Polecajka

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 sierpnia 2014, 09:52

Zakładam temat, w którym jeden z drugim może wywnętrzyć się w materii fajnych erpegów, które można polecić innym.
No to start:

CRIMSON EXODUS
Klasyczne fantasy ze stajni Radical Approach oparte na mechanice własnej - tzw. "fantasy dice". Stosowane kostki to k4, k6, k8, k10 i k12. Cechy i skille mają przyporządkowane określone kostki, im wyższa tym lepiej. W teście trzeba osiągnąć dany trudności - np. łatwy 2, trudny 4 etc. Każdy parametr może mieć kilka kostek tego samego typu. Wówczas podczas testu rzuca się dwiema, trzema - szansa zdania testu się zwieksza i jest jeszcze coś - szlif własny mechaniki fantasy dice. Polega on na tym, że można na zasadzie piramidy manipulować wartością kostek i ich ilością. Jak to działa? Jest określona hierarchia kości - 1k12 odpowiada 2k10, 2k10 to 3k8, 3k8 to 4k6 i 4k6 to 5k4. Gdy postać ma włamywanie na 2k10 ale test łatwy (trudność 2) to zamiast rzucać dwiema dychami może zejść na 3k8 lub 4k6. Więcej kostek=większa szansa na niższy wynik. Takimi manipulacjami można zwiększyć szansę zdania testu. Tyle o mesze, ciekawostek jest więcej ale lepiej samemu zajrzeć.
Świat
Crimson Exodus pochodzi od ucieczki elfów (karmazynowe barwy cesarzowej elfów) ze Znanego Świata (The Known World), która rozpoczęła się przed kilkuset laty a apogeum osiągnęła przed 100 laty, gdy odpłynęła cesarzowa. Imperium pada na twarz naciskane z północy przez Vrenów (wikingopodobni barbarzyńcy), ze wschodu przez gigantyczne hordy martwiaków, z południa przez orków i krasnoludy (tak, tłukły się z elfami cały czas). Do tego są walki wewnętrzne pomiędzy wyłaniającymi się ze słabości Imperium królestwami ludzi. Do tego na wschodzie rośnie niegdyś ujarzmiona potęga - Wężowe Imperium (The Serpent Empire). Najstarszymi ziemiami wciąż rządzą elfy i ich ludzcy namiestnicy ale im dalej na wschód tym władza jest słabsza. Wschód to hordy trupów, zarazy, uciekinierzy, chaos komunikacyjny i masy ruin.
Wydaje mi się ten świat podobny do KC-towego w momencie upadku Katanatu, tylko że orków w roli uciskających zastępują elfy.

Aha - elitarna jazda elfów dosiada "ka" - potężne 6-nogie jaszczury. Czy to się komuś kojarzy? :)

Polecam.
Ostatnio zmieniony 26 sierpnia 2014, 11:09 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 26 sierpnia 2014, 21:50

To ja też dorzucę od siebie: Arkona.
Świat
Świat opisany tutaj to prawie nasz własny ok. roku 1100. Jedyną różnicą jest to, że w uniwersum Arkony słowiańscy bogowie nie pozwolili Mieszkowi Pierwszemu przyjąć chrztu. Słowiańszczyzna pozostała pogańska i połączyła się w jeden organizm z religijnym centrum położonym w tytułowej Arkonie (gdzieś pomiędzy Rugią a Wolinem, dokładnie dziś nikt nie wie, bo zatonęła jak Atlantyda). Europa Zachodnia nie pozostała bez odzewu i zamiast na Bliski Wschód, wyruszyła na krucjatę ku Słowiańszczyźnie. Ta zmiana zaowocował zupełnie inną strukturą świata. Wschód Europy to magia, gdyż bogowie Słowian hojnie szafują swoimi mocami. Chrześcijański Zachód to kraina technologii, gdzie powstało wiele wynalazków wyprzedzających swoje czasy. Mamy tu też do czynienia z całkowicie nowymi zakonami kościelnymi (stare gdzieś znikły). Tworzy to wrażenie równowagi i jest bardzo dobrym pomysłem. Jest to świat wojny, ciągłego konfliktu Starego z Nowym, gdzie mają mieć miejsce liczne bitwy i wojna szarpana z użyciem magii i nowatorskich technologii.
Ode mnie: to jeden z pierwszych systemów, w jakie grałem. Polecam dla miłośników historii, dark fantasy oraz dla tych, co chcą spróbować zagrać w coś nowego.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 26 sierpnia 2014, 22:34

Arkona ma świetny klimat, mechanika jest dość ciężka jednak. Kiedyś spróbujemy może ją na Fate przełożyć, po dopracowaniu magii. B)

ODPOWIEDZ