Gry paragrafowe
Da się zrobić bez większego kłopotu - to tylko 4 kartki zasad, a nie fizyka lotów w kosmos. Potrzeba jednak sporo czasu, aby coś takiego napisać ...
Strasznie zapaliłeś się do tego pomysłu. I w ogóle to tylko o paragrafówkach powinniśmy tu pisać
Strasznie zapaliłeś się do tego pomysłu. I w ogóle to tylko o paragrafówkach powinniśmy tu pisać
Ostatnio zmieniony 04 sierpnia 2017, 14:26 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.
Już prawie koniec ! Już prawie udało mi się napisać cały silnik do paragrafówki.
Naprawdę fajnie działa
Jeszcze parę poprawek i dodatków i będę mógł wam udostępnić gierkę do zabawy.
http://strefazero.blogspot.com/2017/08/ ... e-cz3.html
Jest!
Właściwie to skończyłem pracę nad paragrafówką. Dodałem obsługę przedmiotów i w sumie nic niezbędnego nie zostało do zrobienia. Pewnie trafią się jakieś drobne poprawki, ale to już inna bajka. Niedługo zobaczycie efekt pracy jako podstrona portalu.
Śmiechem żartem - to jest moja pierwsza, działająca i ukończona, gra! Da się z niej jeszcze trochę wycisnąć, ale na ten moment jej poziom zaawansowania w pełni mnie zadowala. Poniżej zrzut ekranowy z widoku postaci (literówki poprawiłem ):
[center][/center]
Pewnie jeszcze poprawię jakoś grafikę, ale różnica nie będzie jakaś znacząca.
Naprawdę fajnie działa
Jeszcze parę poprawek i dodatków i będę mógł wam udostępnić gierkę do zabawy.
http://strefazero.blogspot.com/2017/08/ ... e-cz3.html
Jest!
Właściwie to skończyłem pracę nad paragrafówką. Dodałem obsługę przedmiotów i w sumie nic niezbędnego nie zostało do zrobienia. Pewnie trafią się jakieś drobne poprawki, ale to już inna bajka. Niedługo zobaczycie efekt pracy jako podstrona portalu.
Śmiechem żartem - to jest moja pierwsza, działająca i ukończona, gra! Da się z niej jeszcze trochę wycisnąć, ale na ten moment jej poziom zaawansowania w pełni mnie zadowala. Poniżej zrzut ekranowy z widoku postaci (literówki poprawiłem ):
[center][/center]
Pewnie jeszcze poprawię jakoś grafikę, ale różnica nie będzie jakaś znacząca.
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2017, 01:25 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.
Udało się! Paragrafówka gotowa i możecie się w nią bawić. Link znajdziecie w newsie na stronie głównej.
W ramach dostępnej na stronie wersji wyłączyłem mechanizm blokujący proste oszukiwanie poprzez odświeżenie strony:) (ale uwaga - oszukując można nie ukończyć przygody) , nie ma też obsługi skrótów klawiszowych, na zrobienie którego nie poświęciłem zbyt wiele czasu. W efekcie nie działał prawidłowo.
Sam silnik, będący sercem gry, bez większych kłopotów można dostosować do innej paragrafowki. Trochę definiowania paragrafów, przeciwników...
Małe podpowiedzi
Jeśli stracicie trochę ŻYW czy to na skutek walki czy też pułapki - wejdźcie do menu postaci i kliknijcie na klawisz Użyj jaki znajdziecie przy bandażach.
Jeśli zdobędziecie nową broń także musicie się przełączyć na jej użycie w ramach menu postaci.
Kończąc dodam, że przerzucenie mechaniki przejść, rzutów i zdobywania przedmiotów na komputer upłynniło rozgrywkę. I kurcze fajnie działa. To także mój pierwszy twór, który śmiało mogę nazwać grą!
Oczywiście patrząc na gotowy silnik widzę same braki i niedoróbki, ale sądzę że jeszcze sporo da się z niego wycisnąć. Kwestia poświęcenia programowi odpowiednio dużej ilości czasu. Cóż, wszystko przede mną
Nie zapominajcie też gry po pierwszym przejściu. W kolejnym podejściu nieudany test potrafi zmienić zakres dostępnych paragrafów
Miłej zabawy!
p.s.
A może ktoś jest chętny pomóc w kolejnej mini-gierce?
W ramach dostępnej na stronie wersji wyłączyłem mechanizm blokujący proste oszukiwanie poprzez odświeżenie strony:) (ale uwaga - oszukując można nie ukończyć przygody) , nie ma też obsługi skrótów klawiszowych, na zrobienie którego nie poświęciłem zbyt wiele czasu. W efekcie nie działał prawidłowo.
Sam silnik, będący sercem gry, bez większych kłopotów można dostosować do innej paragrafowki. Trochę definiowania paragrafów, przeciwników...
Małe podpowiedzi
Jeśli stracicie trochę ŻYW czy to na skutek walki czy też pułapki - wejdźcie do menu postaci i kliknijcie na klawisz Użyj jaki znajdziecie przy bandażach.
Jeśli zdobędziecie nową broń także musicie się przełączyć na jej użycie w ramach menu postaci.
Kończąc dodam, że przerzucenie mechaniki przejść, rzutów i zdobywania przedmiotów na komputer upłynniło rozgrywkę. I kurcze fajnie działa. To także mój pierwszy twór, który śmiało mogę nazwać grą!
Oczywiście patrząc na gotowy silnik widzę same braki i niedoróbki, ale sądzę że jeszcze sporo da się z niego wycisnąć. Kwestia poświęcenia programowi odpowiednio dużej ilości czasu. Cóż, wszystko przede mną
Nie zapominajcie też gry po pierwszym przejściu. W kolejnym podejściu nieudany test potrafi zmienić zakres dostępnych paragrafów
Miłej zabawy!
p.s.
A może ktoś jest chętny pomóc w kolejnej mini-gierce?
Ostatnio zmieniony 03 września 2017, 22:37 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 6267
- Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 81 times
Damn good job Ghasta. Znaczy się kawał świetnej roboty! Testowałem z telefonu i nie wszystkie buttony działały np w paragrafach 39 i 61 (testowanie cech), ale to chyba raczej wina IOS/Opery niż silnika gry. Przetestuje wszystko z lapka.
Wrażenie jest naprawde zacne, a fakt, że można obejść się bez notesu i garści kości na wielki plus. Naprawdę świetna robota!
Wrażenie jest naprawde zacne, a fakt, że można obejść się bez notesu i garści kości na wielki plus. Naprawdę świetna robota!
Z czystej ciekawości przyjrzałem się tematowi gier paragrafowych oraz jak działa to teraz.
Nie licząc kilku polskich stron poświęconych tego typu rozgrywce (w tym wydawnictwu)
w sklepach gier Googla / IOS można znaleźć tego typu gry przygotowane w pełnej grafice.
I to gry mające masę pobrań czy nagrody za jakość i popularność.
Generalnie jestem w ciężkim szoku
W międzyczasie skłaniam się ku temu, aby przenieść w wersję z silnikiem Wojownika Autostrady. Jako, że sam mechanizm przechodzenia między paragrafami już jest, do zrobienia zostaje mechanika tworzenia postaci, walki i zarządzania ekwipunkiem.
Zrezygnowałem z przerobienia Wehikułu Czasu ze względu na to, iż w przypadku tej gry trzeba jedynie zdefiniować te 120-130 paragrafów i tyle. Nie ma tam jakiejkolwiek mechaniki poza początkowym wybraniem przedmiotu zabieranego w podróż. Żadna zabawa i szkoda zachodu.
Nie licząc kilku polskich stron poświęconych tego typu rozgrywce (w tym wydawnictwu)
w sklepach gier Googla / IOS można znaleźć tego typu gry przygotowane w pełnej grafice.
I to gry mające masę pobrań czy nagrody za jakość i popularność.
Generalnie jestem w ciężkim szoku
W międzyczasie skłaniam się ku temu, aby przenieść w wersję z silnikiem Wojownika Autostrady. Jako, że sam mechanizm przechodzenia między paragrafami już jest, do zrobienia zostaje mechanika tworzenia postaci, walki i zarządzania ekwipunkiem.
Zrezygnowałem z przerobienia Wehikułu Czasu ze względu na to, iż w przypadku tej gry trzeba jedynie zdefiniować te 120-130 paragrafów i tyle. Nie ma tam jakiejkolwiek mechaniki poza początkowym wybraniem przedmiotu zabieranego w podróż. Żadna zabawa i szkoda zachodu.
Ostatnio zmieniony 07 września 2017, 19:23 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują ze silnik Sladuma poleci do kosza. Niestety wymagałby sporego nakładu ekstra pracy aby współpracował prawidłowo z wojownikiem autostrady. Nic to teraz będzie więcej fajowych dodatków...
[edyta]
Kod Wojownika posuwam do przodu. Tak jak pisałem wyżej - 90% kodu Sladuma wyleciało z aktualnej implementacji. Zostawiłem tylko klasy definiujące paragrafy i część elementów definiujących postacie. Reszta musiała zrobić out.
Ale dzięki temu działaniu powstał nowy mechanizm podmiany szablonów paragrafów, który umożliwia łatwiejsze sterowanie wyświetlaną treścią oraz interaktywnymi elementami (przygotowuję kilka niespodzianek!). Zmieniła się też definicja paragrafu, powstał edytor postaci oparty na krokach, wstępnie opakowany w grafikę i kilka innych, potrzebnych, rzeczy.
W międzyczasie znalazłem generator grafów drzewiastych, do którego wrzuciłem definicje paragrafów Sladuma. Chciałem sprawdzić jak wyglądają utworzone powiązania.
I tak oto powstała struktura jak w załączonym pliku.
Węzeł czerwony to węzeł wejściowy - czyli paragraf 0.
A węzeł zaznaczony na niebiesko to węzeł kończący rozgrywkę - nr. 75.
[edyta]
Kod Wojownika posuwam do przodu. Tak jak pisałem wyżej - 90% kodu Sladuma wyleciało z aktualnej implementacji. Zostawiłem tylko klasy definiujące paragrafy i część elementów definiujących postacie. Reszta musiała zrobić out.
Ale dzięki temu działaniu powstał nowy mechanizm podmiany szablonów paragrafów, który umożliwia łatwiejsze sterowanie wyświetlaną treścią oraz interaktywnymi elementami (przygotowuję kilka niespodzianek!). Zmieniła się też definicja paragrafu, powstał edytor postaci oparty na krokach, wstępnie opakowany w grafikę i kilka innych, potrzebnych, rzeczy.
W międzyczasie znalazłem generator grafów drzewiastych, do którego wrzuciłem definicje paragrafów Sladuma. Chciałem sprawdzić jak wyglądają utworzone powiązania.
I tak oto powstała struktura jak w załączonym pliku.
Węzeł czerwony to węzeł wejściowy - czyli paragraf 0.
A węzeł zaznaczony na niebiesko to węzeł kończący rozgrywkę - nr. 75.
Ostatnio zmieniony 18 października 2017, 13:22 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.