RPG Maker

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 19 marca 2010, 22:26

Jak pewnie niektórzy zauważyli ostatnio bawię się tym programem. Dziś włożyłem pierwszą mini przygodę do sieci i chciałbym się dowiedzieć, czy w ogóle warto się w coś takiego bawić? Czy to jeszcze jest propagowanie tematyki KC-tów? Powiem szczerze, że jestem pod wrażeniem programu. Osoba zupełnie nie związana z programowanie, jest w stanie stworzyć mini grę RPG.

Teraz trochę o samej przygodzie. Skierowana głównie do moich znajomych, z którymi gram w RPGa. Oni znają główne postacie Khazara i Margusa. Jak będę miał siłę i chęci to może dorobię kolejne wątki poboczne, żeby gra była dłuższa i miała kompletną drużynę (Eldariona i Leonidasa). Cała przygoda aktualnie trwa przy dobrych wiatrach około 10-20 min. jak wie się co po kolei robić, żeby być jak najlepszym jak dojdzie się do orków. Gra oczywiście jest jeszcze mocno nie dopracowana:
- szybkie skoki lvl. - celowe zagranie, aby pokazać potencjał gotowych potworów
- robiona głównie na tym co już jest dostępne (nie robiłem jeszcze własnych animacji)
- brak sklepu, możliwości pozyskiwania przedmiotów i wymiany, brak możliwości odpoczynku, tylko dwie plansze.
Można wymieniać długo, ale chodzi mi tu przede wszystkim o zaciekawienie tematyką i zastanowienie się, czy można to jakoś przekuć na popularność KC-tów. Póki co podaję link i czekam na pierwsze recenzje.

http://www.krysztalyczasu.pl/downloads.php?cat_id=5

Miłego grania!!!:D
Ostatnio zmieniony 19 marca 2010, 22:41 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

leobardis
Reactions:
Posty: 451
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:02

Post autor: leobardis » 20 marca 2010, 18:14

No słuchajcie - gra...bajka - zabawa przednia :D
co prawda nie udało mi się pokonać "orków" (jako takich pokonałem ale to nie wystarczyło hehe) ale ubawiłem się przy tym że hej.
jak dla mnie to 5+ za tą gierkę.
pzdr
[center]Nie dostaniesz drugiej szansy, by zrobi? dobre pierwsze wra?enie.[/center]
[center]Obrazek[/center]

Feamor
Reactions:
Posty: 60
Rejestracja: 23 października 2009, 01:50

Post autor: Feamor » 21 marca 2010, 11:33

Pomysł jest ciekawy, pracy też dużo włożyłeś. Ale niestety Portal nie wydaje mi się najlepszym miejscem na rozważania o RPG Maker i jego zastosowaniach, tak samo podobne tematy z poniższych względów:

1. W grze nie ma praktycznie nic związanego z KC prócz imienia Gothmeda.
2. Gra bardziej przypomina Tibie i wpasuwuje się w tamtą tematykę.
3. Nie zachęci do KC z powodu braku relacji z KC (nie ten świat - zabijanie orków jak potworów, inne umiejętności, parametry broni, itp.)
4. Jeżeli ktoś będzie chciał zagrać w rpg komputerowe to włączy Tibie, Lineage, Wiedzmina, adom.exe, itp.
5. Portal poświęcony jest KC i wydaje mi się, że większy sens ma np. opisanie przygody, opracowanie bestiariusza, a nawet nowej ciekawej profesji niż żmudne budwanie przygody w rpg mejkerze.

Nie obrażaj się proszę, ale nie komputerowych gierek oczekuję od tego Portalu.

nospe
Reactions:
Posty: 189
Rejestracja: 20 listopada 2008, 15:08
Kontakt:

Post autor: nospe » 21 marca 2010, 11:48

Gra jest trochę dziecinna:)

Już wole Tibie jeśli chodzi o grafikę, ale żeby zaimplementować w jakiejś grze zasady panujące w KCkach - tworzenie postaci, mechanika, itp... trzeba włożyć w to baaaardzo dużo pracy:)

Co do gry opartej na KCkach to jest mud oparty na KCkach i Śródziemiu - warlock.pl.

Feamor: co do gry opartej na KCkach to wydaje mi się, że napisanie gry by sprawiło iż nowe oraz aktualne właściwości KCków (zasady, mechanika, sprzęt (bronie, zbroje, itp)) można by było testować bardzo szybko:)
Mój browar - SPECJAL, mój linuks - PLD, moje RPG - KC.

Feamor
Reactions:
Posty: 60
Rejestracja: 23 października 2009, 01:50

Post autor: Feamor » 21 marca 2010, 12:30

Napisanie takiej gry wymagałoby dużo pracy i pewnych zmian dotyczących mechaniki. Istniejący w KC sprzęt, parametry, umiejętności są doskonale dopasowane do wersji komputerowej, jednak tryb rundowy trzeba zmienić na tryb czasu ciągłego. Dlatego takie podejście wymyśliłem i obecnie stosuję w KC, sama idea pisania gry jednak padła. Jest jednak pomysł, żeby napisać samo rozgrywanie (wspomaganie) walki.
Ostatnio zmieniony 21 marca 2010, 12:35 przez Feamor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 21 marca 2010, 12:55

Odpowiadając na zarzuty.
1. Gra jest pokazana, żeby przedstawić możliwości programu. Nawiązania do KC będą w większej liczbie (już w kolejnej aktualizacji - chociażby wykorzystanie obrazków kolorowanych przez Hansa. Może dodam reptilionów i hobbitów, elf już jest).
2. Myślę, że z powodzeniem można na tym portalu rozmawiać o tym programie w dziale o RPG ogólnie. Jeśli ktoś tego nie oczekuje to ten wątek pomija.
3. Infantylność jest celowa, ponieważ w tą grę chce grać również moja 10 letnia córka, więc wolę żeby krasnolud mówił "kurka" niż "k..."
4. Zasad KC rzeczywiście raczej się nie da przenieść, ale można je bardzo zbliżyć. Istnieje głęboka możliwość ingerencji w parametry, klasy postaci, staty potworów i tak dalej. Nie da się tego przerobić, żeby było to KC, ale z powodzeniem można zrobić klimat KC. Stosując grafiki Musiała, nazewnictwo świata itp. Pewnie, że trąci to grami, które znamy z innych platform (tibia), ale KC nie miały wersji komputerowej, więc dlaczego nie miałyby mieć w tej wersji.
5. Czas pracy jest rzeczywiście olbrzymi, ale to dlatego, że po pierwsze startuję od 0, po drugie program ma naprawdę sporo możliwości. Wiem, że nie zrobię z tego KC, ale dzięki tej grze mogę chociażby ze swoją córką pogadać o tym świecie. Wcześniej w ten temat nie weszłaby, bo jest za mała. Teraz pyta się kto to jest reptilion, czy hobbit jest silny i czy orki nie zawsze są złe? Zna je tylko z filmów i tam są złe. Dla mnie to wystarczająca, żeby młodych zaciekawić tym światem. Pewnie RPG-owiec KC-towy to z niej nie będzie ale o Kryształach Czasu trochę powiedzieć będzie umiała.
6. Świat KC jest mocno zapomniany i jeśli nie zacznie się od podstaw (od najmłodszych) to niestety pokolenie graczy szybko nam wyginie. Ci, którzy twierdzą, że gra jest infantylna niech dadzą zagrać swoim dzieciom i odpowiedzą na ich pytania (oczywiście po zakończeniu). Potem podyskutujemy, czy można w ten sposób propagować KC.

Podsumowując - KC-towiec miał dwa numery i ja liczę na więcej (na początku mi to odradzano jako stratę czasu), a teraz dopytują się mnie kiedy będzie 3 numer.
Jeśli na RPG Makerze uda mi się stworzyć dwie przygody, z których będę zadowolony i użytkownicy nie będą pytali się o trzecią to temat odpuszczam obiecuję.:D
Ostatnio zmieniony 21 marca 2010, 13:18 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 22 marca 2010, 00:32

Przepraszam za post pod postem, ale do edycji się to nie nadaje.
Wprowadziłem kolejne zmiany:
- przygoda jest już znacznie dłuższa i jest więcej questów pobocznych (dwie nowe postacie do dołączenia)
- zmieniłem szybkie levelowanie.Teraz jest znacznie trudniej zacząć.
- duży teren do obadania (niestety jeszcze mocno niezagospodarowany, ale mam kolejne plany i pomysły
- wprowadziłem pierwszy sklep i możliwość odpoczynku w karczmie
- zmieniłem kilka nazw na bardziej klimatyczne
- spotykamy kolejne religie
- pojawiła się grafika elfa malowana przez Hansa (według mnie idealnie pasuje)
- pojawia się postać tana Gnorika (wybaczcie, że jeszcze nie stworzyłem profesji złodzieja)
- mam nadzieję, że wybaczy mi Łukasz, że Eldarion nie jest dokładnie tym samym elfem z przygód, ale nad tym trzeba dłużej posiedzieć
Wszelkie spostrzeżenia, pomysły, sugestie mile widziane. Jak zwykle miłej gry.
Ostatnio zmieniony 22 marca 2010, 01:03 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 25 marca 2010, 01:07

No dobra kolejne zmiany:
- Zmieniłem planszę główną
- Zmieniłem kilka grafik bohaterów, żeby były mniej mangowe a bardziej klimatyczne
- dodałem możliwość hazardu w karczmie
- w sklepie już można sprzedawać i kupować
- dodałem trochę kolejnych rzeczy w lasku elfów
- zmieniłem możliwości kapliczki i karczmy (już nie wskrzeszają poległego bohatera - teraz jedyny ratunek to elf)
- dodałem możliwość pływania łodzią (na razie to wersja testowa, więc nic nie daje oprócz spróbowania czy to działa)
- Dopracowałem kilka szczegółów np. trzeba mieć Eldariona, żeby przyłączyć Margusa (w odwrotnej kolejności się nie da), Mag ma jako podstawowy czar na 1 poz. czar - magiczny pocisk (u Margusa powinien to być czarny, ale na razie to jest mag, przynajmniej w tej przygodzie) itd.
- Jest też kilka save-ów, ale proponuję z nich nie korzystać tylko stworzyć własne (jak skorzystasz nie będzie można przejść niektórych questów)

Ze smaczków proponuję zagrać przynajmniej dwa razy w karczmie w rzut monetą, tak żeby raz wygrać i raz przegrać.
Jak zwykle życzę miłej gry.:D
Ostatnio zmieniony 25 marca 2010, 01:11 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

nospe
Reactions:
Posty: 189
Rejestracja: 20 listopada 2008, 15:08
Kontakt:

Post autor: nospe » 25 marca 2010, 09:01

Czegoj: coraz bardziej interesująca się robi ta gierka, ale nadal jej tło graficzne wskazuje na tą samą grę co na początku prezentowałeś:)

Ciekawe czy da się to przerobić na totalnie inną grę bazującą tylko na silniku:)
Mój browar - SPECJAL, mój linuks - PLD, moje RPG - KC.

garfields
Reactions:
Posty: 167
Rejestracja: 05 października 2009, 10:20

Post autor: garfields » 25 marca 2010, 09:28

Prawdopodobnie tak - ale ciekawszy (większe możliwości) miał (ma ?) ZAngband (jeśli już jesteśmy przy grach roguelikie).

Wspomniany Zangband przeszedłem :)

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 25 marca 2010, 09:31

Tło jest to same, ale już z napisami. Wcześniej ich nie było. Dodatkowo jakbym miał jakiś fajny obrazek to mógłbym przerobić i to.

Co do tego silnika. Ja nie mam, aż takich zdolności. Z punktu widzenia programu, masz głęboki wpływ na staty, umiejki, czary, klasy(profesje), grafikę, nazewnictwo oraz muzykę i animację. Niestety są pewne wartości, których nie da się przerobić np. blokowe odporności w postaci przedziałów (nazwanych literkami a,b,c...) a nie konkretnych liczb. Można bardzo zbliżyć klimat i trochę silnik, jednak nie będą to KC-ki. Dla mnie i tak warto się pobawić, na prawdę niesamowita sprawa. Dodatkowo odkryłem już skrypty prezentowane przez zapaleńców tego programu, które np. pozwalają ludzikowi skakać, zamieniać się w wilka lub smoka, latać sterowcem lub (ciekawostka) jeździć na deskorolce lub na koniu.
Prawdopodobnie tak - ale ciekawszy (większe możliwości) miał (ma ?) ZAngband (jeśli już jesteśmy przy grach roguelikie).
No może i możliwości to ma, ale grafika i animacja pozostaje daleko w tyle w stosunku do Makera. Prócz tego ten jest całkowicie po polsku i cały czas rozwijany przez polskich zapaleńców. Od 2000 roku nad nim pracują więc już ładne 10 lat.
Ostatnio zmieniony 25 marca 2010, 09:35 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

nospe
Reactions:
Posty: 189
Rejestracja: 20 listopada 2008, 15:08
Kontakt:

Post autor: nospe » 25 marca 2010, 10:58

garfields napisał/a:
Prawdopodobnie tak - ale ciekawszy (większe możliwości) miał (ma ?) ZAngband (jeśli już jesteśmy przy grach roguelikie).

Wspomniany Zangband przeszedłem :)
Klasyka - mudy, adom, itp... zdecydowanie lepiej mi się podoba:)

Co do grafiki to im mniej tym lepiej, ponieważ część gracz musi sobie wyobrazić - wysilić umysł, a nie jak teraz gry są tworzone w 3d... są płytkie, miałkie i nijakie;p
Mój browar - SPECJAL, mój linuks - PLD, moje RPG - KC.

garfields
Reactions:
Posty: 167
Rejestracja: 05 października 2009, 10:20

Post autor: garfields » 26 marca 2010, 10:36

czegoj napisał/a:
No może i możliwości to ma, ale grafika i animacja pozostaje daleko w tyle w stosunku do Makera.
Od takiej gry raczej nie oczekuje hiper animacji, poza tym kilka łatek z ZAngbandu dodawało mu np. 3 wymiar, z którym się świetnie grało.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 28 marca 2010, 00:17

Dalsze prace trwają.
W tym updecie:
- gównie praca nad muzyką i efektami dodatkowymi w grafice
- mało questów dodatkowych, ale już mam dwa kolejne pomysły
- dopasowywanie klimatu poprzez zmiany klas (do zmiany jeszcze elf) i zdolności oraz czarów (Margus jako czarnoksiężnik ma już czarny pocisk i czarny ogień). Zmianie podlegają też kolejne nazwy, tak by klimat maksymalnie zbliżyć do KC-ków (np. nazwy ziół)
Nie wiele tego ale brak czasu. Pozdrawiam i jak zwykle miłej gry.
Ostatnio zmieniony 28 marca 2010, 00:53 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ