Kontynuacja KC wersji oryginalnej

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 16 października 2012, 14:34

Aż się zalogowałem. To jak chłopaki, robimy rewoltę z mechaniką? Opracowanie zasad może się opłacić tak czy siak. Nie mogę znieść kiepskich nowych systemów, więc może poprawić klasykę? W najlepszym razie autor przystanie na naszą wersję, w najgorszym sami sobie pogramy a autor nic na tym nie zarobi.

Pytam się serio, mimo waszych przykrych doświadczeń. We mnie jeszcze trochę energii atomowej zostało. Fajnie by było mieć własne DSA, lub MAGUSa. W obecnej formie KC wzbudza mój uśmiech, gdy tylko otwieram którąkolwiek wersję. Nawet gry z tamtych lat miały lepsze zasady.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 16 października 2012, 15:02

Aktualnie Koszal z jednym Kolegą robią takie zmaiany. Ghasta zaproponował propozycję zmian mechaniki walki i magii, do pobrania jest. Ja bym spróbował, ale nie dogadamy się raczej. Są trzy opcje albo uzycie istniejącej mechaniki i konwersja KC na nią albo modyfikowanie istniejącej lub stworzenie nowej. Z istniejących mechanik BRP jest niezłe do KC też na k100 ale to dobrze zbalansowany system. Albo Fate, trzeba by pzreliczyć KC na Fate.
Ostatnio zmieniony 16 października 2012, 15:15 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 16 października 2012, 15:13

Nie wiem czy się nie dogadamy. Ja bym pracował na tym co już jest, tak aby konwersja zasad już istniejących nie była niemożliwa.

Nie przepadam za adaptowaniem istniejących zasad. Dla mnie to akt desperacji. Może lepiej zrobić wreszcie jakaś dobrą, polska mechanikę i przerwać złą passę?

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 16 października 2012, 15:17

Zapoznaj się z tym co zaproponował Ghasta oraz poczekaj na pracę Koszala i jego Kolegi, niedługo mają zapodać to co opracowali. Masz jakiś pomysł na zmianę mechaniki?

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 16 października 2012, 15:25

Inaczej bym nie pisał. Oczywiście to nic konkretnego tak by nie narzucać nikomu mojej wizji. Liczę raczej na konstruktywną współpracę dla dobra ogółu. Każdy mógłby znaleźć miejsce dla siebie i swoich pomysłów. Z tego co widzę nikt nie zaproponował kompleksowego rozwiązania a tylko dostosowanie pewnych reguł pod grupę graczy. Moim zdaniem nie tędy droga. Potencjalni nowi odbiorcy będą różnorodni i ich nawet taki poziom szczegółowości może mocno zniechęcić. Szczególnie, że nigdzie nikt nie wyjaśnia skąd co się bierze.

KC to nie podręcznik matematyki, ale raczej zestaw ćwiczeń. Walczmy z tym.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 16 października 2012, 15:37

Jagmin napisał(a):

(..)Potencjalni nowi odbiorcy będą różnorodni i ich nawet taki poziom szczegółowości może mocno zniechęcić. (..)
To co zrobiłem jest dla tych, którym mechanika kctów nie przeszkadza całkowicie tylko w części, zresztą napisałem o tym we wprowadzeniu - ma zachować cechy oryginału. Poziom szczegółowości jest duży, to prawda.
KC to nie podręcznik matematyki, ale raczej zestaw ćwiczeń. Walczmy z tym.
Walczyć można, ale trzeba by zacząć od podstawy jaką jest POSTAĆ. Czyli jak określa się wartości cech postaci oraz sposób testowania umiejętności. W efekcie to przerobienie wszystkiego i właściwie napisanie od zera. A czasu i ochoty na wymyślanie ca całkowicie nowej mechaniki to ja nie mam.

Z drugiej strony stworzenie mechanik tak prostej jak znana z systemów WhiteWolfa i gra na niej w świecie KC-tów hmm ciekawa wizja :D

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 16 października 2012, 15:45

Masz rację i o to właśnie mi chodzi. O wymianę mechaniki na nową, ale nie z nowymi kostkami itd. Wystarczy wg mnie tylko lepiej opisać pewne niejasności, wyprowadzić kilka wniosków i mamy podstawy. Jednak do tego potrzebna mi szersza perspektywa, której sam nie osiągnę.

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 16 października 2012, 18:39

Hej:-)
Czy nie lepiej pogadać najpierw o samym projekcie między samymi tylko zainteresowanymi? I wtedy dojść do porozumienia co i jak? A nie tak każdy na swój sposób? I wspólnie zacząć coś w końcu robić?
Bo mnie osobiście wizja ghasty (bez obrazy stary) nie odpowiada w żadem sposób, jeśli miało by to tak wyglądać to wolę starą meche.
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 17 października 2012, 09:04

Mi o to chodzi, ale nie wiem jak inni. Wszyscy z góry zakładają, że się nie dogadają. Ja tylko zakładam, że bez konkretów to nawet nie ma sensu rozmawiać z autorem, bo co mu pokarzemy, swoją niechęć do jego mechaniki?

Najchętniej zacząłbym nowy temat na forum.

A i jeszcze jedno. Jeżeli traktujecie to poważnie to bym chciał wiedzieć teraz, kto jest chętny pomóc. Z mojej strony będzie to wiązało się z porzuceniem na dość długi okres wszystkich moich projektów, z czym nie będzie problemu, ale wolałbym wiedzieć już teraz. Zaczął się Nibykonkurs i chciałbym ewentualnie tam coś napisać.

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 17 października 2012, 09:20

Zależy w czym pomóc, według mnie najpierw trzeba wybrać dogadać się w kilku ważnych sprawach, czy zostajemy przy starych cechach, czy wielkości k100, czy... takie kwiatki dogadać a potem coś robić dalej.
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 17 października 2012, 09:26

Zgoda, ale może nie tu? To co, nowy temat?

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 17 października 2012, 09:29

ok:-)
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 17 października 2012, 09:56

mordimer00 napisał(a):

Bo mnie osobiście wizja ghasty (bez obrazy stary) nie odpowiada w żadem sposób, jeśli miało by to tak wyglądać to wolę starą meche.
:) Ależ żalu nie mam. Żeby działało inaczej trzeba zrobić po prostu nową mechanikę i tyle. Taką 'typową' czyli cechy + umiejętności, a nie to co teraz.

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 17 października 2012, 09:59

http://krysztalyczasu.pl/forum/viewthre ... ead_id=614

Link do nowego tematu. Jednak nie uważam, że "cecha + umiejętność" to optymalny wybór.

ODPOWIEDZ