Pytania techniczne - pomoc

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 641
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 155 times
Been thanked: 116 times

Post autor: Nanatar » 04 marca 2017, 23:11

Dzięki, zasada nr 2 wydaje się być w porządku, unik daje wymierną korzyść i zamaszyste dalej ma sens.
Inne pytanie: Czy uważacie że by zadać morderczy cios muszą zajść specjalne warunki zaskoczenia, czy wystarczy zadeklarować w bezpośredniej walce 4X wolniejszy atak sztyletem i jak rzuty obronne nie wyjda to wchodzi(po uprzednim trafieniu rzecz jasna).
przykład: Rycerz Gniewko wraca do swej komnaty, ale nie z pięknością jak zazwyczaj, ale w rynsztunku i z mizerykordią. Zamaszyście otwiera drzwi, tknięty przeczuciem nabytym podczas lat bojów i intryg, wyczuwa zagrożenie. Ukryty za drzwiami niziołek Hans zadaje morderczy cios (2Xwolniejsze pchnięcie w odkryte[ czyli 4Xwolniejsze pchnięcie sztyletem] zawsze krytyczne). Gniewko zareagował, ale niewystarczająco szybko, Hans trafia, krytyk trafienie selektywne i unieruchamia lewe ramie Gniewka. Stoją teraz twarzą w twarz, czy Hans może jeszcze raz stosować morderczy cios, przeciwko opancerzonemu rycerzowi, czy może powinien czmychać, gdyż ten kipiąc gniewem dobył zdrowa ręką swego puginału???

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 05 marca 2017, 17:58

Można stosować Morderczy cios w bezpośrednim starciu, bo potencjalna ofiara może się przed nim częściowo lub całkowicie obronić za pomocą odpowiednich rzutów, a jeszcze trzeba ją trafić kosztem tego czterokrotnie wolniejszego ataku. Trafienie krytyczne jest losowe, więc nie jest też powiedziane, że ten cios będzie śmiertelny.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 05 marca 2017, 18:06

Moim zdaniem Morderczy nie dzialakiedy nie ma zaskoczenia. Wyobrazan sobie to zawsze jak taką scenę z amerykańskiego kina kiedy grupa dzielnych amerykańskich marines podkrada się i zdejmuje strażników. Skręcone karki, przebite serca nóżem i te sprawy.
Tyle że tytaj jest lisiwe więc może się okazać że zamiast poderznac komuś gardlo poderznakes selektywnie nogę :D:D
Sorry ale jak sobie przypomnę tą scene to... od razu zmieniliśmy zasadę działania tej umiejki.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 05 marca 2017, 18:53

Precyzyjne pchnięcie to także atak oparty na zaskoczeniu, którego sprawdzenie polega na wykonaniu przez potencjalną ofiarę odpowiedniego rzutu. Może niefortunnie się składa, że słowo 'zaskoczenie' używane jest dwukrotnie w różnych kontekstach, tj. opisie zdolności i efektu zaskoczenia, który uniemożliwia aktywną obronę w pierwszej rundzie.
Mylisz zdolność zabójcy z dostępną każdemu możliwością zadania dowolnego trafienia krytycznego unieruchomionej/śpiącej ofierze. Taki atak opisany jest w MiM nr 3, ale nie pamiętam czy przy tabelach broni, czy trafień krytycznych.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 641
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 155 times
Been thanked: 116 times

Post autor: Nanatar » 05 marca 2017, 20:39

Chodzi o to wycinanie przysypiających żołnierzy III rzeszy, to faktycznie automatyczny krytyczny. I racje masz Treant że w zasadach stoi że można w walce zastosować każdy rodzaj podstępnego ataku zabójcy. Ale jakoś mnie to zawsze męczyło. Precyzyjne pchnięcie, cięcie i strzał, też polegają na zaskoczeniu, a są umiejętnościami Gwardzisty, można je więc zastosować w otwartj walce, pozwoliłby też na to zabójcy z pchnięciem w odkryte. Ale mimo tego że napisano że morderczy cios jest "ulepszonym" pchnięciemw odkryte, wymagałbym od gracza stworzenia dodatkowych warunków zaskoczenia (pomysłowy gracz mógłby nawet zastosować go w otwartej walce). W celu uniknięcia (zminimalizowania), absurdalnych sytuacji w stylu przecięcia Achillesa zamiast przebicia nerki, można wprowadzić modyfikator +-1/p. możliwość przesunięcia rzutu na tabeli krytyków. (?)

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 06 marca 2017, 11:56

Morderczy cios to takie postawienie wszystkiego na jedną kartę - rezygnuję z 3 zwykłych ataków, aby zrobić coś nieobliczalnego, czego przeciwnik się nie spodziewa (chyba, że udadzą mu się rzuty obronne). Fakt, że losowość tego trafienia jest niekiedy daleka od zamierzeń i poskutkuje raczej oszpeceniem niż powaleniem wroga, ale gdyby można zawsze było przebić serce, to zdolność byłaby zbyt mocna.
Oczywiście element zaskoczenia wydatnie zwiększa szansę na powodzenie zdolności, gdyż łatwiej jest przeciwnika trafić (bierna OB) oraz jego aktualna ZR pozostawia mu nikłe szanse co do obrony przed morderczym ciosem.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Awatar użytkownika
dretch
Reactions:
Posty: 660
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 13:24
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Post autor: dretch » 06 marca 2017, 13:00

Podoba mi się to losowanie morderczego ciosu z możliwością wyboru. Ciągle jest szansa losowa, a doświadczenie pozwala wybrać lepszy wynik. Jednak na 10 poz robi się +-10 to już jest sporo. Zmiejszyłbym to do +-5, czyli 1pkt/2poz Zabójcy.
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071

**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353

--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 07 marca 2017, 08:06

Nie mylę Treant. Straznik na warcie do którego się ktoś podkradl to nie uśpione ani nie unieruchomiona postac. To wartownik wystawiony by wypatrywać a który czegoś nie dostrzegl. Kategoria śpiochów na warcie... nie ma sensu rozpatrywać bo to gratis od MG który celowo go daje by drużyna wlazla gdzie potrzeba bez robienia im problemu.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 07 marca 2017, 11:28

No właśnie, pytanie czy zabójca nie powinien dysponować umiejętnością "Selektywny atak" wtedy w połączeniu z "Morderczym..." miałoby to sensowne zastosowanie.
Zresztą, AS kiedyś powiedział, że te 20 umiejętności to tylko podstawa. A ja od dawna pozwalam graczom na POZ 11 i więcej opracowywać własne zdolności profesjonalne i po konsultacjach wprowadzać je do gry.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Awatar użytkownika
dretch
Reactions:
Posty: 660
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 13:24
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Post autor: dretch » 07 marca 2017, 12:25

TO jest świetny pomysł, tylko czy takie umiejętności nie zakłucają mechaniki, która i tak ma dużo luk i niedomówień? Jak to balansujecie?

Otwieram dugi temat który często był problemem: dodatkowe zawody. Czemu nie ma Felczera w zawodach? Ewentualnie jakie wasi gracze lub wy jako MG mieliście propozycje na zawody specjalne? Fajnie byłoby zorbić taką alternatywną listę.

Ja na bazie akademika stworzyłem Sanitariusza:

Rzadki zawód (Sanitariusz wojskowy - akademik)

- po pięcioletniej nauce postać nabywa dodatkowej wiedzy (b. +20 do Mądrości) i umiejętności pojmowania (b. +10 do IQ) z anatomii ras rozumnych. Potrafi przeprowadzać zabiegi chirurgiczne, leczyć złamania i ciężkie rany. W pracowni korzystając z specjalistycznego sprzętu może przeprowadzać trudne operacje. Test w pracowni 1/2 Md + 1/10 IN + 1/10 Zr. Test w polu 1/4 Md + 10 IN + 1/10 Zr. Uwaga: "specjalista" sanitariusz zyskuje dodatkowo 10-100 punktów doświadczenia. Biegłość w nożach zwiększona o 5 pkt.
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071

**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353

--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 07 marca 2017, 12:29

Nie, nie zakłócają mechaniki bo wszystko jest zbalansowane tak, aby nie tworzyć coś co wykracza poza możliwości. Jest to zazwyczaj rozszerzenie już posiadanych umiejętności, które do pewnego stopnia ulepszają pewne zdolności.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 07 marca 2017, 15:10

Venar opublikuj te umiejki bo to fajny pomysl, a przez lata pewno się ich nazbieralo. No chyba nie trzeba będzie zmuszać na siłę do otwarcia swej szuflady? :P

A selektywne jest bez sensu. Przykkad. W ringu staje dwoch bokserów z 1Poz. Walą sie po gębach. Obaj po 85Zr 120Tr. Mają znikome szanse by się trafić w twarz więc uderzają się po korpusach.

Kazdy z was kto brał udział bójce nawet szkolnej wie jak jest na prawdę. A tu zawodowcy.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 08 marca 2017, 12:12

Suriel z pierwszym poziomem dajmy sobie spokój bo nawet nie idzie samemu siebie trafić kijem w stopę.

Co do zawodów Dretch- całe mrowie ich dorzucałem, bo brakowało mi bednarza, zduna, cegielnika, grotnika, folusznika, kołodzieja.. i masy innych.

Co do zdolności profesjonalnych- zastanawiałem się niejednokrotnie, czy ich nie wywalić zastępując umiejętnościami, a konkretniej bonusami profesyjnymi do nich, ale wtedy to już nie KC.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
dretch
Reactions:
Posty: 660
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 13:24
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Post autor: dretch » 08 marca 2017, 20:53

Wtedy to DnD ;P
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071

**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353

--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 09 marca 2017, 12:06

venar napisał(a):

No właśnie, pytanie czy zabójca nie powinien dysponować umiejętnością "Selektywny atak" wtedy w połączeniu z "Morderczym..." miałoby to sensowne zastosowanie.
Ależ każda postać potrafi wykonać taki atak - nie ma tylko redukowanego poprzez POZ zmniejszenia TR jak posiadacze tej zdolności. Opisane jest to w Vademecum Walki.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

ODPOWIEDZ