Mam dużo pracy a wiedza którą chciałbym Wam przekazać jest spora więc na początek tyle:
Jako, że spotkanie w sprawie KC 4ed nie było objęte, żadną klauzulą tajności, poufności czy też innej formy zachowania tajemnicy postaram się przytoczyć Wam jak najwięcej informacji jakie uzyskałem na spotkaniu. Informacje pisze z pamięci gdyż, nie dostałem materiałów ani też nie robiłem notatek więc mam nadzieję, że wybaczycie mi jeśli coś pominę.
Przede wszystkim, jedna ważna sprawa. To co wiecie o starych KC musicie wyrzucić do kosza. Ze starych KC pozostały tak naprawdę tylko niektóre nazwy a i tak nie do końca bo całość jest po angielsku a jak sami wiecie wiele nazw nie do się dosłownie przetłumaczyć z jednego języka na drugi i odwrotnie. Każdy kto chce wziąć się za nowe KC zwyczajnie musi do tego podejść jak do nowego systemu jaki pojawia się na rynku. Zarówno dotyczy to samej mechaniki jak i świata bo poza kluczowymi kwestiami jak supremacja orków i upadek imperium reptiliońskiego oraz ogólną geografią wszystko trzeba budować od początku. Dlaczego? Bo w geografii i historii Orchii trzeba umieścić wszystkie te rasy które dotąd były uważane jako potwory i były tylko w bestiariuszu a teraz są to „obywatele” Imperium Katańskiego. Nie do końca to rozumiem i akceptuję, ale cóż, autor życzy sobie dopuszczenie tych ras do gry to musi to teraz racjonalnie umiejscowić.
Nie widziałem, żadnych materiałów dotyczących opisu, świata, geografii, historii itd. więc nie będę o tym pisał, ale obawiam się, że na to jeszcze długo poczekamy.
Przejdźmy więc do tworzenia postaci oraz wstępnego opisu mechaniki.
Ja na start wylosowałem krasnoluda złotobrodego o dwóch profesjach gwardzista/kapłan. I na starcie jest pewien kłopot. System z założenia stawia na kooperację drużyny z tytułu frakcji, które dają bonusy zarówno do parametrów, ekwipunku czy umiejętności. Ale są też ograniczenia z tego tytułu, gdyż wszyscy powinni oni mieć podobny światopogląd, przekonania czy nawet wyznanie. Z założenia też od razu należą do pewnych struktur organizacyjnych co dla osób preferujących grę wolnymi strzelcami stawiający na niezależność może być uciążliwe. Osobiście uważam, że pomimo profitów jakie dają frakcje dołączenie do nich powinno być dobrowolne i przede wszystkim jako zasługi, które zdobywa się w trakcie sesji. Jako, że zrobiłem sam postać bez drużyny, pominęliśmy ten element.
Na początek wybieramy a nie losujemy pochodzenie geograficzne, czyli wybieramy archipelag z którego ma pochodzić nasza postać a także umiejscowienie, środek lądu czy też okolice portowe. Z tego co pamiętam ma to znaczenie ale nie do końca pamiętam jakie
. Na pewno ma wpływ na wybór bóstwa, gdyż na poszczególnych archipelagach jedne są bardziej a inne mniej popularne. Ja wybierając centralny miałem do wyboru 12 bogów.
Następnie losujemy klasę społeczną. Dwa rzuty, za ojca i matkę a następnie wybieramy jedną. Bez sensu jak dla mnie i nie widzę racjonalnego wytłumaczenia takiego stanu rzeczy ale cóż… Klas społecznych jest 5 i losujemy to k10. Nie pamiętam dokładnie nazw ale zaczynamy od chłopa, poprzez mieszczan a kończąc na elicie władzy. Ponoć grupy preferują klasy niższe ja jednak zdecydowałem się na wyższą pozycję społeczną i jako, że rzuciłem 4 i 9 to wybrałem status książęcy. I według mnie to był lepszy wybór gdyż dało mi to bonus do parametrów intelektualnych a nie fizycznych co w moim odczuciu jest lepszym rozwiązaniem o czym później. Dodatkowo okazało się, że system preferuje rasy długowieczne, gdyż podczas losowania postaci można kosztem dodawania lat (zazwyczaj 5) nabywać dodatkową wiedzę, umiejętności itd. już na starcie.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia