Historia Orchii.
-
- Reactions:
- Posty: 1137
- Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Jaka jest historia Orchii??? Pomijamy tę z podręcznika, tak?? Czyli Czas Czerni, Balamor, walka z Reptillionem Wielkim i Morglith generał odpadają. Co nam w takim razie zostaje?? Przed okresem Kartańskim, mamy same białe plamy. Zdarzają się nawet pewne sprzeczności. Bo znalazłem fragment że UrukHai rządzili orkami przed narodzeniem Kartana, a zawsze mi się wydawało że to on ich stworzył jako uprzywilejowaną kastę.
Co zrobić z taką historią?? Mamy ją napisać od nowa?? Jak sobie z tym radzicie?
Co zrobić z taką historią?? Mamy ją napisać od nowa?? Jak sobie z tym radzicie?
-
- Reactions:
- Posty: 766
- Rejestracja: 13 lipca 2009, 15:05
- Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Oggy
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 10 times
To bardzo proste. Piszę scenariusz na Puchar Ostr. w którym opisuję fargment historii Ochrii. Dostaję od AS ocenę w której informuje, że ingerowałem w historię KC i tym sposobem wiem jak wydarzenia się nie potoczyły. Wszystko co musimy teraz zrobić to na drugą edycję napisać z pięćdziesiąt scenariuszy z różnymi wycinkami historii i liczyć że któreś z nas trafi.
astrolog/alchemik 10/10 POZ
-
- Reactions:
- Posty: 1697
- Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 12 times
historia która jest spisana w mimach/dyskietkach - to co udało mi się wyciągnąć - na tym trzeba się oprzeć a resztę dopisać samemu
Miliardy lat temu, gdy świata jeszcze nie było takiego, jakiego dziś znamy, powstały we wszechświecie wszechpotężne moce o niepojętnym dla zwykłych umysłów skomplikowaniu swej istoty. Jedyną cechą, którą śmiertelnicy byli w nich w stanie rozróżnić to podporządkowanie ich działalności niepojętnym ideom. Wielu mędrców dyskutuje po dziś dzień na temat rodzajów tych mocy, jednak wszyscy są zgodni co do istnienia takich z nich jak: chaos, porządek, równowaga, czas, świętość, dobro, zło, nekromancja, żywioły, nicość i witalność.
Kryształy te powstały u zarania dziejów stworzenia Pierwszego Planu Materialnego przez działające po raz pierwszy i jak na razie ostatni zgodnie, największe Siły Dobra, Zła i Neutralności, Potęgi Światłości, Ciemności, Żywiołów i Chaosu.
Każdy Kryształ składał się z ogromnej, przezroczystej, kryształowej kuli, wewnątrz której znajdują się trzy Kule Mocy Zielona dająca życie, Czerwona sprowadzająca śmierć i Czarna przynosząca zapomnienie
Najpospolitszą humanoidalną rasę Orchii stanowią orki, wraz ze swymi mieszańcami (półorki), pobratymcami (gobliny,
hobgobliny) i kanibalistycznymi wynaturzeniami (orkony, gobory, hobgory). Już od niepamiętnych czasów rządziła nimi,
ustanawiając wszędzie własne prawo i cywilizację arystokratyczna podrasa Uruk-hai. Ich dziesięć jak dotąd nie wygasłych dynastii rosło w taką siłę i moc, aż jeden z nich o imieniu Kartan został najmłodszym i jednym z najpotężniejszych Bogów Orchii, przyjmując imię KATAN. Odtąd wszyscy władcy wspomnianych dynastii (z których każda rządzi innym Archipelagiem) uważają się za jego potomków i zarazem wcielenia, przyjmując to imię.
(Ostrogar) Prawie kilkanaście tysięcy lat temu było to jedne z najbogatszych miast reptilliońskich, którego daty założenia nikną w pradziejach wieków. W trakcie wielkich wojen rasowych z Kartanem miasto te zostało doszczętnie zniszczone, a ludność wyrżnięta.
Początkowo nic nie sugerowało wydarzeń, które przyczyniły się do do powstania hegemonii uruków. Na orchii panowały reptillioni, a orki i uruki mieszkały w jaskiniach lub mrocznych puszczach.
Nie zawsze orki panowały na Orchii. Kiedyś ich rolę pełniło potężne społeczeństwo reptillionów. Dzieje upadku świetności tej rasy sięgają czasów Wielkiego Kartana, wodza i zjednoczyciela wszystkich orków, który za swych rządów stoczył jedną z najkrwawszych wojen właśnie z reptillionami. Po wielkich bitwach szala zwycięstwa stanowczo przechyliła się na stronę reptillionów. By odmienić losy przeznaczenia Kartan zawarł pokój ze wszystkimi reptillionami, wierzącymi w ich naczelnego boga (Reptilliona Wielkiego) i jako symbol ugody ofiarował im wszystkie podziemne włości, które do tej pory zamieszkiwały orki i ich pobratymcy oraz zawarł z nimi wieczysty pokój. Gdy słudzy Reptilliona Wielkiego objęli już na dobre swe nowe dziedzictwo, pomagając wcześniej usunąć ich dawnych mieszkańców, Kartan najechał wraz z wypędzonymi pozostałych reptillionów, odnosząc wielkie i wyjątkowo krwawe zwycięstwo. Odtąd rasa ta na zawsze związała się z dawnymi siedzibami (jaskiniami) orków, a zwycięski wódz hordy bezdomnych i nie mających co zrobić ze sobą orków osiedlił ich i ucywilizował, przez co stworzył prężną cywilizację istniejącą do dziś.
W pierwszym dniu transu kartana wydarzyły się jednak 3 przedziwne rzeczy. Po pierwsze wśród antarów zaczęła panować nieuleczalna, śmiertelna zaraza. Wojska reptillionie tym samym straciły swą "jazdę". Po drugie w śród uruków narodziło się dziecko o nadprzyrodzonych cechach. Dano mu przydomek Kartan. W miarę jego wzrostu okazywało się, że posiada ono więcej zdolności nadnaturalnych niż było w jego rodzinie przez ponad tysiąc lat. Po trzecie elfi astrologowie przepowiedzieli niesamowitą koniunkcję dla orków i upadek reptillionów.
... Po kilku latach wprowadził to w czyn, ogłosił się świętym przywódcą wszystkich orków i przyjął imię Katan. Wybuchła wojna. Miała ona bardzo ciekawy przebieg. W niej bowiem bywały okresy, gdy gdy reptillioni i orki walczyły ze sobą, jak i okresy, gdy ze sobą współpracowały. Dziwne w niej było też to, że mimo iż orki posiadały kilkakrotną liczebną przewagę nie wygrały żadnej wielkiej bitwy. Najdziwniejsze też było to, że mimo dotkliwych porażek w bitwach rasa ta zwyciężyła. Święta (dla orków) wojna trwała ponad 55 lat. W jej trakcie doszło do wielkich zmian. Orki i uruki musiały przyzwyczaić się do dziennego światła i miejskich budowli. Reptillioni po utracie swych posiadłości zaczęły urządzać się u wylotu dawnych orkowych siedzib. W tym też czasie doszło do podziału wśród uruków. Na początku od nich oddzieliła się wroga wszystkim grupa orków książęcych (uruk-tan).Kilkadziesiąt lat później od uruków odłączyły się uruk-tar i uruk-jar. Klany te głoszą swoiste poglądy i z racji swych możliwości budzą uznanie innych orków. Przy Katanie pozostały wszystkie typowe orki i większość uruków. Ci ostatni wierni swemu bogowi otrzymali nazwę uruk-hai.
Kilka wieków pokoju, jaki nastał po Świętej Wojnie pozwoliło urukom opanować Archipelagi. Elitarne armie pod wodzą samego Katana zdobywały każdą większą wyspę. Nic nie mogło oprzeć się zalewowi orkowych wojowników. Nie wszyscy jednak nawet chcieli walczyć. Katan zadowalał się prawnym podporządkowaniem tubylców i poza najbardziej ekstremalnymi sytuacjami nigdy nie eksterminował przeciwników. Ba, pozostawiał im nawet ich posiadłości i przywileje. Na każdym zdobytym archipelagu władzę przejmował jeden z rodzonych braci Katana. Jedynie gdy ich zabrakło na ostatnim z nich (Pajęczym) osadził on swą jedyną siostrę (Grarhę). Archipelag Centralny zostawił dla siebie.
Na zakończenie warto by przytoczyć pewną legendę. Mówi ona, że gdy po prawie tysiącu lat życia i panowania Katan zostawał bogiem, uczynił on coś wyjątkowego dla swojej rasy. Po wielu latach okazało się, że część jego mocy aktywnie wsparła uruki. Od tej pory każdy członek tej rasy rodzi się ze zdolnością zwaną potocznie słabą regeneracją. Koniec legendy mówią jednak że prawdopodobnie z tego powodu nie wolno mu już zstąpić na Orchię.
Nadszedł dzień sądu. W kierunku wyspy Togor Can z Ostrogaru, Archagasty i Tabadanu wyruszyły armie mścicieli. Jak jeden mąż w ramie w ramię przeciwko obłąkanej rasie uruk-tan udały się niezliczone zastępy orków, reptillionów i ludzi. Doszło do jednej z największych w historii rzezi. Na jednego zabitego uruk-tan ginęło kilkudziesięciu wojowników sprzymierzonych ras. Mimo że twierdze książęcych orków (inne rasy w stosunku do nich starały się używać zwrotu czerwone orki), nie należały do budowli w stylu reptillionów czy uruk-hai, po kilku latach wojny zaczęło brakować mężczyzn. Zarazy wywoływane magicznie, śmiertelne klątwy i wypady na tyły wroga o mało nie doprowadziły do rozpadu imperium Katanów. Na szczęście od czego są sprzymierzeńcy i przemiany półboskie. Wyspą Togor Can wstrząsnęły trzęsienia ziemi, a na miasta spłynęły przemiany typu gniew boży. Niedoszłe imperium mrocznych orków legło w gruzach.
7 980 - 8 140 Katan Goz Gurgur
8 141 - 8 210 Katan Indira Muz
8 210 - 8 350 Katan Ming Szczodry
8 350 - 8 555 Katan Ming Mądry
8 450 - 8 491 Katan Ming Biały
8 492 - 8 530 Katan Ming Hauan
8 555 - 8 594 Katan Osguran Ming
8 595 - 8 710 Katan Amurdan Ślepy
8 710 - 8 750 Katan Tredur Czarny
8 750 - 8 780 Katan Amurdan Ślepy (cd)
8 780 - 8 901 Katan Gerkaba Wielki
8 902 - 8 911 Katan Gerkaba Młody
8 912 - 8 990 Katan Gerkaba Jednoręki
8 990 - 8 999 Katan Gerkaba Garaman
9 000 - 9 121 Katan Baskaba Wielki
9 121 - 9 201 Katan Baskaba Drugi
9 201 - 9 230 Katan By-rygyn Mały
9 231 - 9 315 Katan By-rygyn Piąty
9 315 - 9 445 Katan Orio-gar Han
9 445 - ? Katan By-Rygyn Szósty
[cd według przepowiedni Astrologów: (wiedza dla MG)]
9 445 - 9 555 Katan By-Rygyn Szósty
9 555 - 9 593 panować będzie Katan Imgrum Czarny
9 595 - 9 738 jego syn Horing Mądry
9 740 - ? (aż do początków nowego transu) Katan Horing Stary (zwany też Długowiecznym)
wg. mojej analizy:
1 - 1000 panował Kartan Wielki
8 491 - 8 491 - zdobycie miasta Gatanga przez Katan'a Ming'a Białego
8 710 - 8 715 - założenie miast TAGRA BIAŁA, TAGRA CZARNA, TAGRA SZARA
8 745 - 8 750 - przekształcenie krasnoludzkich kopaln w twierdzę TAGAR-DUR
8 745 - 8 750 - stworzenie piątej twierdzy - która po pewnym czasie została zamieszkała przez zło i przezwana Anghor Haran
8 990 - 8 999 - na wyspie Bur-Can minotaury opasy zdobywają orkowe miasto Klashr-gar (miasto mieczy)
9 000 - 9 121 - miasto Klash-gar zdobyte przez święty triumfat rycerzy z Tagar.
9 000 - 9 121 - czasy "wielkiego odwetu" - bitwy o odzyskanie ziem zajętych przez najazdy pająkoludzi z archipelagu pajęczego
ciekawostki:
"jak głoszą mity rasa ta(uruk-hai) nie powstała w tym świecie -Podług podań zachowanych w prastarych elfich księgach początek rasie dała grupa wielkich orków(uruk) ściągniętych magicznie przez jakieś bóstwo na Orchię"
istniało antyczne i mityczne państwo paladyńskie - królestwo "Doran Asan"
antyczne teksty zostały wyryte na murach Archagasty
"niegdyś toczyły się antyczne bitwy z armiami trolli"
labirynt pod ostrogarem - jak głoszą zapiski założony on został przez panującego rekordowo jak na reptilliona (ponad 1100 lat) antycznego władcę Musaga Duru
Miliardy lat temu, gdy świata jeszcze nie było takiego, jakiego dziś znamy, powstały we wszechświecie wszechpotężne moce o niepojętnym dla zwykłych umysłów skomplikowaniu swej istoty. Jedyną cechą, którą śmiertelnicy byli w nich w stanie rozróżnić to podporządkowanie ich działalności niepojętnym ideom. Wielu mędrców dyskutuje po dziś dzień na temat rodzajów tych mocy, jednak wszyscy są zgodni co do istnienia takich z nich jak: chaos, porządek, równowaga, czas, świętość, dobro, zło, nekromancja, żywioły, nicość i witalność.
Kryształy te powstały u zarania dziejów stworzenia Pierwszego Planu Materialnego przez działające po raz pierwszy i jak na razie ostatni zgodnie, największe Siły Dobra, Zła i Neutralności, Potęgi Światłości, Ciemności, Żywiołów i Chaosu.
Każdy Kryształ składał się z ogromnej, przezroczystej, kryształowej kuli, wewnątrz której znajdują się trzy Kule Mocy Zielona dająca życie, Czerwona sprowadzająca śmierć i Czarna przynosząca zapomnienie
Najpospolitszą humanoidalną rasę Orchii stanowią orki, wraz ze swymi mieszańcami (półorki), pobratymcami (gobliny,
hobgobliny) i kanibalistycznymi wynaturzeniami (orkony, gobory, hobgory). Już od niepamiętnych czasów rządziła nimi,
ustanawiając wszędzie własne prawo i cywilizację arystokratyczna podrasa Uruk-hai. Ich dziesięć jak dotąd nie wygasłych dynastii rosło w taką siłę i moc, aż jeden z nich o imieniu Kartan został najmłodszym i jednym z najpotężniejszych Bogów Orchii, przyjmując imię KATAN. Odtąd wszyscy władcy wspomnianych dynastii (z których każda rządzi innym Archipelagiem) uważają się za jego potomków i zarazem wcielenia, przyjmując to imię.
(Ostrogar) Prawie kilkanaście tysięcy lat temu było to jedne z najbogatszych miast reptilliońskich, którego daty założenia nikną w pradziejach wieków. W trakcie wielkich wojen rasowych z Kartanem miasto te zostało doszczętnie zniszczone, a ludność wyrżnięta.
Początkowo nic nie sugerowało wydarzeń, które przyczyniły się do do powstania hegemonii uruków. Na orchii panowały reptillioni, a orki i uruki mieszkały w jaskiniach lub mrocznych puszczach.
Nie zawsze orki panowały na Orchii. Kiedyś ich rolę pełniło potężne społeczeństwo reptillionów. Dzieje upadku świetności tej rasy sięgają czasów Wielkiego Kartana, wodza i zjednoczyciela wszystkich orków, który za swych rządów stoczył jedną z najkrwawszych wojen właśnie z reptillionami. Po wielkich bitwach szala zwycięstwa stanowczo przechyliła się na stronę reptillionów. By odmienić losy przeznaczenia Kartan zawarł pokój ze wszystkimi reptillionami, wierzącymi w ich naczelnego boga (Reptilliona Wielkiego) i jako symbol ugody ofiarował im wszystkie podziemne włości, które do tej pory zamieszkiwały orki i ich pobratymcy oraz zawarł z nimi wieczysty pokój. Gdy słudzy Reptilliona Wielkiego objęli już na dobre swe nowe dziedzictwo, pomagając wcześniej usunąć ich dawnych mieszkańców, Kartan najechał wraz z wypędzonymi pozostałych reptillionów, odnosząc wielkie i wyjątkowo krwawe zwycięstwo. Odtąd rasa ta na zawsze związała się z dawnymi siedzibami (jaskiniami) orków, a zwycięski wódz hordy bezdomnych i nie mających co zrobić ze sobą orków osiedlił ich i ucywilizował, przez co stworzył prężną cywilizację istniejącą do dziś.
W pierwszym dniu transu kartana wydarzyły się jednak 3 przedziwne rzeczy. Po pierwsze wśród antarów zaczęła panować nieuleczalna, śmiertelna zaraza. Wojska reptillionie tym samym straciły swą "jazdę". Po drugie w śród uruków narodziło się dziecko o nadprzyrodzonych cechach. Dano mu przydomek Kartan. W miarę jego wzrostu okazywało się, że posiada ono więcej zdolności nadnaturalnych niż było w jego rodzinie przez ponad tysiąc lat. Po trzecie elfi astrologowie przepowiedzieli niesamowitą koniunkcję dla orków i upadek reptillionów.
... Po kilku latach wprowadził to w czyn, ogłosił się świętym przywódcą wszystkich orków i przyjął imię Katan. Wybuchła wojna. Miała ona bardzo ciekawy przebieg. W niej bowiem bywały okresy, gdy gdy reptillioni i orki walczyły ze sobą, jak i okresy, gdy ze sobą współpracowały. Dziwne w niej było też to, że mimo iż orki posiadały kilkakrotną liczebną przewagę nie wygrały żadnej wielkiej bitwy. Najdziwniejsze też było to, że mimo dotkliwych porażek w bitwach rasa ta zwyciężyła. Święta (dla orków) wojna trwała ponad 55 lat. W jej trakcie doszło do wielkich zmian. Orki i uruki musiały przyzwyczaić się do dziennego światła i miejskich budowli. Reptillioni po utracie swych posiadłości zaczęły urządzać się u wylotu dawnych orkowych siedzib. W tym też czasie doszło do podziału wśród uruków. Na początku od nich oddzieliła się wroga wszystkim grupa orków książęcych (uruk-tan).Kilkadziesiąt lat później od uruków odłączyły się uruk-tar i uruk-jar. Klany te głoszą swoiste poglądy i z racji swych możliwości budzą uznanie innych orków. Przy Katanie pozostały wszystkie typowe orki i większość uruków. Ci ostatni wierni swemu bogowi otrzymali nazwę uruk-hai.
Kilka wieków pokoju, jaki nastał po Świętej Wojnie pozwoliło urukom opanować Archipelagi. Elitarne armie pod wodzą samego Katana zdobywały każdą większą wyspę. Nic nie mogło oprzeć się zalewowi orkowych wojowników. Nie wszyscy jednak nawet chcieli walczyć. Katan zadowalał się prawnym podporządkowaniem tubylców i poza najbardziej ekstremalnymi sytuacjami nigdy nie eksterminował przeciwników. Ba, pozostawiał im nawet ich posiadłości i przywileje. Na każdym zdobytym archipelagu władzę przejmował jeden z rodzonych braci Katana. Jedynie gdy ich zabrakło na ostatnim z nich (Pajęczym) osadził on swą jedyną siostrę (Grarhę). Archipelag Centralny zostawił dla siebie.
Na zakończenie warto by przytoczyć pewną legendę. Mówi ona, że gdy po prawie tysiącu lat życia i panowania Katan zostawał bogiem, uczynił on coś wyjątkowego dla swojej rasy. Po wielu latach okazało się, że część jego mocy aktywnie wsparła uruki. Od tej pory każdy członek tej rasy rodzi się ze zdolnością zwaną potocznie słabą regeneracją. Koniec legendy mówią jednak że prawdopodobnie z tego powodu nie wolno mu już zstąpić na Orchię.
Nadszedł dzień sądu. W kierunku wyspy Togor Can z Ostrogaru, Archagasty i Tabadanu wyruszyły armie mścicieli. Jak jeden mąż w ramie w ramię przeciwko obłąkanej rasie uruk-tan udały się niezliczone zastępy orków, reptillionów i ludzi. Doszło do jednej z największych w historii rzezi. Na jednego zabitego uruk-tan ginęło kilkudziesięciu wojowników sprzymierzonych ras. Mimo że twierdze książęcych orków (inne rasy w stosunku do nich starały się używać zwrotu czerwone orki), nie należały do budowli w stylu reptillionów czy uruk-hai, po kilku latach wojny zaczęło brakować mężczyzn. Zarazy wywoływane magicznie, śmiertelne klątwy i wypady na tyły wroga o mało nie doprowadziły do rozpadu imperium Katanów. Na szczęście od czego są sprzymierzeńcy i przemiany półboskie. Wyspą Togor Can wstrząsnęły trzęsienia ziemi, a na miasta spłynęły przemiany typu gniew boży. Niedoszłe imperium mrocznych orków legło w gruzach.
7 980 - 8 140 Katan Goz Gurgur
8 141 - 8 210 Katan Indira Muz
8 210 - 8 350 Katan Ming Szczodry
8 350 - 8 555 Katan Ming Mądry
8 450 - 8 491 Katan Ming Biały
8 492 - 8 530 Katan Ming Hauan
8 555 - 8 594 Katan Osguran Ming
8 595 - 8 710 Katan Amurdan Ślepy
8 710 - 8 750 Katan Tredur Czarny
8 750 - 8 780 Katan Amurdan Ślepy (cd)
8 780 - 8 901 Katan Gerkaba Wielki
8 902 - 8 911 Katan Gerkaba Młody
8 912 - 8 990 Katan Gerkaba Jednoręki
8 990 - 8 999 Katan Gerkaba Garaman
9 000 - 9 121 Katan Baskaba Wielki
9 121 - 9 201 Katan Baskaba Drugi
9 201 - 9 230 Katan By-rygyn Mały
9 231 - 9 315 Katan By-rygyn Piąty
9 315 - 9 445 Katan Orio-gar Han
9 445 - ? Katan By-Rygyn Szósty
[cd według przepowiedni Astrologów: (wiedza dla MG)]
9 445 - 9 555 Katan By-Rygyn Szósty
9 555 - 9 593 panować będzie Katan Imgrum Czarny
9 595 - 9 738 jego syn Horing Mądry
9 740 - ? (aż do początków nowego transu) Katan Horing Stary (zwany też Długowiecznym)
wg. mojej analizy:
1 - 1000 panował Kartan Wielki
8 491 - 8 491 - zdobycie miasta Gatanga przez Katan'a Ming'a Białego
8 710 - 8 715 - założenie miast TAGRA BIAŁA, TAGRA CZARNA, TAGRA SZARA
8 745 - 8 750 - przekształcenie krasnoludzkich kopaln w twierdzę TAGAR-DUR
8 745 - 8 750 - stworzenie piątej twierdzy - która po pewnym czasie została zamieszkała przez zło i przezwana Anghor Haran
8 990 - 8 999 - na wyspie Bur-Can minotaury opasy zdobywają orkowe miasto Klashr-gar (miasto mieczy)
9 000 - 9 121 - miasto Klash-gar zdobyte przez święty triumfat rycerzy z Tagar.
9 000 - 9 121 - czasy "wielkiego odwetu" - bitwy o odzyskanie ziem zajętych przez najazdy pająkoludzi z archipelagu pajęczego
ciekawostki:
"jak głoszą mity rasa ta(uruk-hai) nie powstała w tym świecie -Podług podań zachowanych w prastarych elfich księgach początek rasie dała grupa wielkich orków(uruk) ściągniętych magicznie przez jakieś bóstwo na Orchię"
istniało antyczne i mityczne państwo paladyńskie - królestwo "Doran Asan"
antyczne teksty zostały wyryte na murach Archagasty
"niegdyś toczyły się antyczne bitwy z armiami trolli"
labirynt pod ostrogarem - jak głoszą zapiski założony on został przez panującego rekordowo jak na reptilliona (ponad 1100 lat) antycznego władcę Musaga Duru
Ostatnio zmieniony 29 grudnia 2010, 12:06 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 1137
- Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Dzięki mastug.
Podsumowując- CIENKO, przy całej miernocie podręcznika ich historia jest lepsza niż te skrawki co dostaliśmy. Panowie Szyndlerowie, potrzebujemy Historii Świata. Archipelag Wschodni zostawcie sobie proszę na później.
A czy to nie było przypadkiem o powstania rasy orków?? Chyba w opisie kalendarza powinno być napisane że orki datują swój kalendarz od tego momentu.wg. mojej analizy:
1 - 1000 panował Kartan Wielki
Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi, ale wygląda na to że Tagary są stosunkowo młode8 710 - 8 715 - założenie miast TAGRA BIAŁA, TAGRA CZARNA, TAGRA SZARA
To zdanie jest rewelacyjne, wczoraj czytałem je kilkakrotnie i nie mogłem go zrozumieć.Mimo że twierdze książęcych orków (inne rasy w stosunku do nich starały się używać zwrotu czerwone orki), nie należały do budowli w stylu reptillionów czy uruk-hai, po kilku latach wojny zaczęło brakować mężczyzn.
Jak widać nie na każdym, bo na wschodnim Katanem został jego generał. Szkoda że AS sobie sam przeczy. Gdyby chociaż Kartan stwierdził że w ramach zasług włącza go do swojej rodziny, to można by to było jakoś przełknąć.Na każdym zdobytym archipelagu władzę przejmował jeden z rodzonych braci Katana.
No to sobie gościu problemów narobił. A nie lepiej było dalej siedzieć na Orchii Ciekawe kto mu teraz broni tego zstępowania?? Kryształy czasu, a może u ASa mamy panteon w stylu olimpijskim??Na zakończenie warto by przytoczyć pewną legendę. Mówi ona, że gdy po prawie tysiącu lat życia i panowania Katan zostawał bogiem, uczynił on coś wyjątkowego dla swojej rasy. Po wielu latach okazało się, że część jego mocy aktywnie wsparła uruki. Od tej pory każdy członek tej rasy rodzi się ze zdolnością zwaną potocznie słabą regeneracją. Koniec legendy mówią jednak że prawdopodobnie z tego powodu nie wolno mu już zstąpić na Orchię.
Czyli Bitwa 40 dni i nocy została przegrana, tak?? W takim razie wycofuję wcześniejsze swoje zastrzeżenie co do niejDziwne w niej było też to, że mimo iż orki posiadały kilkakrotną liczebną przewagę nie wygrały żadnej wielkiej bitwy.
Nic dziwnego więc że kult Reptilliona Wielkiego zamiera, po takiej zdradzie i upadku imperium też bym w niego nie wierzyłBy odmienić losy przeznaczenia Kartan zawarł pokój ze wszystkimi reptillionami, wierzącymi w ich naczelnego boga (Reptilliona Wielkiego) i jako symbol ugody ofiarował im wszystkie podziemne włości, które do tej pory zamieszkiwały orki i ich pobratymcy oraz zawarł z nimi wieczysty pokój. Gdy słudzy Reptilliona Wielkiego objęli już na dobre swe nowe dziedzictwo, pomagając wcześniej usunąć ich dawnych mieszkańców, Kartan najechał wraz z wypędzonymi pozostałych reptillionów, odnosząc wielkie i wyjątkowo krwawe zwycięstwo.
Podsumowując- CIENKO, przy całej miernocie podręcznika ich historia jest lepsza niż te skrawki co dostaliśmy. Panowie Szyndlerowie, potrzebujemy Historii Świata. Archipelag Wschodni zostawcie sobie proszę na później.
Ostatnio zmieniony 29 grudnia 2010, 05:53 przez avnar, łącznie zmieniany 1 raz.
Temat historii poruszyłem w rozmowie z ASem dokładnie w dniu 20.12.2010. Ze wstępnej rozmowy dowiedziałem się że historia opisana w podręczniku powstała na bazie materiałów przekazanych MAGowi przez ASa. Jednakże sam AS, jak sami wiecie nigdy nie zatwierdził samego podręcznika a więc i owej historii jaka tam zaistniała. poprosiłem więc, aby dokładnie przeczytał zawarte tam informacje i ustosunkował się do tego. Po Nowym Roku, kiedy znów się spotkamy spróbuję ustalić co i czy cokolwiek z tego co się tam znajduje jest prawdą.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia
-
- Reactions:
- Posty: 1697
- Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 12 times
rasa orków musiała być stworzona dużo wcześniej gdyż:A czy to nie było przypadkiem o powstania rasy orków??
- obecny trans (czyli 10 000 lat) nazywany jest transem Katana a nie transem Uruk-hai
- ostrogar ma kilkanaście tysięcy lat a więc cywilizacja reptylionów rządziła już wtedy orchią - a więc rządziła także uruk-hai które mieszkały wtedy w grotach podobnie jak orki typowe
Dziękuję Venar - czekam z niecierpliwością i nadzieją na dużo informacjiPo Nowym Roku, kiedy znów się spotkamy spróbuję ustalić co i czy cokolwiek z tego co się tam znajduje jest prawdą
Ostatnio zmieniony 29 grudnia 2010, 11:03 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 12615
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 84 times
- Kontakt:
Ciekawi mnie kwestia sukcesji katańskiego tronu. Skoro przepowiednie astrologów definiują tak precyzyjnie zmianę władców, aktualni Katanowie wiedzą o tym na całe lata do przodu (w końcu to chyba oni mają do swej dyspozycji najwybitniejszych astrologów na świecie, prawda?). Skoro tak, najpewniej znają też w detalu okoliczności swego "odejścia" i teraz pojawia się pytanie jak dalece akceptują swe przeznaczenie? Czy próbują przy pomocy potężnej magii i mocy półboskiej manipulować biegiem czasu i wydarzeń, aby wydłużyć jak tylko się da swe ziemskie panowanie czy też może pogodzeni są ze swym losem i oddają stery władzy następcom odchodząc ku pozaziemskiemu dominium, gdzie jest im znacznie lepiej niż na ziemskim padole łez (tak, tak, taki Katan to dopiero musi mieć ciężkie i znojne życie).
Nie myślcie też sobie, że szukam dziury w całym, ale nie dziwi Was chociażby ten incydent ze srebrnym smokiem, który zabił jednego z wcześniejszych Katanów wraz z całą jego ostrogarską świtą w odwecie za śmierć samicy? Ciekawe, że astrologowie owego włądcy tego nie przewidzieli...
Nie myślcie też sobie, że szukam dziury w całym, ale nie dziwi Was chociażby ten incydent ze srebrnym smokiem, który zabił jednego z wcześniejszych Katanów wraz z całą jego ostrogarską świtą w odwecie za śmierć samicy? Ciekawe, że astrologowie owego włądcy tego nie przewidzieli...
Przejęcie władzy przez następcę widzę nie tylko w sytuacji, gdy aktualny lokator tronu przeniesie się na inną płaszczyznę - czy niemożliwym jest to, aby przekazywał berło spadkobiercy, gdy uzna, że ma już dosyć czy jest za stary, by dalej pełnić swe obowiązki.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
Ciekawie ten problem rozwiązany jest w Diunie. Tam, dzięki swoim umiejętnościom, Imperator wie o niemal wszystkich ważnych wydarzeniach z przyszłości. Zna także ewentualne skutki uboczne swojego działania jeśli spróbuje zmienić historię. Wie także. że próby zmian ew. wersji przyszłości (w sposób kontrolowany całkowicie przez niego) może doprowadzić do gorszych klęsk niż te, które widzi bez swojej pełnej ingerencji.Keth napisał/a:
Ciekawi mnie kwestia sukcesji katańskiego tronu.(..)
Każde wydarzenie, które jest niewidoczne dla jego daru jasnowidzenia. traktuje jako miłe zaskoczenie.
W ten sposób można potraktować ew. katanów - wiedzą co się stanie. jeśli w ich przyszłości nie nastąpi śmierć ich samych lub inne ważne wydarzenie. Zresztą dzięki wsparciu astrologów i swoich mocy mogą zapewne w pewien sposób w przyszłość ingerować oraz ją modyfikować, aby orkowie nadal mogli władać Orchią.
Jest to dla mnie jedyne wytłumaczenie dlaczego tak długo utrzymują tę władzę.
Ostatnio zmieniony 17 stycznia 2011, 09:54 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.