W związku z tym co robię kierują do was prośbę o pomoc
Na początek małe wprowadzenie:
Jak każdy z nas wie, walka w paragrafówkach jest elementem mocno statycznym. W większości wypadków sprowadza się kilku testów i efektu - wygraj lub zgiń. Z rzadka pojawiają się opcje ucieczki lub używania umiejętności, a interakcja z użytkownikiem jest niewielka. Oczywiście w dużym stopniu zależy to od mechaniki gry, ale nie oszukujmy się - paragrafówka to nie pełnoprawna gra rpg czy gra w pełnej animacji grafice.
W tym co robię tę część zabawy oddaję w pełni we władzę silnika gry. Będzie rzucać, rozliczać obrażenia, samodzielnie przewijać tury i robić co tam będzie potrzebne (większość tych
elementów już działa). Ze strony użytkownika będzie możliwość rozpoczęcia/ zatrzymania / wznowienia starcia i ucieczki jeśli pozwalał na to opis paragrafu.
W takim układzie człowiek cokolwiek się nudzi
więc trzeba to urozmaicić i zająć czymś czytającego
W jednej z androidowych pragrafówek podejrzałem fajny patent - walka także jest zautomatyzowana, ale efekt zadanych obrażeń wyświetlany jest na dwa sposoby.
Standardowy - poprzez zmniejszanie paska żywotności postaci biorących udział w starciu oraz ... opisowy. Tak jak MG robi to podczas standardowej sesji RPG.
I tak efekt ataku zamiast płaskiego
-1ŻYW-WROG / - 3ŻYW-ATAKUJACY wyświetla dymek z opisem
Cios zadany maczetą Cala Phoenixa boleśnie rozorał policzek przeciwnika. Wróg nie pozostał dłużny, pchnięcie bagnegem zostawiło długą ranę na ramieniu Cala..
I tu pojawia się moja propozycja - prośba.
Chciałbym poprosić was o dostarczenie - w ramach tego wątku forum, jako kolejne wpisy - takich jedno-dwuzdaniowych opisów efektów ciosów w walce wręcz. Potrzebuję tak z min. 40 znań, które będą wyświetlać się w czasie walki z przeciwnikami. Miło widziane też zdania opisujące zakończenie walki - gdy jeden z przeciwników pada martwy w piach pustyni (czy gdzie tam padnie).
Oczywiście wątpię, aby udało mi się w pełni zachować zgodność z językiem polskim przy tak przetwarzanych komunikatach (tu angielski ma spoooorą przewagę) ale i tak będzie lepiej niż zwykłe, nudne zmniejszanie paska życia walczących.
Co do szczegółów:
Klimat gry - postapo
Walka odbywa się głównie pomiędzy ludźmi.
Jest starcie z psem.
Rozrzut zadawanych obrażeń waha się od: 1 (zadrapanie) do 9(poważne obrażenia) oraz od razu śmierci od ciosu. Zdanie powinno mieć opis jaki zakres obrażeń obejmuje.
Używana broń to w przewadze broń tnąca. Nie widziałem (nie żebym jakoś strasznie szukał) czy w użyciu w grze jest inny rodzaj broni.
Ze zdania powinno się w łatwy sposób określić kto co zrobił. Zdanie typu 'Cios okazał się morderczy' jest trudne do obróbki i przypisania kto - co i za ile komu zrobił. Szybciej coś takiego:
/ cios_kończący_walkę lub cios_śmiertelny -
Cios Cala okazał się morderczy. Bagnet przebił płuco Bandyty. Ten, rzężąc i plując krwią, osuną się na podłogę.
z takiego zdania powstanie wpis
[end_fight, fatal , 'Cios {{attack}} okazał się morderczy. {{usedWeapon}} przebił płuco {{deffender}}. Ten, rzężąc i plując krwią, osuną się na podłogę.'] który można łatwo wstawić w odpowiedni moment starcia.
Pomożecie?
Oczywiście każda z osób, która dostarczy zdania użyte w grze zostanie wymieniona w ostatecznej wersji gry.
Opcja premium jeśli dostarczysz kilka zdań, jakiś wróg może nosić waszą ksywę
(ilość wrogów jest ograniczona
)
A i przy okazji co wy na to aby pojawił się taki oto feature
Kostki 3d rzucalne na ekranie przeglądarki