum dostalibyśmy w podręczniku od Artura.

Z innej beczki - zanim zabiorę się za pisanie materiałów settingowych na pewno będę musiał sprawdzić czy potrafię pisać tak, by fanom KC czytało się dobrze, więc chciałbym w pierwszej kolejności zasilić stronę własnymi, krótkimi tekstami. Potem, o ile wyjdzie dobrze, będzie można pogadać o wyborze mechaniki i projektowaniu alternatywnego uniwersum.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 22 sierpnia 2014, 21:45

Z innej beczki - zanim zabiorę się za pisanie materiałów settingowych na pewno będę musiał sprawdzić czy potrafię pisać tak, by fanom KC czytało się dobrze, więc chciałbym w pierwszej kolejności zasilić stronę własnymi, krótkimi tekstami. Potem, o ile wyjdzie dobrze, będzie można pogadać o wyborze mechaniki i projektowaniu alternatywnego uniwersum.
A co Cię wstrzymuje? Mam tylko nadzieję, że będzie to kolektywne no chyba, że to ma być KC by Enc?

Enc
Reactions:
Posty: 75
Rejestracja: 17 sierpnia 2014, 09:03

Post autor: Enc » 22 sierpnia 2014, 21:52

Kolektywne, tzn? Tu pisze się inaczej niż wrzucając tekst i prosząc o uwagi/krytykę?

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 22 sierpnia 2014, 21:54

Poczekajmy na wynik spotkania z Autorem.
Jak będzie jak zawsze, czyli Autor wie lepiej i ma zawsze rację, to uczestnicy spotkania dadzą znać.
Jak będzie reedycja, to nie ma co się angażować w alternatywne KC.
Co najwyżej inna mechanika jako nakładka i alternatywny archipelag, zaginiony ląd czy coś.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 22 sierpnia 2014, 21:59

Kolektywne, tzn? Tu pisze się inaczej niż wrzucając tekst i prosząc o uwagi/krytykę?
Piszę się tak samo, z tym że u nas zazwyczaj piszemy na forum, a dopiero po poprawkach reszty trafia to w formie artu. Chociaż to od Ciebie zależy na jaką formę zdecydujesz się. W każdym razie czekam z niecierpliwością - bądź co bądź u nas jesteś świeżą krwią.:D

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 23 sierpnia 2014, 08:53

Enc napisał(a):
... więc chciałbym w pierwszej kolejności zasilić stronę własnymi, krótkimi tekstami. Potem, o ile wyjdzie dobrze, będzie można pogadać o wyborze mechaniki i projektowaniu alternatywnego uniwersum.
Najlepsza droga moim zdaniem.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 23 sierpnia 2014, 10:18

Ciągle mną targają wątpliwości czy jest sens robić nowy świat. Mamy kupę fantaziaków na rynku - dochodzi d&d 5, zaraz Earthdawn po polsku...
Jeszcze raz przekalkulujcie czy nie lepiej od nowa zebrać materiały do świata, PRZEREDAGOWAĆ (by wyciąć bzdety jak 150000 gwardzistów Ostrogaru i inne), uzupełnić własnymi tak, by była kompletna mapa Archipelagu Centralnego.
Ja ze swojej strony obiecuję minikapmanię z nowymi lokacjami, na co najmniej 3 scenariusze.

Enc
Reactions:
Posty: 75
Rejestracja: 17 sierpnia 2014, 09:03

Post autor: Enc » 23 sierpnia 2014, 10:26

Ten nowy świat to trochę z moich ambicji by wywalić z uniwersum wszystkie absurdy i rzeczy, które są infantylne i dorzucić do nich nowe, fajnego elementy. Im więcej notatek robię, tym wyraźniej widzę, że to nie będzie kompatybilne z Orchią. No, ale to będzie jakaś odległa przyszłość.

Inna sprawa to to, że po akcji na PP nie wierzę by ASz zdecydował się na projekt KC Rpg.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 23 sierpnia 2014, 10:29

Ja też nie wierzę ale w dużym stopniu jest gotowy, wystarczy go "odpajacować" i odziać w nieopisane lokacje i wyspy. Potem grzać scenariusze czemu zawsze oręduję. Scenary to podstawa do poznania systemu.

Enc
Reactions:
Posty: 75
Rejestracja: 17 sierpnia 2014, 09:03

Post autor: Enc » 23 sierpnia 2014, 10:33

Zatem na ten moment możemy spróbować z zestawem alternatywna mechanika + zamazywanie białych plam a ja w między czasie, we własnym zakresie będę robił alternatywne uniwersum.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 23 sierpnia 2014, 10:40

Ok, według mnie to świetna koncepcja. Co na to reszta zainteresowanych?

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 sierpnia 2014, 10:51

Obawiam się nieco postawy Autora, chyba, że to będzie z założenia za darmo to spoko. Taka fanowska Orchia, z dodaniem motywów Żyjącej Orchii i innych.

Enc
Reactions:
Posty: 75
Rejestracja: 17 sierpnia 2014, 09:03

Post autor: Enc » 23 sierpnia 2014, 10:57

Moja rada na to to dwa pdfy - osobno świat i osobno mechanika. W razie obiekcji autora po prostu rzucę w kąt pierwszym i usunę odnośniki do KC z drugiego.

Choć jeśli o mnie chodzi, wolę zdecydowanie tworzyć, nie kompilować. Może jednak nie Centralny a Archipelag Zachodni? :)

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 23 sierpnia 2014, 11:08

To byłby kompromis :)
Feudalna Europa pomieszana z fantasy? Jaki był opis Zachodniego?

Enc
Reactions:
Posty: 75
Rejestracja: 17 sierpnia 2014, 09:03

Post autor: Enc » 23 sierpnia 2014, 11:12

średniowiecze, zaawansowana technika budowlana, rycerstwo, wiele państw, dziwne rasy, wieczne spory i wojny pomiędzy księstwami i państewkami, rozdrobnienie polityczne
Nie widać tam wszechobecnej, orkowej tyranii, ale za to potencjał do Martina :)

ODPOWIEDZ