Co zrobić aby było lepiej ?

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 05 września 2010, 22:26

Soth zaproponował wątek w którym można by przedyskutować temat "Co zrobić aby było lepiej - czyli aby kctowcy znowu zaczeli pisać". Jak myślicie czemu aktywność na stronie jest tak mała? Czego brakuje? (oprócz czasu oczywiście)

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 05 września 2010, 23:19

Moim zdaniem brakuje zapału.

Jest teraz tyle gier, że niestety nikomu nie chce się poprawiać, ulepszać, budować itd. Zwyczajnie jak nie pasuje to przeskakuje na inny system.
Dodatkowo środowisko tutaj zgromadzone jest dość konserwatywne i delikatnie mówiąc - krytyczne. Wszelkie pomysły i zmiany lub nawet nieudolne próby stworzenia czegoś nowego są torpedowane i brakuje potem chęci to kontynuowania. Mam wrażenie, że jest tu wielu odbiorców, ale bardzo mało dawców. Dodatkowo Ci odbiorcy są to ludzie w większości ze sporym bagażem doświadczeń w temacie, a co za tym idzie nie przyjmują tego, co otrzymują tak jak przyjmowali to 15 i więcej lat temu. Wtedy mechanika KC była super, bo było niewiele innych. Brak porównań powodował większą tolerancję dla dzieła, które nie było doskonałe. Obecnie oczekuję się od grupki zapaleńców tworów lepszych niż robią profesjonaliści (żeby nie szukać daleko - KC-towiec).
Ostatnie - brak wspólnej drogi, co robić dalej i w jakim kierunku podążać - powoduję, że nawet nie wiadomo, co ci odbiorcy chcieliby mieć? Co za tym idzie, ludzie zainteresowani tworzeniem i chęcią dawania nie bardzo mają okazję się wykazać. W ten sposób kółko się zamyka, a zadyszka KC się pogłębia tracąc dystans do czegokolwiek.

Przepraszam, że trochę nie w temacie, ale może uzmysłowienie sobie jaki jest problem, spowoduję możliwość poprawienia czegoś.
Ostatnio zmieniony 05 września 2010, 23:24 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 06 września 2010, 00:01

Masz niewątpliwie rację.
KC'ty w niektórych fragmentach są opisane niezwykle szczegółowo ale niektóre obszary są wielkimi białymi plamami. Wielką sztuką jest dodać coś co opisuje biały fragment będąc w 100% zgodności z tym co jest opisane. Niestety jeszcze większą trudnością jest opisać coś nowego będąc w 100% zgodności z interpretacją innych tego co jest opisane. Krytyka w formie "coś ty wymyślił za bzdurę" jest naprawdę ciężka do odparcia i zniechęcająca.
Ludzie internetu są raczej "czytaczami" niż "pisaczami" dlatego też pewnie zdecydowanie więcej użytkowników bierze niż daje - poprostu "taka specyfika rynku:)"
Z pośród 350 użytkowników jest tylko kilku może kilkunastu tych którzy mają odwagę swoją twórczość poddać pod ciężki osąd "konserwatystów systemu". I chwała im za to. Podejrzewam że jest także wielu obdażonych lekkim piórem którzy nie znają aż tak dobrze systemu aby proponować jego rowój albo zmiany. Ale ci ludzie bardzo dobrze sprawdzili by się jako mistrzowie gry lub gracze. Ostatnio "Algernon" zapytał czy ktoś poprowadził by sesję przez forum. Zastanawiam się czy to właśnie nie najlepszy sposób uaktywnienia uśmponych kctowych dusz. Poprostu gra. Może dało by się zrobić coś aby taką grę przez na portalu ułatwić ? Czy nie rozwinąć się właśnie w tą stronę ? Nie wiem jakie mamy możliwości techniczne - nie znam zagadnienia. Co wy na to ?

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 06 września 2010, 00:17

czegoj napisał/a:
Ostatnie - brak wspólnej drogi, co robić dalej i w jakim kierunku podążać - powoduję, że nawet nie wiadomo, co ci odbiorcy chcieliby mieć?
Sądzę, że grający odbiorcy chcieliby przygód.
Co za tym idzie, ludzie zainteresowani tworzeniem i chęcią dawania nie bardzo mają okazję się wykazać.
Wydaje mi się, że jest nawet gorzej: brak zainteresowania ze strony odbiorców (bo ich jest więcej) sprawia, że dawca ma wrażenie, że to, co robi jest pracą wyłącznie dla własnej satysfakcji.
Przepraszam, że trochę nie w temacie, ale może uzmysłowienie sobie jaki jest problem, spowoduję możliwość poprawienia czegoś.
Odbiorcy czekają na materiały od dawcy, który milczy, a w zasadzie daje w małych porcjach i nawet nie to, czego oczekują.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 06 września 2010, 09:42

Może dało by się zrobić coś aby taką grę przez na portalu ułatwić ? Czy nie rozwinąć się właśnie w tą stronę ? Nie wiem jakie mamy możliwości techniczne - nie znam zagadnienia. Co wy na to ?
Nie widzę potrzeby dublowania tego co robi Keth tutaj - http://www.rpgonliner.fora.pl/krysztaly-czasu,22/

Oczywiście można spróbować, w sumie Keth już kiedyś i u nas prowadził. Problem jest z MG, który konsekwencje będzie pilnował wątku. Obawiam się, że taka osoba może się nie znaleźć. Możemy szukać, ale jakoś tego nie widzę. Dodatkowo to dalej według mnie nie zaspakaja potrzeb odbiorców naszego portalu. Chociaż może lepiej czytać czyjeś przygody niż siedzieć przed portalem bez nowych treści.
Odbiorcy czekają na materiały od dawcy, który milczy, a w zasadzie daje w małych porcjach i nawet nie to, czego oczekują.
A co ma dawać skoro nie ma pojęcia czego oni chcą? Powiadasz przygód. Jet podesłał trochę materiału z MiMów, postaram się to obrobić i dodać do ściągnięcia. Będzie już ich kilka. Dla mnie to dalej nie wiele zmienia na tle rozwoju KC. Może mam inne oczekiwania od tego portalu.
Ostatnio zmieniony 06 września 2010, 09:50 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 06 września 2010, 10:41

czegoj napisał/a:
A co ma dawać skoro nie ma pojęcia czego oni chcą?
Artur Szyndler dobrze wie, czego chcą odbiorcy.
Powiadasz przygód. Jet podesłał trochę materiału z MiMów, postaram się to obrobić i dodać do ściągnięcia. Będzie już ich kilka.
Chodziło mi raczej o autorskie przygody, jak ta nadesłana przez Mrufona.
Dla mnie to dalej nie wiele zmienia na tle rozwoju KC. Może mam inne oczekiwania od tego portalu.
Chęć rozwijania systemu zadeklarował jego autor. Póki co są to jednak tylko słowa, a nie czyny. Nie udało się nawet zachęcić A.Sz. do wyrażenia opinii na temat pomysłów fanów KC, które są dostępne na łamach portalu. Co gorsza istnieją starsze materiały opisujące system, ale nie można ustalić ich autorstwa, a tym samym zgodności z kanonem.
W momencie, gdy zakładaliście portal sytuacja była nieco odmienna od obecnej - głównie ze względu na brak jakichkolwiek wskazówek co do przyszłości systemu. Wówczas priorytetem było odkurzenie zgromadzonych materiałów i pokazanie, że Orchia jeszcze nie rozpłynęła się w niebyt. Najświeższe wzmianki dotyczą stworzenia zespołu rozwijających KC pod okiem A.Sz. Moim zdaniem portal mógłby być miejscem ułatwiającym pomysłodawcom kontakt z autorem, który nie ma możliwości regularnego spotykania się ze swoimi "podwładnymi", ponadto ich materiały mogłyby podlegać ocenie i dyskusji prowadzonej przez użytkowników. I oni także mieliby sposobność dostarczenia swoich idei do ukształtowania przez grupę rozwijającą system.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 06 września 2010, 18:13

Nie widzę potrzeby dublowania tego co robi Keth tutaj - http://www.rpgonl...-czasu,22/
Nie wiedziałem o tej stronie - faktycznie bez sensu jest to dublować

Soth
Reactions:
Posty: 6
Rejestracja: 03 marca 2010, 13:44

Post autor: Soth » 07 września 2010, 21:03

Rozejrzyjmy się za potrzebami typowego użytkownika:

Na stronę wchodzi nie po to by czytać jakieś długie wywody przy których najpewniej uśnie. Dzisiejszy użytkownik internetu (niestety) musi mieć wszystko "szybko, łatwo i na tacy". Nie spodoba mu się wyszukiwanie tej jednej, jedynej (my preciouusss...) informacji z pokaźnego tekstu... Najprawdopodobniej zniechęci się w połowie i pójdie gdzie indziej.

Jednym z pomysłów powinien być "quick starter" dla graczy i takowyż dla MG. Coś co pozwoli NOWYM (w ogóle nieobeznanym z grami fabularnymi) graczom po prostu zacząć od zera. Teraz po prostu gubi się w natłoku niezrozumiałych zasad, tabelek itp. Przydałoby się wytlumaczenie dokładnie podstaw świata, nauka kostkologii, a nawet rzucania (czy to testów czy czegoś innego) kością. Wytłumaczenie co to modyfikatory, jak na przykładach można umieścić coś w tym stylu w mechanice KC itp.

Wszystko idzie w dzisiejszych czasach w stronę casualu. W sumie doświadczeni userzy jak będą chcieli coś znaleźć i tak to znajdą.

Ogólnie:
Przydałoby się ułatwić dostęp do materiałów, zwiększyć przejrzystość strony i parę nowych pomysłów (np. online'owy generator postaci/NPC dostępny zarówno z kompa jak i z komórki [prawie każdy ma takiego neta w komórce a na sesji taka 'mobilność' bardzo się przyda]).

Dziwiłem się dlaczego strona, która ma tak dużo userów zarejestrowanych gaśnie. Ci którzy udzielają się w jakiś sposób to stare wygi, które przebrnęły przez podstawy i na stronie znajdą dla siebie zawsze coś. Większość po prostu po rejestracji, nie ogarniając tematu opuszcza stronę...

To oczywiście tylko moje zdanie... Pozdrawiam całą redakcję i obyśmy dożyli do lepszych czasów dla KCtów ;)
"If history is to change, let it change!
If the world is to be destroyed, so be it!
If my fate is to be destroyed...
I must simply laugh!!" ~Chrono Trigger

Awatar użytkownika
Oggy
Reactions:
Posty: 766
Rejestracja: 13 lipca 2009, 15:05
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Oggy
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Post autor: Oggy » 08 września 2010, 12:45

Treant - sama prawda. Przygody są fajne, szczególnie Proroctwo Nathaniela, ale znam je i grałem w nie lata temu. Dobra autorska przygoda byłaby cenna.
Co do braku aktywności - faktycznie internet jest pełen odbiorców. I faktycznie czasu jest mało. Cóż...
Tak przy okazji - miłe sa dodatki do bestiariusza, niezbyt wielkie jak ktoś (Soth na przykład) nie lubi dużo czytać, łatwe do użycia i bardzo inspirujące (prawęże były świetne).
astrolog/alchemik 10/10 POZ

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 09 września 2010, 22:24

Witam po długim niebycie.

Nie wiem czy zaklinanie rzeczywistości coś da. jeśli zarejestrowanych jest 358 osób a pisze ledwie kilka... Co zrobić aby zatrzymać tych, którzy się na 5 minut rejestrują? Co im nie pasuje?


Raven
Reactions:
Posty: 45
Rejestracja: 11 listopada 2008, 11:35

Post autor: Raven » 10 września 2010, 00:18

Witam,
Moje doświadczenie pokazuje że stawiając nową stronę www na której nie będzie dosłownie niczego prócz możliwości rejestracji i tak średnio jedna osoba na 2 dni dokona rejestracji. Dlatego też zawsze biorę przez palce ogłaszane wyniki portali internetowych typu nasza klasa itp..
Abstrahując od statystyk, Fakt jest taki ze w tematyce kryształów po prostu się nic nowego nie dzieje, w żadnych mediach z prasą fantastyczną włącznie, dlatego trudno tutaj o szum i wielu nowych chcących wkroczyć w ten magiczny świat. Na chwile obecną jedyną szansą ( w moim odczuciu ) jest stworzenie "szumu", a zarazem potrzeby grania w KC. Jak tego dokonać ? tutaj trzeba by np narzędzi online pozwalających np na częściowe granie online w stylu wirtualne mapy , generatory postaci, chociaż obawiam się że to nadal za mało w dobie setek gier przeglądarkowych i tym podobnych online. Tutaj może też brakować kierunku rozwoju, a obawiam się że A.S w tym kierunku zrobi dokładnie tyle co przez ostatnie lata ...

Cz?owiek z lasu...

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 10 września 2010, 08:30

Mądrzy ludzie powiadają: "licz tylko na siebie", na ASa bym w związku z tym nie liczył. Minęło kilkanaście lat, minie jeszcze 10 zanim pojawi się reedycja (o ile się pojawi). To już pokolenie. Jak się samemu nie zrobi to nic nie będzie.

nospe
Reactions:
Posty: 189
Rejestracja: 20 listopada 2008, 15:08
Kontakt:

Post autor: nospe » 10 września 2010, 09:04

Moim skromnym zdaniem opublikowane materiały - czyli zasady w lewym meni są mało czytelne - chyba nawet o tym kiedyś pisałem. Moim zdaniem też czas zmienić szatę graficzną na "jaśniejszą" w sensie koloru (np biały) z dużą ilością rysunków - te od JM by pasowały idealnie (a portal ma jego zgodę) i wtedy można by zrobić wsio czarno na białym:) Ale to jest moja wizja. Bardziej bym widział stronkę w formie postaci jak była na krysztalyczasu.prv.pl - w której brakowało forum, lecz była zaledwie kiepska księga gości. Nowi gracze... jest gdzieś na forum wątek pt: jaki podręcznik ma wybrać nowy gracz. Moim zdaniem skany z MiMa mało się nadają bo wszystko jest porozrzucane po nr, ale za to nadają się opracowania, które były zamieszczone w necie i opracowane przez grupkę ludzi, która wsio przepisała z MiM'a oraz dodała kilka artykułów od siebie - m.in. jak prowadzić sesje - chodzi mi o te pdfy: http://nospe.platinum.linux.pl/rpg/kc/k ... y_czasu.7z. Gracz wchodząc na stronę powinien widzieć wielki przycisk "Dla początkujących" lub "Jak zacząć grać". Przygody autorskie pełne obrazków też by się przydały... ;)
Mój browar - SPECJAL, mój linuks - PLD, moje RPG - KC.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 10 września 2010, 09:44

Słusznie, wziąć przykład z poltera, tam d&d jest świetnie zorganizowane. Wszystko jest czytelne, nietrudno coś wyszukać. Tu nie wiadomo czy przygody są w skarbie nospe czy w zakładce przygody. Sam często nie mogę czegoś znaleźć.

Co ja bym zrobił gdybym adminował na portalu? (gdybym miał choć szczątkowe pojęcie o podnoszeniu stron)

-poprawa warstwy wizualnej, ta jest anachroniczna, jakby z czasów króla Ćwieczka. Nospe ma rację, rysunki też by sięprzydały
-ułatwienia dla uzerów - lepsza organizacja menu oraz to o czym trąbiłem swego czasu milion razy - ODWOŁANIE DO OSTATNIEGO WPISU! Nie cierpię skrolować całej strony do ostatniego posta. Życia szkoda
-organizowanie na forum WSPÓLNYCH WYJAZDÓW RPG! Ja to robię na erpg z kolesiami. Tak poznałem wszystkich obecnie moich graczy. NA FORUM. Da się. To zbliża ludzi i wytycza wyraźniej wspólny cel, mobilizuje, stwarza lepsząatmosferę i motywuje do pracy
-dużo dyskusji, nie flejmowania, ale dyskusji.
-mocno i wyraźnie oddzielić dział autorskich korekt od linii prezentowanej przez MiMy.

na razie tyle, jak mi coś do dyśki przyjdzie, wpiszę
Ostatnio zmieniony 10 września 2010, 09:58 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 10 września 2010, 10:55

Tu nie wiadomo czy przygody są w skarbie nospe czy w zakładce przygody. Sam często nie mogę czegoś znaleźć.
Już oddzieliłem przygody. Przynajmniej te, które są samoistne. Zrobiłem nową kategorię downloadu. Poprawiłem też menu po lewej. Mam nadzieję, że będzie teraz do nich łatwiej docierać.

ODPOWIEDZ