Ujednolicony atlas wysp Archipelagu

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 17 listopada 2018, 23:59

Poniżej wynik mojej (niestety niczym nie potwierdzonej) analizy położenia wysp archipelagu centralnego:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 listopada 2018, 00:27 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 473
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 58 times
Been thanked: 58 times
Kontakt:

Post autor: BAZYL » 18 listopada 2018, 10:45

@mastug:

Twoja grafika częściowo rozwiewa moje nieścisłości, a częściowo je pogłębia ;) Parę pytań/uwag:

- na wschodzie masz wyspę Opas, wierzę że to literówka i miał być Orpas
- do którego ciągu należy Torog-can? (zachód)
- wydaje mi się, że masz zamienione miejscami wyspy Anarcan i Bircan (wyspy korsarskie). Wynika to z opisów - Anarcan ma być wychodzacym z morza pojedynczym pasmem górskim (czyli raczej węższa), a Bircan pełna fiordów (czyli raczej szersza). Ogólnie chodzi o położenie miasta Adaman-Warr-gar (wyspa Anarcan), które zaproponowałem na północnej wyspie.
- mamy bardzo dużo silnie zaludnionych wysp (Wyspy Długie), o których praktyczni nic nie wiadomo - zastanawia mnie jeszcze dlaczego taki wybór lokalizacji jedynej opisanej wyspy Reptex - ani nie jest największa, ani w pobliżu Wielkiego Wala. Ciekawi mnie to.

Generalnie moje rozkminy dotyczyły umiejscowienia poszczególnych wysp - Twoja praca bardzo pokrywa się z moimi przemyśleniami i wiele rozjaśnia. Świetna robota! Chociaż samo ułożenie wysp nie sprzyja nazywania pewnych grup "ciągami", ale to już ułomność takiej propozycji ułożenia wysp na samym początku, więc musimy się z tym pogodzić.

Do posta załączam ogólny podział administracyjny wysp wynikający z opisów z Labiryntu oraz tego co wynika z naszych dwóch poprzednich postów, rzuć okiem czy to Ci się z czymś gryzie. No i czekam na propozycję przynależności dla Torgor-can, zaznaczoną znakami zapytania.

Obrazek

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 19 listopada 2018, 00:20

na wschodzie masz wyspę Opas, wierzę że to literówka i miał być Orpas
Nazwy nanosiłem zgodnie z plikami tekstowymi które posiadałem i tam jest Opas natomiast w opublikowanym artykule "Atlas Orchii" jest już faktycznie Orpas. Więc faktycznie chyba powinno być Orpas.
do którego ciągu należy Torog-can? (zachód)
Rysując mapę Karminu potrzebowałem nazw wszystkich sąsiadujących wysp a brakowało mi tylko jednej którą nazwałem Torog-can. Powiedział bym że jest to ciąg ARIANOM. Poniekąd mogła by być to ciekawa baza wypadowa zarówno dla korsarzy jak i malauków ale ze względu na dosyć jednoznacznie ułożone (zgrupowane) napisy (na wyspach korsarskich i maluków) na oryginalnej mapie mimo wszystko powiedział bym że to Arianom.
wydaje mi się, że masz zamienione miejscami wyspy Anarcan i Bircan (wyspy korsarskie). Wynika to z opisów - Anarcan ma być wychodzacym z morza pojedynczym pasmem górskim (czyli raczej węższa), a Bircan pełna fiordów (czyli raczej szersza). Ogólnie chodzi o położenie miasta Adaman-Warr-gar (wyspa Anarcan), które zaproponowałem na północnej wyspie.
Masz rację nie zwróciłem na to uwagi.
mamy bardzo dużo silnie zaludnionych wysp (Wyspy Długie), o których praktyczni nic nie wiadomo - zastanawia mnie jeszcze dlaczego taki wybór lokalizacji jedynej opisanej wyspy Reptex - ani nie jest największa, ani w pobliżu Wielkiego Wala. Ciekawi mnie to.
W przygodzie "Synowie Reptexu" autorstwa ASa jest mapa (szkic) Reptexu. Wyspa która mogła by być w ciągu WALGARU i najbardziej pasowała (najmniej się różniła) do szkicu ASa została wybrana przeze mnie na Reptex. Nie jest to więc żadna pewna informacja - jedyne co mogę powiedzieć że nie jest sprzeczna z danymi które posiadamy.
rzuć okiem czy to Ci się z czymś gryzie
Na mapie podziału który wykreśliłeś jedynie Reptex (na którego zwróciłeś uwagę) mógłby razem z dwiema sąsiadującymi przynależeć do Ciągu Walgaru.
Ostatnio zmieniony 19 listopada 2018, 00:57 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kartograf
Reactions:
Posty: 75
Rejestracja: 15 października 2018, 14:27
Has thanked: 8 times
Been thanked: 41 times

Post autor: kartograf » 19 listopada 2018, 01:20

W przygodzie "Synowie Reptexu" autorstwa ASa jest mapa (szkic) Reptexu.
Mastugu, mógłbyś ten szkic zeskanować, albo chociaż cyknąć mu fotę komórką? Przyda się na zaś.

Poza tym, czapki z głów, panowie, jesteście wielcy!

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 19 listopada 2018, 01:50

Tu jest wspomniana mapa:

Obrazek

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 473
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 58 times
Been thanked: 58 times
Kontakt:

Post autor: BAZYL » 19 listopada 2018, 18:22

Znalazłem jeszcze jedną mapę Archipelagu z podziałem politycznym. Nie wiem kto jest jej autorem i skąd ją wziąłem (pewnie stąd), ale wprowadza ona jeszcze trochę rozbieżności. Trzeba się zastanowić której wersji się trzymać, ew. jakoś uśrednić wszystkie wizje.

Obrazek

Edit: Mapę zamieścił Avnar z takim komentarzem:
Wyspy Archipelagu Centralnego w ujęciu geopolitycznym. Autor jest mi nieznany. Należy zwrócić uwagę, iż autor albo się pomylił, albo nastąpiły zmiany w stosunku do mapy zamieszczonej wcześniej. Chodzi mi tu o wyspy Czerwonych i Białych piratów
Jako nieznany nie ma raczej prawa głosu ;), ale przeanalizuję wszystkie propozycje i spróbuję opracować jakąś jedną spójną i w miarę możliwości kompromisową wersję.
Ostatnio zmieniony 19 listopada 2018, 18:33 przez BAZYL, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kartograf
Reactions:
Posty: 75
Rejestracja: 15 października 2018, 14:27
Has thanked: 8 times
Been thanked: 41 times

Post autor: kartograf » 19 listopada 2018, 18:34

A tymczasem:

Obrazek

Dużo białych plam, więc traktuję powyższą mapkę jako rozwojową, nie zaś ostateczną. Ogrom pracy przed nami. Myślę, że najsensowniej będzie teraz skupić się na Ciągu Orkusów, ujednolicić mapy tychże, zrobić zbiorczą mapę tego Ciągu, a potem przeskoczyć dalej. Inaczej pogubimy się w szczegółach i sprzecznościach.

@Bazyl - nie wszystko mi się tam podoba, np. Archipelag Arianów zdecydowanie bym podzielił na dwie osobne części. Walgar też jakoś dziwnie podzielony Wyspami Długimi. No, ale będziem główkować.

Awatar użytkownika
BAZYL
Site Admin
Reactions:
Posty: 473
Rejestracja: 24 listopada 2008, 23:16
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/bazyl
Has thanked: 58 times
Been thanked: 58 times
Kontakt:

Post autor: BAZYL » 19 listopada 2018, 19:00

Właśnie miałem podobne przemyślenia - może najpierw skupić się na pojedynczych wyspach, a potem w oparciu o to, co zostanie ustalone, stworzyć ogólną mapę archipelagu. Bo teraz możemy sobie nanosić granice, miasta itp. a potem może się okazać, ze w czasie prac nad jakąś wyspą okazało się, że należy ona do kogo innego, albo miasto znajduje się w innym miejscu.

Awatar użytkownika
Oggy
Reactions:
Posty: 766
Rejestracja: 13 lipca 2009, 15:05
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Oggy
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Post autor: Oggy » 19 listopada 2018, 21:21

Mapa wrzucone przez avnara to chyba robota Shadowrunnera.
astrolog/alchemik 10/10 POZ

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 20 listopada 2018, 13:15

Ja tylko dla przypomnienia, żeby się nie zmarnowała.

Obrazek

Więcej w temacie http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=998

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 20 listopada 2018, 22:55

Tu dla uściślenia gdzie leży GOTIMGUR-CAN

Obrazek


Orkus Czerwony:

Obrazek


Orkus Wschodni:

Obrazek


Tabadan (a raczej Orkus Tabadan):

" Orkus-Tabadan to wyspa rodu ludzkiego księcia Tabadana. Jego pancerni rycerze posługujący się pegazami, zamiast koni stanowią najpotężniejszą powietrzną flotę tej części Archipelagu Centralnego. "

" Rycerz tan Adinon Ongan z rasy olbrzymów (ambasador Tabadanu i Wielki Książe Olginu - poz 25; praw.dobry) [odpowiada za lojalność i przymierze z królestwami Tabadanu i Olginu (ludzkiego państwa Złotych Twierdz); jego siedzibą jest Zamek Białych Wież w południowej części Złotej dzielnicy; do jego dyspozycji jest najemna kohorta (500 ludzi) pancernych jeźdźców pegazów]"

"Paladyn tan Mangua Ongan z rasy olbrzymów (ambasador Tabadanu i Wielki Książe Olginu - poz 23; praw.dobry) [nadworny doradca i emisariusz Katana, odpowiadający za dyplomację we wszelkich istotniejszych problemach Imperium Archipelagu Centralnego; dysponuje w Złotej Dzielnicy Zamkami Kas-mor, Tabad-mor i Olg-mor]"

Gildia Białych Magów: "Potężne zamczyska - pałace Białych Wież Znajdują się również w: Get-warr-garze, w Tagarze Białej, w Archagaście, w Tabadanie i w dwóch innych mniej istotnych miastach, to znaczy w elfickiej Oginie oraz w stolicy królestwa Osmundu - Grua-gar."

Bractwo Białych Mieczy: "Potężne wielopoziomowe zamczyska - twierdze Bractwa Białych Mieczy znajdują się również w: Get-warr-garze, w Archagaście, w Timurlinie (Ciąg Elmanalu), w Tabadanie, Grash-gar (Orcus Wschodni), w elfickiej Oginie (Orcus Mały), w stolicy królestwa Osmundu - Grua-gar (Ciąg Grua), oraz w Ketow Haran-garze (miasto-twierdza na Orkusie Świętym)"


"Wyspa Orcus Tabadan
PP: w zamian za zasługi podczas legendarnej wojny z reptillionami Katan podarował wyspę książętom Tabadan. Odtąd znana jest jest jako Księstwo Tabadanu.
Jedyna danina na rzecz orków - oficjalnie w zamian za ochronę przed morskimi inwazjami - to obowiązek utrzymania do dyspozycji Katana kohorty pancernych jeźdźców pegazów.
Dowodzi nimi zawsze ambasador Tabadanu w Ostrogarze (tan Adinon Ongan - zarazem Wielki Książę Osmundu, z którym to Tabadan utrzymuje ścisłą polityczną i gospodarczą
współpracę).
UT: górzysta kraina. Wybrzeża, to porośnięte lasami stoki górzyste. W centralnej części wyspy występuje wiele kotlin, często z górskimi jeziorami po środku.
Tam osiedlili się ludzie, lasy ustąpiły miejsca żyznym pastwiskom i polom uprawnym. Droga do wysoko położonych kotlin jest niebezpieczna i wymaga alpinistycznego sprzętu.
Wybrzeża wyspy zamieszkuje wiele niebezpiecznych istot - w tym dość rzadkie tak daleko na północy mantikory.

Tabadan (miasto)
W: królewska rodzina książąt Tabadanu.
GR: uruk-hai, orki; L: 50 tys. + 10 tys. garnizonu;"

Przy rysowani mapy warto też uwzlgędnić olbrzymią budowlę którą jest krasnoludzki most łączący Tabadan z Orkusem Wschodnim - rozpięty ponad wyspą Ark.

Obrazek
Obrazek

Karmin:

Obrazek


Orkus Tan:

"Wyspa Orcus Tan
PP: wyspa podległa bezpośrednio Katanowi. Na wyspie mogą przebywać jedynie orki.
UT: Rzeki zostały uregulowane i płyną w wytyczonych korytach lub kanałach. Dużo lasów, teren raczej nizinny.
UWAGI: Wyspa jest zagospodarowania. Przecinają ją gigantyczne obwarowania. Na terenach położonych pomiędzy murami leżą
prywatne posiadłości uruków. Na wyspie wytępiono większość potworów.

Kartan-warr-gar
W: rodzina Katana
GR: uruk-hai, orki; L: 50 tys. + 20 tys. garnizonu; "

" Wyspą położoną na wschód od Orkusa wielkiego to Orkus Tan. Wyspa ta nazywana także wyspą książęcą jest praktycznie tylko zasiedlana przez orki rasy Uruk-hai. Mimo że uchodzi ona za najbezpieczniejsze miejsce na Orchii, to znajdujące się tu orki wyniosłe pobudowały potężne zamki i pałace. Jest ich tu ponad kilkaset i każdy wyróżnia się orginalnością barw i architektury. Jedne z nich są duże, inne małe, ale łączy je fakt, że są one wszystkie połączone pasmami wysokich murów, wewnątrz których znajdują się szerokie drogi, którymi odbywa się niekiedy taki ruch, że niekiedy dla zlikwidowania zatorów przebija się dziury na zewnątrz. Mimo jednak prawie braku potworów i martwiaków na tej wyspie posiada ona dwie wady. Po pierwsze każda myśląca istota, która bez specjalnego glejtu znajdzie się na tej wyspie traktowana jest jak szpieg i z miejsca może zostać zabita, przez każdego napotkanego Uruk-hai. Po drugie na tej wyspie nauki pobierają młodociani (i nie tylko) członkowie rodu Katanów. Ich wyszukane w okrucieństwie rozrywki, z dala od wzroku innych ras prześcigają się w perwersji i szaleństwie."
Ostatnio zmieniony 03 grudnia 2018, 01:45 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dretch
Reactions:
Posty: 660
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 13:24
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Post autor: dretch » 20 grudnia 2018, 20:19

Hej, Kartograf. Trwają jeszcze jakieś prace? Nie było mnie na portalu od jakiegoś czasu.
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071

**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353

--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 07 stycznia 2019, 00:08

Chciałem i tu wkleić Vincenta Vega, ale to poważniejszy temat :)

Kartografie - jak tam?

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 07 stycznia 2019, 01:02

Masz rację, sam wiesz jak jest. Potrzebna jest niezwykła wewnętrzna motywacja aby tworzyć coś w tak niszowym temacie, śledzonym przez garstkę fanów. Poświęcenie bezinteresownie swojego czasu to jest coś z czego nie warto kpić ...
Ostatnio zmieniony 07 stycznia 2019, 01:16 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rikandur
Reactions:
Posty: 392
Rejestracja: 06 lipca 2013, 21:40
Has thanked: 36 times
Been thanked: 3 times

Post autor: Rikandur » 07 stycznia 2019, 12:11

Absolutnie! Ci co kpią z fanów tworzących ... takich jak Kartograf. To różowe orki.
Takie z Japońskich komiksów, te z gębami świń.

ODPOWIEDZ