Pomysł na dodatki do portalu

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 11 marca 2009, 00:07

Dziś tylko zasygnalizuję dyskusję, która mam nadzieję się rozwinie. Otóż, od pewnego czasu trwa zakulisowa dyskusja dotycząca tego, czy w portalu potrzeba czegoś nowego, czy jest wystarczająco. Zdania są podzielone, więc do roboty trzeba wciągnąć użytkowników. Tutaj chciałbym żebyśmy zebrali wspólne pomysły, które później skonfrontujemy z ankietą. Pomysłów jest kilka i proszę pamiętać, że to tylko pomysły. Nie są one bezpośrednio związane z KC, chociaż niektóre może trochę bardziej. I tak:
1. Wprowadzenie gierek fleshowych do portalu, co by w ramach relaksu, można było w coś popykać na swoim "ulubionym portalu" :D, bez potrzeby rozglądania się po sieci.
2. Wprowadzenie sesji przez forum. Pomysł karkołomny, ale możliwy do zrobienia przy odrobinie chęci.
3. Wprowadzenia chatu lub irca, na wieczorne spotkania i sesyjki. Pomysł łatwy do realizacji tylko bez chętnych niewykonalny. Według mnie też dość nowatorski.
Na razie tyle, liczymy wszyscy, że może sami użytkownicy coś podsuną. Jeśli natomiast nic nowego wprowadzać nie trzeba, to też jest odpowiedź i sygnał dla nas.
Ostatnio zmieniony 11 marca 2009, 00:08 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

emgie
Reactions:
Posty: 45
Rejestracja: 01 lutego 2009, 22:43

Post autor: emgie » 11 marca 2009, 15:04

Możliwość nr.1 podsumuję stwierdzeniem: :Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego" Nie mam nic przeciw, ale czy to dobry pomysł by serwis zaśmiecać? No chyba że będą to gierki o KC. :D
Pomysły 2 i 3. Nie za bardzo wiem jak to by miało wyglądać. Czy można rozwinąć temat, bo do tej pory grywałem "face to face".
Ewentualnie czy ktoś zna jakiś link gdzie można poczytać co z czym się je?
Fakty i Mity

By?y ksi?dz demaskuje ko?ció?.
Co pi?tek w twoim kiosku.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 11 marca 2009, 15:34

O grach przez forum jest sporo może nie w samym systemie KC, ale jest sporo. Wpisz w googlach pbf i znajdziesz na pewno.
O czacie to nowatorski pomysł, ale możliwy do realizacji. Zwyczajnie kilka osób umawia się o określonej godzinie w sieci, wchodzą na pogaduchy i MG prowadzi sesję. Po krótce, jak to wygląda. Ustala się, jak jaka czcionką pisze się co mówi dana postać, jaką komentarze graczy a jaka opisy. Jest tu sporo przygotowań, przede wszystkim po stronie MG. Opisy może sobie wcześniej przygotować. Karty przesyła się jemu żeby miał je pod ręką bo to on rzuca i tylko opisuje efekty. Generalnie przez kilka godzin klika się w klawiaturkę. Nie wiem czy da się w ten sposób złapać klimat, ale zawsze można spróbować.
Zaś jeśli chodzi o gierki, to nie ma być portal o grach fleshowych, tylko włożenie ich kilku w miarę ciekawych do portalu. Zwyczajnie po to żeby się rozerwać przy czytaniu, czy np. w pracy na przerwie. Jeśli chodzi o gierki typu flesch o KC to raczej się nie znajdzie, chyba że samemu się zrobi. Tu nie chodzi o trzymanie klimatu tylko jak mówiłem o rozrywkę. Po co mam szukać jak mam tu. O zaśmiecaniu nie ma też mowy, będzie to jeden link na całej stronie.
I ostatnia kwestia. Gry fleshowe generują ruch na stronie. Jak zauważyłeś, od 20 stycznia max użytkowników na stronie to 7. Użytkownicy grając w gry przebywają dłużej na stronie. Teraz wygląda to tak, stali bywalcy wchodzą, zobaczą czy jest coś nowego i wypadają. Całość wizyty trwa 30 sekund. A mogłoby to trwać znacznie dłużej. Nie wiem czy to ważny aspekt, ale czasami chciałoby się zobaczyć, większą liczbę użytkowników na portalu. To tyle co do tych trzech pomysłów. Czekamy cały czas na pomysły użytkowników.
Ostatnio zmieniony 11 marca 2009, 15:46 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 11 marca 2009, 22:16

Shout - jest, gry zbędne, a pbf zależny od chęci użytkowników.
Wg mnie jest dobrze jak jest.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 11 marca 2009, 22:34

Popieram Wasuta w kwestii gier - szczerze mówiąc wolałbym, aby stali bywalcy generowali ruch na stronie w inny sposób - poprzez dodawanie nowych materiałów (mam tu na myśli m.in. zapowiedziane już autorskie profesje) oraz komentowanie tych, które nadesłali inni użytkownicy.

Raven
Reactions:
Posty: 45
Rejestracja: 11 listopada 2008, 11:35

Post autor: Raven » 17 marca 2009, 10:05

Na naszym "administratorskim" forum też wałkujemy ten temat i moje prywatne zdanie w tej kwestii - gry flash stanowczo NIE. Ja jestem za przekształceniem obecnej strony w formę bardziej społecznościową z możliwością samodzielnego zarządzania swoimi materiałami. Co nasi szanowni bywalcy na ten pomysł ?
Cz?owiek z lasu...

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 17 marca 2009, 10:41

Forma społecznościowa to dobre rozwiązanie, które mogłoby oszczędzić trochę pracy i czasu administratorom. Wydaje mi się jednak, że obecnie nie narzekają na nawał materiałów nadsyłanych przez użytkowników. Znamienny jest również fakt, że większość użytkowników nawet nie pisze, jakich nowych funkcjonalności oczekiwaliby od portalu.

vampire1308
Reactions:
Posty: 435
Rejestracja: 30 listopada 2008, 21:34

Post autor: vampire1308 » 23 marca 2009, 08:53

Jeżeli chodzi o gierki to umieszczenie kilku linków to nie jest zły pomysł. a jeżeli chodzi o sesyjki przez neta to z chęcią bym spróbował. Jest to myślę rozwianzanie dla tych, którzy mieszkają daleko od siebie i nie mogą o tak się spotkac i pograć, ale jak słusznie czegoj zauważyłeś jest to spory wkład pracy i mistrza gry i graczy(kolejność wypowiedzi,czas/tura i wiele takich pierdół) trzebaby chyba wymysleć troszkę inne zasady niż w realu.(chodzi mi o czas i kolejność wypowiedzi,skupienie uwagi,emocje i takie tam) :) no to tyle w tym temacie

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 06 kwietnia 2009, 13:25

A może zainteresowaniem graczy (a przede wszystkim MG) cieszyłby się generator NPC, tzn. wybieramy z listy rasę, płeć, profesje, i ew. inne istotne atrybuty. Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 06 kwietnia 2009, 17:25

A potrafisz to stworzyć?
Bo ja byłbym zadowolony mogąc z twego skorzystać jeśli będzie to dobrze zrobione. Nie musiałbym tracić czasu podczas tworzenia NPC czy potwora.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 06 kwietnia 2009, 17:40

venar napisał/a:
A potrafisz to stworzyć?
Myślę, że tak, choć początkowo w mniej rozbudowanej wersji. Chęć współpracy (o ile będzie zainteresowanie projektem) zadeklarował już Hans696.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 06 kwietnia 2009, 23:56

Panowie taki generator już był. Zdaje się, że nazywał się Ręka Mistrza Gry. Może zamiast tworzyć, należałoby się zastanowić jak ulepszyć tamten, albo odszukać autora i z nim pogadać. Z tego co pamiętam to Giraff miał z nim kontakt. Jest nawet wymieniony w podziękowaniach:
- Tomasz "Emgie" Majewski
- Marcin "Giraff" Kostempski
- Marcin Wiliński
Jak również nasz użytkownik emgie. Może należało by odkopać tamto dzieło i spróbować tworzyć na bazie tamtych doświadczeń. Z tego co pamiętam, to nawet były poprawki do tamtego generatora, bo miał sporo byków. Nawet kiedyś robiłem sobie potworki tym generatorem. Jak ktoś ma jakieś szersze informacje i doświadczenia w tym temacie może się podzieli. Jakby co to gdzieś mam jakąś wersję, może warto zamieścić.
Udało mi się wygrzebać dodatkowo, że autor to ktoś o pseudo (w 2002 roku) Mizy
Ostatnio zmieniony 07 kwietnia 2009, 00:25 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 07 kwietnia 2009, 09:07

Mógłbyś zamieścić jakieś zrzuty ekranu prezentujące możliwości wspomnianego generatora? I ewentualnie sugestie, czego w nim brakuje?

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 07 kwietnia 2009, 11:33

W nim niczego nie brakuje. Jest tam sporo możliwości, tylko niektóre wartości liczbowe są źle podane. Czemu nie wiem? Moduły jakie posiada to - nowa postać (prawie wszystkie, kwestia dodawani nowych), obliczanie odporności, generator kostki, losowanie skarbów i najciekawszy i chyba najbardziej rozwojowy menadżer potworów. Całość dostępna w drugiej części skarbu nospe - Reka Mistrza Gry 1.5.1.zip Według mnie to najlepszy i najbardziej pomocny program do mistrzowania w KC. Niestety miał sporo byków, a mnie wtedy nie chciało się tego poprawiać. W obecnej sytuacji wydaje mi się, że warto do niego wrócić. Nie wiem, czy mam te samą wersję. Trzeba ją pościągać potestować i wydać werdykt. Ja jestem bardzo na tak. Kwestia dopracowania wartości i ewentualnie pogrzebania w dokumentacji, jeśli taka jest, i program jest do wykorzystania. W obecnej sytuacji, kiedy chce się mieć wszystko na tacy, to zrobienie nowej postaci będzie kwestią jednego kliknięcia (dobrać broń, zbroje i takie tam i można grać). Skarby też przyzwoicie losuje. Jakby posiedzieć na generatorze potworów, to też można przyzwoite dzieło zrobić. Także polecam zastanowieniu, bo według mnie bardzo warto.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 07 kwietnia 2009, 13:27

Przyjrzałem się temu programowi i rzeczywiście panuje w nim duże zamieszanie, jeśli chodzi o wartości współczynników - te startowe nie są problemem, bo można je poprawić, ale nie znalazłem nigdzie tych, które dotyczą awansu na POZ (swoją drogą program podnosi postać według zasady maksimum przyrostów z obu profesji - czyli nie tak, jak to większość osób wypowiadających się na ten temat praktykuje), nie wiem, w jaki sposób podnoszone są odporności podczas awansu (która z bazowych, czy jakaś konkretna) i nie ma też możliwości dodawania nowych profesji, co stanowi dość istotną wadę.

Wyobrażam sobie taki program jako narzędzie dające się rozbudowywać i zdolne generować NPC należących również do ras normalnie niedostępnych graczom. Ponadto mógłby również od razu obliczać % szansę powodzenia wykonania zdolności profesjonalnych, których ona dotyczy.
Ostatnio zmieniony 07 kwietnia 2009, 13:53 przez Treant, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ