KC na K12
Jak dla mnie to za mało informacji, by się wypowiedzieć. A dlaczego nie na przykład kość k100? Albo k20 lub k4?
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Kaceto: Tak właśnie myślałem, o wykorzystaniu kostki k12. Nikt jej nie używał na szeroką skalę do tej pory. A ładnie się dzieli, co daje wiele opcji podczas rozgrywki.
Mechanicznie bardzo, by to uprościło liczenie, a z drugiej strony wniosło coś ciekawego do świata RPG.
Nie wiem, na ile to realne. Zastanawiam się, czy nie warto nad tym pomysłem przysiąść i czegoś nie zdziałać.
Mechanicznie bardzo, by to uprościło liczenie, a z drugiej strony wniosło coś ciekawego do świata RPG.
Nie wiem, na ile to realne. Zastanawiam się, czy nie warto nad tym pomysłem przysiąść i czegoś nie zdziałać.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Popieram Dobro, przedstaw proszę możliwie dokładnie jak miałby działać ten system sukcesów i porażek, bo takich mechanik to mamy sporo. To już k100 i dużo matematyki by miało nie być w KC?
Ostatnio zmieniony 16 czerwca 2015, 08:52 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie, raczej myślałem o jakiejś książeczce z konwersją mechy na coś prostszego.
Z drugiej strony znam sporo osób, które grają dla świata KC, a mechy to mają własne. Od dawna opracowane i zmodyfikowane do ich potrzeb. Podobnie jak mówił Suriel.
Muszę nad tym pomyśleć. Jak coś będę miał (konkrety) to wstawię. Jestem ciekaw, co z tego wyjdzie.
Z drugiej strony znam sporo osób, które grają dla świata KC, a mechy to mają własne. Od dawna opracowane i zmodyfikowane do ich potrzeb. Podobnie jak mówił Suriel.
Muszę nad tym pomyśleć. Jak coś będę miał (konkrety) to wstawię. Jestem ciekaw, co z tego wyjdzie.
Never napisał(a):
Kaceto: Tak właśnie myślałem, o wykorzystaniu kostki k12. Nikt jej nie używał na szeroką skalę do tej pory. A ładnie się dzieli, co daje wiele opcji podczas rozgrywki.
Mechanicznie bardzo, by to uprościło liczenie, a z drugiej strony wniosło coś ciekawego do świata RPG.
Nie wiem, na ile to realne. Zastanawiam się, czy nie warto nad tym pomysłem przysiąść i czegoś nie zdziałać.
A jaka się ładnie nie dzieli? co to ma za znaczenie przy sukces/ porażka?
Dla hardcorów to 1k1
A na poważnie - taki link dla zainteresowanych:
Rozkłady prawdopodobieństwa rzutów kością:
Probability and Games: Damage Rolls
A na poważnie - taki link dla zainteresowanych:
Rozkłady prawdopodobieństwa rzutów kością:
Probability and Games: Damage Rolls
Pomijając heheszki podeszłem do tematu całkiem na poważnie. Przerobiłem 3/4 rozdziału o losowaniu postaci na mechę k12 i nie wygląda to źle. Fakt trzeba się nakombinować, aby nie przedobrzyć w którąś ze stron. Mała zmiana idąca o 1 punkt wyżej lub niżej jest bardzo znacząca.
Istnieje na pewno jeden plus takiego rozwiązania. Prostota. A za nią idzie szybkość rozgrywki i łatwość w pojęciu zasad.
Na razie prace przerwałem z powodu poprawy długaśnego tekstu o państwie Czworga. Jak skończę 1 rozdział na pewno go pokażę paru osobom.
Ilość parametrów bez zmian, z tym że dodałem współczynnik szczęścia. Jest to nic innego jak ilość dopuszczalnych przerzutów w trakcie sesji.
System sukcesów i porażek został odrzucony. Nie kleił mi się zbytnio. Więc znalazłem synergiczne rozwiązanie w postaci k12.
W wolnych chwilach obmyślam rozwiązanie problemu z mechaniką walki.
Istnieje na pewno jeden plus takiego rozwiązania. Prostota. A za nią idzie szybkość rozgrywki i łatwość w pojęciu zasad.
Na razie prace przerwałem z powodu poprawy długaśnego tekstu o państwie Czworga. Jak skończę 1 rozdział na pewno go pokażę paru osobom.
Ilość parametrów bez zmian, z tym że dodałem współczynnik szczęścia. Jest to nic innego jak ilość dopuszczalnych przerzutów w trakcie sesji.
System sukcesów i porażek został odrzucony. Nie kleił mi się zbytnio. Więc znalazłem synergiczne rozwiązanie w postaci k12.
W wolnych chwilach obmyślam rozwiązanie problemu z mechaniką walki.
Ostatnio zmieniony 16 czerwca 2015, 15:06 przez Never, łącznie zmieniany 1 raz.