PBF TECHNICZNY Earthdawn
Wspólnota Krwi też mi się podoba.
To panowie, męska decyzja: jaką nazwę wybieramy?
Oddaje swój głos na Wspólnota Krwi.
To panowie, męska decyzja: jaką nazwę wybieramy?
Oddaje swój głos na Wspólnota Krwi.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
-
- Reactions:
- Posty: 882
- Rejestracja: 25 października 2014, 09:40
-
- Reactions:
- Posty: 392
- Rejestracja: 06 lipca 2013, 21:40
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 3 times
A propo wątków drużyny i innych takich sentymentów. Mam rację Aravenie że bardziej opłacalne jest jak dostrajasz wątek, do Wzorca drużyny, tak by zyskała reszta plusik do statystyk, bo wtedy jak cała drużyna zsynchronizuje to dostrajanie to wszyscy dostaną bonus równy liczebności drużyny -1?
W takim razie ... teoretycznie możliwe jest stworzenie przedmiotu Wątkowego co by Wzorzec drużyny trzymał w "kupie" i by można było tego, teoretycznego na razie, żywo-kryształowego ustrojstwa użyć w celu bo ja wiem, założenia Glidii/Klanu jak z tych całych MMORPG?
W takim razie ... teoretycznie możliwe jest stworzenie przedmiotu Wątkowego co by Wzorzec drużyny trzymał w "kupie" i by można było tego, teoretycznego na razie, żywo-kryształowego ustrojstwa użyć w celu bo ja wiem, założenia Glidii/Klanu jak z tych całych MMORPG?
Tabard/Chusta/naszyjnik coś w ten deseń. Jest okejka na pomysł Rikandura
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Spokojnie, na razie nie macie nazwy drużyny ostatecznie zatwierdzonej, mechaniczne bonusy sobie przemyślę, macie bardzo silne startowe Postaci, z 10 sesji jak nie więcej w realu by zgodnie z zasadami mieć tyle PL co macie, raczej więcej niż 10. Ale to był mój wybór by zacząć silnymi Postaciami.
Muszę w grze widzieć, że powstaje prawdziwa Drużyna, zasługująca na jakiś wątek wspólny, dający bonusy mechaniczne. Jakiś przedmiot to dobry pomysł, taki symbol drużyny.
Muszę w grze widzieć, że powstaje prawdziwa Drużyna, zasługująca na jakiś wątek wspólny, dający bonusy mechaniczne. Jakiś przedmiot to dobry pomysł, taki symbol drużyny.
Ostatnio zmieniony 13 marca 2015, 14:22 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
Araven ja się z tobą całkowicie zgadzam. Nie chcę tych bonusów na starcie - chcę to zbudować. Znam resztę tylko 3 miesiące i to jest dla mnie za mało, by się z kimś wymieniać krwią. A jak będzie, zobaczymy...
Nie uprawiajmy tu power gamingu pls.
Nie uprawiajmy tu power gamingu pls.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]
-
- Reactions:
- Posty: 392
- Rejestracja: 06 lipca 2013, 21:40
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 3 times
A teraz tak na poważniej. Earthdawn, błagam Aravena o korekcję jeśli mi się pomyli, jest systemem Heroic Fantasy. Oldschulowym. Czyli ... nasze postacie nie są przepakowane jak np. w Exalted od początku. My gracze musimy naprawdę ostro pracować główkami nad rozwiązywaniem wyzwań jakie nam kochany Miś Gry w pocie czoła przygotowuje ... w jak najlepszym stylu, bo byle-jak to mogą Theranie robić my jesteśmy (na początku tylko we własnych oczach) Herosami. Czyli jeśli my gracze sprytnie połączymy mechaniczne triki, zwane power gamingiem gdy tracą sens w świecie gry, z interesującą ... a jak jesteśmy naprawdę zajebiści to porywającą Opowieścią jaką snujemy wspólnie z MG ... to jest wszystko w porządeczku. Pamiętaj że jak na kostkach wypadnie wyrok, to nie ma zmiłuj Sigilu, trza bohatersko umrzeć. I poradzić się MG jaki nowy Bohater-Kandydat by pasował do pędzącej kampanii.Sigil napisał(a):
Araven ja się z tobą całkowicie zgadzam. Nie chcę tych bonusów na starcie - chcę to zbudować. Znam resztę tylko 3 miesiące i to jest dla mnie za mało, by się z kimś wymieniać krwią. A jak będzie, zobaczymy...
Nie uprawiajmy tu power gamingu pls.
Ale jak zostawisz po sobie Legendę, lub nasiona przygody ... to nie jest źle.
Dobro, symbol drużyny na początek to dobry pomysł. Może nam nasz obecny pryncypał zasponsoruje coś niecoś, jak go bardziej gadatliwi ugadają a Brzytwa mu pomruczy?
Ale jako symbol Klanu/Glidii mam w pomyśle coś większego niż pomniejsze przedmioty Wzorca. Na razie tak sobie myślę o szyldzie z żywego kryształu, co by w miarę rozwoju glidii/klanu rósł razem z nami. Byłby taki prawie-żywy ekstra członek Drużyny że moglibyśmy dotacje z Punktów Legend składać by rósł (w takich mocach umiejkach/pseudo-talentach) z nami. Vor'tex mógłby również nasycać szyld/symbol Klanu/Glidii elementarnymi Esencjami coby, może, jakieś komunalne bonusy z tego były. Taki prawie-Żywogłaz Przysięgi.
To takie rojenie na przyszłość. Bonusy z tego powinny bić całkowicie zależne od wkładu drużyny oraz takie małe fajne "geasy" jak np. umowa zawarta, i zapieczętowana, z pomocą Kamienia Przysięgi Wspólnoty Krwi działa jak przysięga krwi ale bonus daje całej drużynie.
Ostatnio zmieniony 13 marca 2015, 14:47 przez Rikandur, łącznie zmieniany 1 raz.
Rikandur - chyba mamy mocno inny styl gry. Dla mnie jest ważny sens historii i psychika postaci, a kostki mniej.
Każdy MG potrafi zabić gracza, też mi nowość. Sztuką jest nie zabić gracza, a poprowadzić ciekawą opowieść. Tak więc myślę, że tu także ważniejsza jest opowieść niż kostki.
A jak zginę to zginę. Wątpię, bym wtedy zaczynał jeszcze raz. Zdarza się. Wybacz, ale jako argument bazujący na obawie i napędzający power gaming nie trafia to do mnie zupełnie...
Każdy MG potrafi zabić gracza, też mi nowość. Sztuką jest nie zabić gracza, a poprowadzić ciekawą opowieść. Tak więc myślę, że tu także ważniejsza jest opowieść niż kostki.
A jak zginę to zginę. Wątpię, bym wtedy zaczynał jeszcze raz. Zdarza się. Wybacz, ale jako argument bazujący na obawie i napędzający power gaming nie trafia to do mnie zupełnie...
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Earthdawn to Heroic Fantasy z domieszką dark i postapo nawet, ale bez techniki oczywiście.
Obecnie macie stopnie talentów jakie niektórzy ludzie osiągają po kilkudziesięciu latach albo wcale taki 15 stopień jest nieosiągalny dla ponad 99% śmiertelników nie Adeptów, 10 do 12 są tam wysokie u Was najniższe. Macie niby IV Krąg ale i na V by starczyło, macie dużo Umiejętności droższych niż talenty, ale to dodaje kolorytu Postaci to tak uznałem, że ok będzie. Zwykłych banitów łykacie na śniadanie w małych grupkach w większych są tylko groźni.
Heroic tak, ale z rozsądkiem na dalszy rozwój musicie solidnie zapracować, część I sza to odrabianie tego co macie z jakaś opcją rozwoju. Unikam prowadzenia dla stopni 20 i wyższych tam to już nadludzie na całego.
Wasze Postaci to kompromis między nadludźmi a zwykłymi śmiertelnikami. Umiarkowanie potężni. B)
Ja staram się nie zabijać, ale zginąć można. Konsekwencja wyboru Gracza jak poraniony stanie do ciężkiej walki może zginąć. Staram się toczyć opowieść, na ile potrafię. Są tu lepsi MG, ale walczę.
Obecnie macie stopnie talentów jakie niektórzy ludzie osiągają po kilkudziesięciu latach albo wcale taki 15 stopień jest nieosiągalny dla ponad 99% śmiertelników nie Adeptów, 10 do 12 są tam wysokie u Was najniższe. Macie niby IV Krąg ale i na V by starczyło, macie dużo Umiejętności droższych niż talenty, ale to dodaje kolorytu Postaci to tak uznałem, że ok będzie. Zwykłych banitów łykacie na śniadanie w małych grupkach w większych są tylko groźni.
Heroic tak, ale z rozsądkiem na dalszy rozwój musicie solidnie zapracować, część I sza to odrabianie tego co macie z jakaś opcją rozwoju. Unikam prowadzenia dla stopni 20 i wyższych tam to już nadludzie na całego.
Wasze Postaci to kompromis między nadludźmi a zwykłymi śmiertelnikami. Umiarkowanie potężni. B)
Ja staram się nie zabijać, ale zginąć można. Konsekwencja wyboru Gracza jak poraniony stanie do ciężkiej walki może zginąć. Staram się toczyć opowieść, na ile potrafię. Są tu lepsi MG, ale walczę.
Ostatnio zmieniony 13 marca 2015, 14:57 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 392
- Rejestracja: 06 lipca 2013, 21:40
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 3 times
Ja używam statystyk mojego bohaterka by go ustawić względem świata. Jak ma niską Charyzmę, wybacz używanie D&D, to nie jest elokwentny bez wysokiego skila w Dyplomacji. Jak ma niską Inteligencję i Mądrość to oczywiście że będę nim postępował inaczej niż jakby był geniuszem itd.
Tutaj nie kieruje mną strach. To są propozycje mające pomóc nam Graczom wymyślić ubarwienia dla gry, bo jak się "przywiążemy" to moim zdaniem to wzbogaci rozgrywkę. Jak to będzie bezsensowne, to nam Araven wypunktuje i linijką po paluchach da.
Ja ufam MG, że jak coś nieprzemyślanego palnę i zapodam kompletnie Therański pomysł to mi prosto z mostu powie "Nie." i tyle, Sigilu.
Tutaj nie kieruje mną strach. To są propozycje mające pomóc nam Graczom wymyślić ubarwienia dla gry, bo jak się "przywiążemy" to moim zdaniem to wzbogaci rozgrywkę. Jak to będzie bezsensowne, to nam Araven wypunktuje i linijką po paluchach da.
Ja ufam MG, że jak coś nieprzemyślanego palnę i zapodam kompletnie Therański pomysł to mi prosto z mostu powie "Nie." i tyle, Sigilu.
Nie ma co się gryść, pewnie nie bez powodu mamy przepakowane postacie. Nie znam niestety na tyle sytemu, by wymyślić jakiś oryginalny przedmiot: ale na przykład taki kryształ, który rósłby wraz z naszymi dokonaniami (na przykład pochłaniając i więziąc w środku Horrory czy inne stwory), tudzież inny, magiczny przedmiot nie dający mechanicznych bonusów, ale po prostu ciekawie wyglądający.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Zrobić lub zdobyć? Dobry motyw na scenariusz
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)