Zagłada Katana

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 08 lutego 2017, 08:18

Sprawnie ci to poszlo Mastug. Liczyles na piechotke czy poslugujac sie jakimś generatorem?

No to teraz go podniesiemy na okolo 9 Poz czarnoksiężnika. Tak mniej więcej bo i tak potem mu pdeków dorzucimy z 9-10k więc wyjdzie wyższy.

Czy uwzgledniles nadnaturalna zdolność o którą prosilem?

Juz wygląda groźnie a co będzie dalej...
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 08 lutego 2017, 14:35

Przyjęta zdolność nadnaturalna nie podnosi odporności, więc nie trzeba nic zmieniać w statystykach.

Nabycie profesji i jej awans wraz z przemianą w czarnotrupa dadzą naszemu bohaterowi tak wysokie UM, że nie będzie w ogóle potrzebował amuletu.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 08 lutego 2017, 14:39

Myślałem ze zwiększa sie odpornosc o 20+k10 ale ok. przyjmuje na słowo harcerza.

Amulet. A to czemu,? Chyba nie chcesz szastac Żywotnością naszego pupila, zwlaszcza że jest jej malutko.. :|

Edit.
Cofam pytanie. Doczytalem. Czary wówczas nie potrzebują PM. Zapimnialem o tym. Zgroza!
Ostatnio zmieniony 08 lutego 2017, 15:01 przez Suriel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 08 lutego 2017, 15:12

Zgrozą byłoby dać mu 10 poz czarnoksiężnika i umiejętność umagicznienie martwego. Gdyby sam się umagicznił kosztem bagatela 100000 PM miałby dwukrotnie wyższą żywotność.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 08 lutego 2017, 15:17

Myślałem i o tym ale skoro nie potrzebuje PM, bo przy tak wysokim Um "zaciąga" je z otoczenia to...koszt żaden.

Ps. Dlaczego az tyle Koszalu wszak waga ludzkich kości wynosi ok 10-12kg. To ile może ważyć smoczy szkielet?
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 08 lutego 2017, 15:29

Opis tej umiejętności podaje koszta.

A wydatek PM chyba by był potrzebny, bo to nie jest rzucanie czaru tylko czynność. Sam nie wiem.

Przejrzałem czary czarnoksiężnika i tak patrzę, że z takimi statsami to szkoda smoczego czasu na ich rzucanie..
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 08 lutego 2017, 15:45

Koszal poszukaj jakiegos czaru co PM daje bo może warto by zbierać na to umagicznienie skoro Zyw i Sf wyszla w rzutach poniżej średniej dka jego Poziomu. Jakies 700pkt kazdy atrybut. Najwyraźniej Mastug "nie miał ręki" do rzutów. :D

Ja się zastanawiam jak z wyparowaniami za skórę i z zianiem ogniem będzie po przemianie.

Tymczasem czekamy na dalsze obliczenia.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 08 lutego 2017, 15:57

Dzięki zdolności pozwalającej wysysać PM z trupów nie ma się co martwić jego niedoborem.

Co do czarów, to te służące zadawaniu ran wyglądają relatywnie dość śmiesznie, ale nie bagatelizowałbym ich wszystkich z góry, ponieważ odpierane są na 1/10 odpowiedniej odporności i rzucenie wielu z nich zajmie smokowi tylko po 1 segmencie.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 08 lutego 2017, 16:08

Tak. Tylko ich zasięgi są dość smutne.

Natomiast pod dyskusję:

-wyparowania,
-zianie ogniem,
-latanie,
-przedmioty magiczne- bo czemu nie? W końcu smoki je lubią i czarnotrupy też.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 08 lutego 2017, 18:56

No i właśnie.

Moim zdaniem wszystko jest za wyjątkiem wyparowan. To raczej życzeniowe myślenie bo logika podpowiadaeże oprócz magicznych przedmiotów nie powinno nic byc.
No ale taki człapiacy smok to trochę nędza.
Sam nie wiem. Co sądzicie?

edit.
A co z antymagia? Sumowali byście czy dwa rzuty raczej?
Ostatnio zmieniony 08 lutego 2017, 20:10 przez Suriel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 08 lutego 2017, 22:50

Wyparowań i ograniczeń ze skóry brak. Ale za to ma niewrażliwość na obrażenia kłute, odporność na cięte i potrzeba broni ekstremalnie magicznej, aby go zranić. Nie musi mieć całego stosu magicznych przedmiotów - jest taki jeden, który nie działa w połączeniu z inną aktywną magią i daje m.in. bardzo wysokie wyparowania, bo zależne od UM.

Co do zasięgu czarów, to Upiorne dźwięki mają całkiem przyzwoity, choć na sam widok takiego stwora niejeden nabawiłby się choroby psychicznej.

Aby latać musiałby mieć błoniaste skrzydła, chociaż w grach latają i nawet same smocze szkielety. Do ziania ogniem nie ma już aparatury, ale nadrabia to morderczymi zdolnościami czarnotrupa.

Na Amg nie powinno być 2 rzutów na pewno. Ale po zsumowaniu wyszłoby jej ponad 100, a to za dużo. Z drugiej strony branie tylko większej z 2 wartości byłoby krzywdzące, więc proponuję czarnotrupią bazę powiększyć o smoczą premię.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 08 lutego 2017, 23:38

Przeliczyłem z dołączeniem profesji czarnoksiężnik na 9 poz:

NAZ. do wymyslenia; Rasa: czarny smok; POZIOM.14; Czarnoksiężnik;Poz.9; Charakter: prawo-zły;
ŻYW 9947; SF 3252; ZR 150(38); SZ 174(44); INT 247; MD 226; UM 233; CH 225; PR 89; WI 24; ZW 13;
Odp.w%:1-563; 2-562; 3-545; 4-545; 5-545; 6-1355; 7-1355; 8-1355; 9-1335; 10-1335; AM 54%;
BROŃ*: ogon-Bi.193%; TR 533%; op. 7; RANY 1006ob ; OB+58; SP 2S/-; AT 2
BROŃ*: przednie łapy-Bi.193%; TR 533%; op. 5; RANY 1103tn ; OB+39; SP 2S/nat.OB; AT 3
BROŃ*: pysk-Bi.230%; TR 570%; op. 4; RANY 1020kl ; OB+23; SP 2S/-; AT 2
ZBR.: skóra; OGR. 1/4 , 1/4; OB.BL/DAL 299/140 %; WYP. 240 / 280 / 320

Teraz liczę po transformacji w czarnotrupa 0 poz.

EDIT:
a oto i on:

NAZ. do wymyslenia; Martwiak: Czarnotrup; Poz.0; Rasa: Czarny Smok; Poz.14; Czarnoksiężnik;Poz.9; Charakter: prawo-zły;
ŻYW 99470; SF 13008; ZR 300(300); SZ 348(348); INT 494; MD 339; UM 466; CH 450; PR 45; WI 24; ZW 13;
Odp.w%:1-5170; 2-5155; 3-5121; 4-5141; 5-5121; 6-12268; 7-12268; 8-12268; 9-12288; 10-12288; AM 54%, 50%;
BROŃ*: ogon-Bi.97%; TR 1428%; op. 7; RANY 3349ob ; OB+29; SP 2S/-; AT 2
BROŃ*: przednie łapy-Bi.117%; TR 1448%; op. 5; RANY 3428tn ; OB+23; SP 2S/nat.OB; AT 3
BROŃ*: pysk-Bi.115%; TR 1446%; op. 4; RANY 3356kl ; OB+12; SP 2S/-; AT 2
ZBR.: brak; OGR. - , -; OB.BL/DAL 347/260 %; WYP. 0 / 0 / 0

zdolność nadnaturalna: odporność na przemiany

zdolności martwiaka:
1. niewrażliwość na obrażenia kłute; 3. połowiczne odczuwanie obrażeń tnących; 4. naturalna oburęczność; 7. strach
w momencie pierwszego zobaczenia; 10. paraliżujący strach (w promieniu 10 metrów +10/POZ; odparcie względem połowy
odporności nr 2; trwa 1k100 rund): 13. emanacja zła; 15. odwzorowanie; 16. dostosowanie; 34. tylko do zranienia bronią ekstremalnie magiczną; 48. spowolnienie od słonecznego lub magicznego światła (także od świtu do zmierzchu); 60. dodatkowe cechy (1 od 10 POZ); 61. telepatia; 73. niewrażliwość na kleryczne odegnanie lub zniszczenie; 74. odrodzenie; 79. śmierć definitywna; 80. taniec śmierci; 81. przywołanie martwiaków; 82. jad trupi

Co dalej? podnosimy czarnoksiężnika i czarnotrupa poziomy?
Ostatnio zmieniony 09 lutego 2017, 02:49 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 09 lutego 2017, 01:00

Sugeruję dać mu teraz kilka tys. Pdeków np z 9-10k i podsiesc stosownie poziomy.
Na poziomie 99k Zyw mnozonik przyrostu na poziom jest x32.

Wsadzę kija w mrowisko i się zapytam dlaczego antymagia się sumuje. Dlaczego nie zrobić tak by mial dodatkowy rzut na to co powyżej 100 w przypadku nieudanego rzut. Oraz czy antymagia dziala też z automatu na zaklęcia które rzuca sam na siebie?

Treant dawaj ten przedmiot zaintrygowales mnie.
Dalbym mu takie właśnie ciekawe 2-3 przedmioty by go nie zaśmiecać ale z drugiej strony też by nie był "pustym czarnotrupem" bo chyba takowych nie ma.
Bez artefaktow prosze by nie przeginac.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 09 lutego 2017, 01:14

(czarnotrup) ŻYW 50* SF 20* ZR 6 SZ 6 INT 6 MD 4,5 UM 6
(czarnoksiężnik) ŻYW 20* SF 4* ZR 6 SZ 4 INT 10 MD 4,5 UM 8
Co myślicie?
Treant chyba nie podchodził bym do tej sprawy w ten sposób. Awans na poz martwiaka nie jest tym samym co awans na poziom profesji - moim zdaniem powinny być rozdzielne (czyli bierzemy oba a nie patrzymy na wyższy). Motywuję to tym że nie można być jednocześnie czarnotrupem i zombim, natomiast czarnoksiężnikiem i zabójcą już tak.
edit: natomiast jak najbardziej zgadzam się z zasadą że obydwa przyrosty mnożymy przez współczynniki czarnotrupa

Co do antymagii to zastosowałem sugestię Treanta dając mu 50 od czarnotrupa i bonus 1/poz od smoka czyli 14 łącznie 64.

ale zaraz doczytam i się ustosunkuję ..

edit:
źródeł antymagii może być kilka i tak np:
- biały mithryl 10%
- Szata Magii - 25 pkt. Antymagii (nie kumuluje się ona z inną) .... i dalej ten sam przemiot Magom szata ta zapewnia 10 pkt. (%) Antymagii
- Smocza Szata - 50 pkt. (%) Antymagią (która jednakże nie kumuluje się z inną)
- Obraz Świętości - .. oraz mają ochronę dodatkową ochronę poprzez 25% antymagię [7].Ta ostatnia nie kumuluje się z innymi formami antymagii, za to działa niezależnie od nich [8].
- Bronie PRAW - posiada własne 25% antymagii, chroniąc nią właściciela, w momencie trzymania broni w ręku
- Bronie Antymagii - posiada własne 50% antymagii, chroniąc nią właściciela w momencie
trzymania broni w ręku
- Miecze Paladyńskie od 5% do 50% ANTYMAGII
- Zbroja Antymagii - posiadacz dysponuje dodatkowo 10% Antymagią
- Tarcza AntyMagii - daje dodatkowo 20% antymagii postaci, która ją trzyma, ale tylko na magię fizyczną (raniącą ciało, a nie umysł) rzucaną od przodu
- Tarcza Świętości Rycerskiej ... Tarcza ta chroni też noszącego 50% Antymagią.
- Ksiega ulepszeń - daje antymagię, o losowej wartości 2 - 20%

Traktat o golemach wspomina także ciekawą cechę antymagii:
.. Należy posiadać choć 1 przedmiot z AntyMagią o wartości minimum 5 pkt (%). Nie zużywa się jego, ale należy umieć korzystać z tej AMg

Antymagią mogą obdarzać także istoty:
- Koń Paladyński/Demoniczny (istota magiczna) - 25% Antymagia (chroniąca także jeźdźca)
- symbiotyczny pseudodemon - 25 pkt AntyMagii

Rasowa (np. smoki) - Antymagia (od 1 POZ) bazowa + 1%/POZ

Wnioski jakie mnie się nasuwają:

- posiadając 10 monet z białego mitrhylu nie mam 100% antymagii - nie pozwolił bym też graczom 10 razy rzucać czy któraś z monet ich ochroniła - antymagia wynika z bliskości mithrylu nie ważne w jakiej ilości on jest daje 10% antymagi

- posiadając monetę z białego mithrylu i konia paladyńskiego - powiedział bym że mam dwa zupełnie różne źródła antymagi i pozwolił bym na dwa rzuty 10% na mithryl i 25% na rumaka.

- Będąc magiem i posiadając Szatę Magii , monetę mithrylu oraz konia paladyńskiego - powiedział bym że przysługują mi 4 rzuty na 25% szata, 10% szata dla magów, 10% mithryl, 25% rumak (co daje dosyć dużą szansę bo aż 54% że którykolwiek z tych rzutów będzie udany)

- Będąc wieśniakiem i posiadając tą samą Szatę Magii , monetę mithrylu oraz konia paladyńskiego - powiedział bym że przysługują mi maksymalnie 2 rzuty 10% mithryl (nie muszę identyfikować tego przedmiotu aby umieć posługiwać się antymagią), 25% rumak (to rumak umie posługiwać się antymagią) nie mam 25% szata ponieważ nie umiem jej zidentyfikować a co za tym idzie nie potrafię się tym posługiwać i nie mam 10% szata (bo nie zidentyfikowana i nie jestem magiem).

- Będąc paladynem i mając Miecz Paladyński 20% antymagi i Tarcza Świętości Rycerskiej 50% antymagi powiedział bym że mam jeden rzut 70% na antymagię - gdyż pomimo tego że źródła są inne to założył bym że uzupełniają się wzajemnie i taki był zamysł stwórcy owych przedmiotów - lub inaczej natura tej antymagii pozwala osobie która się nią posługuje skumulować działanie obu przedmiotów.

- Będąc naszym smokiem i czarnotrupem - powiedział bym że mam dwa rzuty 54% procent antymagi od smoczej krwi i 50% płynące ze sfery nekromacji ( co przeliczając na prawdopodobieństwo ze którykolwiek z rzutów będzie udany wynosi 77% )
Ostatnio zmieniony 10 lutego 2017, 01:04 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 09 lutego 2017, 09:26

Pomoc naukowa na przyszłość.
Poziom aktualny współczynnika Żyw lub Sf, a obok mnożnik jaki należy użyć przy podnoszeniu na następny poziom. Liczone według ciągu arytmetycznego.

Aktualna
Żyw/SF: Mnożnik razy:


200 2
600 3
1200 4
2000 5
3000 6
4200 7
5600 8
7200 9
9000 10
11000 11
13200 12
15600 13
18200 14
21000 15
24000 16
27200 17
30600 18
34200 19
38000 20
42000 21
46200 22
50600 23
55200 24
60000 25
65000 26
70200 27
75600 28
81200 29
87000 30
93000 31
99200 32
105600 33
112200 34
119000 35
126000 36
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

ODPOWIEDZ