Dzień 30. Co zmieniłbym/łabym w KC
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Dla przypomnienia - cała akcja tutaj - https://plus.google.com/u/0/events/cieb ... a3j0qod7f4
Dzień 1. Jak zacząłem/zaczęłam przygodę z KC? http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=835
Dzień 2. Moja ulubiona edycja KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=836
Dzień 3. Mój ulubiony dodatek (autorski) do KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=837
Dzień 4. Moja ulubiona grywalna rasa w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=839
Dzień 5. Moja ulubiona profesja w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=840
Dzień 6. Moja ulubiona cecha lub odporność w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=841
Dzień 7. Moje ulubione miasto lub wyspa w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=843
Dzień 8. Moja ulubiona postać, którą grałem/łam w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=846
Dzień 9. Moja ulubiona postać, którą nie grałem/łam w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=849
Dzień 10. Najdziwniejsza sytuacja jaka przytrafiła mi się podczas sesji http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=851
Dzień 11. Moja ulubiona przygoda w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=852
Dzień 12. Mój ulubiony typ lokacji (lasy, góry, podziemia etc.) w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=854
Dzień 13. Moja ulubiona pułapka/zagadka w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=855
Dzień 14. Mój ulubiony Bohater Niezależny w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=856
Dzień 15. Moja ulubiona istota humanoidalna w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=857
Dzień 16. Moje ulubione zwierzę lub potwór w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=859
Dzień 17. Mój ulubiony martwiak materialny w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=860
Dzień 18. Mój ulubiony martwiak eteryczny lub półeteryczny w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=862
Dzień 19. Mój ulubiony golem w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=865
Dzień 20. Mój ulubiony demon w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=866
Dzień 21. Mój najmniej lubiany potwór w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=868
Dzień 22. Moje ulubione bóstwo w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=873
Dzień 23. Mój ulubiony rodzaj magii w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=875
Dzień 24. Mój ulubiony charakter w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=877
Dzień 25. Mój najciekawszy przedmiot magiczny w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=878
Dzień 26. Mój najciekawszy niemagiczny przedmiot w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=881
Dzień 27. Moja ulubiona grafika z KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=883
Dzień 28. Moja ulubiona tabela lub zasada z KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=884
Dzień 29. Mój najlepszy mistrz jakiego miałem w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=885
Dzień 30. Co zmieniłbym/łabym w KC
No i tym to oto sposobem dobiegliśmy do końca i znów będą królowały PBF, a my wreszcie przestaniemy zaśmiecać ten portal.
ale, ale ... wracając do tematu. Mam odpowiedzieć co bym zmienił - toż przecież musiałbym napisać więcej niż napisałem w 29 poprzednich pytaniach. Nie mam na to siły, ani ochoty a i pora już nie ta. Powiem na koniec, że chciałbym, żeby się kiedyś pokazały, takie w całości, ułomne kulawe i z 40 innymi ułomnościami, ale chciałbym mieć kiedyś w ręku pełnoprawny, w miarę przyzwoicie zrobiony podręcznik do KC. Więc zmieniłbym w KC tylko jedno - wreszcie je wydał - gdybym tylko mógł.:/dymek
Dzień 1. Jak zacząłem/zaczęłam przygodę z KC? http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=835
Dzień 2. Moja ulubiona edycja KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=836
Dzień 3. Mój ulubiony dodatek (autorski) do KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=837
Dzień 4. Moja ulubiona grywalna rasa w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=839
Dzień 5. Moja ulubiona profesja w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=840
Dzień 6. Moja ulubiona cecha lub odporność w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=841
Dzień 7. Moje ulubione miasto lub wyspa w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=843
Dzień 8. Moja ulubiona postać, którą grałem/łam w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=846
Dzień 9. Moja ulubiona postać, którą nie grałem/łam w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=849
Dzień 10. Najdziwniejsza sytuacja jaka przytrafiła mi się podczas sesji http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=851
Dzień 11. Moja ulubiona przygoda w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=852
Dzień 12. Mój ulubiony typ lokacji (lasy, góry, podziemia etc.) w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=854
Dzień 13. Moja ulubiona pułapka/zagadka w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=855
Dzień 14. Mój ulubiony Bohater Niezależny w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=856
Dzień 15. Moja ulubiona istota humanoidalna w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=857
Dzień 16. Moje ulubione zwierzę lub potwór w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=859
Dzień 17. Mój ulubiony martwiak materialny w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=860
Dzień 18. Mój ulubiony martwiak eteryczny lub półeteryczny w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=862
Dzień 19. Mój ulubiony golem w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=865
Dzień 20. Mój ulubiony demon w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=866
Dzień 21. Mój najmniej lubiany potwór w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=868
Dzień 22. Moje ulubione bóstwo w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=873
Dzień 23. Mój ulubiony rodzaj magii w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=875
Dzień 24. Mój ulubiony charakter w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=877
Dzień 25. Mój najciekawszy przedmiot magiczny w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=878
Dzień 26. Mój najciekawszy niemagiczny przedmiot w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=881
Dzień 27. Moja ulubiona grafika z KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=883
Dzień 28. Moja ulubiona tabela lub zasada z KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=884
Dzień 29. Mój najlepszy mistrz jakiego miałem w KC http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=885
Dzień 30. Co zmieniłbym/łabym w KC
No i tym to oto sposobem dobiegliśmy do końca i znów będą królowały PBF, a my wreszcie przestaniemy zaśmiecać ten portal.
ale, ale ... wracając do tematu. Mam odpowiedzieć co bym zmienił - toż przecież musiałbym napisać więcej niż napisałem w 29 poprzednich pytaniach. Nie mam na to siły, ani ochoty a i pora już nie ta. Powiem na koniec, że chciałbym, żeby się kiedyś pokazały, takie w całości, ułomne kulawe i z 40 innymi ułomnościami, ale chciałbym mieć kiedyś w ręku pełnoprawny, w miarę przyzwoicie zrobiony podręcznik do KC. Więc zmieniłbym w KC tylko jedno - wreszcie je wydał - gdybym tylko mógł.:/dymek
-
- Reactions:
- Posty: 3638
- Rejestracja: 28 marca 2010, 10:24
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/deliad
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 52 times
Dzień 30. Co zmieniłbym w KC
Na to pytanie odpowiem dość ogólnikowo.
Domówiłbym co jest niedomówione. Opisał co nie opisane. Wyjaśnił co niewyjaśnione. Dopracował, co niedopracowane. Usprawnił co nieusprawnione.
Czyli wszystko to co robimy na portalu, odkąd on powstał.
Oczywiście zwieńczeniem tych prac, byłoby pozbieranie tego wszystkiego i wydanie w ładnej kompletnej formie. Ale czy to możliwe?
Na to pytanie odpowiem dość ogólnikowo.
Domówiłbym co jest niedomówione. Opisał co nie opisane. Wyjaśnił co niewyjaśnione. Dopracował, co niedopracowane. Usprawnił co nieusprawnione.
Czyli wszystko to co robimy na portalu, odkąd on powstał.
Oczywiście zwieńczeniem tych prac, byłoby pozbieranie tego wszystkiego i wydanie w ładnej kompletnej formie. Ale czy to możliwe?
Kurcze, a myślałem, że jak napisze o zmianie autora to będę zbyt brutalny
Taaaak - marzenia starszych panów o wydaniu kompletnego podręcznika, a nie mydlenie oczu, to jest coś na co będę czekał. Niczym na kontakt z obcą cywilizacją....
Taaaak - marzenia starszych panów o wydaniu kompletnego podręcznika, a nie mydlenie oczu, to jest coś na co będę czekał. Niczym na kontakt z obcą cywilizacją....
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy
Dzień 30. Co zmieniłbym/łabym w KC
Przede wszystkim stosunek Autora do fanów. Wysoko cenię jego dorobek i chciałbym, aby we współpracy ze wszystkimi zapaleńcami w końcu zrobił to, co tylko zapowiada i obiecuje.
Przede wszystkim stosunek Autora do fanów. Wysoko cenię jego dorobek i chciałbym, aby we współpracy ze wszystkimi zapaleńcami w końcu zrobił to, co tylko zapowiada i obiecuje.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
Co zmienilbym w KC?
Wszystkie systemy wczesniej czy puzniej sa przerabiane bo niewytrzymuja proby czasu.
I KC-a, tez by nalezalo.
Ale chetnie zebral bym wasze pomysly do kupy (przepraszam za wyrarzenie ) a to chyba najlepsze do tego miejsce.
Panowie wiecej smialosci w wypowiadaiu sie.
Mnie najbardziej ciekawi mechanika walki.
Zmiany radykalne czy minimalne?
System w oparciu o stare KC, czy w oderwaniu?
System walk, szczegolowy czy ogolnikowy?
Chodzily mi nawet pomysly stworzenia 3 mechanik i zawrzec je w jednym RPG
Ogolna i prosta mechanika, nieco bardziej skaplikowana i trudna.
A caly myk mialby polegac na tym zeby wszystkie trzy byly ze soba kompatybilne.
W ten sposob gracze na przestrzeni czasu mogli by plynnie przejsc z ogolnej mechaniki w trudna i skaplikowana, ale szczegolowa.
Naszkicowalem tez mechnike ktora jest trudno okreslic takimi kategoriami jak trudna latwa.
Bo mechanika jest latwa, ale wymaga szczegolowego opisu takiej walki co sprawia ze gracze musza sie znac na walce np. mieczem.
I tutaj z pomoca mial przychodzic podrecznik w ktorym taka wiedza byla by zawarta.
Stworzylem tez mechanike bardza ogolna, na bazie story-tell/fabularne opowiadanie, gdzie wszystko sprowadza do prostej zasady:
Im wiecej gracz ryzykuje tym wiecej moze zyskac.
Dwie scierzki:
Malego i duzego ryzyka.
W malym ryzyku niewiele mozna stracic ale co najwyrzej gracz mugl zresmiowac lub zneutralizowac napotkany efekt.
W scierzce duzego ryzyka, gracz mial mozliwosc nie tylko zremisowac/zneutralizowac, przeciwnika ale wrecz wyprowadzic swoj kontr-atak i zadac mu obrarzenia.
A wszystko w oparciu o prosty system nozyce, kamien, papier
Tylko ze to ostatnie jakos mi nie pasuje do KC.
Wszystkie systemy wczesniej czy puzniej sa przerabiane bo niewytrzymuja proby czasu.
I KC-a, tez by nalezalo.
Ale chetnie zebral bym wasze pomysly do kupy (przepraszam za wyrarzenie ) a to chyba najlepsze do tego miejsce.
Panowie wiecej smialosci w wypowiadaiu sie.
Mnie najbardziej ciekawi mechanika walki.
Zmiany radykalne czy minimalne?
System w oparciu o stare KC, czy w oderwaniu?
System walk, szczegolowy czy ogolnikowy?
Chodzily mi nawet pomysly stworzenia 3 mechanik i zawrzec je w jednym RPG
Ogolna i prosta mechanika, nieco bardziej skaplikowana i trudna.
A caly myk mialby polegac na tym zeby wszystkie trzy byly ze soba kompatybilne.
W ten sposob gracze na przestrzeni czasu mogli by plynnie przejsc z ogolnej mechaniki w trudna i skaplikowana, ale szczegolowa.
Naszkicowalem tez mechnike ktora jest trudno okreslic takimi kategoriami jak trudna latwa.
Bo mechanika jest latwa, ale wymaga szczegolowego opisu takiej walki co sprawia ze gracze musza sie znac na walce np. mieczem.
I tutaj z pomoca mial przychodzic podrecznik w ktorym taka wiedza byla by zawarta.
Stworzylem tez mechanike bardza ogolna, na bazie story-tell/fabularne opowiadanie, gdzie wszystko sprowadza do prostej zasady:
Im wiecej gracz ryzykuje tym wiecej moze zyskac.
Dwie scierzki:
Malego i duzego ryzyka.
W malym ryzyku niewiele mozna stracic ale co najwyrzej gracz mugl zresmiowac lub zneutralizowac napotkany efekt.
W scierzce duzego ryzyka, gracz mial mozliwosc nie tylko zremisowac/zneutralizowac, przeciwnika ale wrecz wyprowadzic swoj kontr-atak i zadac mu obrarzenia.
A wszystko w oparciu o prosty system nozyce, kamien, papier
Tylko ze to ostatnie jakos mi nie pasuje do KC.
Ostatnio zmieniony 16 listopada 2013, 22:00 przez secutor, łącznie zmieniany 1 raz.
Ruchow na pozor jest wiele, ale tylko nieliczne sa mozliwe, a karzdy kolejny zamyka droge innym.
Moja mała sugestia co ja bym zmienił, przy tworzeniu postaci inaczej rozdzielił bym szanse na klasy społeczne, bo tym z KC mamy tyle samo % szansy że bedziemy chłopem, mieszczanem czy szlachcicem, wynikało by z tego ze taki sam rozkład w sród populacji panuje co troche głupie. Ja bym zrobił 01-50 chłopstwo, 51-90 mieszczaństwo, 91-99 szlachta i tylko gdy wyrzucimy 100 jesteśmy księciem, myśle ze tak by było ciekawiej.
-
- Reactions:
- Posty: 3638
- Rejestracja: 28 marca 2010, 10:24
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/deliad
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 52 times