Fanowskie tłumaczenie mechaniki OQ2

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 września 2014, 11:14

Zmiany w mechanice - ja jestem im zdecydowanie wrogi. Trzeba przyjąć wszystko jak jest.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 26 września 2014, 11:17

O tym pogadamy po przetłumaczeniu. Jednak sugeruję, żeby się w ten sposób nie nastawiać. Zmiany mają zbliżyć, a nie rozsypać mechanikę. O test będziemy mogli poprosić użytkowników. Na pewno znajdą się chętni.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 września 2014, 11:36

Zrobicie z tłumaczeniem co chcecie, jednak moim zdaniem mecha jest jako całość dobra i zmiany mogą ją rozbalansować.

kymil
Reactions:
Posty: 52
Rejestracja: 09 września 2014, 17:54

Post autor: kymil » 26 września 2014, 11:38

Dla purystów można zrobić Archetypy/Profesje na wzór wiedźmina. Coś w rodzaju: "nie masz koncepcji na BG? Spójrz tutaj, tak może wyglądać Paladyn".
Mi się podoba nieskrępowana inwencja twórcza BG, byleby się wpasować w świat KC-tów.

Dzisiaj może dojdę z tłumaczeniem do konkretnych zdolności. Zobaczymy. W każdym bądź razie komentarze mile widziane.
Ostatnio zmieniony 26 września 2014, 12:23 przez kymil, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 26 września 2014, 11:51

Dalej uważam, że powinniśmy zastanowić się co chcemy osiągnąć. Już zaczęliśmy w przykładach operować nazwami z KC. Jeśli więc zamierzamy ożenić KC z OQ2 to niech to nie będzie małżeństwo z rozsądku. Małżeństw podobnych mieliśmy sporo przy pracach użytkowników, którzy robili swoje autorskie wersje i nigdzie się to nie przyjęło. Każdy gra na swój krój. Tutaj zrobiłbym mechę wyciętą z OQ dostosowaną maksymalnie do KC i potem pożenioną z kolejnymi dodatkami do KC, tz. scenariusze, fanowskie dodatki i tak dalej. Inaczej ta praca podzieli los poprzedników. Jeśli to ma być lepsze to musi być przynajmniej zbliżone i to najlepiej, żeby starzy fani sami zauważyli, że to lepsze a jednak bardzo podobne. Nawet na koniec zastanowiłbym się nad maksymalną konwersją tz. co trzeba wziąć z KC, żeby zapisać to jak najszybciej w mechanice OQ, inaczej znów para pójdzie w gwizdek. Fani OQ nie będą zachwycenie bo będzie tam wiele przykładów z bliżej nieznanej im nomenklatury, a fani KC tego nie łykną bo po za nazwami nie będzie powiązań. Także błagam zastanówmy się dla kogo to ma być, bo wybacz Mruf, ale jeśli tylko dla Ciebie to ja dziękuję.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 26 września 2014, 12:06

Mrufon i Kymil działają, to oni decydują.
Dla mnie z KC to będzie Uniwersum (świat, realia ) + wszelkie zmiany z ŻO i żadnych KC-towych współczynników, PM i innych takich. Co najwyżej archetypy, ze wskazaniem sugerowanych podstawowych Umiejętności dla Łowcy, czy Kapłana. :P
Konwersja dla niektórych potworów ew. w sensie ogólne wskazówki jak pzrerobić potwora z KC na OQ 2 przeliczyć na szybko.
Ostatnio zmieniony 26 września 2014, 13:19 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 września 2014, 12:17

Powiem tak czegoj - dla mnie na pewno nie bo ja mogę poczytać w oryginale, który stoi wdzięcząc się na półce :)
To ma być dla innych graczy, robię to pro publico bono bo lubię OQ. Sugeruję tylko by za bardzo nie zbliżać do KC bo to może oddalić od OQ.
No i co to znaczy "zbliżać do KC"? Trzeba pouściślać definicje.
Moim zdaniem wystarczy przygotować statystyki wszystkich grywalnych ras, potem tłumaczyć bestiariusz - potwory się pokryją, to wszak stereotypowe fantasy. Jako takie nie odbiega od KC.

kymil
Reactions:
Posty: 52
Rejestracja: 09 września 2014, 17:54

Post autor: kymil » 26 września 2014, 12:36

Mechanika KC to relikt RPG.

OpenQuest i jego kolejne, mam nadzieję, wersje dają możliwość przejścia na coś nowego i moim zdaniem lepszego.
To tak jakby koniecznie do opla wstawiać na siłę części malucha, bo sentyment jest.
W mojej ocenie ingerencja w OQ powinna być wtedy, gdy zachodzi konieczność dostosowania mechaniki OQ do ŚWIATA KC albo rozwiązań w ogóle w OQ nie ma.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 września 2014, 12:40

Problemy jakie dostrzegam:
-półbóg (takiego głupstwa nie popełniono w OQ)
-rozmaitość martwiaków, trzeba by je rozpisać, choć to akurat mały kłopot.
-Paladyn i Czarny Rycerz do zrobienia bez trudu

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 26 września 2014, 13:26

kymil napisał(a):

Mechanika KC to relikt RPG.

OpenQuest i jego kolejne, mam nadzieję, wersje dają możliwość przejścia na coś nowego i moim zdaniem lepszego.
To tak jakby koniecznie do opla wstawiać na siłę części malucha, bo sentyment jest.
W mojej ocenie ingerencja w OQ powinna być wtedy, gdy zachodzi konieczność dostosowania mechaniki OQ do ŚWIATA KC albo rozwiązań w ogóle w OQ nie ma.
Popieram Kolegę. Mechaniki KC naprawić się nie da, należy ją zmienić na lepszy model, a stary poddać kasacji.
Wielu znawców mechaniki KC próbowało ją poprawić i zmienić w celu uproszczenia i ulepszenia, w tym Avnar, którego konwersja jest kompletna i wg mnie najlepsza. Czy zmiany Ghasty, także sensowne. Nie udało się żadnej z nich zdobyć szerszego uznania. Bo to niemożliwe, mechanika KC jest tak zapętlona sama w sobie, że ją trudno zmienić tak by zaakceptowała to większość, a skoro nie można zmienić to należy ją wymienić na całkiem inny lepszy model.

Nie przepadam za k100 ogólnie, ale OQ2 bije na głowę mechanikę KC, prostotą, logicznością i balansem. Daje o niebo lepsze możliwości kreacji i rozwoju postaci, niż sztywne zasady KC. Gdzie wojownicy są jak klony swoje.
Polonizowanie skrótów i nazw, jestem za zostawieniem tak jak to robi Mrufon np. Siła (STR), to konieczne, w razie jakiejś konieczności konsultacji z angielskim oryginałem, nikt nie będzie wtedy dociekał czy STR z OQ2 to SF czy inny skrót z KC.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 września 2014, 13:41

Zostawienie angielskiego skrótu jest uzasadnione! Na karcie postaci do OQ będą wszak oryginalne terminy, tego nie zmienimy.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 26 września 2014, 14:07

Dobra zapoznałem się z całością waszych poglądów i dziękuję. Fajnie było, ale dla mnie dalej to nie ma sensu. Może spojrzę jak skończycie. Z jednej strony chcecie wymienić wszystko z drugiej, bierzcie tylko w całości. To ja wam powiem tak - wolę relikt i co z tego, że jest według Was lepszy. Miałem nadzieję, że będzie wyglądać to w inny sposób np. najpierw tłumaczenie dosłowne, potem nawiązania do KC, na koniec konwersja jak z KC przesiąść się na OQ. Zaczęliśmy już inaczej tz. od razu z nawiązaniami do KC poprzez terminologię i ok pomijamy tłumaczenie dosłowne, bo od razu dostosowujemy to do fanów KC (docelowo). Dla mnie wtedy to jest jasne. Natomiast nie pojmuję dla kogo ma to być jeśli nie dla fanów KC? Dla fanów OQ? Bo jeśli nie to dla kogo? Podajcie mi grupę docelową komu przyda się nieprofesjonalne tłumaczenia OQ, w którym jest terminologia z KC? To jakieś niepotrzebne poplątanie, które ni przypiął, ni przyłatał pasuje ani do jednego ani do drugiego. Równie dobrze możemy wziąć świat gwiezdnych wojen też będzie ciekawie.
Zostawienie angielskiego skrótu jest uzasadnione! Na karcie postaci do OQ będą wszak oryginalne terminy, tego nie zmienimy.
Chyba, że zmienimy kartę.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 26 września 2014, 14:36

Nie zapoznałem się jeszcze z zasadami OQ, ale z doświadczeń na naszym drugim zlocie, dzięki przygodzie prowadzonej przez Hansa wiem, że przejście do innej mechaniki to prawdziwy szok - wszystko było obciągnięte skórami istot z Orchii, ale wnętrze pozostawało inne, straciłem punkty odniesienia jako nieobeznany z tymi nowymi dla mnie zasadami. Czy mógłbym tak grać w KC na dłuższą metę? Wobec tak mocnej ingerencji w tkankę mechaniki, chyba bym z ulgą wrócił do starego i dobrze mi znanego ze swoich niedoskonałości systemu. Zdolności profesjonalne, czary, broń - tego by mi brakowało, choć pewnie dałoby się przełamać w sobie zakorzenione już nawyki i zaakceptować, że cały świat działa już na innych prawach (które są tylko uproszczeniem przecież), ale nadal mogę skorzystać z pełni zdolności i rzucać wszystkie czary co na oryginalnej mechanice, nawet jeśli istnienia części z nich byłem jedynie świadomy - tak dla pewności, że to wszystko nadal jest, a nie w niewytłumaczalny sposób zniknęło ze świata.

Postaram się dorzucić wam trochę sugestii związanych z dopasowaniem do KC, jeśli mechanika OQ mnie zainteresuje.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 września 2014, 14:49

Ale u Hansa grałeś na Klanarchii, ta mechanika jest krańcowo odmienna. OQ to ciągle k100, bliska relacja z KC jest zachowana.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 26 września 2014, 14:51

To były moje poglądy, Czegoj ma rację w 1, że najpierw tłumaczenie OQ2, a potem można myśleć o konwersji na KC.
Osobiście nie wykluczam, takiej opcji, mimo, ze wolę całkowitą zmianę na nową mechanikę, to dużo prostsze i bardziej grywalne.
W trakcie tłumaczenia, Czegoj możesz kombinować nad konwersją z mechaniki KC na OQ2, dla zatwardziałych fanów starej mechaniki..., ale widząc te cyferki w statystykach z KC, aż Ci współczuję.
Ja na oryginalnej mechanice KC nie gram od kilkunastu lat i dobrze mi z tym. OQ jako mechanika na k100, to ukłon wobec ortodoksyjnych KC-tówców, ale widzę, że to za mało.
I zgadzam się z Mrufonem w OQ2 mamy k100 i rzut procentowy, będący podstawą w KC, to całkiem co innego niż Klanarchia czy SW Czy Fate. Nie czuć takiej różnicy, a testy o niebo szybsze i prostsze. podobnie jak obliczenia, o wiele niższe liczby i kilka razy szybsza np. walka.

ODPOWIEDZ