Nowotworzenie bohatera ;)

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 21 października 2009, 20:42

Sądziłem, że zmiany w sposobie tworzenia bohatera miałyby polegać na zmniejszeniu losowości tego procesu (zwłaszcza rzutów k50 i k100), poprzez zaoferowanie graczowi pewnej puli punktów do rozdysponowania pomiędzy podstawowe współczynniki, oczywiście nie bez pewnych obwarowań dotyczących przedziału dla danej cechy.
Często stosowaliśmy właśnie taka metodę.
Z pamięci spróbuje odtworzyc jak to szło :)
Zamiast rzutów k100 i k50 było bodaj 270 pkt do rozdzielenia miedzy współczynniki podstawowe przy czym nie wiecej niż 100 na SF i 50 na pozostałe. Dla uproszczenia u ludzi pkt wydane na UM były mnozone x2 (przez co wycchodziło zawsze parzyście :P )

Inna "nieuczciwa" i skomplikowana metoda to wykonanie serii rzutów, a nastepnie rozdysponowanie wyników między współczynniki.

Samo losowanie postaci jest genialne jako metoda tworzenia ciekawych BN dla MG. To, że wychodzą dziwni nadaje im kolorytu :)

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 21 października 2009, 22:22

Często stosowaliśmy właśnie taka metodę.
Uwaga! Nadeszła wiekopomna chwila! Hauerine nie jest negatywnie nastawiony do tego, co napisałem. :D

Przez krótki czas, gdy trochę eksperymentowaliśmy z tworzeniem postaci również mieliśmy pulę do podziału, jednak z jeszcze dodatkową restrykcją: na żaden współczynnik nie można było przydzielić więcej punktów niż na podstawowy dla danej kasty (oczywiście SF i ludzkie UM były w tej kalkulacji odpowiednio skalowane). Szybko jednak zaczęło dochodzić do sytuacji, w której na współczynniki typu CH i PR wszyscy dawali po 1 pkt, by zwiększyć zapas na bardziej istotne cechy.
Metoda z pulą miała jednak pewną powtarzalność - postacie tej samej rasy i profesji były niemal identyczne pod względem współczynników.
Niemniej dawała ona możliwość dopasowania bohatera do własnych wyobrażeń na jego temat.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 21 października 2009, 23:03

Dla uproszczenia u ludzi pkt wydane na UM były mnozone x2
Przecież u ludzi nie ma dorzutu na UM podczas losowania postaci???
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 21 października 2009, 23:30

venar
Przecież u ludzi nie ma dorzutu na UM podczas losowania postaci???
I jest i nie ma. Losuje się je rzutem k100 podczas gdy inne rasy maja UM bazowe + dorzut k50. Dla uproszczenia przyjelismy, ze człowiek na UM wydaje punkty z tej samej puli i nie wiecej niż 50 jednak to co wyda mnoży x2.
Dzięki temu była ta sama pula dla wszystkich ras, za to ludzkie UM wyłacznie parzyste :)

Treant
Metoda z pulą miała jednak pewną powtarzalność - postacie tej samej rasy i profesji były niemal identyczne pod względem współczynników
No tak. Albo kazdy gracz maksymalnie ładuje np. SZ i ZR, albo bedziemy miec losowanie i gracza, kóry na każdej sesji narzeka, że ma za mało zręczności.
http://komiks.polter.pl/komiksy/lia_04_03.jpg

:)
Ostatnio zmieniony 21 października 2009, 23:30 przez Hauerine, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 22 października 2009, 08:53

I jest i nie ma.
Nie ma. Reszta to wasze pomysły na urozmaicenie przy losowaniu

Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 22 października 2009, 10:29

Nie ma.
No i uparł się. Wiem, ze nie ma takiego dorzutu k50 jak w innych rasach, bo UM ludzi sa zupełnie inaczej tworzone. Jeden rzut k100 zastepuje podstawową wartość i dorzut k50. "Dorzut" jakoby mieści się w tym k100.
Dlatego tak, a nie inaczej rozwiazalismy to w systemie pulowym.
Reszta to wasze pomysły na urozmaicenie przy losowaniu
Reszta to pomysły jak nie losować :)

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 22 października 2009, 10:42

No i uparł się.
Przygadał kocioł garnkowi ;)
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 22 października 2009, 11:15

Jeżeli elf ma startowo maksymanie 100 UM z dorzutem (50 bazowo + max dorzut k50), a człowiek ma maksymalnie startowo 100 UM bez dorzutu (bazowo rzut k100), to czy nie mozna powiedzieć, ze dorzut k50 w pewnym sensie mieści się w bazowej wartości k100 ?

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 22 października 2009, 12:01

w bazowej wartości
bazowa wartość UM człowieka to ++ ;)
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 22 października 2009, 12:39

No i jak to sobie wyobrażasz w systemie punktowym? Że bedzie rzucał k100 ? A oprócz tego na pozostałe 8 współczynników bedzie miał taka sama pulę jak inni na wszystkie 9 ?
a jeśli skąłda czarodzieja lub kleryka, to uzaleznienie od rzutu K100 mija się tu z celem punktowego systemu tworzeina postaci.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 22 października 2009, 13:36

A w czym problem? Ludzie zwyczajnie dostają więcej punktów tak, jakby posiadali jeszcze jeden współczynnik.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 22 października 2009, 14:02

No i jak to sobie wyobrażasz w systemie punktowym?
Nie muszę, zwyczajnie losuję postać zgodnie z tym co przedstawiono w MiMach i nikt z moich graczy nie narzeka.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 22 października 2009, 15:40

Treant:
A w czym problem? Ludzie zwyczajnie dostają więcej punktów tak, jakby posiadali jeszcze jeden współczynnik.
Mozna i tak, ale ile wiecej? O 50 wiecej? Jeśli zaoszczedzi biorąc niskie UM to zostanie mu znacznie wiecej niz w przypadku pozostałych ras na resztę współczynników. Jesli dostanie mniej niz 50 to go dyskryminuje jeśli będzie chciał miec wysokie UM.
Czy moze dac mu tyle samo punktów do podziału, tylko np. dodać bazowo + 50 UM. Tylko, że to mocno zmienia współczynniki ludzi w porównaiu do systemu losowego.

venar:
Nie muszę, zwyczajnie losuję postać zgodnie z tym co przedstawiono w MiMach i nikt z moich graczy nie narzeka.
OK, ale tamt jest o tych co narzekają. Jak widac po wcześniejszych wypowiedziach, to takich nie brakuje :)
Nikt nie mówi, ze musisz stosowac jakies rozdzielanie punktów. Ten watek jak rozumiem miał słuzyć wymianie poglądów, pomysłów jak w zrównowazony sposób zorganizowac rozdział punktów :)
Ostatnio zmieniony 22 października 2009, 15:41 przez Hauerine, łącznie zmieniany 1 raz.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 22 października 2009, 16:22

Mozna i tak, ale ile wiecej? O 50 wiecej?
Nie. Więcej tylko o tyle, ile daje się na współczynnik z przedziału 1-50. O ile oczywiście uznajesz, że przedział 1-100 dla SF pokrywa się dwukrotnie większą liczbą punktów niż dla pozostałych współczynników, tj. tych 1-50.

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 23 października 2009, 09:16

Ok, pomyslmy. To by w tym układzie dawało ludziom dodatkowe 27 pkt. Wszystkie rasy bęa miały zatem 270, a człowiekowi zaokraglimy łaskawie do 300.

Czyli jeżeli weźmie minimalne UM, powiedzmy 10, to na pozostałe współczynniki zostaje mu jeszcze 290, czyli o 20 wiecej niż maja inne rasy, kiedy jeszcze muszą wydac cos na UM.
Natomiast jak czlowiek zainwestuje w UM i zechce miec maksymalne, to musi wydac 100. Zostanie mu 200 na resztę, czyli o 20 mniej, niz maja przedstawiciele innych ras gdy zainwestuja w maksymalne UM.

Uwazam takie rozwiazanie za mankament. Niby 20 pkt w te czy tamta, ale to oznaczać może np nie +40, a +50 do ZR albo INT. To moze robic różnice.

ODPOWIEDZ