KC na mechanice Dungeon World

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 23 lutego 2015, 09:59

Na razie chciałem się tylko zapytać was, czy ktoś grał w Dungeon World?

Moim zdaniem, mechanika całkiem dobrze nadaje się do prowadzenia Kryształów Czasu. Zresztą powstała na bazie D&D i Apocalypse World. Mechanika jest bardzo prosta w nauczeniu, a całość opiera się na tzw. playbookach, czyli czegoś na kształt kart postaci z rozpisaną każdą klasą i całą ścieżką rozwoju.

Sam długo szukałem mechaniki odpowiedniej do prowadzenia KC. Pierwotnie chciałem nawet uzdrowić tą co jest. Pojawiały się tu pomysły z adaptacją na mechanikę Savage Worlds. Dla mnie jednak ważniejsze jest uchwycenie charakteru KC, niż zastosowanie jakiejkolwiek mechaniki uniwersalnej. W tym względzie mechanika DW wydaje się najbardziej odpowiednia do tego co KC prezentowało.

Co o tym sądzicie?

PS
Powstaje polskie tłumaczenie DW.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 23 lutego 2015, 11:48

Daj linka do mechaniki. Nie znam, więc nie mam szans odpowiedzieć na Twoje pytanie. Najlepiej od razu po polsku.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 23 lutego 2015, 11:58

Jestem za, ale mam parę pytań:
1. Po co?
2. Dla kogo?
3. Dlaczego?
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 23 lutego 2015, 11:59

Niestety SRD mechaniki wywala cały czas komunikat o zawirusowaniu, więc nie podlinkuje. Mogę dać namiary na playbooki, ale tylko po angielsku. Wiem że prace nad polska wersją trwają, ale nic poza tym.

Playbooki DW PDF

Połączony z 23.02.2015 12:03:55:
Dobro napisał(a):
1. Po co?
2. Dla kogo?
3. Dlaczego?
ad 1. Bo chcę zagrać w DW i KC są najlepiej mi znanym światem fantasy.

ad 2. Dla mnie i osób, które byłyby zainteresowane.

ad 3. Bo DW wyjątkowo dobrze mi pasuje do klimatu KC.

Nie zrozumcie mnie źle, ale nie chcę zagrać po prostu w KC, a tylko chciałbym zagrać w DW, a KC najbardziej mi w tym względzie pasuje. DW samo w sobie nie ma świata. Jest to wariacja na temat D&D i ogólnie grania w generic fantasy.
Ostatnio zmieniony 23 lutego 2015, 12:03 przez Jagmin, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 24 lutego 2015, 09:00

Dość ciekawa ta mechanika, też by się nadała wg mnie do KC, ale bez polskiej wersji za wielkich szans nie widzę, zasady nie są długie, więc spolszczenie pewnie będzie zwłaszcza, ze pisałeś iż ktoś je robi. A czarów na 2 4 i 6 oraz 8 poziomie to nie ma? Fajne, jest, że na poziomach wybieramy kolejne zdolności z listy, to pozwala różnicować postacie w tej samej profesji.

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 24 lutego 2015, 12:00

To nie poziomy zaklęć, ale poziomy postaci.
Obrazek
Obrazek

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 24 lutego 2015, 20:28

Przeglądam DW i za wcześnie na opinię, ale spytam czy rozważałeś KC na Dungeonslayers? Jest tłumaczenie na polskie, jest ciekawy rozwój postaci i masa ciężkich decyzji na starcie. Do KC świetna mecha, za dwa tygodnie prowadzę pierwszy scenar na tej mechanice.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 24 lutego 2015, 23:23

Przeczytałem Dungeonslayers i muszę przyznać, że jest łatwy, miły i przyjemny. Trzeba byłoby go przetestować, ale mechanika wydaje się być bardzo intuicyjna. Ciekawe jak się sprawdza w grze, jednak szybkość tworzenia postaci ma na prawdę wiele zalet. Interesujące i na pewno zatrzymam sobie, a może nawet wydrukuję. Jeśli zmienić trochę nazewnictwo i zamienić k20 na 2k10 to z powodzeniem można pokusić się o granie w świecie KC.

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 25 lutego 2015, 08:13

Nie, nie rozważałem, bo nie mam ochoty akurat zagrać w DS tylko w DW. Jakbym chciał zagrać w DS to bym to rozważył. KC mają być tylko tłem.

Przy okazji DS znam jeszcze od wersji niemieckiej, potem angielskiej, a przy polskiej troszkę pomagałem. ;)
Obrazek
Obrazek

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 25 lutego 2015, 19:18

Hehe, nie trzeba się od razu zaperzać, to tylko rozrywka.

Mam podstawkę DS w wersji pełnej, ponad 100 stronicowej. To dużo ciekawsze niż ten szort na polski.

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 25 lutego 2015, 19:40

Nie zaperzam się. Przepraszam jeżeli ktoś tak to odczytał. Po prostu wyjaśniłem czemu DW a nie DS.

Odnośnie tego co napisałeś to pewnie myślisz o czwartej edycji. Trzecia, którą przetłumaczono na polski to nie short. Ja wolę trzecią, bo jest krótsza. :P
Obrazek
Obrazek

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 lutego 2015, 11:27

Czytam w wolnych chwilach DW i szczerze mówiąc całkiem fajne to jest. Nie mam jeszcze pełnego obrazu, ale prospektywnie jest :)

Buka masz czy pdf-a?
Ostatnio zmieniony 26 lutego 2015, 13:46 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 26 lutego 2015, 13:54

Ano. Nie ma co prawda moich ulubionych alchemików ale ze złodzieja da się zrobić zarówno alchemika jak i zabójcę. Ta klasa postaci w ogóle wygląda jakby autorzy DW wzorowali się na Zabójcy/Alchemiku z KC, czyli mojej ulubionej mieszanki powergamingowej.

Każda klasa jest miodna. Nawet paladyn, który może wybrać sobie, czy woli ratować księżniczki, czy też wymierzać sprawiedliwość, stał się z tanka suportem dla drużyny. To znaczy nie stracił nic na swojej rycerskości, ale posiada wiele zdolności, które wspierają drużynę. Idealna klasa na wspólną walkę na pierwszej linii. Pod tym względem bardziej przypomina Gwardzistę z KC.

Niektóre klasy mają też zapożyczenie zdolności, zupełnie jak w KC, choć nie ma typowej wieloklasowości.

Mam buka.
Obrazek
Obrazek

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 lutego 2015, 14:05

Skąd hewujesz buka? Bajłeś go gdziesik? Telnij mi gdzie, bo póki co widzę go tylko na Noblu. Wezmę to choćby na półkę, bo dla mnie KC będą na DS.

Jagmin
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 08:24
Kontakt:

Post autor: Jagmin » 26 lutego 2015, 14:08

No niestety obecnie jest dostępny jedynie poza naszymi granicami. Swój nabyłem w sklepiku Sila. Jednak już nie sprowadza. Miałem farta, szczególnie, że cena była obłędna, coś koło 50 złotych.
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ