Początek przygody w KC

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 13 lutego 2017, 21:15

Wybór charakteru - zdaje się, że jako rycerz sadysta możesz być tylko praworządny neutralny lub praworządny zły.

Wybór wyznawanego bóstwa - patrz w opisach, które odpadają ze względu na profesję i charakter postaci.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 13 lutego 2017, 21:15

No cóż. Chyba pozostaje rycerza w coś ubrać. Broń i zbroje mu kupić i wtedy już się policzy parametry walki (trafienie, obronę itd). Pamiętaj też, żeby przeczytać i najlepiej sobie gdzieś skopiować zdolności profesjonalne.

P.S. - w ujęciu rycerza nie wydaje mi się, by sadysta wykluczał dobry charakter. Po prostu najwyraźniej lubi napierd... Może dlatego został rycerzem..
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 13 lutego 2017, 21:51

Tu nie chodzi o rycerza. Opis ułomności sugeruje, że jej posiadacz czerpie chorą przyjemność z zadawania innym bólu. Nie musi to dotyczyć jedynie walki.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 13 lutego 2017, 22:01

Treant uważam po prostu, że odpowiednie tło fabularne może to uzasadnić, ale
- nie zaśmiecajmy tego wątku,
- w takim wypadku losowanie ułomności traci sens, bo jak ktoś wylosuje- sodomitę/sadystę/nekrofila/inne jeszcze to nie zagra paladynem, a nie ma równoważnych przeciwzasad do niegrania czarnym rycerzem,
- prawdopodobnie inaczej podchodzimy do kwestii rozumienia dobra i zła, ale z powodu powyżej nie chciałbym tutaj prowokować dyskusji.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 13 lutego 2017, 22:05

Imię: ???
płeć: mężczyzna
rasa: człowiek
miejsce urodzenia: Ostrogar
klasa społeczna: ŚKW (89)
dochód:107
tytuł: Tan
ułomności:57= sadysta
profesja: rycerz
wzrost 199cm
waga 99kg
Zawody: złotnik, jeździec, szkutnik, tancerz

ŻYW=100+20+8+19 = 147
SF=189
ZR= 100:2+35=85 -10(WAGA) +10+2(PROF)+ 10 (TANCERZ) = 97
SZ=45
INT=110
MD =107
UM=80
CH=118
PR=47
WI=27
ZW=1

ODP.P=11+11+7+8=37
ODP.F=15+19+3=37

o1=10+0+11+37=58
o2=0+10+11+37=58 +k10 (Za rycerza)
o3=20+0+3+37=60
o4=10+20+37=67 +k10 (Za rycerza)
o5=10+0+37=47
o6=0+0+37=36
o7=0+20+37=56 +k10 (Za rycerza)
o8=0+10+37=46 +k10 (Za rycerza)
o9=10+10+37=56 +k10 (Za rycerza)
o10=0+0+37=36

Kopia
Biegłość = 79 +5 za człowieka = 84
Trafienie 84 + 1/10Siły +1/10Zr = 113

Miecz krótki
Biegłość 103
Trafienie 103 +1/10Siły +1/10Zr = 132

Cepy (Arcykorbacz)
Biegłość 90
Trafienie 90 + 29 = 119

Przepisz współczyniki przy borni jakimi będziesz walczył. Zaoszczędzi to czasu później podczas walki. Do skuteczności borni dodaj 1/4 Siły. Tyle obrażeń zadajesz.

I. Wybierz zbroję, dobra rada bierz coś z ciężkich blach (płytowe lub płaszczyznowe) bo z Twoją szybkością to dostaniesz parę razów nim się zamachniesz i oddasz. Jako szlachcic możesz właściwie brać co chcesz.
Wtedy policzymy Obronę bliską (w zwarciu) i daleką (przed strzałami).

II. Masz kasę do wydania i możliwości dodatkowego przeszkolenia się w broni. Skorzystaj z tego. Poczytaj o specjalizacja w broni.

III. Ekwipunek:
1. Tarcza rycerska typowa
2.3. np. Koń plus siodło rycerskie i???
4, 5 inne rzeczy przydatne w podróży, nie zapomnij kawałka liny, koca i czegoś do rozpalania ognia. Przyda się.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 13 lutego 2017, 22:16

Granie sadystą o charakterze dobry, to nie liche wyzwanie dla starszego gracza. Sadyzm nie działa podczas walki a przy najmniej nie tylko. Nie spłycałbym go tylko do tego.
Myślę, że dobry z sadystą to albo:
1. ktoś kto chce być dobry ale co jakiś czas ma zjazd nad którym nie panuje, co z po wszystkim wywołuje strasznego kaca moralnego. Jak u alkoholika który nie ma kontroli jak wpadnie w "tango".
2. Inne podejście. Postać ma nad tym pełną kontrolę a sadyzm odpala mu się jedynie w przypadku prześladowania wrogów. Np. niewiernych na torturach.

Temat jest jak najbardziej na miejsc. Skoro chłopak ma odgrywać postać powinien znać możliwości jakie widzimy. Szczerze mówiąc wolałbym żeby mu się nie zalosowała ułomność. Co powie w domu? Tato, mamo mam taką fajną grę jestem w niej sadystą! Od razu popukają się w głowę i karzą się dziecku zastanowić czy ta gra jest naprawdę wartościowa. Najlepiej jakby Asada sam się zastanowił nad tym jak widzi sadyzm, czy da radę odegrać taką postać w sposób fajny i ciekawy a nie chory i mijający się z dobrym smakiem.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Asada1
Reactions:
Posty: 30
Rejestracja: 13 grudnia 2015, 19:48

Post autor: Asada1 » 13 lutego 2017, 22:36

Cóż z sadyzmem nie widzę większego problemu, poprostu się hamuje ale jak się nadarza okazja walka, tortury, bójka to staram się zadać jak największy ból, potem czasem do mnie sumienie zapuka ale cóż... Co do eq i innych wykończeń to zrobię już jutro :)
Dzięki za pomoc
PS
Sądzę tak jak koszal, każdy pojmuje dobro i zło inaczej, niema sęsu się w to zagłębiać teraz.

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 14 lutego 2017, 00:20

o6=0+0+37=36
o7=0+20+37=56 +k10 (Za rycerza)
o8=0+10+37=46 +k10 (Za rycerza)
o9=10+10+37=56 +k10 (Za rycerza)
o10=0+0+37=36
literówka (inaczej zwana oczywistą omyłką pisarską) ale żeby były że nie sprawdzamy:
o6=0+0+37=37
o7=0+20+37=57 +k10 (Za rycerza)
o8=0+10+37=47 +k10 (Za rycerza)
o9=10+10+37=57 +k10 (Za rycerza)
o10=0+0+37=37

Kopia
Biegłość = 79 +5 za człowieka = 84
ludzie: +5(%) biegłości do wszelkich mieczy, lanc, kusz, włóczni i rapierów; samozdrowienie 2 rany na 8 godzin wypoczynku.
ludzie nie mają bonusa + 5 do kopii więc powinno pozostać 79
Trafienie 84 + 1/10Siły +1/10Zr = 113
Trafienie 79 + 1/10Siły +1/10Zr = 108
Jako szlachcic możesz właściwie brać co chcesz... Masz kasę do wydania i możliwości dodatkowego przeszkolenia się w broni
Na wszystkie zakupy masz 107 zł. lub jeśli sprzedasz majątek 1070 zł. a zbroje płytowe i płaszczyznowe potrafią kosztować znacznie więcej.
Ostatnio zmieniony 14 lutego 2017, 01:50 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 14 lutego 2017, 08:42

Widzę, że robienie postaci sprawia wam radość. Proponuje żeby każdy chętny samodzielnie (bez użycia generatora mastuga czy mojego) stworzył postać :P.
I wkleił. Zobaczymy ile każdy popełni błędów :D


btw. Człowiek -> kopie +5 (tak przynajmniej zrobiłem w generatorze)
mieczelekkie+5
mieczeciężkie+5
lance+5
kopie+5
kuszeCiężkie+5
kuszeLekkie+5
wlocznia+5
rapier+5
Ostatnio zmieniony 14 lutego 2017, 08:54 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 14 lutego 2017, 08:47

Nie wiem jaką wersję masz ale na portalu i w mojej wersji dyskietkowej jest +5 w kopiach. Kopie są też wymienione w preferencjach rasowych w MiMie.

Radzę sprzedać majątek i nie zginąć zbyt szybko.

Ghasta inaczej się robi samemu krok po kroku a inaczej sprawdza z doskoku w wolnych chikach i z pamieci (przewaznie). Poza tym nie ukrywam że sporo elementów w naszej grupie dzialalo inaczej. I jak koniowi co sam do domu wraca odpala mi się nakładka.
Np. Rzut k50 na biegłość i do tego dodawanie minimum z profesji. Czy grales rycerzem majacym minimum w rzutach na bieglosc albo czy znales takuego gracza ktory dluzej niz 1-2 sesje gral taka postacia. Większość gra tak ze rzuty na biegłości Asady wydają się niskie. A losiwosc rzutów jest traktowana jak slowo "bezalkoholowe" w reklamie piwa.
Oczywiście można generować postać az w koncu za 15-17razem zagłosują ci się odpowiednio duże statsy. Jak widzę taka rzecz na sesji to zawsze każę wpisac7 graczowi takie wspolczynniki jakie sobie chce. I dopilnowuje by tak sie stalo. Po co mydlic sobie oczy?
Ostatnio zmieniony 14 lutego 2017, 09:01 przez Suriel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 14 lutego 2017, 10:45

Jednon jest pewne ludzie na pewno nie mają +5 do Biegłości w oryginałach. :D
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 14 lutego 2017, 10:49

Zgadza się, ludzie mają premię +5 pkt do biegłości w kopiach.

A co do biegłości to różnie może być. MiMowy książę Cedryk kiepsko robi mieczem i nie został przeznaczony do ponownego losowania.

Skoro wkraczamy w losowość, to nie ma żadnych obiektywnych przeszkód, aby biegłości ustalać 10k10 zamiast k100, gdyż minimalna jest i tak równa 20. Zmienia się natomiast rozkład prawdopodobieństwa i skrajne rezultaty z tego przedziału zdarzają się o wiele rzadziej.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 15 lutego 2017, 17:33

ghasta napisał(a):

Widzę, że robienie postaci sprawia wam radość. Proponuje żeby każdy chętny samodzielnie (bez użycia generatora mastuga czy mojego) stworzył postać :P.
I wkleił. Zobaczymy ile każdy popełni błędów :)
I pomyśleć, że kumpel w liceum potrafił zrobić paladyna/człowieka z pamięci. Nie pamiętał jedynie zdolności nadnaturalnych i ułomności (zawody klasy wyższej kojarzył)..
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Asada1
Reactions:
Posty: 30
Rejestracja: 13 grudnia 2015, 19:48

Post autor: Asada1 » 15 lutego 2017, 22:48

koszal napisał(a):
ghasta napisał(a):

Widzę, że robienie postaci sprawia wam radość. Proponuje żeby każdy chętny samodzielnie (bez użycia generatora mastuga czy mojego) stworzył postać :P.
I wkleił. Zobaczymy ile każdy popełni błędów :)
I pomyśleć, że kumpel w liceum potrafił zrobić paladyna/człowieka z pamięci. Nie pamiętał jedynie zdolności nadnaturalnych i ułomności (zawody klasy wyższej kojarzył)..
matko jedyna! jaki nerd xD

Asada1
Reactions:
Posty: 30
Rejestracja: 13 grudnia 2015, 19:48

Post autor: Asada1 » 15 lutego 2017, 23:08

Imię: Tan reinhardt
płeć: mężczyzna
rasa: człowiek
miejsce urodzenia: Ostrogar
klasa społeczna: ŚKW (89)
dochód:107
tytuł: Tan
ułomności:57= sadysta
profesja: rycerz
wzrost 199cm
waga 99kg
Zawody: złotnik, jeździec, szkutnik, tancerz

ŻYW=100+20+8+19 = 147
SF=189
ZR= 100:2+35=85 -10(WAGA) +10+2(PROF)+ 10 (TANCERZ) = 97
SZ=45
INT=110
MD =107
UM=80
CH=118
PR=47
WI=27
ZW=1

ODP.P=11+11+7+8=37
ODP.F=15+19+3=37

o1=10+0+11+37=58
o2=0+10+11+37=58 +k10 (Za rycerza)
o3=20+0+3+37=60
o4=10+20+37=67 +k10 (Za rycerza)
o5=10+0+37=47
o6=0+0+37=37
o7=0+20+37=57 +k10 (Za rycerza)
o8=0+10+37=47 +k10 (Za rycerza)
o9=10+10+37=57 +k10 (Za rycerza)
o10=0+0+37=37

Kopia
Biegłość = 79 +5 za człowieka = 84
Trafienie 84 + 1/10Siły +1/10Zr = 113

Miecz krótki
Biegłość 103
Trafienie 103 +1/10Siły +1/10Zr = 132

Cepy (Arcykorbacz)
Biegłość 90
Trafienie 90 + 29 = 119

zbroja (nie wiem czy mnie stać, ale albo płytowa ciężka albo płytowa typowa

"II. Masz kasę do wydania i możliwości dodatkowego przeszkolenia się w broni. Skorzystaj z tego. Poczytaj o specjalizacja w broni." nie wiem gdzie, jak by komuś się chciało to może za mnie zrobić zajmie mu mniej czasu, a mnie już męczy to tworzenie postaci :(

Ekwipunek:
1. Tarcza rycerska typowa
2.3. Koń + siodło rycerskie
4, 5 kawałek liny, koc, krzesiwo, pies szkolony, namiot 4os, torba, jedzenie

ODPOWIEDZ