Techniczny - Wirtualne Elizjum

TatTvamAsi
Reactions:
Posty: 423
Rejestracja: 08 sierpnia 2015, 14:54
Been thanked: 3 times

Post autor: TatTvamAsi » 23 stycznia 2016, 23:31

Pomysł bardzo ciekawy. Również się do niego jak najbardziej przychylam. :)

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 24 stycznia 2016, 05:25

8art- bez pisania o pokoleniu. Poza tym bez pisania o klanie. Dlaczego? Bo lepiej będzie opisać przedstawienie się postaci w wątku fabularnym. Co więcej pozwoli to postaciom.. kłamać.. co uczyni konwersacje bardziej naturalnymi.

Awatar użytkownika
lightstorm
Reactions:
Posty: 882
Rejestracja: 25 października 2014, 09:40

Post autor: lightstorm » 24 stycznia 2016, 15:28

Oczywiście żaden Wampir nie przedstawia się mówiąc o swojej Generacji, ponieważ staje się wtedy łatwym celem dla młodszych. Nie każdy młodszy Wampir jest na tyle ambitny, by skorzystać z aktu Diaboloziacji, by obniżyć swoje Pokolenie, ale historia Spokrewnionych pokazuje jednak, że takie rzeczy dzieją się bardzo często. Starsi wiedzą o tym i każdy z nich ukrywa swoją prawdziwą potęgę, używając jej tylko w ostateczności. W wampirze im mniej o tobie wiedzą, tym lepiej dla ciebie.

Jednak grzeczność i etykieta wymaga, by przedstawić się imieniem i klanem.
[center]To rule in blood is to rule in truth. Ventrue Clan Motto[/center]

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 24 stycznia 2016, 15:38

Przedstawienie się imieniem i Klanem to oczywiście podstawa. Pytanie o Pokolenie odbierane jest w społeczeństwie Spokrewnionych jako nietakt towarzyski.

Jak dla mnie więc imię i Klan powinny wystarczać. I nie widzę problemu odnośnie tego co sugerował Koszal - przecież, jeśli ktoś udaje członka innego Klanu może w nagłówek wpisać Klan, który udaje, prawda?

Co do innych rzeczy:
Obmyślam zasady na których wszystko to miałoby się opierać. Pewnie po konsultacji z Lightstormem zrobię jakiś klimatyczny opis lokalu. Poza tym oczywiście będą Zasady Elizjum - których łamanie będzie miało swoje konsekwencje.

Myślę, że warto będzie także wprowadzić Status w Elizjum - jako cechę pozycji, która będzie zmieniać się w zależności od zachowania postaci (np. spadać za łamanie zasad, wzrastać za ciekawe dyskusje czy inicjatywy). Pewien status będzie ustalony na starcie - ale pozostały będzie się zdobywać. Decydować o nim będą oczywiście Harpie i Opiekun. O wyborze Harpii zdecydujemy wspólnie, gdy już całość ruszy (i będziemy wiedzieli, kto się w Elizjum pojawia a kto nie).

Myślę także, że możemy wykorzystać Elizjum do tego, by wrzucać czasem ciekawą muzykę czy linki do galerii, związanej tematycznie z Wampirem. Zabiegi takie można traktować jako organizowanie artystycznych eventów (tu będą mogli popisać się na pewno Torreadorzy, oraz inni, mniej doceniani, undergroundowi artyści ;) ). Na pewno byłoby to ciekawe i inspirujące.

Tak więc za kilka dni, gdy już sobie wszystko dobrze ułożę i przemyślę, zaproponuje Wam jakiś ogólny rys zasad, ustalających działanie Elizjum. Lightstorm z kolei zaoferował, że dostosuje zasady Rhino do potrzeb wirtualnego Elizjum.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 24 stycznia 2016, 16:19

Myślcie tak by wejść mógł każdy z innych grajacych po całym kraju. Będzie wówczas więcej osób. Kto wie jak wieść o elizjum się daleko rozejdzie.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Frater_Terry
Reactions:
Posty: 352
Rejestracja: 13 stycznia 2015, 12:19

Post autor: Frater_Terry » 28 stycznia 2016, 12:58

Trochę tak podczekiwałem aż Elizjum ruszy, ale żeby nikt mi nie zarzucał braku zainteresowania - uważam pomysł za pomysł zacny i jak już wspomniałem czekam. Czekam z niecierpliwością by móc się zacząć bawić :) Więc pomysłodawca niech dłonie na klawiaturze położy i odpowiedni opis wystosuje :D

Podoba mi się też uwaga Suriela z postu nade mną ;)

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 28 stycznia 2016, 13:01

Ja klecę ten opis, ale ostatnio trochę chory jestem więc proszę o jeszcze kilka dni cierpliwości ( w tym stanie czasem się ciężko myśli).

Niemniej pracuję nad tym cały czas. Muszę jeszcze tylko kilka rzeczy dopisać, parę spraw też ustalić z Lightstormem i będziemy mogli powoli ruszać. :)
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 02 lutego 2016, 15:27

Po godzinach rozmyślań i debat z Lightstormem mam przyjemność zaprezentować pokłosie naszych starań, czyli propozycję regulaminu Wirtualnego Elizjum. Znajdziecie ją poniżej, mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu.

Muszę także nadmienić, że wszelkie zasady pomyślane są z uwagi na dobro graczy i jakość wspólnej zabawy i należy je interpretować pod tym kontem. Na pewno nie mają za zadanie utrudniać nikomu życia - niemniej wprowadzenie pewnych ustaleń jest nieodzowne dla harmonijnego działania całości projektu. Głownie mamy na myśli wyeliminowanie różnych nadużyć - o które nie podejrzewamy większości graczy z forum, ale wiecie jak to jest... Wieść się może roznieść i mogą pojawić się nowe osoby. A nie wszystkie muszą przedstawiać sobą wysoki poziom... Warto wiec się zabezpieczyć.

W porządku, dość tych wstępów. Tak więc Panie i Panowie, bez dalszego lania wody, przedstawiam Wam:


[center]Regulamin Działania Wirtualnego Elizjum:[/center]
1. Wirtualne Elizjum stanowi miejsce dostępne dla wszystkich graczy do Wampira, bez ograniczeń z uwagi na Klan, sektę czy czas rozgrywki (skupia zarówno graczy do W:Maskarady jak i do Mrocznych Wieków).

2. Jest to rodzaj społecznej zabawy, mającej na celu wykreowanie wampirzej społeczności, w klimacie Wampir: Maskarada. Archetypy klanowe oraz historia spokrewnionych zgodne są z zasadami I i II Edycji (Nie Revised).

3. Zabawa w Wirtualnym Elizjum może być prowadzona niezależnie od sesji PBF, niejako na innej płaszczyźnie czasoprzestrzennej - choć samo Elizjum może być adoptowane przez różnych Mistrzów Gry i dostosowywane do realiów ich sesji. Także wątki i pomysły, przyjaźnie i animozje, które rodzą się w Elizjum mogą być wykorzystywane przez MG w czasie sesji.

4. Szczegółowe prawa panujące w Elizjum określone są w dokumencie Zasady Elizjum, z którym każdy powinien się zapoznać.

5. Każdy z graczy biorących udział w zabawie ma prawo pisać w taki sposób jaki uważa za słuszny, tak długo, jak jego posty utrzymują klimat właściwy dla świata Wampira. Może również nawiązywać nowe znajomości, zawierać przyjaźnie i prowadzić spiski z innymi graczami.

6. W Elizjum nie ma MG ani rzutów na cokolwiek. Zabawa opiera się na odgrywaniu postaci, prowadzeniu dialogów i nawiązywaniu ciekawych interakcji - ma więc narracyjny, a nie kostkowy charakter.

7. Chociaż w Elizjum nie ma MG, z uwagi na rozwój projektu i dobro graczy pomysłodawca (czyli ja) zastrzega sobie prawo do podejmowania niektórych decyzji organizacyjnych: akceptacji graczy spoza PBF, usuwania graczy oraz zmiany tego regulaminu. Wszystkie te prawa przysługują także Opiekunowi Elizjum, który ponadto może decydować o Statusie bohaterów oraz stosować ostrzeżenia i zawieszenia. Wszelkie poważne decyzje organizacyjne podejmować będziemy wspólnie, mając na celu dobro Elizjum i starając się zapewnić uczestnikom jak najlepszą zabawę.



[center]Wstęp do Elizjum:[/center]
1. Prawo do wstępu do Elizjum otrzymują wszystkie postacie do Wampira grające w PBF na forum Kryształy Czasu.

2. Jeśli gracz pragnie wprowadzić inną postać do Wampira, należy ją przesłać do akceptacji. Akceptacji dokonuję ja (jako pomysłodawca projektu) i Lightstorm (jako Opiekun Elizjum). Zastrzegamy, iż postacie niezgodne z założeniami Systemu lub też pozbawione klimatu i spójności (nastawione jedynie na powergaiming) nie będą akceptowane. Nie zamierzamy jednak w żaden sposób utrudniać wstępu do Elizjum osobom, które rozumieją konwencję i klimat. Tak więc gracze posiadający sensownych bohaterów nie muszą obawiać się trudności.

3. Prośbę o dopuszczenie do gry należy wysyłać na PW. Powinna ona zawierać opis bohatera, jego krótką historię oraz kartę postaci.



[center]Status w Elizjum:[/center]
1. Status w Elizjum jest nową Cechą Pozycji, dodawaną do posiadanych. Określa on szacunek jakim postać cieszy się na terenie wirtualnego Elizjum i nie ma wpływu na jej cechy w czasie gier PBF.
2. Wkraczając do Wirtualnego Elizjum postać otrzymuje następującą premię do Statusu:
+1 otrzymuje każdy Starszy Wampir - oznacza to, iż postać musi mieć przynajmniej IX Generację, oraz liczyć sobie minimum 100 lat.
+1 otrzymuje każda postać, która zdobyła nagrodę Najlepszej Postaci PBF.
+1 otrzymują ważni członkowie Sabatu, Camarilli bądź Klanów Niezrzeszonych - oznacza to, iż postać musi mieć przynajmniej jedną z Cech Pozycji: Status (w Camarilli, Sabacie, Inconu etc.) lub Prestiż Klanowy, na poziomie 4 lub wyżej i fakt ten jest powszechnie znany.
+1 otrzymuje każda Harpia wybrana na to stanowisko przez osoby uczestniczące w zabawie.
+2 otrzymuje Opiekun Elizjum.
Status pochodzący z różnych premii jest oczywiście sumowany.


[center]Funkcje w Elizjum:[/center]
Opiekun: Opiekunem elizjum jest Xavier Price, postać prowadzona przez Lightstorma. Do obowiązków Opiekuna należy pilnowanie, czy obecni w Elizjum przestrzegają Zasad, oraz animowanie życia towarzyskiego i kulturalnego. Opiekun decyduje wraz z Harpiami o Statusie w Elizjum. Ma również prawo do stosowania kar: udzielania ostrzeżeń i usuwania postaci.
Opiekun może przekazać swoje obowiązki wybranej osobie, pod warunkiem, iż zdobędzie poparcie Harpii.

Harpie: są wybierane przez graczy biorących udział w zabawie. Harpią może zostać każda postać, która zdobędzie poparcie większości w tym zakresie. Powinny być to wszakże osoby społecznie zaangażowane o wysokim standardzie kultury. Gracze prowadzący zaś powinni w miarę dobrze znać system i odnajdywać się w konwencji Wampira. Harpie wraz Opiekunem mogą decydować o zmianach w Statusie postaci (dotyczy to tylko Statusu w Elizjum).
Harpią może zostać każda postać, nominowana na to stanowisko przez Opiekuna lub przynajmniej dwóch innych graczy. W takim wypadku odbywa się głosowanie (tylko głosy za i przeciw, nie można się wstrzymać). Bohater, który zdobędzie w nim poparcie, zostaje Harpią.
Opiekun ma prawo odwołać Harpie, jeśli narusza ona regulamin Elizjum bądź jego Zasady.



[center]Wydarzenia Kulturalne:[/center]
1. Każdy z graczy ma prawo zgłosić Opiekunowi Elizjum planowane wydarzenie kulturalne. Przyjmuje ono postać prezentacji sztuki (muzyki, galerii graficznych etc.) za pomocą odpowiednich linków, wklejonych w treść wpisu. Sztuka ta nie musi być autorska, powinna wszakże pasować do klimatu gry.

2. Szczególnie udane inicjatywy nagradzane będą wzrostem statusu.



[center]Kary w Elizjum[/center]
Nie przestrzeganie Regulaminu i Zasad Elizjum, a także uporczywe psucie zabawy innym skutkować może następującymi karami:

Utrata Statusu: społeczne gafy popełniane przez bohatera mogą wywoływać utratę Statusu w Elizjum, o czym decydują Harpie i Opiekun Elizjum.

Ostrzeżenie: Drobne wykroczenia przeciwko Regulaminowi i Zasadom Elizjum skutkować będą Postrzeżeniem ze strony Opiekuna. W przypadkach większych wykroczeń może do nich zostać dodana prośba o zmianę treści wpisu.

Czasowe Usunięcie: Postacie graczy dopuszczające się poważnych naruszeń Regulaminu i Zasad Elizjum, a także postępujące niezgodnie z zasadami Wampira mogą zostać usunięte z Wirtualnego Elizjum na pewien czas. Decyzja o usunięciu i okresie jego trwania należy do Opiekuna Elizjum.

Usunięcie Stałe:
Postacie graczy naruszające notorycznie Regulamin i Zasady Elizjum w sposób rażący i utrudniający innym zabawę, a także bohaterowie zachowujący się niezgodnie z konwencją Wampira mogą zostać usunięci przez Opiekuna na stałe. Decyzja o tego typu działaniach zawsze zostanie poprzedzona stosownym ostrzeżeniem.

Śmierć: W Elizjum można zginąć (tracąc postać) jedynie w przypadku bardzo poważnych naruszeń, tj.:
- W sytuacji w której postać w rażący sposób łamie Maskaradę;
- W sytuacji w której bohater zaatakuje inną postać w Elizjum;
- W sytuacji, w której bohater wykona działania jednoznacznie samobójcze (np. napluje swojemu Primogenowi w twarz, doprowadzi do szału sforę z Sabatu, obrazi klan Assamitów przy Assamitach etc.)
- W sytuacji, w której gracz celowo utrudnia zabawę innym, nie reaguje na ostrzeżenia Opiekuna i w rażący sposób nie przestrzega konwencji Wampira.
Decyzja o Śmierci oznacza utratę postaci. Podejmuję ją ja (jako pomysłodawca projektu) oraz Lightstorm (jako Opiekun Elizjum). Ustalenie takie zostanie podjęte tylko w wypadku naprawdę poważnych wykroczeń, psujących grę innym i niszczącym klimat Elizjum. Każdorazowo będzie także poprzedzone stosownym ostrzeżeniem i prośbą o zmianę treści wpisu (wraz z uzasadnieniem, takiej a nie innej decyzji). Generalnie, nie zamierzamy w ten sposób nikogo ograniczać, a jedynie usuwać osoby które niszczą projekt z uwagi na swoją złą wolę.



[center]Granie kilkoma bohaterami[/center]
Każdy z graczy może do Elizjum wprowadzić więcej, niż jednego swojego bohatera, zachowując poniższe zasady:
- Pisząc post należy w nagłówku umieścić imię postaci i jej klan, oraz Status w Elizjum. Dzięki temu zawsze będzie wiadomo o kim traktuje dany wpis.
- Z uwagi na to, by wyeliminować potencjalne nadużycia zakładamy, iż postacie tego samego gracza nie mogą przekazywać sobie wiedzy, przedmiotów ani krwi.



[center]Błędy i pytania[/center]
Gracze znający Wampira słabo lub popełniający błędy z niewiedzy, nie muszą się lękać, iż zostaną usunięci czy zawieszeni. W przypadku jakichkolwiek niejasności prosimy o zadawanie pytań przez PW i chętnie na nie odpowiemy. Pytania można kierować do:

- Sigila (czyli do mnie): w sprawach dotyczących: konwencji Świata Mroku, ogólnych zasad Wampira, Wilkołaków i Magów, a także Upiorów. Odpowiem także na każde pytanie związane szczegółowo z klanem Assamitów.

- Lightstorma: w sprawach dotyczących: konwencji Świata Mroku, ogólnych zasad Wampira, a także wszelkich pytań szczegółowych dotyczących historii Spokrewnionych, Klanów, zachowań społecznych, działania sekt etc.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 02 lutego 2016, 23:36

Napewno zagoszcze jakąś postacią, ale chyba najpierw zobacze jak to działa w praktyce. Pomysł jest jednak przezacny!

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 03 lutego 2016, 01:16

Myślę, że warto dodać do tego opis mówiący o tym, co oznaczają konkretne wartości statusu i jak należy go interpretować. W wyniku zaproponowanych zasad osiągnie on bowiem inne (i bardziej zmienne) wartości, niż te znane (bądź nie znane, więc tym bardziej należy je przybliżyć) z systemu. Jest to potrzebne po to, byśmy nawzajem wiedzieli z kim mamy do czynienia (jakim cieszy się uznaniem, osiągnięciami itp). Krótko mówiąc, potrzebne jest moim zdaniem coś na kształt krótkiego opisu każdej z wartości Statusu, np:

Status 0 - oznacza odwiedzającego Elizjum po raz pierwszy, jest to osoba ciesząca się taki a taki uznaniem.
Status 1 - oznacza ...

Status 5 - zdanie takiej osoby jest często opiniotwórcze.

Kwestia druga dotyczy Wydarzeń Kulturalnych. Mimo wszystko nie rozumiem, co ma wspólnego Elizjum z propagowaniem własnej twórczości (chyba, że ma to być miejsce dla Torreadorów). Stąd pytanie, czy ma ono służyć autoprezentacji twórczości forumowiczów, czy przybliżaniu i poznawaniu realiów ŚM? Chciałbym to dobrze zrozumieć zanim wejdę w temat, który może służyć czemu innemu, niż oczekuję, by moja para nie szła w gwizdek.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 03 lutego 2016, 08:45

Nadal się łudze że się pojawię w elizjum mimo topniejacego czasu. Czekam na opis z grafikami Elizjum. Może jakiś rzut pomieszczeń nawet.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 03 lutego 2016, 10:29

Oczywiście, Koszal, co do opisu Statusu masz rację i uczynię taki na pewno.

Nie chodzi o swoją twórczość autorską, tylko o sztukę tematycznie czy stylowo związaną z Wampirem - coś, co może być inspiracją dla MG i graczy, a także podnosi klimat Elizjum.

Elizja zawsze są miejscem, gdzie się sztukę prezentuje, a społeczeństwo Nieumarłych żyje takimi wydarzeniami. Ponieważ sztuka stanowi pasję, a pasje sprawiają, że nie czujesz się trupem. I owszem, Torreadorzy sobie dzięki temu podnoszą status - bo to jest główny sposób w jaki mogą to robić. Więc tak - tu mają przewagę nad innymi. Nie nie poradzę, takie są uroki ich Klanu. Każdy Klan ma zresztą swoje mocne strony, prawda?

Ale przecież, Ty także masz skrzypka, więc co za problem znaleźć jakiś odpowiednio mroczny utwór na skrzypcach czy ze dwa, utrzymany we właściwej estetyce, dodać do tego jakiś opis własnego wystąpienia i zrobić z tego koncert? ;)

Opis Elizjum jest w drodze, czekam na materiały od Lightstorma (ciężko coś opisać jak się nie ma fotek ;P). Mam nadzieję, zrobić go w tym tygodniu, byśmy mogli zacząć.
Ostatnio zmieniony 03 lutego 2016, 13:24 przez Sigil, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Zin-Carla
Reactions:
Posty: 162
Rejestracja: 06 maja 2015, 15:12
Kontakt:

Post autor: Zin-Carla » 07 lutego 2016, 21:28

Ooo ale fajny pomysł. To już w ogóle się utopie w tym ŚM. Będe w sumie miała trzy postacie do wprowadzenia do Elizjum, jedna z maskarady, która znacie z Charleston... i dwie z real game... oby dwie dość... ekscentryczne... o.O

Już się nie mogę doczekać

Ps. Myślę, że dobrze byłoby na wstępie gdy się będziemy przedstawiać przynajmniej raz zarzucić zdjęciem, żeby wiadomo było, kto jak wygląda. Wtedy można sobie lepiej wizualizować z kim się rozmawia i jak wygląd danej osoby wpływa tez na sytuację.
Ostatnio zmieniony 07 lutego 2016, 21:37 przez Zin-Carla, łącznie zmieniany 1 raz.
The oldest and strongest emotion of mankind is fear, and the oldest and strongest kind of fear is fear of the unknown

H.P. Lovecraft

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 08 lutego 2016, 11:10

Czekałem, czy może ktoś naprawi dodawanie zdjęć na forum, ale chyba nie ma co czekać... Znacie może jakiś darmowy serwer gdzie można byłoby je wrzucić?

Postaram się wyciągnąć te Zasady Elizjum od Lightstorma w tym tygodniu, zrobić opis Elizjum i - będziemy mogli zacząć zabawę. Więc bądźcie czujni. ;)
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Zin-Carla
Reactions:
Posty: 162
Rejestracja: 06 maja 2015, 15:12
Kontakt:

Post autor: Zin-Carla » 08 lutego 2016, 14:17

hmmm ale ja dodałam wczoraj do własnego albumu zdjęcie ghula mojego a potem wkleiłam do posta z serweru kryształów... i zadziałało... to o to chodzi? za to wciąż mój nickpage nie działa ;p
The oldest and strongest emotion of mankind is fear, and the oldest and strongest kind of fear is fear of the unknown

H.P. Lovecraft

ODPOWIEDZ