Kontynuacja KC wersji oryginalnej

Autor KC
Reactions:
Posty: 4
Rejestracja: 16 sierpnia 2011, 00:03

Post autor: Autor KC » 19 września 2012, 12:22

Witam,
ostatnio musiałem czas wolny podzielić na RPG i powieść, wiec krótka informacja co się dzieje w obydwu tematach.

RPG
Kolejne rozdziały podręcznika są przerabiane. Powoli wyłania się też jak będzie wyglądała wersja ostateczna.
W porównaniu do starej wersji będą zmiany w otrzymywaniu doświadczenia (ale nie w tabelach; wg mnie bardziej realistyczne), w losowaniu statusu społecznego, zawodach i odpornościach. Profesje mają poprawiane (ale nie zmieniane) zdolności, tak by były bardziej czytelne. Dodane jest więcej szkoleń i rozszerzeń dla profesji.
7 nowych profesji jest już przygotowanych i wymaga tylko przetestowania (jest więc po 5 z każdej kasty - jak obiecałem). Czarów w podstawce będzie mniej, za to będą najbardziej charakterystyczne dla profesji i niepowtarzające się (10 na profesje czyli 3 z 1POZ, 2 z 2, 2 z 3, 1 z 4, 1 z 5 i 1 z 6). Dodatkowo każdy będzie w 4 wersjach od razu (zwykła, która znacie, zakazana, antyczna i antyczna zakazana). W sumie wiec 400... .
Zupełnie nietypowa dla RPG (wg mnie nowatorska) będzie tez forma podręcznika... .

Powieść
Jest w tej chwili pisana druga cześć I tomu (trochę za dużo stron tekstu wyszło jak na jedna książkę). Większość z 12 testerów czyta i sprawdza czy im się podoba. Na razie średnia ocen jest około 76-86% na 100% w skali ocen jaka im przedstawiłem, gdzie 50% to średnia książka. Jeszcze nie wiem kiedy skończę druga cześć i wydam całość I tomu, ale aktualnie trwa redakcja i korekta pierwszej części.

Prośba
Potrzebuje tez troszeczkę wsparcia od kilkoro z Was, którzy aktualnie graja w KC, maja optymistyczne podejście do świata i nie piszą własnego systemu RPG :). Chciałbym stworzyć grupę, która wyrażała by opinie na temat tego co zrobiłem (zmian i propozycji w stosunku do poprzedniej edycji z dyskietek i MiMa).
Wypadało by spotkać się kilka razy, może i rozegrać trochę sesji. Skype preferowany. Wszelkie uwagi będę brał do serca. Nie zapomnę tez Wam podziękować w książce (RPG).
Oczywiście wymagało by to utrzymania wszystkiego w ścisłej tajemnicy do dnia reedycji.
W razie pytań i osób chętnych zapraszam na priv.

Pozdrawiam
Artur S.
Ostatnio zmieniony 19 września 2012, 13:19 przez Autor KC, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 19 września 2012, 14:54

Witam. Czyli zgodnie z moimi przewidywaniami, zmiany mechaniki będą tylko kosmetyczne, dziś wg mnie mechanika KC nie ma szans by się przebić. Jest zbyt trudna, masa matematyki i obliczeń, 1/10 tego i 1/20 tamtego + modyfikator taki albo inny. O ile system wyjdzie zostanie zrugany na portalach za mechanikę. Dziś ludzie poznali tyle mechanik, że jak napisałem oryginalna mechanika z KC nie ma szans. Należałoby ją radykalnie uprościć , wywalić 10 odporności i zostawić jedną albo dwie, mocno uprościć walkę albo zrobić ją jak Ghasta zaproponował, tu na Forum. Jak system wyjdzie, pewnie go kupię z sentymentu, KC było pierwszym RPG w jakie długo grałem. Ale bez radykalnego uproszczenia mechaniki system wg mnie nie ma szans się przebić na rynku. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 19 września 2012, 16:03 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 19 września 2012, 16:21

Nie bardzo mam czas na podjęcie regularnej współpracy. Mogę z rzadka uczestniczyć w ogólnych spotkaniach na Skype.

I tak jak Araven jestem zdania, że największą bolączką systemu jest mechanika. Jeśli nie ulegnie poprawie KC nie będą żadną konkurencją dla aktualnie wydawanych systemów. No chyba, że będzie to konkurencja dla mechanik systemów RPG typu Charakternik

Nie zapomnijmy też o jeszcze jednym elemencie: opis świata także wymaga gruntownej poprawy.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 19 września 2012, 17:10

To nie ilość współczynników jest problemem, lecz rozgrywanie walki. Było już dużo na ten temat, więc szkoda się powtarzać. Na pomocników nadadzą się raczej tylko takie osoby, dla których najważniejsze jest wydanie systemu w ogóle. Inni mogą się po prostu zniechęcić.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 20 września 2012, 13:55

Wg mnie należałoby najpierw gruntownie zmienić mechanikę i ją przetestować solidnie, a dopiero potem robić reedycją do mocno uproszczonej i wreszcie grywalnej oraz szybkiej mechaniki walki. Inaczej reedycja sensu nie ma. Najpierw mechanika potem reszta dostosowana do niej. Takie jest moje zdanie.
Ostatnio zmieniony 21 września 2012, 13:18 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 21 września 2012, 12:48

Podobno kropla drąży skałę, ale tutaj mam raczej wrażenie, że zamiast skały owa ciecz natrafiła na czysty adamandyt! Mimo wszystko raz jeszcze napomknę o swojej opinii - drogi Arturze, mechanika w obecnej wersji naprawdę będzie miała pod górkę w konfrontacji z nowszymi, bardziej dynamicznymi modelami! I podejrzewam, że górka ta będzie tak stroma, iż Kryształy się na nią niestety nie dostaną! :|

Powieść to co innego, powieść chętnie przeczytam, jeśli kiedyś trafi w me ręce.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 21 września 2012, 13:34

Tu miało być nie o mechanice, ale o tym czy dacie radę pomóc przy robieniu reedycji systemu.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 21 września 2012, 13:37

Niestety nie mogę pomóc, bo nie widzę sensu inwestowania czasu w projekt skazany na porażkę...

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 21 września 2012, 13:55

Ja podobnie, jak Keth, nie widzę sensu w pracy dla potrzeb reedycji, jeśli Autor nie zamierza radykalnie zmieniać mechaniki, praca nad reedycją to totalna strata czasu wg mnie. System z obecną mechaniką jest niegrywalny i żadne Tabelki pomocnicze do walki go nie uratują. 20 lat temu był w zasadzie pierwszym systemem po polsku i nawet ze swoją fatalną mechaniką zdobył wielką popularność, dziś mu się to nie uda. Opór Autora w kwestii zmiany mechaniki jest dla mnie niezrozumiały, ale to jego prawo. Aczkolwiek żałuję, reedycja byłaby wielką szansą na powrót KC, ale sam Autor skazuje się na całkowitą porażkę, trwając fanatycznie przy starej masakrycznie matematycznej, trudnej i niegrywalnej mechanice... Pozdrawiam.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 21 września 2012, 14:37

Święte słowa, Araven. Może lepiej dogadać się z jakąś uniwersalną mechaniką (BRP pasuje, też jest procentowa) - jak Savage Worlds, BRP czy GURPS? Świat jest atutem ale mechanika to kompletna porażka.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 21 września 2012, 14:48

Kiedy tak aktywna i pewna pomysłów osoba jak Keth deklaruje, że nie ma sensu poświęcać czasu na projekt, który skazany jest na porażkę, Autorowi powinien czerwonymi kontrolkami rozbłysnąć cały pulpit. Chętni do pomocy przy tworzeniu Kryształów Czasu 2.0 z pewnością tu są, ale obawiam się, że wersję 1.1 Artur będzie musiał tworzyć głównie z pomocą swych tajemniczych beta-testerów.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 21 września 2012, 14:57

Zgadzam się z waszym zdaniem całkowicie.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 21 września 2012, 15:48

W pełni popieram.
Drogi Autorze!
Zwróć uwagę, że tutaj na gruncie osób najbardziej wiernych systemowi słyszysz jednomyślny głos apelujący o zmianę mechaniki. Ba! Jestem przekonany, że prosząc o współpracę przy jej zmianie jesteśmy w stanie wspólnie ją stworzyć. To świat nas kręci, a przez wiele lat nauczyliśmy się uzupełniać to, co było z Twojej strony niedopracowane, czy po prostu zaniedbane.
Jeśli tutaj na tym gruncie sympatyków systemu się nie przebijesz, to pytanie- gdzie się to uda?
Jestem chętny do współpracy, ale Keth trafił w sedno. W obecnej formie nie widzę szans na sukces.
rozumiem jednakowoż, że włożyłeś już wysiłek w stworzenie czegoś na przyjętej bazie mechanicznej i zwyczajnie szkoda ci swoich zainwestowanych już sił. Pytanie tylko, czy warto iść dalej drogą donikąd, bo już się coś przeszło, czy też nie lepiej poszukać innej?

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 22 września 2012, 00:07

Gdyby ta propozycja padła kilka lat temu, kiedy nie miałem żony, dziecka, studiów i pracy poświęcił bym temu projektowi 25 godzin na dobę (pewnie nawet bym nie spał). Spędziłem na Orchii połowę życia więc jest dla mnie niezwykle ważna ale nie dysponuję nawet godziną wolnego czasu dziennie więc nie mogę rzucać słów na wiatr i obiecywać że pomogę. Mam nadzieję Panie Arturze że starczy Panu motywacji i samo zaparcia aby wydać kryształy czasu w takiej formie jak sobie pan to wymarzył. To czy ostatecznie będą duże czy małe zmiany w mechanice nie ma dla mnie specjalnego znaczenia i tak kupię RPGa i książkę. Mam tylko nadzieję że "orginalne" kryształy czasu zostaną wydane jako system zupełny. Że ten RPG będzie zawierał opisane podstawy rządzące wszechświatem, religie, historię, marynisykę, mapy, różnice kulturowe ras , księstwa i królestwa innych wysp a w przyszłości innych archipelagów .. czyli wszystko to czego nam kctowcom zawsze brakowało.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 22 września 2012, 08:23

Dla niektórych fanów może i zmiany mechy nie mają znaczenia, jednak jeśli AS marzy choć o szczątkowym sukcesie komercyjnym, to będą konieczne.

ODPOWIEDZ