Miejsce testów zmodyfikowanej mechaniki
Zapewniam Cię, że tak nie jestVenar to często się trafiacie i rzut na trafienie to raczej formalność.
Nie przypominam sobie aby można było w tym systemie dwa razy testować TR bo atakowany raz się broni mieczem a jak mu się to nie uda to tarczą... To nie WFRP gdzie po testowaniu trafienia obrońca ma szansę jeszcze na parowanie lub unikIMHO ktoś kto ma duże pojęcia le o walce będzie starał się zabijać cios bronią, planując ew. Blok tarczą jeśli nie da rady.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia
-
- Reactions:
- Posty: 3733
- Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 150 times
A w realu?
Jestem ciekaw. Mialem nadzieję porozmawiać porównać różne rodzaje modyfikacji mechy. Ale nie znam Waszych więc. ... Mogę w sumie jeszcze poświęcic jeszcze czas i przeliczyć walki na 4ed. Zobaczymy jak to hula na nowe..
Jestem ciekaw. Mialem nadzieję porozmawiać porównać różne rodzaje modyfikacji mechy. Ale nie znam Waszych więc. ... Mogę w sumie jeszcze poświęcic jeszcze czas i przeliczyć walki na 4ed. Zobaczymy jak to hula na nowe..
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein
To jakiś żart?Nanatar napisał(a):
Pancerze powstały żeby bronić wojownika, a nie żeby się bardziej męczył i żeby było mu niewygodnie. Tak więc, obrona, lub też wyparowania pancerza powinny zapewniać lepszą ochronę, niż sama zreczność, czy umiejętności szermiercze. [/fpnotice]
Pancerze powstały, żeby bronić wojownika PRZED OBRAŻENIAMI a nie przed trafieniem.
Załóż na siebie 30 kilo blachy i spróbuj "unikać" (dla przykładu) kamienie rzucane przez jakiegoś gościa. Zapewniam Cię, że lepiej Ci będzie unikać (czyli wyższa obrona...daleka) kamieni bez blach. Dlaczego? Bo będziesz bardziej "giętki" (ZR), szybciej się uchylisz (SZ).
To samo z atakami z bliska. Spróbuj podnieść szybko rękę do góry mając ją obciążoną 10KG złomu...
PS: odnośnie samego testowania. Widzę że "narzekacie" na wysoki (60-80%) procent szansy na trafienie... Ale to przecież logiczne. Wojownik bronił się głównie zastawami (bronią, tarczą), odbiciami czy innym wykorzystaniem tarczy i broni... a nie cudownym unikaniem ataków przeciwnika. Wątpię, żeby jakiś rycerz starał się przyjmować ciosy na zbroję z życzeniem, że "zrykoszetują". Obrona bazowa (czyli obrona bez umiejętności) ZAWSZE była niska. To parowanie/odbicie/zastawienie/tarczownik dawały szansę na przeżycie a nie jakieś cudne obroty z piruetami podczas uników.
Także "wysoka" szansa na trafienie jest jak najbardziej OK. Przeciwwagą do tego są wyparowania zbroi czy umiejętności dodatkowe.
A żeby nie dodawać kolejnych "ułatwień" do "uproszczonej" mechaniki, wystarczy wprowadzić modyfikatory obrony... coś w stylu:
- masz umiejętność parowanie - + 1 (na stare +10) OB
- masz tarczownika - +2 (+20) obrony.
itp.
Nie idźmy w pomysły, które pewnie są fantastyką nawet w fantastyce - obrona ze zbroi dająca więcej OB niż ze zręczności... PARANOJA
EDIT: testowanie obrony do nowych KC na podstawie starych zasad to jakiś żart? Przecież to bez sensu. Chociażby przez to, że inaczej są obliczane ograniczenia ze zbroi i inne są współczynniki OB.
-
- Reactions:
- Posty: 3733
- Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 150 times
A wiesz Venar że chętnie skorzystam. B) Czuję się zaproszony i przypomnę się w drugiej polowie listopada.
VoyTass dyskusja nie toczy się pomiędzy milosnikami wysokiej obrony i przeciwnikami, tylko wokół tego jak ją pomniejszyć by nie generować glupot gdzie indziej w systemie.
Pisząc o 4ed mam na myśli stworzenie na nowe i od zera obu testerów i przeliczenie wdg. Rozeoju i współczynników na nowe zasady. A nie o ścięcie statusów do 1/10.
VoyTass dyskusja nie toczy się pomiędzy milosnikami wysokiej obrony i przeciwnikami, tylko wokół tego jak ją pomniejszyć by nie generować glupot gdzie indziej w systemie.
Pisząc o 4ed mam na myśli stworzenie na nowe i od zera obu testerów i przeliczenie wdg. Rozeoju i współczynników na nowe zasady. A nie o ścięcie statusów do 1/10.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein
Czuj się.
Co do 4 ed - to bym się wstrzymał zważywszy, że nie mamy pełnych danych jak wygląda system i mechanika. Wszyscy opieramy się na tm co dotychczas udało nam się uzyskać od ASa a nie ma tego zbyt wiele
Co do 4 ed - to bym się wstrzymał zważywszy, że nie mamy pełnych danych jak wygląda system i mechanika. Wszyscy opieramy się na tm co dotychczas udało nam się uzyskać od ASa a nie ma tego zbyt wiele
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia
No to testuj. Ale nie na stare zasady tylko na nowe. Inaczej nie ma to sensu.Suriel napisał(a):
Mam wystarczajqco duzo danych, by potestowac bez umiejek tak jak w pierwszym teście.
Możesz spokojnie uznać, że testy mechaniki walki na "nowe" zasady masz przetestowane. A jak zapomniałeś, to zadzwoń do Lewusa... on Ci przypomni jaki koks był jego knight w płycie
Chcesz robić testy?
Zrób takie:
1. usuń obronę ze zbroi a resztę pozostaw tak jak jest
2. zostaw obronę ze zbroi ale zmień ograniczenia na takie z 1 edycji (1/2, 1/3, 1/4 etc)
3. usuń obronę ze zbroi oraz ustaw ograniczenia 1ED ale dodaj umiejętności - coś w stylu tego, co napisałem w poprzednim poście (zastawa +1, tarczownik +2 itp... z modyfikatorami za specjalizacje można "powalczyć" później)
I wtedy dopiero przekonasz się, jak wypada obrona vs trafienie.
Pomniejsz zgodnie z powyższymi propozycjami i zobacz jak to będzie żarło.Suriel napisał(a):
VoyTass dyskusja nie toczy się pomiędzy milosnikami wysokiej obrony i przeciwnikami, tylko wokół tego jak ją pomniejszyć by nie generować glupot gdzie indziej w systemie.
Ja osobiście uważam, że nawet po zmniejszeniu obrony dla pancernych przez zmianę ograniczeń ze zbroi, ci pancerni i tak będą koksami ze względu na sam fakt gigantycznych wyparowań.
Ostatnio zmieniony 26 października 2017, 20:12 przez VoyTasS, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 3733
- Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 150 times
Zatem... 4ed in action, najpierw zasady normalne potem z korektą VoyTassa
Roman ma 0% szans na trafienie czyli (właściwie -50%) czyli 10%, przeważnie się nie przebija ma znikome szanse by złozyć Zbyszka
Po modyfikacjach Voytassa niewiele się nie zmienia ma 10% na trafienie ale nie ma juz -50% etc.
Zbysio ma 30% na trafienie, uderza raz w rudzie, zatem trafia co trzecią potrzebuje 3 udanych trafień ( 9 rund) by złożyc Romka
---------------------------------------
Roman ma 30% szans na trafienie , przeważnie ledwo się przebija (1) ma znikome szanse by złożyć Zbyszka przy takiej średniej ale może zadać ich znacznie wiecej (max 13), ma dwie aktywacje w rundzie po jednym ataku z tytułu wysokiej szybkości
Po modyfikacjach Voytassa szansa wzrasta do 90% ale nadal słabo się przebija
Zbysio ma 100% na trafienie, uderza dwa raz w rudzie, zatem potrzebuje 2 udanych trafień ( 2 rund) by złożyc Romka
---------------------------------------
Roman ma 10% szans na trafienie , przeważnie ledwo się przebija (3) ma znikowme szanse by złozyć Zbyszka przy takiej śrendiej ale może zadać ich zncznie wiecej (max 13), ma dwie aktywacje w rundzie po dwa ataki z tytułu wysokiej szybkosci
Po modyfikacjach Voytassa szansa teafienia wzrasta do 80% nadal się przebija słabo
Zbysio ma 80% na trafienie, uderza cztery raz w rudzie, potrzebuje 5 udanych trafień ( półtorej rundy) by złożyc Romka
-------------------------
UWAGI: nie uwzględniono specjalizacji w profesjach, które mogą (lecz nie muszą) zmodyfikować ostateczne trafienie lub obronę .
Nie uwzgledniono użycia wiedzy na temat rasy, co dawałoby obu panom 10-20% szanse większa na trafienie i 1-2 do obrażeń.
Nie uwzględniono magicznych bonusów obu walczących mimo iż dostają je na starcie.
Nie uwzględniono bonusów z zawodów i historii postaci.
Spoiler!
VSSpoiler!
FIght!Roman ma 0% szans na trafienie czyli (właściwie -50%) czyli 10%, przeważnie się nie przebija ma znikome szanse by złozyć Zbyszka
Po modyfikacjach Voytassa niewiele się nie zmienia ma 10% na trafienie ale nie ma juz -50% etc.
Zbysio ma 30% na trafienie, uderza raz w rudzie, zatem trafia co trzecią potrzebuje 3 udanych trafień ( 9 rund) by złożyc Romka
---------------------------------------
Spoiler!
VSSpoiler!
FIght!Roman ma 30% szans na trafienie , przeważnie ledwo się przebija (1) ma znikome szanse by złożyć Zbyszka przy takiej średniej ale może zadać ich znacznie wiecej (max 13), ma dwie aktywacje w rundzie po jednym ataku z tytułu wysokiej szybkości
Po modyfikacjach Voytassa szansa wzrasta do 90% ale nadal słabo się przebija
Zbysio ma 100% na trafienie, uderza dwa raz w rudzie, zatem potrzebuje 2 udanych trafień ( 2 rund) by złożyc Romka
---------------------------------------
Spoiler!
VSSpoiler!
FIght!Roman ma 10% szans na trafienie , przeważnie ledwo się przebija (3) ma znikowme szanse by złozyć Zbyszka przy takiej śrendiej ale może zadać ich zncznie wiecej (max 13), ma dwie aktywacje w rundzie po dwa ataki z tytułu wysokiej szybkosci
Po modyfikacjach Voytassa szansa teafienia wzrasta do 80% nadal się przebija słabo
Zbysio ma 80% na trafienie, uderza cztery raz w rudzie, potrzebuje 5 udanych trafień ( półtorej rundy) by złożyc Romka
-------------------------
UWAGI: nie uwzględniono specjalizacji w profesjach, które mogą (lecz nie muszą) zmodyfikować ostateczne trafienie lub obronę .
Nie uwzgledniono użycia wiedzy na temat rasy, co dawałoby obu panom 10-20% szanse większa na trafienie i 1-2 do obrażeń.
Nie uwzględniono magicznych bonusów obu walczących mimo iż dostają je na starcie.
Nie uwzględniono bonusów z zawodów i historii postaci.
Ostatnio zmieniony 27 października 2017, 09:04 przez Suriel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein
Czyli krótko mówiąc, miałem rację.Suriel napisał(a):
...ciach...
Pomimo zmniejszenia OB ze zbroi (przez likwidację OB zbroi i zmianę ograniczeń), barb nadal ma problem z położeniem rycerza spać. Dobrą robotę robią tu wyparowania płyt, co pokazuje, że takie rodzaje pancerzy są przegięte jeśli dodamy do tego obronę lub zmienimy sposób rozliczania ograniczeń. ZWŁASZCZA, że do testów został użyty espadon vs płyta... Czyli lżejsza broń praktycznie nie ma szans.
PS: czemu Zbigniew na 1 poz ma 15 DEF a na 8 tylko 14?
-
- Reactions:
- Posty: 3733
- Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 150 times
Bom się w rachunkach jebn... poprawie z wieczora. Powinno byc 14. A od 8 poziomu barb powinien miec 1 defa więcej. Od 15 obaj po jednym do defa więcej i plus 2 do obrazę. Przelicze raz jeszcze bo ilość błędów świadczy nie tylko o zmęczeniu ale i o "uproszczeniach w mechanice" .
Jaj zauważyliście od 8 poz nie podnosi się już biegłość. Jak jest szlifiwana tylko jedna to kolo 6 poz uzyskuje maximum i już nie rośnie. Nigdy.
Połączony z 27.10.2017 09:08:40:
Ra hunki poprawione. Nue wiem jak jest ze szkoleniami. Bylo se dodawaly do hieglis7 co znaczy ze kolo 6poz nie mialy znacznia bo i tak osiągnala ona max wartosc. Natomiast jesli dobrze czytam ostatnie zmiany to teraz dodawlyby plus 1, 2 lub 3 do trafienia. Należałoby mieć to w tyle głowy na wypadek gdyby tak było.
Połączony z 27.10.2017 09:16:06:
Dwa miesiące temu napisałem autorom jak to policzyć by zmniejszyć ten piekielny dystans. Nie chce mi się go ponawiac choć może się pokuszę i go wkleję. Autor mual swoj pomysl i to co powyzej to wynik wprowadzenia wersji autora. Do tego momentu trafienie bowiem było niższe jeszcze o 2-3 punkty. Ciekawy jestem co o tym myślicie, w sensie o 4ed mechanice patrzac na przyklad.
Jest duża losowosc w obrażeniach, więc 10% to trafienia perfekcyjne które w wprzypadku walki powyzej kończą pojedynek (przy uderzeniu espadonem).
Jaj zauważyliście od 8 poz nie podnosi się już biegłość. Jak jest szlifiwana tylko jedna to kolo 6 poz uzyskuje maximum i już nie rośnie. Nigdy.
Połączony z 27.10.2017 09:08:40:
Ra hunki poprawione. Nue wiem jak jest ze szkoleniami. Bylo se dodawaly do hieglis7 co znaczy ze kolo 6poz nie mialy znacznia bo i tak osiągnala ona max wartosc. Natomiast jesli dobrze czytam ostatnie zmiany to teraz dodawlyby plus 1, 2 lub 3 do trafienia. Należałoby mieć to w tyle głowy na wypadek gdyby tak było.
Połączony z 27.10.2017 09:16:06:
Dwa miesiące temu napisałem autorom jak to policzyć by zmniejszyć ten piekielny dystans. Nie chce mi się go ponawiac choć może się pokuszę i go wkleję. Autor mual swoj pomysl i to co powyzej to wynik wprowadzenia wersji autora. Do tego momentu trafienie bowiem było niższe jeszcze o 2-3 punkty. Ciekawy jestem co o tym myślicie, w sensie o 4ed mechanice patrzac na przyklad.
Jest duża losowosc w obrażeniach, więc 10% to trafienia perfekcyjne które w wprzypadku walki powyzej kończą pojedynek (przy uderzeniu espadonem).
Ostatnio zmieniony 27 października 2017, 10:41 przez Suriel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein
-
- Reactions:
- Posty: 3733
- Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 150 times
Cos jakby sie zmienilo? Skladowe obrony: zręczność, zbroja, tarcza, broń, atrybuty pozostałe (zaokrąglone w dół), no no skora6nie występuje.
Trafienie: bieglosc, sila, zręcznośc.. o cholera masz rację zapomniałem chyba coś doliczyc.
Trafienie: bieglosc, sila, zręcznośc.. o cholera masz rację zapomniałem chyba coś doliczyc.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein