Badanie opinni graczy
Witam wszystkich serdecznie.
Jak wiecie jakiś czas temu podczas spotkania w Iłży zadeklarowałem razem z tatą nowe wydanie KC.
I pojawił się problem podczas prac nad nowym podręcznikiem.
Ciągle zastanawiamy się w jakich czasach gracze mieliby grać. Są dwie opcje:
-> Czas teraźniejszy
[ Są to czasy do których odnoszą się numery Mimów]
-> Czas Kartana (Katana)
[ Gracze graliby w trakcie podbojów lub co bardziej prawdopodobne po okrzepnięciu władzy Katana na Archipelagach. Gralibyście w erze zdobywcy oraz walk o wolność. Po prostu za życia założyciela orczego imperium . Najważniejszym dla nas (autorów) atutem tej opcji jest wydanie książki opisującej akcję dziejącą się w tych czasach.
Sądzimy, iż większość ludzi po przeczytaniu takiej książki, chciałaby zagrać w RPG opisującej czasy Katańskie, a nie teraźniejsze o których nowi gracze nie mieliby pojęcia.]
Chcemy znać waszą opinię na ten temat, niedługo na forum pojawi się ankieta (modlę się, aby dziś wieczorem) dotycząca tego zagadnienia.
Liczymy na was;)!
Pozdrawiam Artur Jr
Jak wiecie jakiś czas temu podczas spotkania w Iłży zadeklarowałem razem z tatą nowe wydanie KC.
I pojawił się problem podczas prac nad nowym podręcznikiem.
Ciągle zastanawiamy się w jakich czasach gracze mieliby grać. Są dwie opcje:
-> Czas teraźniejszy
[ Są to czasy do których odnoszą się numery Mimów]
-> Czas Kartana (Katana)
[ Gracze graliby w trakcie podbojów lub co bardziej prawdopodobne po okrzepnięciu władzy Katana na Archipelagach. Gralibyście w erze zdobywcy oraz walk o wolność. Po prostu za życia założyciela orczego imperium . Najważniejszym dla nas (autorów) atutem tej opcji jest wydanie książki opisującej akcję dziejącą się w tych czasach.
Sądzimy, iż większość ludzi po przeczytaniu takiej książki, chciałaby zagrać w RPG opisującej czasy Katańskie, a nie teraźniejsze o których nowi gracze nie mieliby pojęcia.]
Chcemy znać waszą opinię na ten temat, niedługo na forum pojawi się ankieta (modlę się, aby dziś wieczorem) dotycząca tego zagadnienia.
Liczymy na was;)!
Pozdrawiam Artur Jr
-
- Reactions:
- Posty: 660
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 13:24
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
teraźniejsze
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071
**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353
--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071
**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353
--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.
-
- Reactions:
- Posty: 2226
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44
-
- Reactions:
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 05:53
-
- Reactions:
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 stycznia 2009, 18:27
Ja wiem, że w ankiecie Czasy Współczesne są na prowadzeniu i rozumiem dlaczego - i w sumie to zgodziłbym się w waszą opinią "teraz i dobrze opracowane", jednakże sama koncepcja gry w czasach mitycznych (bo tak chyba bardziej należałoby je nazwać) swoją drogą ma pewne zalety...
Widzę że tu śmichy chichy sobie urządzacie na temat tych paru słów "walki o wolność" ale kto napisał że chodzi o wolność innych. Chodzi przecież o wolność dla orków. Wolność dla nich aby mogli niewolić innych. To jest tzw. destrukcyjna definicja wolności, definicja nihilistyczna. My zdobywamy wolność i żeby ją zachować to pozbawimy tej wolności was żebyście wy nie pozbawili jej nas. To jest w sumie dosyć klasyczna koncepcja wolności, która leży u podstaw tak feudalizmu jak i monarchii absolutnych, dyktatur itd.
Dobra a teraz tak bardziej serio - chociaż głosowałem inaczej to jednak też uważam że fajnie by było dostać jednak ten system w teraźniejszości, byle był dopracowany.
Chociaż nie mogę nie napisać że w sumie to jednak wolałbym grać w czasach dawnych - jak imperium jeszcze nie było - jak dopiero powstawało. To przynajmniej eliminowałoby to wieczne fatum wszechpotężnych orków. Przynajmniej na okres życia graczy. Pod warunkiem że nie grają elfami.
Także jeśli mogę mieć sugestię do ASów: najpierw porządnie wydajcie system w wersji teraźniejszej - a ten pomysł z czasami historycznymi to jest kapitalna koncepcja na dodatek, suplement czy nawet osobny, bratni setting. Takie KC: Genesis.
To by było coś takiego fajne na zasadzie jak jest Zew Cthulhu 1920, 1990 i 1890 - że można prowadzić w różnych okresach historycznych. W sumie nawet nie musi to być osobny setting tylko np. jakiś apendyks na końcu podręcznika przedstawiający zasady alternatywne wraz z opisem jak prowadzić w czasach starożytnych. Także pomysł generalnie jest niegłupi.
Ale dopracujcie najpierw teraźniejszość...
Widzę że tu śmichy chichy sobie urządzacie na temat tych paru słów "walki o wolność" ale kto napisał że chodzi o wolność innych. Chodzi przecież o wolność dla orków. Wolność dla nich aby mogli niewolić innych. To jest tzw. destrukcyjna definicja wolności, definicja nihilistyczna. My zdobywamy wolność i żeby ją zachować to pozbawimy tej wolności was żebyście wy nie pozbawili jej nas. To jest w sumie dosyć klasyczna koncepcja wolności, która leży u podstaw tak feudalizmu jak i monarchii absolutnych, dyktatur itd.
Dobra a teraz tak bardziej serio - chociaż głosowałem inaczej to jednak też uważam że fajnie by było dostać jednak ten system w teraźniejszości, byle był dopracowany.
Chociaż nie mogę nie napisać że w sumie to jednak wolałbym grać w czasach dawnych - jak imperium jeszcze nie było - jak dopiero powstawało. To przynajmniej eliminowałoby to wieczne fatum wszechpotężnych orków. Przynajmniej na okres życia graczy. Pod warunkiem że nie grają elfami.
Także jeśli mogę mieć sugestię do ASów: najpierw porządnie wydajcie system w wersji teraźniejszej - a ten pomysł z czasami historycznymi to jest kapitalna koncepcja na dodatek, suplement czy nawet osobny, bratni setting. Takie KC: Genesis.
To by było coś takiego fajne na zasadzie jak jest Zew Cthulhu 1920, 1990 i 1890 - że można prowadzić w różnych okresach historycznych. W sumie nawet nie musi to być osobny setting tylko np. jakiś apendyks na końcu podręcznika przedstawiający zasady alternatywne wraz z opisem jak prowadzić w czasach starożytnych. Także pomysł generalnie jest niegłupi.
Ale dopracujcie najpierw teraźniejszość...
"-Kat An!!! - najg?o?niej jak mog?a, sykn??a ci??arna orczyca.
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch." [sic!]
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch." [sic!]
-
- Reactions:
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 stycznia 2009, 18:27
ale skok wstecz wniósłby wiele świeżości - zamiast jednego imperium były by różne prowincje walczące z sobą w wojnie domowej jak w Pieśniach Lodu i Ognia, PM można by zdobywać inaczej niż na targu (zakładając że to twierdzenie o potężniejszej magii w przeszłości oznaczałoby iż np. czarodzieje mogą znacznie więcej mocy pozyskiwać z własnego ciała, w jakimś bardziej przystępnym systemie miarowagowym niż ten nieszczęscny 1 PM za 10 ŻYW) itd. itp.przy takim karkołomnym skoku wstecz
"-Kat An!!! - najg?o?niej jak mog?a, sykn??a ci??arna orczyca.
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch." [sic!]
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch." [sic!]