Gry paragrafowe

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 18 października 2017, 13:24

Suriel napisał(a):

He he, chyba znam ten program. Bardzo użyteczny. A nie wskazuje paragrafów końcowych?
Właśnie nie jestem w stanie tego odgórnie określić. Kolorowanie musiałem dodać sam bo nie mogłem znaleźć tych paragrafów :D
Na stronie projektu visjs.org grafy są ładnie skierowane od - do . Oczekiwałem, że i w moim przypadku będzie tak samo. A tu kicha.
Podejrzewam, że da się dodać jakąś opcje formatowania i może poprawi się wygląd. Tu graf wyszedł płaski, a powinien lekko kulisty.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 18 października 2017, 13:48

Bo za dużo dzieje się w jedenej środkowej linii. Program jest dobry bo od razu widać też gdzie jest przesadne zagęszczanie fabuły (bądź wyborow). Tam IMHO jest problem z wątkiem i treścią a nie programem.
Przerzucenie wojownika autostrady to może byc masakra. Inaczej jest pisac swoje paragrafy a inaczej iść po czyichś śladach.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 18 października 2017, 14:27

Suriel napisał(a):

Bo za dużo dzieje się w jedenej środkowej linii. Program jest dobry bo od razu widać też gdzie jest przesadne zagęszczanie fabuły (bądź wyborow). Tam IMHO jest problem z wątkiem i treścią a nie programem.
No nie do końca się zgodzę. Drzewo wychodzi od 1 paragrafu i rozłazi się na boki. Poszukałem na stronie możliwych ustawień i wygenerowało mi zgoła inna mapę :) (w załączeniu)

Przerzucenie wojownika autostrady to może byc masakra. Inaczej jest pisac swoje paragrafy a inaczej iść po czyichś śladach.
Wersja wojownika, którą mam na komputerze w ramach mojego silnika szablonów jest już w pełni klikalna i bez kłopotu można dotrzeć do końca gry. Tu nie ma jakiegoś problemu. Jest za to niemal 100 paragrafów w których trzeba dokonać wyboru dynamicznego (np. walka) lub sprawdzenia cech (testy).

W Sladumie była za to jedna bardzo trudna do upilnowania rzecz - do części paragrafów można było wrócić z kilku miejsc co powodowało, że niektóre ścieżki musiały być blokowane lub odblokowywane w zależności od wykonanych wyborów w innym, niż się aktulanie znajdujesz, paragrafie. W Wojowniku tego nie ma - nie kroczysz po swoich śladach.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 18 października 2017, 14:52

Faktycznie zapomniałem ze par 0 wychodzi z boku. Wersja druga jest bardziej czytelna. To nie jest przypadkiem polski program? Była taka strona do robienia paragrafowek i tam był.

Wyłączyłem ze do ukończenia tej paragrafowki potrzeba minimum 16 paragrafow. Co znaczy ze na 100 istniejacych 84 to tresc poboczna?
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 18 października 2017, 15:42

Suriel napisał(a):

Faktycznie zapomniałem ze par 0 wychodzi z boku. Wersja druga jest bardziej czytelna. To nie jest przypadkiem polski program? Była taka strona do robienia paragrafowek i tam był.
Wykorzystany przeze mnie generator grafów pochodzi strony http://visjs.org/. To biblioteka javascriptowa udostępniona na licencji MIT. Nie jest to polska strona, możesz pobrać skrypt
i wygenerować jaki tam chcesz graf.
I ten skrypt prawdopodobnie został wykorzystany przez stronę, o której wspominasz.
Wyłączyłem ze do ukończenia tej paragrafowki potrzeba minimum 16 paragrafow. Co znaczy ze na 100 istniejacych 84 to tresc poboczna?
Hmm nie rozumiem o co Ci chodzi.

ALE podejrzewam że o statystykę:
Paragrafówka Sladum składa się dokładnie z 81 paragrafów - kilka numerów zgubiłem podczas implementacji - z tego też powodu ostatni numerowany paragraf ma numer 88 (paragraf ten zawiera opis zasad gry).
Z czego do najszybszego przejścia wystarczy coś koło 16 paragrafów, a reszta jest dodatkiem.
Samych paragrafów interaktywnych jest: z walką 8, z testami 14, z pułapkami 3 + kilka, w których samo otworzenie paragrafu zmienia stan wyjść w innych paragrafach.

Paragrafówka Wojownik Autostrady to ponad 400 paragrafów (bodaj 410 - nie mam pod ręką) z czego ok. 100 paragrafów to paragrafy interaktywne, gdzie dochodzi do akcji nie związanej ze czytaniem, ale z walką lub testami cech.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 18 października 2017, 15:53

To byly takie tam moje spostrzeżenia co do tego ile minimum par. Należałoby przerobić by dotrzeć do najkrótszym możliwym szlakiem do finału.
Wojownik jest spory. Tak czy siak chylę czoła za udany projekt. :/uklon
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 23 października 2017, 00:51

W sumie nie wiem po co się udzielam w wątku o nowej wersji kctów- przecież tam nie ma kogo przekonywać, bo każdy ma swoją rację .... :D

Wracając do rzeczy, które mają sens:

Od ostatniego wpisu udało mi się dopisać kilka rzeczy do nowego paragrafowego silnika:

- działa sprawdzenie czy posiadasz określony typ ekwipunku, aby uruchomić wybrane wyjścia z paragrafu
- jest już taka sama obsługa dla broni, przy czym sprawdzane jest jeszcze czy z danej broni możesz w ogóle wystrzelić (z powodu posiadania lub nie amunicji)
- są już testy umiejętności
- wydarzenia losowe: utrata wytrzymałości z powodu wydarzeń w paragrafie czy utrata / zdobycie amunicji
- podnoszenie i upuszczanie przedmiotów
- tworzenie postaci od zera

Brakuje jeszcze paru ważnych elementów np. walki (:)) , tracenie przedmiotów na skutek wydarzeń opisanych w paragrafach czy apteczki...


Na koniec muszę przyznać, że obsługa broni i posiadanej amunicji jest koszmarnie skomplikowana....

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 października 2017, 17:14

Super patent z tymi paragrafówkami. Zacząłem przygodę Sladuma, muszę dokończyć.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 24 października 2017, 13:42

W związku z tym co robię kierują do was prośbę o pomoc

Na początek małe wprowadzenie:
Jak każdy z nas wie, walka w paragrafówkach jest elementem mocno statycznym. W większości wypadków sprowadza się kilku testów i efektu - wygraj lub zgiń. Z rzadka pojawiają się opcje ucieczki lub używania umiejętności, a interakcja z użytkownikiem jest niewielka. Oczywiście w dużym stopniu zależy to od mechaniki gry, ale nie oszukujmy się - paragrafówka to nie pełnoprawna gra rpg czy gra w pełnej animacji grafice.

W tym co robię tę część zabawy oddaję w pełni we władzę silnika gry. Będzie rzucać, rozliczać obrażenia, samodzielnie przewijać tury i robić co tam będzie potrzebne (większość tych
elementów już działa). Ze strony użytkownika będzie możliwość rozpoczęcia/ zatrzymania / wznowienia starcia i ucieczki jeśli pozwalał na to opis paragrafu.
W takim układzie człowiek cokolwiek się nudzi :) więc trzeba to urozmaicić i zająć czymś czytającego

W jednej z androidowych pragrafówek podejrzałem fajny patent - walka także jest zautomatyzowana, ale efekt zadanych obrażeń wyświetlany jest na dwa sposoby.
Standardowy - poprzez zmniejszanie paska żywotności postaci biorących udział w starciu oraz ... opisowy. Tak jak MG robi to podczas standardowej sesji RPG.
I tak efekt ataku zamiast płaskiego -1ŻYW-WROG / - 3ŻYW-ATAKUJACY wyświetla dymek z opisem Cios zadany maczetą Cala Phoenixa boleśnie rozorał policzek przeciwnika. Wróg nie pozostał dłużny, pchnięcie bagnegem zostawiło długą ranę na ramieniu Cala..

I tu pojawia się moja propozycja - prośba.

Chciałbym poprosić was o dostarczenie - w ramach tego wątku forum, jako kolejne wpisy - takich jedno-dwuzdaniowych opisów efektów ciosów w walce wręcz. Potrzebuję tak z min. 40 znań, które będą wyświetlać się w czasie walki z przeciwnikami. Miło widziane też zdania opisujące zakończenie walki - gdy jeden z przeciwników pada martwy w piach pustyni (czy gdzie tam padnie).
Oczywiście wątpię, aby udało mi się w pełni zachować zgodność z językiem polskim przy tak przetwarzanych komunikatach (tu angielski ma spoooorą przewagę) ale i tak będzie lepiej niż zwykłe, nudne zmniejszanie paska życia walczących.

Co do szczegółów:
Klimat gry - postapo
Walka odbywa się głównie pomiędzy ludźmi.
Jest starcie z psem.
Rozrzut zadawanych obrażeń waha się od: 1 (zadrapanie) do 9(poważne obrażenia) oraz od razu śmierci od ciosu. Zdanie powinno mieć opis jaki zakres obrażeń obejmuje.
Używana broń to w przewadze broń tnąca. Nie widziałem (nie żebym jakoś strasznie szukał) czy w użyciu w grze jest inny rodzaj broni.
Ze zdania powinno się w łatwy sposób określić kto co zrobił. Zdanie typu 'Cios okazał się morderczy' jest trudne do obróbki i przypisania kto - co i za ile komu zrobił. Szybciej coś takiego:
/ cios_kończący_walkę lub cios_śmiertelny - Cios Cala okazał się morderczy. Bagnet przebił płuco Bandyty. Ten, rzężąc i plując krwią, osuną się na podłogę.
z takiego zdania powstanie wpis
[end_fight, fatal , 'Cios {{attack}} okazał się morderczy. {{usedWeapon}} przebił płuco {{deffender}}. Ten, rzężąc i plując krwią, osuną się na podłogę.'] który można łatwo wstawić w odpowiedni moment starcia.

Pomożecie?

Oczywiście każda z osób, która dostarczy zdania użyte w grze zostanie wymieniona w ostatecznej wersji gry.
Opcja premium jeśli dostarczysz kilka zdań, jakiś wróg może nosić waszą ksywę :) (ilość wrogów jest ograniczona :D )

A i przy okazji co wy na to aby pojawił się taki oto feature :D
Kostki 3d rzucalne na ekranie przeglądarki

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 25 października 2017, 20:43

1. zadrapanie - twój cios ledwie zadrapał wroga.
2. głębokie zadrapanie - zaczynasz drapać mocniej, ale tak nie wygrasz tej walki.
3. płytkie skaleczenie - nieco lepiej, lekko go skaleczyłeś
4. draśnięcie - zaczynasz walczyć jak należy, drasnąłeś go.
5. lekka rana - zadałeś mu lekką ranę
6. średnia rana - zadałeś wrogowi średnią ranę, nieźle oberwał
7 ciężka rana - to musiało boleć ciężka rana
8 krytyczna rana - zadajesz krytyczne obrażenia wróg ledwie stoi na nogach
9 śmiertelna rana - zadajesz decydujący cios przeciwnik umiera.
Ostatnio zmieniony 26 października 2017, 18:11 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 26 października 2017, 13:47

1. zadrapanie - sięgnąłeś celu, ale ledwo kropla krwi uszła z rany przeciwnika. Tylko rozśmieszyłeś wroga niezdarnym trafieniem.
2. głębokie zadrapanie - twoje trafienie nie czyni prawie żadnej szkody wrogowi.
3. płytkie skaleczenie - Twoja broń ześlizgnęła się po ciele przeciwnika, powodując płytkie skaleczenie, ale wróg nawet nie skrzywił się.
4. draśnięcie - zadajesz powierzchowne cięcie, które powoduje mały grymas bólu, który przemienia się w ryk wściekłości wroga!
5. lekka rana - broń wchodzi w ciało wroga, wyrządzając lekką ranę. Teraz zaczyna się już denerwować nie na żarty!
6. średnia rana - krew bryznęła z rany po twoim ataku. Przeciwnik ryknął z bólu. Tak trzymaj!
7 ciężka rana - przeciwnik krzycząc z bólu cofnął się o krok z trudem utrzymując równowagę i odruchowo zakrył obficie krwawiącą ranę. Wykończ go, nim się otrząśnie!
8 krytyczna rana - wróg aż przyklęknął porażony twoim silnym ciosem, ledwo wydając z siebie jakikolwiek odgłos. Plama krwi staje się coraz większa, a wróg trzyma się życia tylko resztką siły woli. Kończ z nim!
9 śmiertelna rana - Przeciwnik złapał się za ranę, przez chwilę poptrzył na ciebie gasnącym wzrokiem, po czym zwalił się martwy na ziemię.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 27 października 2017, 09:34

Dzięki za propozycję - jeśli macie więcej, to piszcie dalej. Wszystko się przyda.

Widzę też , że niejasno napisałem ad. obrażenia za 9 punktów. Traktujemy je jako zwykłe trafienie nie prowadzące do śmierci. Jak ktoś ma 20 życia to strata 9 pkt da mu nadal 11 luźnych punktów, które może stracić w kolejnych rundach walki :)
Trafienie śmiertelne są oddzielnie opisane i oddzielnie dostępne w tabeli walki wręcz.

Co do postępów.
W ciągu ostatnich dni poprawiłem mechanizm walki, który działa niemal bez błędów, obsługę typu widocznego paragrafu i dodałem kilka drobnych rzeczy.
W tej chwili ok. 30 paragrafów jest oprogramowanych, interaktywnych i nie wymaga mechanicznych poprawek. To niestety :) czubek góry lodowej. Paragrafów do przejrzenia jest w sumie 350 z czego liczę, że jakieś 200 zawiera COŚ wymagającego uwagi.

I pojawiły się schody, a są nimi małe wydarzenia wynikające z treści paragrafu (nazwałem je eventami), które potrafią mocno wpłynąć np. na cechy postaci czy wyjścia z paragrafu i najczęściej przestawiają istniejącą mechanikę do góry nogami - ich implementacja jest mocno upierdliwa i skutecznie opóźnia postępy. Dobrym przykładem jest walka z wężem, która musi się skończyć w pierwszej rundzie inaczej zostajesz zatruty tak, że umrzesz. Lub kilka opcji jednocześnie utraty życia w zależności od tego jakiego przedmiotu się nie posiada ...

Z ciekawych rzeczy - pojawi się opcja zapamiętania postaci tak, żeby można było wrócić do gry w wolnej chwili! Przy tak dużej paragrafówce przejście jej za jednym razem może być niemożliwe. Po prostu całkowicie zapomniałem (kolega mi przypomniał - dzięki Adam) że istniej coś takiego jak ciasteczko w przeglądarce i postać oraz nasze postępy można zachować w taki oto sposób. To da możliwość odpalenia ew. kolejnych części gry (jeśli będzie kto miał je zrobić) z postacią, która zdobyła doświadczenie.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 27 października 2017, 11:00

Jeżeli chodzi o efekty zakończenia walk i tego jak przeciwnik pada na ziemię, skoprzystaj z Tabeli Specjalnych Efektów Hollywoodzkich z podręcznika CP2020 str 110:

1. Krzyczy, macha rękami, pada.
2. Przewraca się jak szmaciana lalka.
3. Obraca się w miejscu, pada.
4. Łapie się za ranę, zatacza się, pada.
5. Gapi się głupkowato na ranę, potem pada.
6. Osuwa się na ziemię jęcząc
:D

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 27 października 2017, 13:06

Nie mam podręcznika CP2020 :P
Generalnie do takiej rzeczy nadawałby się też tabela krytyków z MERPA :-).
Rozważę tę propozycje, a tymczasem dopiszcie jeszcze jakieś zdania :P


A w załączeniu zrzucik z aktualnej wersji paragrafówki. Interaktywny paragraf, średnio skomplikowany (3 wydarzenia środku). Jeszcze bez szablonu graficznego.

Na górze po lewej stan postaci, który zostanie poszerzony o używaną broń do walki wręcz, dystansową , status apteczki, wody i posiłków. Po kliknięciu ładuje ekwipunek.

Po lewej link do mapki z zaznaczonym aktualnym połżeniem .

A wydarzenia w rozdziale to:
utrata wytrzymałości
utrata opatrunku
możliwa utrata wytrzymałości jeśli nie posiada się wody

a na drugim zrzucie efekt braku wody w manierce
Ostatnio zmieniony 28 października 2017, 02:40 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 28 października 2017, 09:55

Czemu w tekscie jest zdanie '"pamietaj by wymazać z karty..." . Czy nie powinien robić tego automat?
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

ODPOWIEDZ