Modyfikacja tworzenia bohatera

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 07 listopada 2012, 12:45

Przyznam szczerze, że przebrnąłem pobieżnie.

W wielokrotnym posiadaniu umiejętności jest:
przykład: złodziej, który wybrał zawód żebrak na poziomie specjalista, umiejętność kieszonkowstwo opanuje na poziomie 2B zmień na 2S jak sądzę.

Nie mam neta w pracy a głównie tam pisywałem, może być ciężko u mnie teraz coś zwyczajnie wrzucić, bo u siebie pisałem tylko w formie luźnego brudnopisu, ale jak nie w tym, to w przyszłym tygodniu będzie.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 07 listopada 2012, 15:10

koszal napisał(a):
Przyznam szczerze, że przebrnąłem pobieżnie.
Niestety - ściana tekstu, a trzeba to będzie jeszcze sprawdzić ...
W wielokrotnym posiadaniu umiejętności jest:
przykład: złodziej, który wybrał zawód żebrak na poziomie specjalista, umiejętność kieszonkowstwo opanuje na poziomie 2B zmień na 2S jak sądzę.
Napisałem prawidłowo:
Tworząc postać wybierasz umiejętność kieszonkowstwo dla swojej postaci, początkowo poziom umiejętności jest na poziomie Biegły ( B ) co nie daje ci modyfikatorów do testów. Następnie wykupujesz zawód żebrak na poziomie specjalista. Specjalista żebrak, zgodnie z podanym zestawieniem, także ma umiejętność kieszonkowstwo - w efekcie masz poziom wyżej czyli 2B.

--edit
Poprawiłem oznaczenie w liście wad i zalet. Wady nie miały minusów ( - ) w koszcie.
Muszę jednak napisać ten generator do zawodów, tak sformatowane są super-czytelne:)
[table][tr][td=2]Służący[/td][/tr]
[tr][td]biegły[/td][/tr][tr][td][/td][td][olist=a] posiada dużą wprawę w odpowiednim zwracaniu się do innych osób, dzięki czemu ich niekorzystne nastawienie może ulec zmianie (w praktyce oznacza to dwukrotny rzut na reakcję, przy czym wybiera się lepszy wynik)
wzrasta PR o +10
[/olist]
[/td][/tr][tr][td]specjalista[/td][/tr][tr][td][/td][td][olist=a]Podstawy targu - jak kupiec[/olist][/td][/tr]
[tr][td]mistrz[/td][/tr][tr][td][/td][td][olist=a]heraldyka - jak rycerz[/olist][/td][/tr][/table]
Ostatnio zmieniony 07 listopada 2012, 15:58 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 08 listopada 2012, 12:21

--edit kolejny
Małymi kroczkami do przodu, na jeden raz nie da się :)
marynarz
biegły
potrafi prowadzić statki o dowolnym napędzie (wiosłowym i żaglowym);
MD + 2
specjalista
jest w stanie wcześniej o 1 godz. na każde 10 pkt MD przewidzieć nadchodzącą zmianę pogody (% rzut na 1/2 INT);
SF + 5
mistrz
potrafi dowodzić załogami statków, wymusza na nich rozwijanie maksymalnej prędkości, i sprawne manewrowanie (% rzut na 1/2 MD lub 1w sytuacjach stresowych)
flisak
biegły
potrafi umiejętnie spławiać drewno rzekami budować tratwy i bezpiecznie nimi kierować, a także rozpoznaje (test MD) cechy rzek - prądy, płycizny, brody itp; flisacy z reguły umieją pływać
specjalista
potrafi rozpoznać materiał z jakiego wykonane sa drewniane elementy
SF+10
mistrze
biegłość w toporach +10
niszczące cięcie - jak rycerz
nurek -
biegły
potrafi świetnie pływać (patrz pływak)
wstrzymanie oddechu - może dwukrotnie dłużej niż inni przebywać pod wodą (normalnie sprawdzenie czy postać nie utonęła wykonuje się podczas każej rundy przebywania pod wodą % rzutem na odp.4 zmniejszaną o 10pkt. za każdą kolejną rundę, w przypadku nurka odp.4 zmniejszana jest o 5 pkt.)
nurek ma zwiększoną o 10 pkt. odporność na szok (nr 4)

specjalista
ratownik - patrz zawód pływak
SF +10
mistrz
odp.4 +10
murarz
biegły
posiada umiejętnośc fachowego (% rzut na akt. ZR) stawiania murów, kładzenia murowanych podłóg, stropów itp;
SF +5
specjalista
umiejętność oceniać jakość i trwałość budowli, grubość ścian, technikę wykonania budynku itp (% rzut na 1/2 MD)
mistrz
umiejętność projektowania nieskomplikwanych budowli i zarządzania podległymi ludźmi (test 1/2 MD)

tkacz
biegły
jeżeli posiada odpowiednie surowce i przyrządy, może wyrabiać nici i przęzę, tkać tkaniny, wyrabiać liny, sznury, sieci itp.
potrafi szyć oraz naprawiać ubrania i inne tego typu okrycia (% rzut na ZR)
specjalista
ZR+5
ocena wartości - jak kupiec, w zakresie ubiorów i materiałów które zwykle produją tkacze

mistrz
potrafi wykonywać tkaniny z nietypowych materiałów i składników np. z dodatkami złotych nici, wyprodkowane w ten sposób przedmioty (test 1/2 ZR) podnoszą PR noszącego o +20

rzeźbiarz
biegły
potrafiący wykonywac rzeźby itp.. przedmioty (% rzut na 1/2 ZR)
ZR + 5
specjalista
naprawiać tego typu dzieła sztuki (% rzuty kolejno na 1/2 ZR i 1/2 INT) umie w przybliżeniu ocenić ich wartość,
mistrz
w przypadku pomocy goelmologowi zwiększa szanse na pozytyne stworzenie golema o 1 pkt na 20MD rzeźbiarza
Ostatnio zmieniony 08 listopada 2012, 15:09 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 15 listopada 2012, 11:06

Przeglądając listę umiejętności łatwo zauważyć, że część z nich bazuje na testach cech w postaci 1/10 jakiegoś współczynnika. Jest to pewne utrudnienie.

Mama taki pomysł + uzasadnienie
Łatwo sobie wyobrazić, że ta umiejętność jest trudna do wykonania (z różnych przyczyn). Z tego też powodu należy to uwzględnić w nowym podejściu do testowania umiejętności.

Umiejętność będzie się opierało o cechę wymienioną jako pierwszą w liście cech z zasad pierwotnych, a test, wedle nowych zasad, będzie od razu obłożony modyfikatorem trudności trudny

Oczywiście nie znaczy to, że MG nie może dołożyć kolejnego, ujemnego, modyfikatora do testów.

Proponuję też tabelkę modyfikatorów czynności, jest ona odwrotnością tabeli specjalizacji

[table]
[tr][td]Trudność czynności[/td][td]Modyfikator testu[/td][td]Uwagi[/td][/tr]
[tr][td]Brak Umiejętności[/td][td]-40[/td][td]-[/td][/tr]
[tr][td]Bardzo łatwa[/td][td]0[/td][td][/td][/tr]
[tr][td]łatwa[/td][td]-5[/td][td]-[/td][/tr]
[tr][td]Skomplikowana[/td][td]-10[/td][td]-[/td][/tr]
[tr][td]Trudna[/td][td]-15[/td][td]-[/td][/tr]
[tr][td]Bardzo trudna[/td][td]-25[/td][td]-[/td][/tr]
[tr][td]Niemożliwa[/td][td]-40[/td][td][/td][/tr]
[/table]

Oczywiście z niecierpliwością oczekuję tekstów Aravena i Koszala.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 15 listopada 2012, 11:43

Pomału zacząłem robić Listę Umiejetności przyporządkowaną pod cechy. Trochę mi to jeszcze zajmie.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 15 listopada 2012, 12:00

Ja się zagłębiłem w Mrok nad Delamirą i nieco zaniedbałem robotę.
To co mogę rzec, to fak, że ujmę to w nieco kombinowanym stopniu, niektóe miescja urodzenia będą stanowić konkretne nazwy miast id, natomiast inne będą stanowić pewną furtkę, w której gracz będzie dysponował pewnymi szczególnymi cechami z urodzenia (to tylko czysta kosmetyka, mechanicznie nie mącąca, raczej fabularnie), w tym drugim wypadku wybór miejsca urodzenia będzie oznaczał dany obszar.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 26 listopada 2012, 13:39

ghasta napisał(a):
[table]
[tr][td]Trudność czynności[/td][td]Modyfikator testu[/td][td]Uwagi[/td][/tr]
(..)
[/table]
Tabelka ma zbyt niskie modyfikatory w stosunku do możliwych zakresów. Zakresy 0/-10/-20/-40/-80 lepiej oddawałyby trudność sytuacji.

Jak mi czas pozwoli na dniach zrobię kolejną wrzutkę z zawodami i wynikającymi z nich umiejętnościami. Ostatnio powoli to idzie do przodu z powodu znacznego obłożenia w pracy.
[center]AKTUALIZACJA[/center]

Jestem w trakcie pisania i prezentowania na blogu zasad tworzenia postaci i zasad testowania umiejętności w KC. Są to teksty w całości oparte na tym wątku forum.

Poprzednie trzy wpisy już są dostępne on-line:

KC - Tworzenie postaci cz. 1 - Wybór rasy -> http://strefazero.blogspot.com/2013/01/ ... -cz-1.html
KC - Tworzenie postaci cz. 2 - Wybór cech i odporności -> http://strefazero.blogspot.com/2013/02/ ... -cech.html
KC - Tworzenie postaci cz. 3 - Biegłości i Umiejętności -> http://strefazero.blogspot.com/2013/02/ ... sci-i.html

W przygotowaniu jeszcze 4 część czyli testowanie umiejętności, specjalizację itp. W tej chwili mam mniej-więcej połowę tekstu z przykładami.

Wymagana jest piąta część czyli rozwój bohaterów co poziom, czego nawet nie tknęliśmy, a jest to bardzo ważny wątek tych zmian oraz oczywiście wasze teksty.

Panowie - dalibyście jednak radę z nimi czy też niekoniecznie?

Ostatnim kroczkiem będzie stworzenie pdf-a zawierającego całość proponowanych zmian.
Połączony z 08.03.2013 15:56:39:
Widzę, że niestety nie bardzo mogę liczyć na pomoc :P i nawet nie śmiem liczyć na... uwagi.
Tak czy inaczej dociągnę temat do końca.
:D

Prawie skończyłem czwartą część, czyli wpis dot. umiejętności. Muszę w międzyczasie poprawić sposób podania poprzednich wpisów bo są nieczytelne.
Ostatnio zmieniony 08 marca 2013, 15:57 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ