Fanowskie tłumaczenie mechaniki OQ2
Płaszczyzną porozumienia pozostaje niepowtarzalny świat Kryształów Czasu, jako tło fabularne, dla naszych sesji który żaden z fanów nie zamierza zmieniać.
Przekład OpenQuesta na pl nie może ingerować w świat KC, nie o to moim zdaniem tu chodzi. Jestem zatem za uzupełnieniem zasad OQ w sytuacjach, które tego wymagają vide Półbóg.
Tłumaczenie może jednak wzbogacić świat KC np. poprzez dodanie nowej puli czarów (zgodnych z konwencją). Równoległym ruchem powinno być konwertowanie czarów z KC na mechanikę OQ, jeśli nie ma takowych odpowiedników. Wszystkie bronie powinny być dostępne na mechanice OQ.
Kwestia Profesji to moim zdaniem kwestia mechaniki nie świata. OQ może jednak profesje emulować. Stąd pomysł stworzenia Profesji, jako wskazówek) dla tych którzy je lubią.
Natomiast konwersja OQ w stronę mechaniki KC, tak by ją przypominała powinna być gruntownie przemyślana. Wszyscy bowiem się zgadzają, że mechanika leży w KC, std rozwiązania mogą psuć miodność grania.
Jednak pomysł, aby wzbogacić OQ o rozwiązanie, które oferuje KC, a których nie ma OQ jest do przemyślenia. Jeśli bowiem nie ma reguł w OQ to trzeba i tak je wymyślić.
Pytanie zatem:
- czy może ktoś opisać co takiego mu się podoba w mechanice KC, że koniecznie winno to być odwzorowane.
Przekład OpenQuesta na pl nie może ingerować w świat KC, nie o to moim zdaniem tu chodzi. Jestem zatem za uzupełnieniem zasad OQ w sytuacjach, które tego wymagają vide Półbóg.
Tłumaczenie może jednak wzbogacić świat KC np. poprzez dodanie nowej puli czarów (zgodnych z konwencją). Równoległym ruchem powinno być konwertowanie czarów z KC na mechanikę OQ, jeśli nie ma takowych odpowiedników. Wszystkie bronie powinny być dostępne na mechanice OQ.
Kwestia Profesji to moim zdaniem kwestia mechaniki nie świata. OQ może jednak profesje emulować. Stąd pomysł stworzenia Profesji, jako wskazówek) dla tych którzy je lubią.
Natomiast konwersja OQ w stronę mechaniki KC, tak by ją przypominała powinna być gruntownie przemyślana. Wszyscy bowiem się zgadzają, że mechanika leży w KC, std rozwiązania mogą psuć miodność grania.
Jednak pomysł, aby wzbogacić OQ o rozwiązanie, które oferuje KC, a których nie ma OQ jest do przemyślenia. Jeśli bowiem nie ma reguł w OQ to trzeba i tak je wymyślić.
Pytanie zatem:
- czy może ktoś opisać co takiego mu się podoba w mechanice KC, że koniecznie winno to być odwzorowane.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Punkt wyjścia to spolszczenie podstawowych zasad, nie wszystkich i pokazanie Graczom KC jak to działa w OQ2. Inaczej ortodoksyjni KC-towcy dalej będą jeździć syreną 105 czy fiatem 126 p zwanym maluchem, zamiast zmienić mechanikę na coś o wiele szybszego i lepszego. Takie rzeczy to już teraz nie w Europie, maluchy poszły do Azji, tej biedniejszej.
Trzeba uzupełnić OQ2 o to czego nie ma w nim jak Półbogowie i sporo innych.
Czyli Panowie Tłumacze, wg mnie nie wszystko jak leci tylko na początek losowanie postaci, walka i testy powinniście zrobić by pokazać jak to działa w OQ2, bo jak to nie przekona ich do zmian, to nic ich nie przekona w g mnie.
To tylko mój prywatny pogląd.
PBF do testowania mechaniki mogę poprowadzić, jak będą chętni.
Trzeba uzupełnić OQ2 o to czego nie ma w nim jak Półbogowie i sporo innych.
Czyli Panowie Tłumacze, wg mnie nie wszystko jak leci tylko na początek losowanie postaci, walka i testy powinniście zrobić by pokazać jak to działa w OQ2, bo jak to nie przekona ich do zmian, to nic ich nie przekona w g mnie.
To tylko mój prywatny pogląd.
PBF do testowania mechaniki mogę poprowadzić, jak będą chętni.
Ostatnio zmieniony 26 września 2014, 15:12 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
I popieram Kymil w pełni. Oni sami nie wiedzą co chcą, stara mechanika KC jest niegrywalna, ale dać im nową, to nie, tak nie może być... Bo nie ma tego czy tamtego z oryginalnej mechaniki. Brzytwa Ockhama Panowie, o niej Autor KC zapomniał robiąc mechanikę. Niestety.
Powstanie baza kreacja postaci, w tym umiejętności i walka niech Czegoj myśli nad konwersją wtedy z KC na OQ2, może coś wymyśli. Bronie z KC to nie problem się doda.
Powstanie baza kreacja postaci, w tym umiejętności i walka niech Czegoj myśli nad konwersją wtedy z KC na OQ2, może coś wymyśli. Bronie z KC to nie problem się doda.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Ale Mrufon i Kymil dużo zrobili, to jakaś propozycja, dla fanów k100. Warto by to przedstawić dalej, jakieś tworzenie postaci. PBF ewentualnie.
Twoja wersja Avnar, była fajna, szkoda, że nie zyskała szerszego poparcia.
Cóż SoK przypomniał o KC, ale systemu KC RPG, to nie przybliża, a wynik sprzedaży Sagi raczej nie wpłynie na wydanie KC RPG.
Twoja wersja Avnar, była fajna, szkoda, że nie zyskała szerszego poparcia.
Cóż SoK przypomniał o KC, ale systemu KC RPG, to nie przybliża, a wynik sprzedaży Sagi raczej nie wpłynie na wydanie KC RPG.