Organizacje, stowarzyszenia, loże, bractwa, etc.
Na stronie KC-tów zamieszczone są tylko trzy bractwa, które istnieją na Orchii. W mej ocenie dotyczą ruchów religijnych, fanatycznych i bardziej się nadają na adwersarzy BG, niż jako docelowa grupa, do której BG chcieli by dołączyć.
- Bractwo Białych Mieczy - ujdzie w tłoku w mojej wizji świata, ale nie daje fabularnych zahaczek,
- Bractwo Klingi Duszy - kult Katana, nie dla dobrych BG,
- Bractwo Pieczęci Mroku - słabe zastosowanie dla słabszych postaci jako BG nawet jako przeciwnik,
Wprowadziliście w swej Orchii ciekawsze organizacje, np. na wzór Hanzy, kompanie najemnicze, stowarzyszenia nastawione na zarobek, czy nawet koterie polityczne, które naprawdę rządzą Kartarią.
- Bractwo Białych Mieczy - ujdzie w tłoku w mojej wizji świata, ale nie daje fabularnych zahaczek,
- Bractwo Klingi Duszy - kult Katana, nie dla dobrych BG,
- Bractwo Pieczęci Mroku - słabe zastosowanie dla słabszych postaci jako BG nawet jako przeciwnik,
Wprowadziliście w swej Orchii ciekawsze organizacje, np. na wzór Hanzy, kompanie najemnicze, stowarzyszenia nastawione na zarobek, czy nawet koterie polityczne, które naprawdę rządzą Kartarią.
-
- Reactions:
- Posty: 1137
- Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Kymil, a masz czas je opisywać, bo my nie. Przez kilka lat był przestój, teraz się ponownie wzięliśmy za pisanie. Myślisz że uda się zapełnić wszelkie dziury jakie istnieją w systemie? Masz kilka opisanych bogów, w nich po kilka organizacji w postaci szkiców, opisanych kilkoma zdaniami. Masz chęć się wziąć za najemników, droga wolna. Pisz a na pewno znajdzie się grono osób które te opisy skomentuje lub rzuci jakieś sensowne pomysły.
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Tutaj masz jakieś bractwo, którym pisał ghasta wieki temu http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... rowstart=0
Tutaj masz bractwo kastratów, sporo osób mieszało w tym garnku, zebrał to deliad http://www.krysztalyczasu.pl/articles.p ... cle_id=406
Jeszcze są REZHAROWIE Ketha - http://www.krysztalyczasu.pl/articles.p ... cle_id=360
To wszystko nie jest jakoś super uporządkowane, ale już sporo tego u nas się pojawiło.
Tutaj masz bractwo kastratów, sporo osób mieszało w tym garnku, zebrał to deliad http://www.krysztalyczasu.pl/articles.p ... cle_id=406
Jeszcze są REZHAROWIE Ketha - http://www.krysztalyczasu.pl/articles.p ... cle_id=360
To wszystko nie jest jakoś super uporządkowane, ale już sporo tego u nas się pojawiło.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
W pierwszych numerach MiM było Bractwo najemników opisane, nazwa mi umknęła. II części opisu chyba były. Karak sur bodajże, Twierdza Czarnego smoka to była siedziba bractwa.
Ostatnio zmieniony 28 września 2014, 13:31 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
Venar, to nie jest zarzut, że są tylko 3 organizacje . Ciekawy jestem koncepcji organizacji jakie stosowaliście na sesjach .avnar napisał(a):
Kymil, a masz czas je opisywać, bo my nie. Przez kilka lat był przestój, teraz się ponownie wzięliśmy za pisanie. Myślisz że uda się zapełnić wszelkie dziury jakie istnieją w systemie? Masz kilka opisanych bogów, w nich po kilka organizacji w postaci szkiców, opisanych kilkoma zdaniami. Masz chęć się wziąć za najemników, droga wolna. Pisz a na pewno znajdzie się grono osób które te opisy skomentuje lub rzuci jakieś sensowne pomysły.
Kompania Czarnego Smoka, czytałem ten numer. To było spójne i do wykorzystania. Nawet profesja najemnika była wraz z ty modułem.
-
- Reactions:
- Posty: 1137
- Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Tak Venar, nie krytykuj chłopaka
Co do koncepcji. To ja dość mocno korzystałem z Bractwa Białych Mieczy, Gildii Wężowych Cieni, arbitrów katańskich (coś ala marszali z Dzikiego Zachodu) oraz elfich tongów (gildii zabójców). Sądzę że każdy z nas miał kilka organizacji które gdzieś tam w tle cały czas żyły. Kwestia dopasowania ich do swojej rzeczywistości gry.
Co do koncepcji. To ja dość mocno korzystałem z Bractwa Białych Mieczy, Gildii Wężowych Cieni, arbitrów katańskich (coś ala marszali z Dzikiego Zachodu) oraz elfich tongów (gildii zabójców). Sądzę że każdy z nas miał kilka organizacji które gdzieś tam w tle cały czas żyły. Kwestia dopasowania ich do swojej rzeczywistości gry.
"Venar, to nie jest zarzut, że są tylko 3 organizacje"
"Tak Venar, nie krytykuj chłopaka"
Eeeee, proszę mnie tu nie wywoływać do tablicy bo zbanuję
A tak w ogóle, to istnieje coś takiego jak "Księga Mistrza Gry", w której znajduję się krótki opis kilku Organizacji/Gildii występujących na Orchii.
Wstęp
Gildie to organizacje zajmujące się promocją rozkwitu danej profesji lub zawodu. Najbardziej znane z nich to stowarzyszenia złodziejskie i czarodziejskie. W zasadzie Gildia w swych szeregach skupia przede wszystkim tylko osoby z jednej profesji. Od tej zasady istnieją jednak wyjątki, aczkolwiek prawo to rozróżnia w zasadzie gildie od bractw. Przykładem takiego wyjątku jest Gildia Białych Magów skupiająca wszystkich czarodziei i kleryków służących magii przynoszącej pokój i szeroko rozumiane dobro. Z drugiej strony także Gildia morska reprezentuje interesy profesji i zwykłych zawodów związanych z morzem. Do cech wspólnych dla każdej Gildii należy jej struktura wewnętrzna i zewnętrzna.
Struktura wewnętrzna tej organizacji w zasadzie jest dwustopniowa (choć trafniej by było powiedzieć 2,5 stopniowa). Na czele
każdej gildii stoi Wielki Mistrz. Ma on kompletną władzę w tej organizacji, reprezentuje na zewnątrz jej interesy i na nim spoczywają wszelkie problemy związane z przyszłością gildii. Raz wybrany Mistrz Gildii pełni tą rolę dożywotnio. W gildii znajduje się dowolna liczba jej członków. Tworzą oni coś w rodzaju jednej rodziny, w której naczelnym interesem jest interes gildii. Jednostka w tym przypadku może zaspokoić swoje pragnienia tylko, jeżeli nie jest aktualnie potrzebna interesowi gildii. W praktyce ostatnią strukturę gildii tworzą kandydaci na członków. Najczęściej są to osoby, które jeszcze nie spełniły wygórowanych warunków przyjęcia.
Struktura zewnętrzna gildii polega na tym, że organizacja taka stara się mieć swą siedzibę praktycznie w każdym mieście. W praktyce
filie danej gildii są sobie równorzędne. W każdym takim mieście jest także mianowany mistrz gildii danego miasta, z tym, że podlega
on naczelnemu mistrzowi (a więc z miasta macierzystego gildii). Warunki przyjęcia do danej gildii, jakie korzyści ona przynosi,
miasta–filie danej gildii, oraz historia poszczególnych gildii opowiedziane zostało szczegółowo przy każdym opisie danej gildii."
"Tak Venar, nie krytykuj chłopaka"
Eeeee, proszę mnie tu nie wywoływać do tablicy bo zbanuję
A tak w ogóle, to istnieje coś takiego jak "Księga Mistrza Gry", w której znajduję się krótki opis kilku Organizacji/Gildii występujących na Orchii.
Wstęp
Gildie to organizacje zajmujące się promocją rozkwitu danej profesji lub zawodu. Najbardziej znane z nich to stowarzyszenia złodziejskie i czarodziejskie. W zasadzie Gildia w swych szeregach skupia przede wszystkim tylko osoby z jednej profesji. Od tej zasady istnieją jednak wyjątki, aczkolwiek prawo to rozróżnia w zasadzie gildie od bractw. Przykładem takiego wyjątku jest Gildia Białych Magów skupiająca wszystkich czarodziei i kleryków służących magii przynoszącej pokój i szeroko rozumiane dobro. Z drugiej strony także Gildia morska reprezentuje interesy profesji i zwykłych zawodów związanych z morzem. Do cech wspólnych dla każdej Gildii należy jej struktura wewnętrzna i zewnętrzna.
Struktura wewnętrzna tej organizacji w zasadzie jest dwustopniowa (choć trafniej by było powiedzieć 2,5 stopniowa). Na czele
każdej gildii stoi Wielki Mistrz. Ma on kompletną władzę w tej organizacji, reprezentuje na zewnątrz jej interesy i na nim spoczywają wszelkie problemy związane z przyszłością gildii. Raz wybrany Mistrz Gildii pełni tą rolę dożywotnio. W gildii znajduje się dowolna liczba jej członków. Tworzą oni coś w rodzaju jednej rodziny, w której naczelnym interesem jest interes gildii. Jednostka w tym przypadku może zaspokoić swoje pragnienia tylko, jeżeli nie jest aktualnie potrzebna interesowi gildii. W praktyce ostatnią strukturę gildii tworzą kandydaci na członków. Najczęściej są to osoby, które jeszcze nie spełniły wygórowanych warunków przyjęcia.
Struktura zewnętrzna gildii polega na tym, że organizacja taka stara się mieć swą siedzibę praktycznie w każdym mieście. W praktyce
filie danej gildii są sobie równorzędne. W każdym takim mieście jest także mianowany mistrz gildii danego miasta, z tym, że podlega
on naczelnemu mistrzowi (a więc z miasta macierzystego gildii). Warunki przyjęcia do danej gildii, jakie korzyści ona przynosi,
miasta–filie danej gildii, oraz historia poszczególnych gildii opowiedziane zostało szczegółowo przy każdym opisie danej gildii."
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia