Kryształy Czasu wg innych portali...
Może nie jest to wprost o KC ale ma elementy które od ręki można przyłożyć do KC
Artykuł o nowym RPG The Mutant Epoch
http://rpg.polter.pl/The-Mutant-Epoch-c23577
oraz bardzo ważkie słowa, które AS powinien przeczytać wielokrotnie
O ile określenie wartości podstawowych cech daje jeszcze graczom (przynajmniej opcjonalnie) choćby ograniczony wpływ na kształt i możliwości tworzonego bohatera, o tyle dalej nie ma już tak dobrze, a proces kreacji postaci ogranicza się do niekończącego się turlania. Losowo określamy dotychczasową profesję (i tu mogą być największe zgrzyty, jako że niektóre z zawodów są znacznie lepsze od innych, a część daje postaci wyłącznie minusy), losowo przydzielamy posiadane wszczepy i mutacje. Właściwie tylko przy tych ostatnich mógłbym zaakceptować całkowitą przypadkowość, pozostałe elementy konstrukcji bohatera moim zdaniem powinny być pod kontrolą gracza. Zresztą absurdalna wprost losowość wychodzi już na początku tworzenia postaci, gdzie autor proponuje, by rzut kostkami określał nawet typ bohatera, w jakiego będziemy się wcielać.
Hmm skąd my to znamy?
i cytat
. Nie jest to może szczyt finezji, jeśli chodzi o mechanikę walki (a mnie działanie Wartości Obrony niepokojąco kojarzy się z Kryształami czasu),
i jeszcze takie zdanie
Także obraz świata przedstawiony w podręczniku pozostawia wiele do życzenia, przede wszystkim dlatego, że praktycznie nie istnieje. Dostajemy wprawdzie całkiem obszerny bestiariusz (podzielony na dwie części, opisujące odpowiednio żywe stworzenia oraz roboty i androidy), otrzymujemy informacje o rozmaitych zagrożeniach czyhających na bohaterów, ale opisu świata gry jako takiego nie uświadczymy.
A na koniec bomba
Autor gry pisze, że tworzy ją już od dwudziestu lat, (...)niestety dziś wyraźnie widać, że drastycznie odstaje on od bardziej współczesnych produkcji za koszmarną wprost losowość, niespójne rozwiązania mechaniczne i brak opisu świata nie mogę dać mu w dziesięciostopniowej skali więcej niż pięć.
Gdyby zamienić tytuł arta to prawie opis KC.
Artykuł o nowym RPG The Mutant Epoch
http://rpg.polter.pl/The-Mutant-Epoch-c23577
oraz bardzo ważkie słowa, które AS powinien przeczytać wielokrotnie
O ile określenie wartości podstawowych cech daje jeszcze graczom (przynajmniej opcjonalnie) choćby ograniczony wpływ na kształt i możliwości tworzonego bohatera, o tyle dalej nie ma już tak dobrze, a proces kreacji postaci ogranicza się do niekończącego się turlania. Losowo określamy dotychczasową profesję (i tu mogą być największe zgrzyty, jako że niektóre z zawodów są znacznie lepsze od innych, a część daje postaci wyłącznie minusy), losowo przydzielamy posiadane wszczepy i mutacje. Właściwie tylko przy tych ostatnich mógłbym zaakceptować całkowitą przypadkowość, pozostałe elementy konstrukcji bohatera moim zdaniem powinny być pod kontrolą gracza. Zresztą absurdalna wprost losowość wychodzi już na początku tworzenia postaci, gdzie autor proponuje, by rzut kostkami określał nawet typ bohatera, w jakiego będziemy się wcielać.
Hmm skąd my to znamy?
i cytat
. Nie jest to może szczyt finezji, jeśli chodzi o mechanikę walki (a mnie działanie Wartości Obrony niepokojąco kojarzy się z Kryształami czasu),
i jeszcze takie zdanie
Także obraz świata przedstawiony w podręczniku pozostawia wiele do życzenia, przede wszystkim dlatego, że praktycznie nie istnieje. Dostajemy wprawdzie całkiem obszerny bestiariusz (podzielony na dwie części, opisujące odpowiednio żywe stworzenia oraz roboty i androidy), otrzymujemy informacje o rozmaitych zagrożeniach czyhających na bohaterów, ale opisu świata gry jako takiego nie uświadczymy.
A na koniec bomba
Autor gry pisze, że tworzy ją już od dwudziestu lat, (...)niestety dziś wyraźnie widać, że drastycznie odstaje on od bardziej współczesnych produkcji za koszmarną wprost losowość, niespójne rozwiązania mechaniczne i brak opisu świata nie mogę dać mu w dziesięciostopniowej skali więcej niż pięć.
Gdyby zamienić tytuł arta to prawie opis KC.
Może ten system to parodia KC? Wyobrażacie sobie losować profesję dla prowadzonego bohatera? Choć i bez tego jest to proces nadmiernie przypadkowy. Mniej losowości to konieczny krok we właściwym kierunku.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
'Wszystko za punkty' może doprowadzić do innego problemu - klonowania postaci. Na początek proponuję zamienić wszystkie rzuty k50 na dwukrotny rzut k50 i podstawienie go do wzoru: | k50-k50 | + 1. Spowoduje to większą koncentrację rzutów wokół wartości średnich. Podobnie można dobrać się do rzutów k100 (SF, UM u ludzi). Postulowałem zresztą kiedyś zamianę rzutów ustalających biegłości z k100 na 10k10 (ze względu na minimalną biegłość, która jest i tak równa 20). Ale może powinienem rozwijać tę koncepcję w nieco innym miejscu forum...
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
-
- Reactions:
- Posty: 743
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
"wszystko za punkty" ma tendencje to tworzenia buildów które dadzą max efekt z kombinacja rasa/profesja. I jak piszesz - frywolne klonowanie później. Losowość jednak moim zdaniem powinna być, choć nie do końca w pełnym spektrum.Treant napisał(a):
'Wszystko za punkty' może doprowadzić do innego problemu - klonowania postaci.
Ja też kiedyś proponowałem tutaj zmianę - nieco inną - k100 zamieniłem na k50 a resztę uzupełniłem jakimś superkacetowymi ułamkami z cech odpowiedzialnych za wydolność i koordynację w walce. Przez co zamiast pustych losowań "od zera do bohatera" dostawaliśmy parametr mocno utwierdzony w postaci i tylko częściowo oparty na (ważnym skądinąd w RPG) szczęściu.Treant napisał(a):Postulowałem zresztą kiedyś zamianę rzutów ustalających biegłości z k100 na 10k10 (ze względu na minimalną biegłość, która jest i tak równa 20). Ale może powinienem rozwijać tę koncepcję w nieco innym miejscu forum...
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Niby system nie żyje, a ja znów coś odkopałem
http://bialylew.blogspot.com/2012/01/kr ... czasu.html
dodatkowo coś co mnie mocno zdziwiło
https://lh4.googleusercontent.com/-FCRS ... 111472.jpg
Oj fani nie przestaną mnie zadziwiać.
http://bialylew.blogspot.com/2012/01/kr ... czasu.html
dodatkowo coś co mnie mocno zdziwiło
https://lh4.googleusercontent.com/-FCRS ... 111472.jpg
Oj fani nie przestaną mnie zadziwiać.
Mając chwilę wyrzeźbiłem taki oto kawałeczek tabelki broni. O dziwa działa pod Firefoxem ora IE (tak w 99%) więc może zajrzycie.
http://strefazero.blogspot.com/2012/05/ ... ni-kc.html
Ktoś chętny pomóc obrobić tak całą tabelę broni?
http://strefazero.blogspot.com/2012/05/ ... ni-kc.html
Ktoś chętny pomóc obrobić tak całą tabelę broni?
Ty to nie wypowiadaj się za wszystkichczegoj napisał(a):
Nie - bo nie lubimy konkurencji:D
Docelowo pewnie i tutaj by trafia, ale ciężko jest zrobić całą tabelę samodzielnie bez błędów.
Ach, ale jako że twierdzisz iż nie lubisz konkurencji (bo wybacz ale administracja to ty) to nie będzie jej tutaj jako ew. news (co też chciałem zrobić ) i zostanie tylko na moim blogu
Ostatnio zmieniony 09 maja 2012, 15:04 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak zniknie z schoruta to już koniec , a tu mamy przynajmniej odwołanie
http://rpg.polter.pl/Orchia-Upadek-Ichry-w57780
http://rpg.polter.pl/Krysztaly-Czasu-Zy ... hia-w57882
http://rpg.polter.pl/Orchia-Upadek-Ichry-w57780
http://rpg.polter.pl/Krysztaly-Czasu-Zy ... hia-w57882